Kia XCeed postat će najtraženije izdanje Kije Ceed

Kia XCeed postat će najtraženije izdanje Kije Ceed
tekst: Ivan Cvetković

Ulazak u digitalnu eru uz telematski sustav UVO Connect i eSIM karticu

Kia nastavlja širenje prodajne palete modela, pa je tako od nedavno i u domaćim prodajnim salonima moguće kupiti SUV izdanje popularnog kompakta Ceed.

Novo izdanje dobilo je i oznaku X na početku imena, pa njegovo puno ime iznosi XCeed. Riječ je urbani crossover modelu koji kombinira praktičnost sportskog terenca sa sportskim karakterom i upravljivošću hatchbacka te je svojevrsna je alternativa tradicionalnim sportskim crossoverima.

Iako dosta sličan modelu Ceed koji se dobro ustoličio i na našim cestama, model XCeed s 5-vratnog hatchbacka ima ista tek prednja vrata. Sve ostalo je drukčije. S boka je primjetan relativno dug pokrov motora koji se proteže do A stupa iza prednjih kotača. Dok je međuosovinski razmak jednak kao kod svih izvedbi Ceeda (2650 mm), prednji i stražnji prevjes XCeeda duži su u usporedbi s hatchbackom – sprijeda za 25 mm (905 mm), a straga za 60 mm (840 mm). Ravna linija stražnjeg kraja, kao da se radi o fastbacku, te rub prtljažnih vrata postavljen 60 mm više nego kod hatchback varijante naglašavaju dinamičan oblik stražnjeg kraja crossovera. Kia XCeed može biti opremljen 16- ili 18-inčnim aluminijskim naplacima, s pneumaticima dimenzija 205/60 R16 ili 235/45 R18.

44 mm višlji od tla u odnosu na Ceed

Širinom od 1826 mm XCeed je 26 mm širi od 5-vratnog Ceeda, a prednja maska donosi i veće otvore za dovod zraka. Novi dizajn zahvatio je i prednja svjetla, a prednji dio krase Ceedova karakteristična LED svjetla u obliku kocki leda, nad kojima je pokazivač smjera koji se proteže preko blatobrana. Straga prevladavaju prepoznatljiva tanka high-tech LED svjetla.

XCeedova udaljenost od tla iznosi 172 mm (sa 16-inčnim naplacima) i 184 mm (s 18-inčnim naplacima), što je do 44 mm više u odnosu na 5-vratnog Ceeda. Blatobrani, bočne obloge i krovni nosači srebrne boje vizualno stvaraju čvršći, SUV-ovski izgled. Novi model kupcima pružati izbor između 12 boja karoserije, a nova jarko žuta boja (Quantum Yellow) namijenjena je isključivo XCeedu i neće biti na raspolaganju kod ostalih izvedbi Ceeda.

U unutrašnjosti izgled je preuzet iz kabine od ostalih Ceedova te je obrađena suvremenim, na dodir mekšim materijalima, s armaturnom pločom od satena koja donosi profinjen ambijent. Kupci kod presvlaka mogu birati između platna i umjetne ili prave kože. Kia XCeed dobio je novi žuti paket unutrašnjosti, s crnim presvlakama, koji je prava suprotnost jarko žutim šavovima na vratima, sjedalima i sjajnim crnim i žutim umecima po cijeloj kabini.

Pozicioniran između 5-vratnog Ceeda i Sportagea, XCeed još uvijek pruža sličnu prostranost u unutrašnjosti i prtljažniku kao najprodavaniji sportski SUV modeli u Europi. Dužinom od 4395 mm XCeed je 85 milimetara duži od 5-vratnog Ceeda i 90 milimetara kraći od Sportagea. Njegova maksimalna visina krova je 1495 mm, što znači da je 48 mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportaga.

Inovativna UVO Connect tehnologija

Kia XCeed, napravljen na osnovi Ceeda, kao jednog od najprostranijih vozila u kompaktnom razredu, nudi puno prostora u unutrašnjosti za putnike koji sjede sprijeda i straga. S položajem bokova koji su na svakom sjedalu postavljeni 44 mm više nego kod Ceeda nudi lakše ulaženje i izlaženje iz vozila. Duži stražnji prevjes zaslužan je za duži prtljažnik, čija zapremina iznosi 426 litara (VDA), 31 litru više nego kod Ceeda i tek malo manje nego kod Sportagea. S položenim stražnjim sjedalima zapremina naraste na 1378 litara.

XCeed jedan je od prvih modela u Europi koji nudi Kijin inovativni telematski sustav UVO Connect, koji će odvesti vožnju u digitalnu eru. UVO Connect povezuje vozača sa svijetom oko njega pružanjem važnih informacija preko touchscreen zaslona u kabini i vozačevog pametnog telefona. Telematika donosi usluge uživo (Kia Live) na opcijskom 10,25-inčnom TFT LCD širokom zaslonu, a sustav koristi svoju eSIM karticu za prijenos i osvježavanje podataka uživo tijekom vožnje. To uključuje prometne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljiva mjesta (POI), kao i detalje o parkiranju na ulici i na uređenim parkiralištima (uključujući i cijenu, lokaciju i raspoloživost). Drugi dio sustava UVO Connect su dijagnostički podaci o vozilu i predviđenim vožnjama, što vozačima omogućava slanje rute vozilu prije početka putovanja i omogućava provjeravanje lokacije vozila u svakom trenutku. Ovisno o opremi na raspolaganju je i audio sustav sa zaslonom na dodir od 8 inča koji pruža funkcije kao npr. Android Auto, Apple CarPlay ili infotainment.

