Fiat prestaje s proizvodnjom osnovnih modela u Italiji?

Fiat prestaje s proizvodnjom osnovnih modela u Italiji?

Prema navodima pojedinih izvora fiatov šef Sergio Marchionne će navodno uskoro objaviti plan koji predviđa izmještanje proizvodnje tzv. mass-market modela iz talijanskih pogona. Drugim riječima, većina fiatove proizvodnje bi napustila Italiju. Ova bi se objava navodno trebala dogoditi 1. lipnja, a za sada nema nikakvih službenih potvrda tih navoda.

Plan još uvijek nije u potpunosti gotov te bi do njegove objave neke stvari još mogle biti izmijenjene. Sam Marchionne će se povući s mjesta šefa Fiata tijekom sljedeće godine te će ovo biti jedan od njegovih posljednjih velikih poteza. Razlog za ovakav potez je u Marchionneovom viđenju da se u europskim zemljama s visokim plaćama ne isplati proizvoditi cijenom pristupačnije automobile.

Koliko je za sada poznato Fiat navodno planira modernizirati i prenamijeniti svoje talijanske tvornice u Torinu i Pomiglianu za proizvodnju novih maseratijevih i jeepovih modela, dok će se proizvodnja, primjerice Pande, prebaciti u Poljsku. Drugim riječima, u zapadnoj će se Europi proizvoditi premium i near-premium modeli, a jeftiniji mali modeli će biti premješteni istočnije.

"Žrtve" plana su prije svega i Punto čija će proizvodnja u Melfiju prestati, a isto vrijedi i za alfin MiTo koji se trenutno proizvodi u Mirafioriju, a o čijoj će se budućnosti navodno još odlučivati nešto kasnije. FCA u jednoj od ovih tvornica planira proizvoditi novi maseratijev SUV te već postojeći Levante.

Premještanje proizvodnje Pande iz Pomigliana u Poljsku će otvoriti kapacitete za novi baby Jeep koji će se u ponudi smjestiti ispod modela Renegade i biti vrlo važna stavka u daljnjem širenju Jeepa, kako u Europi tako i šire. Recimo i da FCA planira prestati nuditi dizelske motore u malim europskim modelima, a umjesto njih bi u ponudu trebali stići hibridni pogonski sklopovi.

Izvori tvrde i kako FCA smjera dodatno smanjiti fiatovu ponudu u Europi na način da kupcima ostanu dostupni samo modeli 500 i Panda, dok bi se proizvodnja ostalih modela vremenom ukinula. Razlog je smanjenje potražnje za ostalim modelima i činjenica da se na njima ostvaruje relativno mala zarada, dok s druge strane, primjerice Jeep, trenutno čini najpopularniju marku unutar grupacije.

1