Audi: osam milijuna automobila s quattro pogonom

Audi: osam milijuna automobila s quattro pogonom

Ingolstadtski proizvođač slavi posebni datum koji odgovara ovom godišnjem dobu: s proizvodne linije u novoj tvornici u meksičkom gradu San José Chiapa sići će osam-milijunti s quattro pogonom, tehnologijom koja osigurava značajan doprinos sigurnosti i užitku u vožnji, čak i na snijegu i ledu.

Automobil kojim će se ostvariti ova brojka bit će model Q5 2.0 TFSI quattro u crvenoj boji Garnet. Tehnologija quattro svoj je debi doživjela 1980. i danas je dostupna u više od 100 izvedbi audijevih modela. Ovaj quattro pogon na sva 4 kotača dio je standardne opreme u modelima Q7, A4 allroad quattro, A6 allroad quattro, A8 i R8 te svim S i RS modelima, a kao opcija dostupan je u svim drugim modelima ove marke.

U 2015. godini 44 posto svih kupaca Audija u cijelom svijetu odabralo je modele opremljene s quattro pogonom. Audi Q5 je nadopunio ovaj popis s približno 262.000 primjeraka. Modeli quattro imaju posebno dobru prodaju na tržištima SAD-a, Kanade, Rusije i Bliskog istoka.

Audi nudi quattro pogon u različitim izvedbama, prilagođenima svakom modelu. Elektronički kontrolirana hidraulična spojka s više lamela ugrađuje se u kompaktne modele s poprečno postavljenim motorima na stražnju osovinu. Višedjelna spojka ugrađuje se u R8 sa središnje postavljenim motorom, na prednju osovinu. Ovisno o situaciji u vožnji, ovi aktivni sustavi promjenjivo raspodjeljuju okretni moment na obje osovine.

Središnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem, koji se koristi u mnogim audijevim modelima s uzdužno sprijeda postavljenim motorom, predstavlja mehanički sustav s planetarnim zupčanicima.
Sustav raspodjeljuje okretni moment na prednje i stražnje kotače u omjeru 40:60. U kombinaciji s određenim motorima dostupan je i sportski diferencijal na stražnjoj osovini. On aktivno raspodjeljuje moment između stražnjih kotača uz pomoć dvije nasuprotne jedinice, od kojih svaka koristi elektro-hidrauličnu spojku s više lamela. U ekstremnim slučajevima gotovo sav moment šalje se na jedan kotač, uklanjajući bilo kakvu pojavu podupravljanja.