Audi A6

10. prosinca 2010.
Premijere - Audi A6
piše: Goran Topić  foto: Audi AG 

Dolazak na vrh

Ne tako davno u vrhu njemačke auto industrije, s Porscheom po strani, nalazili su se BMW i Mercedes. Audi je u očima mnogih ljubitelja automobila uvijek nekako zaostajao za spomenutim suverenim dvojcem. No, ako razlike među njima još uvijek ima, ona ona nikada nije bila manja
1702
Audijeva poslovna limuzina pod oznakom A6 svoj je životni put započela 1994, kada je u cilju usklađivanja nomenklature, dotadašnji Audi 100, i to njegova četvrta generacija (C4), uz redizajn dobila i novo ime. Tako da sada, ovisno o tome što sve uzmemo u obzir, možemo govoriti o trećoj, četvrtoj, odnosno sedmoj (C7) generaciji ovog modela.

Kao poslovna limuzina njemačke premium marke nekad su mu uzor bile, a danas konkurencija, BMW-ova serija 5 i mercedesova E klasa. Iako, mnogi još uvijek svrstavaju audijeve modela pola razreda niže, prema mnogo čemu Audi je uz bok spomenutim velikanima, a gdjegod i ispred njih. Upravo je ovaj automobil jedan od pokazatelja da je tome tako.

1702
Krenimo izvana i recimo da je novi A6 vjeran predstavnik svoje obitelji, a zli jezici bi mogli reći kako se radi tek o temeljitom redizajnu. Ustvari riječ je o uobičajenom potezu unutar premium segmenta u kojem je revolucionarnija izmjena dizajna s dolaskom nove generacije prije iznimka nego li pravilo. Uostalom, sportska elegancija koja nedvojbeno krasi audijeve automobile i dalje je prisutna i nema previše smisla odustajati od ove uspješne i još uvijek dovoljno svježe formule.

Kada je riječ o detaljima izgledom svakako dominiraju prednja svjetla sa sada već neizostavnim LED svjetlima za dnevnu vožnju (LED, kao i prilagodljivi sustav osvjetljavanja s automatskim podešavanjem visine svjetlosnog snopa dostupni u dodatnoj opremi), no još bi smo mogli spomenuti dugački poklopac motora, zaobljenu liniju krova te naglašene bočne linije koje novom A6 daju dinamičan izgled.

Sportskom dojmu svakako pridonose i proporcije 4,92x1,87x1,46 m, dok mu međuosovinski razmak iznosi 2,91 m. Spomenimo i kako zapremnina prtljažnika ovog automobila iznosi 530 dm3.

1702
Sportski, a opet luksuzno su riječi s kojima je najbolje opisati interijer ovog automobila. Vozači će svakako cijeniti tzv. "omatajuću liniju". Riječ je o zaobljenom dizajnu prednje armature kojim je proizvođač želio postići dojam kako je vozača postavljen u samo središte putničke kabine. Također, tu je i konstruiranje interijera prema "logičkom konceptu ergonomije" koji bi putnicima trebao jamčiti vrhunski osjećaj udobnosti i praktičnosti u unutrašnjosti automobila.

No, od premium vozila se očekuje više pa su stoga prilikom razvoja ovog modela, prema riječima proizvođača, uporabljeni "najpomnije odabrani i obrađeni materijali", uključujući i inovativni furnir od slojevitog drveta.

1702
Standardna oprema je na visini očekivanog, no dodatna odlazi i korak dalje. Primjerice prednja sjedala mogu biti opremljena funkcijama ventilacije i masaže. Također, Audi u dodatnoj opremi nudi i head-up zaslon koji projicira najvažnije informacije na vjetrobransko staklo, a tu je i MMI operativni sustav (s tvrdim diskom) s ekranom osjetljivim na dodir (8-inčni zaslon). Poslovna limuzina je danas nezamisliva bez pristupa Internetu pa tako ovaj automobil omogućuje spajanje mrežu putem Bluetooth telefona u automobilu.

UMTS modul osigurava prikaz slika i informacija s Google Earth-a na zaslonu te iste kombinira s navigacijskom rutom. WLAN hotspot pak omogućuje spajanje s mobilnim terminalima u vozilu, a kako bi boravak u vozilu bio još ugodniji, sam vrh hi-fi tehnologije predstavlja Bang & Olufsen Advanced Sound System.

1702
Novi Audi A6 se temelji na tzv. modularnoj platformi koju koriste audijevi limuzinski modeli, a veći dio konstrukcije je proizveden od aluminija i naprednih vrsta čelika, što istu u konačnici čini relativno laganom, krutom, a time i posebno sigurnom. U Ingolstadtu su pazili i na udobnost pa tvrde kako postupci i materijali korišteni za izradu automobila osiguravaju minimalnu razinu buke u unutrašnjosti, dok optimalna podešenost svih sastavnih dijelova i hidraulička amortizacija vibracija rezultira visokom razinom udobnosti.

