Rolls-Royce predstavio novi Phantom

Rolls-Royce predstavio novi Phantom

Britanski proizvođač luksuznih automobila je predstavio novu, osmu generaciju predvodnika svoje ponude, odnosno modela Phantom za vrijeme čijeg će životnog vijeka ovaj model proslaviti svoj stoti rođendan te čiji je cilj utvrditi svoje mjesto najluksuznijeg produkcijskog automobila na svijetu.

Kod vanjskog dizajna nije bilo nikakvih posebnih iznenađenja s obzirom da novitet predstavlja tek blagu evoluciju linija i značajki prethodnika. Glavne vizualne odrednice novog Phantoma su elegancija i snaga, a tome svakako pripomažu još viša maska motora koja je sada integriranija u ostatak prednjeg kraja pa dizajn djeluje čišće i modernije. Tu su i nova prednja laserska svjetla koja upečatljivo okružuju svjetla za dnevnu vožnju. U Rolls-Royceu kažu da je riječ o najnaprednijim prednjim svjetlima na svijetu koja će osvijetliti cestu do 600 m ispred vozila.

S boka automobil djeluje nešto dinamičnije od svog prethodnika, a otraga se nalazi položenije tražnje staklo i prepoznatljivi par stražnjih svjetala. Sve staklene površine su okružene poliranim nehrđajućim čelikom, a posebno upečatljivo djeluje okvir vjetrobranskog stakla koji je u osnovi preko poklopca motora spojen s prednjom maskom.

Dakako, najbolji dio Phantoma je njegov interijer čiji je dizajn još dojmljiviji, materijali i izrada još kvalitetniji, a opći dojam još luksuzniji nego što je to bio slučaj ranije. Da ne ulazimo previše u detalje, jer o ovoj unutrašnjosti i raznim opcijama bi se mogla napisati knjiga, recimo samo kako su tu nova udobnija prednja sjedala na čijim se poleđinama nalazi ukrasni drveni poklopac, a ispod njega se kriju stolić i zaslon za putnika otrga. Naravno, ovim se upravlja elektronički pritiskom prekidača.

Kupci za stražnju klupu mogu odabrati nekoliko različitih vrsta sjedala, odnosno lounge sjedala, zasebna sjedala s pomičnim naslonom za ruke, zasebna sjedala s fiksnom središnjom konzolom te sjedala za spavanje. Svakako vrijedi reći i da su stražnja, otraga ovješena vrata, mogu otvarati i zatvarati putem elektromotora te da se njima može upravljati izvan i unutar kabine.

Vozača će u kokpitu dočekati dva 12,3-inčna TFT zaslona, analogni sat, pregršt ukrasnih elemenata i sl. O raznim mogućnostima personalizacije interijera, odnosno ugradnji pojedinih paketa dodatne opreme poput primjerice paketa za piće nema potrebe uopće govoriti. Slično vrijedi i za vrlo nisku razinu vibracija i buke unutar vozila, a možemo samo reći da je izolacija dodatno povećana te da sada samo ukupno teži oko 130 kg. Čak su i nove Silent-Seal gume pridonijele snižavanju buke za 9 decibela.

Što se tehničkih detalja tiče recimo da novi Phantom pokreće temeljito dorađeni 6,75-litreni V12 potpomognut s dva turbopunjača te sada razvija snagu od 420 kW, odnosno 570 KS te najveći okretni moment od 900 Nm. To je dovoljno da ovaj model ubrza do 100 km/h za 5,3 sekunde (5,4 u izvedbi s produljenim međuosovinskim razmakom koja teži oko 2.700 kg). Pogonski sklop je uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, a tu je i sustav upravljanja na sva četiri kotača.

Nadalje, Phantom se temelji na novoj aluminijskoj platformi i prostornom okviru kojeg u RR-u nazivaju "konstrukcija luksuza", a koja je posebno konstruirana za Rolls-Royce i koja se zahvaljujući svojoj modularnosti može prilagoditi različitim potrebama glede veličine vozila, mase, pogonskog sklopa i sl. Također, nova je platforma 30% kruća od prethodne i na njoj će se temeljiti sljedeće generacije modela Ghost, Wraith i Dawn, kao i Cullinan, odnosno prvi crossover ovog proizvođača. Za veću udobnost i sigurnost će se pobrinuti novi automatski prilagodljivi ovjes te cijeli niz naprednih sigurnosnih sustava.