Yaris Cross je SUV izdanje Toyote Yaris, a koji kreće od 139.900 kn

Yaris Cross je SUV izdanje Toyote Yaris, a koji kreće od 139.900 kn

Plan je iduće godine prodati 800 primjeraka u Hrvatskoj, s time da bi više od polovice trebali biti hibridi, a osigurano je i povoljno financiranje

Nakon mnogo najava Toyota je domaćem tržištu predstavila novi mode Yaris Cross. Model razvijan za Europu i prilagođen potrebama europskih kupaca, mali SUV je  logična nadopuna jako popularnog gradskog modela Yaris. Opisuju ga kao malen, ali prostran, a ujedno i ekološki prihvatljiv – nudi se i uz hibridni pogon. Odemo li malo više u povijest, sjetit ćemo se kako je upravo Toyota, i to modelom RAV4 prije više od 25 godina započela SUV segment. Uz RAV4 danas je u ponudi i C-HR te Highlander, a što sada izvrsno nadopunjuje i Yaris Cross.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Proizvodnja u Francuskoj

Punokrvni mali gradski SUV spaja najbolje iz dva svijeta: praktičnost i kompaktnost gradskog automobila te robusnost i karakter sportskog terenca. Yaris Cross će zasigurno biti odabir mladih obitelji, ali i osoba koje su se realizirale u životu te sada imaju vremena i za uživanje. Dolaskom modela Yaris Crossa povećava se obitelj Yaris, u kojoj su već modeli s 3 i 5 vrata te čistokrvni sportski automobil GR Yaris. Osim toga, Yaris Cross se pridružuje i ujedno dopunjuje najveću paletu hibridnih SUV-ova na tržištu. Nastao je na GA-B platformi za male automobile. Yaris Cross se proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing Francea u Valenciennesu, u koji je uloženo 400 milijuna eura kako bi se omogućila istovremena proizvodnja modela Yaris i Yaris Cross na istoj proizvodnoj traci.

Dizajn novog modela izražava njegovu robusnost i okretnost, odlike koje europski kupci žele u kompaktnoj karoseriji. Automobil je jednostavan za upravljanje u gradu, a istovremeno pruža komfornu unutrašnjost. U usporedbi s Yarisom, Yaris Cross je 9,5 centimetara viši, (159,5 cm), 2 cm širi (176,5 cm) i 24 cm duži (418 cm). Međuosovinski razmak je nepromijenjen, i dalje je 256 cm. Povećana je odignutost od tla za 2,5 cm, na 17 cm, a što ocrtava njegov autentični dizajn SUV-a, zajedno s visokim položajem sjedenja. Okretnost u gradskoj vožnji osigurava polumjer okretanja od 5,3 m (između rubnih kamena).

Prtljažni prostor od 397 litara

Ovisno o razini opreme, Yaris Cross nudi srebrne alu naplatke od 16 cola, svijetle ili tamnosive, strojno obrađene naplatke od 17 cola i 18 cola ili strojno obrađene alu naplatke u crnoj boji od 18-cola. Na izbor je 10 boja karoserije, uključujući nove sedefaste i metalik boje; dvobojna izvedba s crnim, zlatnim ili bijelim krovom je dostupna uz više razine opreme.

Praktičan i pristupačan prtljažnik ima volumen od 397 litara, a što je jako dobar podatak. Preklopite li stražnja sjedala dobivate maksimalnih 1097 litara. Praktičnost je dio konstrukcije pa su tako stražnja sjedala preklopiva u omjeru 60:40, odnosno 40:20:40 na višim razinama opreme. Toyotin sustav Smart Cargo, dostupan na višim razinama opreme, ima dvorazinsku podnicu djeljivu u omjeru 60:40, što omogućava spuštanje cijele ili dijela podnice radi prijevoza većih i viših predmeta. Manje predmete je moguće sigurno smjestiti uz korištenje opcije Flex Belt koja je u ponudi kao dodatna oprema. Pristup prtljažniku je olakšan zahvaljujući opciji električnog pokretanja koje se uključuje pokretom noge kad imate pune ruke stvari.