Ostale opcijske tehnologije, namijenjene unapređenju udobnosti i uživanju u vožnji su npr. JBL Premium zvučni sustav s tehnologijom Clari-Fi, dvozonski klima uređaj, grijana i preklopiva bočna ogledala, grijano kolo upravljača, grijano vjetrobransko staklo, grijanje i hlađenje prednjih sjedala i grijanje stražnjih sjedala.

XCeed dobit će i još jednu novost kao prvi Kia model – potpuno digitalnu 12,3-inčnu instrumentnu ploču Supervision, namijenjenu što jasnijem prikazivanju informacija. Sa zaslonom visoke rezolucije (1920×720 piksela) digitalni mjerači zamjenjuju tradicionalni mjerač brzine i brojčanik prijeđenih kilometara koji su dio postojeće ponude Kije. Zamijenit će analogne brojčanike i 3,8-inčni mono-LCD ili 4,2-inčni kolor TFT LCD ekran koji će još uvijek biti raspoloživi kod nekih oprema.

Nakon benzinca i dizelaša stiže i plug-in hibrid

Kia XCeed pokreću živahni turbo motori koji kupcima nude dosta izbora koji će zadovoljiti različite želje i potrebe vozača. Raspoloživa su tri turbo motora (T-GDi). Trocilindrični 1,0 T-GDi proizvodi 120 KS i 172 Nm okretnog momenta, dok četverocilindrični 1,4 T-GDi proizvodi 140 KS i ima okretni moment od 242 Nm. Najsnažniji motor u XCeedovoj ponudi je 1,6-litreni T-GDi motor koji inače možemo naći samo u izvedbama Ceed GT i ProCeed GT, a pruža maksimalnu snagu od 204 KS i okretni moment od 265 Nm. Pripremljena su i dva Smartstream motora. Radi se o najčišćem dizelskom motoru koji je Kia ikada napravila, a ujedno je i najštedljiviji u ponudi ovog modela. 1,6-litarski motor Smartstream dolazi sa 115 KS i 136 KS. Ovisno o dimenzijama naplataka i specifikacija emisije CO2 kod motora sa 115 KS iznose 109 g/km (kombinirani ciklus) odnosno 112 g/km (komb.) kod snažnijeg motora. S izuzetkom početnog benzinca svi motori mogu moment prenositi na prednje kotače preko 6-stupanjskog ručnog ili 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. 1.0 motor dolazi samo sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Hibridni pogon s nižim emisijama, koji će kod XCeeda biti na raspolaganju početkom 2020., kombinira litij-polimerski baterijski sklop kapaciteta 8,9 kWh, električni motor snage 44,5 kW te učinkoviti 1,6-litreni četverocilindrični Kappa GDI benzinski motor. Pogon u kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (6DCT) ima maksimalnu snagu 141 KS i okretni moment od 265 Nm, koje prenosi do prednjeg para kotača. Kia XCeed Plug-in Hybrid će po predviđanjima omogućavati oko 60 kilometara vožnje isključivo na struju.

XCeeda dolazi iz poznate Kijine tvornici u Slovačkoj, gdje već proizvode 3 varijante Ceeda (hatchback, Sportswagon i shooting brake ProCeed). Kao i do sada, i novi model, namijenjen isključivo Europi, besplatno nudi tvorničko 7-godišnje jamstvo (do 150.000 km – prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).

Početni XCeed s osnovnim paketom opreme LX Joy i motorom 1,0 T-GDI od 120 KS starta sa 167.990 kuna. No, do kraja mjeseca tu je i pogodnost od 4000 kuna za sve kupce, a dalje, ovisno o načinu plaćanja vozila cijena može, navodno doći i do 151.990 kuna. Uglavnom, kupac može odabrati i Bonu Joker osiguranje, a prilikom kojeg dobiva obavezno osiguranje uz osiguranje vozača i putnika te kasko osiguranje za 1 kn. Prateći trendove zadnjih godina, vjeruje se kako bi XCeed ubro trebao postati i najprodavanije izdanje modela Ceed.

model oprema snaga cijena do reg.
izvedbe s benzinskim motorima
1,0 T-GDI LX JOY 120 KS 167.990 kn
1,0 T-GDI EX WAY 120 KS 184.990 kn
1,0 T-GDI EX STREAM 120 KS 199.990 kn
1,4 T-GDI LX JOY 140 KS 181.990 kn
1,4 T-GDI EX WAY 140 KS 198.990 kn
1,4 T-GDI EX STREAM 140 KS 213.990 kn
1,4 T-GDI LX JOY, 7 DCT 140 KS 190.990 kn
1,4 T-GDI EX WAY, 7 DCT 140 KS 207.990 kn
1,4 T-GDI EX STREAM, 7 DCT 140 KS 225.990 kn
izvedbe s dizel motorima
1,6 CRDI LX JOY 115 KS 185.990 kn
1,6 CRDI EX WAY 115 KS 201.990 kn
1,6 CRDI EX STREAM 115 KS 217.990 kn
1,6 CRDI LX JOY, 7 DCT 115 KS 196.990 kn
1,6 CRDI EX WAY, 7 DCT 115 KS 212.990 kn
1,6 CRDI EX STREAM, 7 DCT 115 KS 229.990 kn
1,6 CRDI LX JOY 136 KS 190.990 kn
1,6 CRDI EX WAY 136 KS 209.990 kn
1,6 CRDI EX STREAM 136 KS 223.990 kn
1,6 CRDI LX JOY, 7 DCT 136 KS 201.990 kn
1,6 CRDI EX WAY, 7 DCT 136 KS 218.990 kn
1,6 CRDI EX STREAM, 7 DCT 136 KS 235.990 kn

Podijeli:
1