Toyota Corolla

Toyota Corolla
tekst: Goran Topić

NACIONALNA PREZENTACIJA

Nedugo nakon što je na ovogodišnjem izdanju ženevskog auto salona predstavljena europska izvedba najprodavanijeg automobila na svijetu, nova Toyota Corolla je stigla i na naše tržište. Moderan i sportski elegantan dizajn, bogata oprema, visoka kvaliteta izrade te čista motorizacija su glavni aduti ovog automobila

Prva Toyota Corolla je na tržište stigla sada već davne 1966. Od tada pa sve do danas Toyota je uspjela podati preko 46 milijuna primjeraka ovog automobila koji sada stigao u svoju dvanaestu generaciju. U spomenute brojke dakako ubrajamo i model Auris, nepotrebno preimenovanu Corollu, koji se u dvije generacije prodavao između 2006. i 2018. Sada je sasvim opravdano vraćeno ime Corolla, a iako je riječ o nazivu velike povijesti, samo vozilo je u potpunosti okrenuto budućnosti.

Posebno je tome tako s obzirom da s novom Corollom na europskim tržištima (prema svim do sada dostupnim informacijama) neće biti dostupan ni jedan dizelski motor. Drugim riječima, samo benzinci i benzinski hibridi. Nadalje, vozilo je vrlo atraktivnog mladenačkog dizajna, posebno eksterijera, ali i interijera te napredne opreme i relativno prihvatljive cijene u usporedbi s konkurencijom.

Tri karoserijske verzije

Kupcima će na izboru stajati tri karoserijske verzije ovog automobila. Točnije, ponudu će činiti klasični hatchback s pet vrata, potom karavanski Touring Sports te Sedan, odnosno limuzina sa četvorim vratima. Sve izvedbe će se temeljiti na Toyotinoj novoj globalnoj platformi (TNGA). Ova platforma će, uz niže težište i veću krutost šasije zajedno s novim ovjesom, u odnosu na prethodnu Corollu doprinijeti povećanju upravljivosti i stabilnosti automobila te većem komforu i sigurnosti putnika.

Hatchback je u odnosu na svog prethodnika nešto dulji, širi i niži, a produljen je i međuosovinski razmak. Drugim riječima, dimenzije mu iznose 4370 x 1790 x 1435 mm, a međuosovinski razmak mu je 2640 mm. Ponuda prostora u unutrašnjosti je tako narasla, a u prtljažniku će ponuditi zapreminu od 361, odnosno 1052 l s preklopljenom stražnjom klupom. Za veću razinu komfor i praktičnosti tu je karavanski model dimenzija 4650 x 1790 x 1435 mm i međuosovinskog razmaka od 2700 mm. Touring Sports će svojim korisnicima na raspolaganje staviti prtljažnik obujma 596, odnosno 1606 l.

Spomenimo i kako je limuzinska Corolla Sedan dimenzija 4630 x 1780 x 1435 te da joj međuosovinski razmak iznosi 2700 mm. Obujam prtljažnika ove izvedbe je 471 l.

Moderan i sportski elegantan dizajn

Iako su sve tri karoserijske verzije iz iste modelne obitelji u Toyoti su odlučili svakom automobilu dati više osobnosti nego što je to uobičajeno. Tako je primjerice limuzinska Corolla nešto suzdržanijeg prednjeg kraja i elegantnijih bočnih linija u odnosu na agresivniji hatchback. Posebno za Europljane razvijeni karavan je pak oku vrlo ugodna kombinacija stila i praktičnosti pa bi se u Corollinoj ponudi za svakog trebalo pronaći optimalno rješenje.

Atraktivnu vanjštinu odlično nadopunjuje elegantni interijer. Posebno se ističe novi kokpit s novom instrumentnom pločom, više funkcijskim upravljačem te većim središnjim zaslonom infotainmenta. Cjelokupni dojam upotpunjuju kvalitetni materijali i, čini se, vrlo visoka kvaliteta izrade.

Bogata i napredna infotainement i sigurnosna oprema

Nadalje, kupcima će biti dostupno pet paketa opreme, odnosno redom: Terra, Luna, Sol, Sport (osim limuzina) i Executive. Recimo samo kako će početni paket Terra uključivati sustav automatskog kočenja, prilagodljivi tempomat, LED prednja i stražnja svjetla, klima uređaj i sl. Sljedeći paket Luna donosi 16-colne alu naplatke, kameru za vožnju unatrag, 8-inčni središnji zaslon, 7-inčni zaslon kao dio instrumentne ploče, automatski klima uređaj… Svaki sljedeći paket će dodatno obogatiti ovaj automobil, a kupcima će na raspolaganju stajati i razna opcijska oprema.

Dodatna personalizacija automobila je omogućena kroz izbor između jedanaest boja karoserije (devet od limuzina) te dodatne četiri dvobojne kombinacije s crnim krovom (nisu dostupne kod limuzine). Također, uz ponudu kotača veličine između 15 do 18 cola koji su dio standardne opreme, Corolla će biti dostupna s još dodatnih pet setova kotača veličine između 15 i 18 cola. Kupcima će na raspolaganju biti i nekoliko setova presvlaka te paketa uređenja interijera i eksterijera.

Benzin i struja. Dizela ni za lijek

Koliko je za sada poznato, odnosno ako tržište ne pokaže ogroman interes za njima, nova Corolla neće biti dostupna s dizelskim motorima i točka. U ponudi će se dakle nalaziti samo hibridne (benzin-struja) te benzinske izvedbe. Proizvođač navodi kako će novi hibridni sustav svojim kupcima ponuditi bolje vozne sposobnosti, kvalitetnije performanse te općenito višu razinu ekonomičnosti.

Konkretnije, hatchback i karavanski Touring Sports će biti dostupni u sljedećim verzijama:
• 1.2 turbo, 6-st. ručni mjenjač, 85 kW/116 KS, 5,1 – 5,9 l/100 km;
• 1.8 hibrid, E-CVT mjenjač, 90 kW/122 KS, 3,3 – 3,6 l/100 km;
• 2.0 hibrid, E-CVT mjenjač, 132 kW/180 KS, 3,7 – 3,9 l/100 km.

Limuzinski će model biti dostupan s jednim hibridnim i jednim benzinskim motorom:
• 1.8 hibrid; E-CVT, 90 kW/122 KS; 3,4 – 3,8 l/100 km
• 1.6, 6-st. ručni, 97 kW/130 KS; 5,7 – 6,0 l/100 km.

Dodajmo da će s benzinskim motorima biti dostupan opcijski Multidrive S automatski CVT mjenjač.

Na kraju… Cijene

Za novu Corollu u hatchback izvedbi će biti potrebno izdvojiti između 139.900 i 241.900 kuna, ovisno o izabranom paketu opreme i motorizaciji. Karavanski Touring Sports kreće od 146.900, a najskuplja verzija stoji 253.900 kuna. Cijena limuzinskog Sedana se kreće od 139.900 do 226.900 kn. Dodajmo kako kupci ovog automobila dobivaju 5 godina jamstva bez ograničenja kilometraže te 10 godina jamstva na bateriju kod hibridnih modela. Također, Toyota je pripremila i poseban program financiranja pa je s obzirom na sve viđeno Corolla automobil o čijoj ponudi mora razmisliti svaki kupac vozila iz C segmenta.

Dodatne informacija o novoj Corolli potražite na stranicama Toyote.

Podijeli:
1