Yaris Cross može biti pogonjen Toyotinom četvrtom generacijom hibridne tehnologije, sustavom koji je doživio premijeru na Yarisu. U njegovom središtu je trocilindarski, 1,5-litarski motor Hybrid Dynamic Force koji ima istu osnovnu strukturu i način rada kao i veći, dvolitarski motor koji se ugrađuje u modele Corolla i C-HR. Dugi hod, velika brzina izgaranja, veliki kompresijski omjer od 14:1 uz visoku temperaturu i tlak pridonose postizanju toplinske učinkovitosti od 40% u Atkinsonovom procesu pa se više energije iz svake kapi goriva troši za pogon automobila.

Motor Hybrid Dynamic Force je tiši tijekom ubrzavanja, a najveća snaga i okretni moment motora se postižu pri nižim okretajima motora – 92 KS/68 kW pri 5500 okr/min, odnosno 120 Nm između 3600 i 4800 okr/min. Najveća snaga cijelog sustava (benzinski i elektromotori) je 116 KS/85 kW.

Nova baterija hibridnog sklopa

Kompaktni hibridni mjenjač uključuje i elektromotor/generator koji daje više snage i bolji odziv nego prethodna generacija Toyotinog sustava. Elektromotor od 580 V daje 80 KS/59 kW te 141 Nm okretnog momenta. Jedinica za nadzor snage je kompaktnije konstrukcije i ima veću gustoću snage. Može upravljati jakošću struje većom od 100 A, te pojačava 177,6 V iz litij-ionske hibridne baterije na 580 V. Njezini vertikalno postavljeni tranzistori i učinkovit rashladni sustav omogućava prespajanje tranzistora i do 10.000 puta u sekundi.

Yaris Cross koristi litij-ionsku hibridnu bateriju pri čemu su učinkovitost i snaga pojačani smanjivanjem otpora između članaka. Napon sklopa je 177,6 V te može proizvesti dvostruko više energije tijekom kočenja i dobaviti 50% više snage prilikom ubrzavanja, u usporedbi s nikal-metal hibridnom baterijom u prethodnoj generaciji Yaris hibrida. Osim što ima više snage, baterija je i lakša, pa cijeli sklop teži 27 kg, što dodatno pridonosi učinkovitosti cijelog automobila. Povećanjem doprinosa baterije omogućen je veći udio vožnje isključivo na električni pogon u gradskoj vožnji (više od 50% vremena), što znači nultu emisiju i nultu potrošnju goriva. Vožnja uz nultu emisiju je moguća pri brzinama do 130 km/h.

Osim toga, Yaris Cross je dostupan i s 1,5-litarskim benzinskim motorom – temelji se na istoj konstrukciji korištenoj u hibridnom sustavu – uparenim s CVT ili ručnim mjenjačem sa 6 brzina. Ovaj trocilindarski motor daje najveću snagu od 125 KS/92 kW pri 6600 okr/min i najveći okretni moment od 153 Nm između 4800 i 5000 okr/min.

Može i pogon na sva četiri kotača

Yaris Cross je jedini kompaktni, hibridni SUV koji nudi pametni sustav pogona na sve kotače (Intelligent All-Wheel Drive – AWD-i). Znači hibridni sustav koristi dodatni, neovisni elektromotor na stražnjoj osovini radi stvaranja dodatnog prianjanja i stabilnosti prilikom kretanja iz mjesta i prolaska kroz zavoj, te dodatne sigurnosti u vožnji na skliskim podlogama. Omjer okretnog momenta sprijeda i straga se automatski i precizno podešava između 100:0 i 40:60 u skladu s uvjetima vožnje i vozačevim nalozima. Ovakav spoj je lagan u usporedbi s mehaničkim sustavima pogona na sve kotače, pa je i utjecaj na potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova vrlo malen.