Napredni sustavi za sigurnost i pomoć u vožnji čine vrlo važnu stavku visokog stupnja sigurnosti koji pruža ovo vozilo. Primjerice, MMI navigacija plus blisko surađuje s opcijskim pomoćnim i sigurnosnim sustavima. Naime, unaprijed šalje podatke o ruti kontrolnim jedinicama za automatski prilagodljiva svjetla te prilagodljivom tempomatu i mjenjaču. Na ovaj je način moguće predviđanje kompleksnih scenarija te pomoć vozaču.

1702
U mnogim situacijama Audi Pre Sense sustav može smanjiti nezgode i ublažiti njihove posljedice, a u nekim slučajevima ih čak i spriječiti. Vozači će svakako cijeniti i aktivni sustav za zadržavanje vozila u prometnoj traci, a tu je i novi sustav za pomoć pri parkiranju koji oslobađa vozača zadatka okretanja upravljača prilikom bočnog parkiranja, kao i funkcija prikaza ograničenja brzine. Čak bi i drugi sudionici u prometu trebali biti sigurniji uz novi A6 s obzirom da je u ponudi i sustav za bolju vidljivost noću s funkcijom osvjetljavanja pješaka.

Audi A6 će isprva biti dostupan s pet motora ili konkretnije s dva benzinska i tri TDI pogonska stroja. Ovi motori su snage između 130 kW (177 KS) i 220 kW (299 KS) te svi koriste znatan broj tehnoloških rješenja za povećanje ekonomičnosti, gdje osobito treba istaknuti sustav Start & Stop te sustav regenerativnog kočenja. Ukupno gledajući, prosječna je potrošnja kod ovog automobila smanjena do 19% u odnosu na prethodnika.

1702
Za prijenos će se, sukladno odabranoj verziji motora, pobrinuti ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa, 8-stupanjski Multitronic ili dorađeni 7-stupanjski S-tronic. Proizvođač tvrdi kako je svaki prijenosni sustav precizno ugođen čime se značajno doprinosi učinkovitosti ove limuzine.

Konkretnije riječ je o kombinacijama: 2.8 FSI (204 KS) Multitronic, 2.8 FSI (204 KS) S-tronic quattro, 3.0 TFSI (299 KS) S-tronic quattro, 3.0 TDI (204 KS) Multitronic i 3.0 TDI (245 KS) S-tronic quattro. Kasnije će ponuda biti proširena s 2,0-litrenim TDI motorom snage od 130 kW (177 KS) te hibridnim modelom s pogonskim sustavom ukupne snage od 180 kW (245 KS).

1702
Kao što smo rekli, ovisno o izvedbi, novi će Audi A6 pokretati prednji kotači ili, zahvaljujući poznatom quattro sustavu stalnog pogona, sva četiri kotača. U potonjem slučaju središnji diferencijal s funkcijom raspodjele momenta osigurava izvanrednu trakciju, stabilnost i dinamičan odziv. S modelima iz višeg dijela ponude Audi će u dodatnoj opremi ponuditi sportski podešeni diferencijal.

U dodatnoj će se opremi nalaziti i prilagodljivi zračni ovjes s automatskim podešavanjem, dok će se dinamični sustav za odabir načina vožnje nalaziti u osnovnoj opremi. Recimo i kako će novi A6 biti dostupan s kotačima veličine od 16 do 20 cola.

Sa sportski nastrojenim voznim karakteristikama, naprednom motorizacijom i velikim brojem novih sustava za pomoć u vožnji te multimedijalnim sustavima, možemo reći kako je ova limuzina opremljena inovativnim rješenjima na gotovo svim tehnološkim područjima. A, kada se ponudi priključe i štedljivije izvedbe, ona s 4-cilindičnim dieselašem te s hibridnim pogonskim sklopom atraktivnost ponude će mu se dodatno povećati.

Drugim riječima, možemo zaključiti da će nova generacija modela A6 zasigurno naići na dobar prijem kod domaćih kupaca koji su tradicionalno naklonjeni njemačkim premium markama pa tako i Audiju. Novi će A6 na tržišta stići početkom iduće godine, a točne cijene još uvijek nisu poznate, odnosno znamo tek kako će u Njemačkoj početni model stajati 38.500 Eura. Na kraju dodajmo i da će se službena premijera novog A6 odigrati na siječanjskom salonu u Detroitu.

GALERIJA: Audi A6
Audi A6 hybrid
Audi A6 hybrid
Audi A6 hybrid
Audi A6 hybrid
Audi A6 hybrid
Audi A6 hybrid
Audi A6 hybrid
Audi A6 hybrid

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing