Grupi Volkswagen gorive ćelije nisu prioritet, ali će ih Audi iskoristiti

Grupi Volkswagen gorive ćelije nisu prioritet, ali će ih Audi iskoristiti

Nakon bolnog Dieselgatea Grupa Volkswagen je još snažnije usmjerila svoje kapacitete prama razvoju i lansiranju alternativno pokretanih automobila. Sukladno trenutnim trendovima u auto industriji Volkswagen se prvenstveno orijentirao na baterijske električne te plug-in hibridne modele koje ćemo u skoroj budućnosti sve češće viđati na cestama. Primjera radi Grupa Volkswagen do sredine sljedećeg desetljeća planira lansirati 80 električnih modela.

O gorivim ćelijama, odnosno vodikovom pogonu u Volkswagenu baš i ne pričaju previše pa su novinari šef ove grupacije Matthiasa Muellera upitali što se radi na tom području. Mueller je odgovorio da će Audi u skoroj budućnosti ponuditi jedan takav model. Naime, ekipa iz Ingolstadta je bila predvodnik tehnologije gorivih ćelija unutar Grupe VW pa je sasvim logično da će ju oni prvi iskoristiti za jedan produkcijsku model.

Pojedinosti o tom vozilu za sada nisu poznate, no možemo podsjetiti kako je Audi već predstavio par konceptnih modela s ovim pogonskim sklopom, poput A7 Sportback H-Tron Quattro iz 2014 i recentniji H-Tron Quattro (na slici) iz 2016.

Usporavanje razvoja ove tehnologije o strane Grupa Volkswagen će svakako imati negativan učinak na ukupni napredak ove tehnologije, no s druge je strane razumljivo da VW trenutno nije u mogućnosti snažno napadati na nekoliko frontova alternativnih pogonskih sklopova, posebno kada se u obzir uzme posvećenost lansiranju baterijskih električnih vozila gdje je najavljena uistinu prava modelna ofenziva.

S druge strane Toyota i Honda su trenutno rpredvodnici s modelima Mirai i Clarity. Sljedeće godine se očekuje premijera nove generacije hyundaijevih gorivih ćelija, BMW će do 2021. ponuditi produkcijsku model pokretan vodikom, a Mercedes-Benz je upravo o u Frankfurtu predstavio pretprodukcijski GLC F-Cell.

1