Novi model dolazi s četiri osnovne razine (Luna, Sol, Sport i Elegant) opreme dok hibridno izdanje ima još mogućnost Adventure te Premiere Edition paketa. Osnovni paket Luna dolazi na 16-inčnim čeličnim naplatcima, 4,2-inčnim zaslon ispred vozača, digitalnim mjeračima Toyota Safety Sense 2 naprednim paketom aktivne sigurnosti, tempomatom, sustav detekcije i praćenja prometne trake kod uključenog tempomata, sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala, multifunkcijskim upravljačem (radio, telefon, tempomat), klima-uređajem (kod hibrida automatski klima-uređaj, elektronskom ručnom kočnicom, 7-inčnim Toyota Touch 2  središnjim zaslonom osjetljivom na dodir opremljen DAB radijom te kompatibilan s aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto.

Druga, Sol razina pored navedenog donosi 16-colne alu naplatke, LED maglenke, električno pokretanje prednjih i stražnjih stakala, 8-inčni središnji zaslon, kameru za vožnju unatrag, bežični punjač, elektrokromatsko unutrašnje ogledalo, kožom presvučen upravljač i ručica mjenjača, senzor za kišu, Smart Entry & Push Start sustav, samostalno otključavanje te pokretanje motora pritiskom na tipku (samo hibrid).

Raznolika paketna i opcijska oprema

Treća razina, Sport nastavlja se na drugu razinu te donosi 17-inčne alu naplatke, LED prednja i stražnja svjetla te pokazivače smjera, dodatno zatamnjena stražnja stakla, 7-inčni informacijski zaslon u boji ispred vozača Smart Entry & Push Start, 6 zvučnika te unutarnju obloga krova i stupova u crnoj boji.

Visoke razine opreme Elegant i Adventure nastavljaju se na Sport paket te su osmišljene kako bi bile u skladu s različitim aspektima karaktera Yaris Crossa. Tako obje izvedbe raspolažu sjajno crnim površinama s kromiranim umetcima na gornjoj prednjoj masci, zatamnjenim stražnjim staklima i retrovizorima s automatskim preklapanjem. Tu su i grijana prednja sjedala, dvozonski klima-uređaj, unutarnji retrovizor s automatskim zatamnjivanjem, električno namještanje slabinskog dijela naslona te plava ambijentalna rasvjeta prostora za noge, obloga vrata i središnje konzole. Stražnja sjedala su djeljiva i preklapaju se u omjeru 40:20:40, a podnica prtljažnika se može postaviti u dvije visine.  Na raspolaganju su i opcije i opcijski paketi, u skladu s razinom opreme, uključujući i vrhunsko JBL ozvučenje te panoramski krov. U Toyoti vjeruju kako bi iduće godine mogli prodati 800 primjeraka, od čega bi 55% trebao pogoniti hibridni sklop, a 15% prodanih bi trebalo biti opremljeno i pogonom na sva četiri kotača.

Yaris Cross donosi najnoviju multimedijsku platformu uz snažnije performanse, brži odziv, intuitivnije upravljanje te nove funkcionalnosti. Njome se upravlja putem 9-inčnog dodirnog zaslona, a ugrađena je i SIM kartica koja osigurava stalnu vezu. Navigacija koristi pogodnosti internetskih usluga iz oblaka i tako osigurava navođenje koje uvijek raspolaže svježim podacima zahvaljujući funkciji ‘Live Road Events’ koja prikuplja obavijesti korisnika. Ovaj novi sustav ima čist i jednostavan HMI te može primati osvježavanje softvera i usluga putem zraka kako bi Toyota Smart Connect uvijek bio na najvišoj razini, uključujući podatkovne pakete koji su dio specifikacije za novi automobil.

