185 dana kasnije

26. veljače 2010.
piše: Hrvoje Gattin 
Kolumna - 185 dana kasnije
Ponovno, zajedno ili, eto nas opet... Smatrate li da je početak ovog obraćanja čitateljima trebao biti romantičniji, ili pak tragičniji? Ništa od toga. Ipak, jedno ostaje činjenicom: neumorni skriboman ponovno napada, a Hrvatski automobilski Internet magazin Autonet nastavlja s radom! Nakon stanke od šest mjeseci i par dana, ponovno smo online. I tako, povuci-potegni nekako nam izgleda da ćete biti zadovoljni, no dakako, to ne znači da ćemo se uspavati. Nadam se :-) U svakom slučaju, ostalo je nekoliko tema koje bih rado podijelio s vama. Navodim ih nasumično odabranim redosljedom...

Tema prva: što je novo, a što izmijenjeno?

Autonet je lijep, ili barem mi to tako mislimo. Kako god bilo, izgleda da smo uspjeli pogoditi pravi omjer kaosa, toliko tipičnog za današnje portale te reda i organiziranosti neophodne da biste se u tome svemu mogli snaći. Uostalom, prosurfajte, klikajte i upoznajte se s novom organizacijom naših sadržaja. Kako nitko nije dovoljno pametan da sve napravi sam, imali smo sreću upoznati vrlo sposobnu dizajnersku ekipu.

Autonet je pametan, no to se ipak više tiče nas koji unosimo sadržaje, nego li vas. No, i čitatelji će imati koristi od jednostavnog i naprednog načina pretraživanja, hijerarhije sadržaja i vezanih tema, brzine učitavanja na kojoj smo podosta radili itd. Ono što nećete imati prilike vidjeti jest sustav koji nam omogućava da sadržaje unosimo brzo i uz minimalnu mogućnost pogreške. Sustav je vrlo kompleksan, ali radi. U beskonačnom svijetu informatike, čuda su katkada moguća... Kako nitko nije dovoljno pametan da sve napravi sam, imali smo sreću upoznati vrlo sposobnu programersku ekipu.

Neki sadržaji na našim stranicama predstavljaju novost i vjerujem da vam je već pogled zapeo na vremeplovu. Riječ je o novoj rubrici koja, vjerojatno, ne zahtijeva posebna pojašnjenja. Ipak, jedno je bitno: uz 450-ak unesenih članaka ovo je tek vrh ledenog brijega povijesti automobila, automobilizma i svega s tim prefiksom. Kako bi naš vremeplov postao bogatiji i potpuniji, pozivamo vas da nam pošaljete svoje prijedloge. Ovdje ne mislim da trebate pisati knjige, već samo natuknice. Naš je posao da ih pretvorimo u čitak i zanimljiv članak, a vi ćete time doprinijeti obogaćivanju nove rubrike. Mislim da je doista došlo vrijeme da čitatelji počnu aktivnije sudjelovati u stvaranju naših sadržaja. Stoga vas još jednom pozivam.

Testovi veliki, testovi maleni... Dali vam se čaša više sviđa kada je poluprazna ili kada je polupuna? Vjerujem da je zapravo bitnije što je u njoj. Dana 24. srpnja 2006. pokrenuli smo rubriku Kratki test. Ideju takvog formata testa i dalje smatramo opravdanom, jer doista nema smisla pisati "enciklopedije" nakon što isprobate 2756. auto neke obitelji koji od novosti donosi - "luksuzne podne tepihe s potpisom dizajnera". Stoga je test u velikom formatu (to je onaj kojeg je dosadno čitati) rezerviran za nove ili posebno zanimljive modele, dok je test u kratkom formatu (to je onaj u kojem nedostaje teksta) namijenjen opisivanju automobila koje već dobro poznajete. A, kako bismo vam olakšali snalaženje među svim tim testovima, odlučili smo obje rubrike svesti pod jednu. Stoga na našim stranicama sada postoji isključivo rubrika "Test", a format članka ovisi o prije razglabanim čimbenicima (katkada me fascinira koliko sam u stanju zakomplicirati najjednostavnija objašnjenja...).

Boksovi (tako su me naučili da se zovu ti neki čudni elementi stranice, a možda sam i nešto pomiješao...). Dakle, primijetit ćete "najpopularnije članke" i "vezane teme". Vjerujem da dodatna pojašnjenja nisu potrebna. A od unaprijeđenih stranica tu su i linkovi koje smo obogatili, a posebno smo ponosni na "Proizvođače". Svi koji znaju kako izgleda deeeeeebeli katalog automobila, popularno zvan "Švicarac", znat će da samo lud čovjek može uzeti tu 594 stranice debelu knjigu velikog formata i prepisati ama baš sve svjetske nazive, adrese i URL-ove proizvođača automobila. Ako, pak, smatrate da smo nekoga ispustili, javite nam i unijet ćemo ga u roku od 0,000324 ms ili ćemo prijedlog odbiti, s nekim nadasve pametnim razlogom.

