BMW-ova električna budućnost - 25 elektrificiranih modela do 2025.

BMW-ova električna budućnost - 25 elektrificiranih modela do 2025.

BMW je detaljnije predstavio svoje planove za elektrifikaciju ponude. Točnije, Bavarci namjeravaju do 2025. kupcima nuditi 25, što u potpunosti električnih, što hibridnih modela. Drugim riječima, u BMW-u očekuju kako bi do 2025. do četvrtinu prodaje trebali činiti modeli s elektrificiranim pogonskim sklopovima.

Podsjetimo kako je BMW prije nekoliko dana službeno lansirao plug-in hibridni i8 Roadster, a sljedeće će godine na tržište stići (čini se) crossover sličnog pogonskog sklopa. Električni Mini će stići 2019, a iste će ga godine slijediti još dva do tri plug-in hibridna vozila. Električni, a vjerojatno i plug-in hibridni X3 će stići 2020.

Pravi električni boom slijedi 2021. Naime, tada bi na tržište trebao stići produkcijski iNext kojeg će slijediti još devet drugih električnih modela. U 2022. od BMW-a možemo očekivati još tri plug-in hibridna vozila. U naredne tri godine BMW će lansirati još pet drugih plug-in hibrida.

U modele koje će BMW proizvoditi od 2021. (počevši s iNext) će biti moguće ugrađivati klasične motore s unutarnjim izgaranjem te plug-in hibridne i električne pogonske sklopove. Uz modularne platforme, dorađeni CLAR te FAAR (unaprjeđenu verziju trenutne UKL1 platforme) ovi će modeli koristiti i modularne baterije koje će biti dostupne u tri izvedbe različitog kapaciteta. Verzije 30e i 40e će koristiti u kompaktnim i vozilima srednje veličine te bi trebale omogućiti autonomiju od oko 500 km. Luksuznija vozila će koristiti baterije 40e i 50e, a ove potonje bi navodno trebale imati kapacitet od 120 kWh te pružiti vozačima autonomiju od oko 700 km.

Mainstream električna vozila s prednjim pogonom će pokretati motore snage veće od 100 kW, dok će oni sa stražnjim pogonom razvijati snagu veću od 200 kW. Nadalje, od modela s pogonom na sva četiri kotača se mogu očekivati ubrzanja do 100 km/h za manje od 6 sekundi. Performance modele će pokretati jedan sprijeda smješteni motor snage od najmanje 200 kW, a njemu će se moći pridodati još do dva otraga smještena motora svaki s također preko 200 kW. Ovi će automobili za ubrzanje do 100 km/ trebati ispod tri sekunde.

1