Financiranje uz ratu od 1.080 kuna

Yaris Cross nudi bežično povezivanje pametnog telefona s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay. Osim toga, putem aplikacije pametnog telefona za internetske usluge, vlasnici mogu daljinski upravljati nizom funkcija kao što su zaključavanje i otključavanje automobila, klima uređaj (ovisno o tržištu) i uključivanje svih pokazivača smjera. Druge integrirane internetske usluge će biti dostupne putem aplikacije za pametni telefon MyT i nudit će dodatne usluge kao što su pametno parkiranje (Smart Parking) i pametno nalijevanje goriva (Smart Fuelling) koje će pomagati vlasnicima u traženju i primanju obavijesti o parkiranju i benzinskim crpkama.

Dodatne usluge putem MyT daju vlasnicima pristup korisnim uslugama i podacima o njihovom automobilu. MyT bilježi podatke o vožnji, pa je moguće izvući podatke o kilometraži, brzini i ubrzanju kad god je potrebno, a vlasnik može dobivati i podsjetnike za redovne servise. Tu je i poduka o hibridu, alat koji pomaže vozačima u usvajanju najboljih tehnika za postizanje maksimalnih performansi hibridnog električnog sustava njihovog automobila.

Kako se sustav Toyota Smart Connect neprekidno razvija, nove usluge i funkcionalnosti će se automatski dodavati u sustav putem osvježavanja preko Interneta, čime će vlasnici uživati u sve većem broju pogodnosti u svom Yaris Crossu. Tako je nova funkcija Pošalji u automobil (Share to Car) je već predviđena za sljedeće osvježavanje sustava, a ona omogućava vlasnicima planiranje putovanja i slanje itinerara u Yaris Cross i prije ulaska u automobil.

Povodom predstavljanja Yaris Crossa u Hrvatskoj pripremljena je posebna ponuda uz Toyota financiranje. Tako se benzinska inačica Luna paketa opreme može dobiti uz mjesečnu ratu od 1080 kuna. Financiranje je pripremljeno u suradnji su s UniCredit Leasingom Croatia.

Za financiranje potrošača putem financijskog leasinga godišnja fiksna kamatna stopa vezana je za kune te iznosi 4,00%, uz trošak obrade od 1,00% od kupoprodajne cijene vozila te EKS iznosi 4,36%. Period financiranja je 84 mjeseca, učešće iznosi 20,00% od kupoprodajne cijene vozila, a otkupna vrijednost 26,00% od kupoprodajne cijene vozila. Leasing rata je mjesečna, te se plaća u kunama.

Znači, u slučaju kada kupoprodajna cijena vozila iznosi 130.887,51 kn s uključenim PDV-om, a učešće je u iznosu od 26.177,50 kn, iznos financiranja je 104.710,01 kn. Za financiranje putem financijskog leasinga na period od 84 mjeseca godišnja fiksna kamatna stopa vezana za kune iznosi 4,00%, trošak obrade iznosi 1.308,88 kn, mjesečna leasing rata iznosi 1.079,54 kn, otkupna vrijednost iznosi 34.030,75 kn, a EKS iznosi 4,36%. Ukupan iznos koji primatelj leasinga mora platiti iznosi 152.198,49 kn.

Cjenik

model oprema snaga cijena
benzinci
1,5 VVT-iE Luna 125 KS (92 kW) 139.900 kn
1,5 VVT-iE Sol 125 KS (92 kW) 154.900 kn
1,5 VVT-iE Sport 125 KS (92 kW) 166.900 kn
1,5 VVT-iE Elegant 125 KS (92 kW) 185.600 kn
hibridi
1,5 VVT-i hibrid Luna 116 KS (85 kW) 164.900 kn
1,5 VVT-i hibrid Sol 116 KS (85 kW) 179.900 kn
1,5 VVT-i hibrid Sport 116 KS (85 kW) 189.900 kn
1,5 VVT-i hibrid Elegant 116 KS (85 kW) 216.900 kn
1,5 VVT-i hibrid Adventure 116 KS (85 kW) 218.900 kn
1,5 VVT-i hibrid Premiere 116 KS (85 kW) 240.900 kn

Podijeli:
1