Komentari su svakako nešto do čega nam je posebno stalo. Stoga vas molim da nam se javljate, da nas kritizirate, a možda ponekad i hvalite. Sve u svemu, komentiranje je otvoreno svima koji prođu uobičajen i jednostavan proces registracije. Čemu služe Newsletter i RSS znam čak i ja, premda sam odrastao u vremenu kada je "računalo" bio pojam koji je tek trebalo izmisliti. Pojašnjenja, stoga, izostavljam, no ako imate bilo kakvih pitanja ili prijedloga, pogledajte početak ovog odlomka.

Rubrika Crash test prati zbivanja vezana oko svemoćne organizacije Euro NCAP. Ne želeći, ovom prilikom, ulaziti u raspravu o ispravnosti njihove politike, naglasit ću da su rezultati ovih Crash-testova postali jednim od temeljnih parametara razvoja modernih automobila. Stoga smo uvjereni da će vam se nova rubrika dopasti. Također, radi lakšeg snalaženja među našim novostima izdvojili smo vijesti vezane uz promotivne akcije (hrvatskih zastupništava) u posebnu rubriku, formatiranu jednako kao i vijesti, pod nazivom "Akcije!".

Tema druga: gdje su stari članci?

Potrudili smo se unijeti što je moguće više članaka na naš novi sajt. Dakako, tijekom mnogo godina rada Autoneta nakupilo se doista nekoliko desetaka (možda i više?) tisuća zasebnih stranica. Kao što, nadam se pretpostavljate, unos svega navedenog popriličan je posao koji nije bio izvediv uz sve ostale obaveze. Dakako, arhivu starijih članaka (riječ je o "starom sajtu" koji ste tijekom posljednjih šest mjeseci imali prilike posjećivati pod linkom "AUTONET arhiva") uskoro ćemo aktivirati te će ista biti dostupna na jednostavan i lako pretraživ način. Uz to, s vremenom ćemo sadržaje arhive postaviti na naše nove stranice (kronološkim slijedom).

Vezano uz prethodno, vjerujem da treba najaviti i kako ćemo objavljivati mjesečne obavijesti vezane uz rad našeg magazina. U tim vijestima bit će navedeno što smo, od starijih sadržaja, postavili na nove stranice te koji su članci novi u našem vremeplovu. Kolumna, rubrika koju upravo čitate, također će biti osvježavana novim člankom jednom mjesečno. Još jedan detalj, kada smo već na mjesečnom "refreshu": i novu anketu namjeravamo postavljati svakih mjesec dana.

Tijekom proteklih šest mjeseci odradili smo i podosta testova te posjetili nekoliko prezentacija. Sve vezano uz ove dvije teme bit će objavljeno, s vremenom. S obzirom da smatramo kako nema previše smisla objavljivati "stare" testove s novim datumom, postavljat ćemo ih na stranice uz datum objave kada su pisani, tj. kada smo te automobile imali na testu, odnosno, kada smo posjetili određene prezentacije. Kako biste se u svemu tome ipak nekako snašli, podsijećam vas još jednom na naše mjesečne obavijesti u kojima će biti navedeni svi novouneseni članci, zajedno s pripadajućim linkovima.

Arhivirane sadržaje Autoneta tijekom proteklih ste šest mjeseci imali priliku prelistavati zahvaljujući tvrtki Globaldizajn.

Tema treća: hvala Vam što nas niste zaboravili!

U proteklom polugodišnjem razdoblju primili smo dosta mailova s pitanjima vezanim uz rad našeg magazina, odnosno termine ponovnog početka rada. Koliko god će to nekima zvučati srcedrapateljno, no upravo su nam takve poruke pomogle da zadržimo vjeru u novi početak i da se potrudimo da negdje u budućnosti opravdamo vaše povjerenje. Taj trenutak budućnosti je došao sada, točnije, danas.

Ovom prilikom, također, trebamo izraziti posebnu zahvalnost onim zastupništvima koja su, kao i naši mnogobrojni čitatelji, tijekom proteklog polugodišnjeg razdoblja zadržala vjeru u Autonet. Mnogi su, bez pogovora, nastavili surađivati s nama kao da smo i dalje online, bilo da je riječ o prezentacijama ili terminima testova. Dakako, bilo je i onih koji su izgubili povjerenje u nas ili su, jednostavno, postali oprezniji. Nadamo se da ćemo ubrzo uspjeti povratiti to izgubljeno povjerenje. Možda i bitnije, ova se posljednja rečenica itekako odnosi na naše vjerne čitatelje koji su nas strpljivo čekali.

Tema posljednja: što se, zapravo, dogodilo s Autonetom?

Splet nesretnih okolnosti ili nedostatka poslovne ozbiljnosti ili, pak, pomanjkanje odraslosti razlozi su zbog kojih je treća strana uzrokovala prekid u radu našeg magazina. Sve što se dogodilo sada je u nadležnosti državnih institucija Republike Hrvatske i koliko god da je većina naših sunarodnjaka skeptična spram pitanja pravde u ovoj zemlji, uvjeravam vas da je ona spora, no u svakome slučaju dostižna.

Toliko od mene, za početak. Javite nam svoje mišljenje.

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing