Škoda Kodiaq i Octavia facelift

Nacionalna prezentacija
Premda prvi koji je predstavila u ovom segmentu, škodin je novi SUV itekako odrastao. Prostran, sposoban u svim uvjetima vožnje, učinkovito motoriziran i bogato opremljen, Kodiaq je spreman za napad na konkurenciju. Isprobali smo i osvježenu ediciju škodinog bestsellera, Octavije
Češka marka ništa ne prepušta slučaju pa je njezin prvi veliki SUV zapravo automobil koji u svojim genima nosi desetljeća iskustva. Uostalom, to je već prokušan i dokazano uspješan recept volkswagenove grupe koja dijeljenjem tehnologije među svojim markama praktički na godišnjoj razini proširuje svoju modelnu paletu.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Kodiaq, atraktivni i s priličnim nestrpljenjem iščekivani SUV češkog proizvođača sada je došao na naše tržište, zajedno s osvježenom edicijom Octavije. Oba smo ova automobila imali prilike upoznati proteklog tjedna, u okviru nacionalne prezentacije održane u suncem okupanom Šibeniku.
Moćan izgled i prostrana unutrašnjost
U svim elementima u kojima se promatra neki automobil – od izgleda, kvalitete, opreme i na kraju cijene, veliki škodin SUV zaslužuje visoke ocjene. Dizajnerski je to, apsolutno moćno i snažno vozilo. Bez kompromisa daje do znanja da mu u klasi nema konkurenta, no kako je kod Škode i inače činjenica da svoje modele smješta u međuklase, Kodiaq se bez imalo problema može nadmetati i u najvećoj klasi.
Maska hladnjaka je naglašena, dok se otraga jasno očituje aktualni škodin DNA. Dizajn unutrašnjosti je decentan što je primjereno klasi, no s jasnom pripadnosti digitalnom dobu. Ono što impresionira je funkcionalnost. Posebno je zanimljiva na stražnjim sjedalima gdje se može sjediti, u pravoj škodinoj maniri, doslovno ispruženih nogu. A, što tek reći o velikom prtljažniku, obujma od gotovo 300 litara čak i kad su u upotrebi sva tri reda sjedala. Standardno, s dva reda sjedala, obujam iznosi 835 dm3, apsolutno najviše u klasi.
Snažni pogonski strojevi
Škoda Kodiaq na tržište dolazi s pet motora, dva TDI i tri TSI motora. Njihove zapremnine iznose 1,4 i 2,0 litre, a raspon snage seže od 125 do 190 KS. Dizelski i benzinski motori opremljeni su turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem te ispunjavaju zahtjeve norme za ispušne plinove Euro 6, dok sustav Start & Stop, rekuperacija energije kočenja i učinkovito upravljanje toplinom doprinose niskoj potrošnji kod svih motora.
Dvolitreni dizel je dostupan u dvije verzije. U prvoj se na raspolaganje stavlja sa 150 KS i 340 Nm, dok snažnija raspolaže sa 190 KS i 400 Nm okretnog momenta. Ulaznom TDI motoru dovoljno je u prosjeku 5,0 litara dizela na 100 km uz emisiju od 131 g CO2, dok snažniji ubrzava ovaj veliki SUV za 8,9 s od 0 do 100 km/h te dolazi do 210 km/h.
Dva 1.4 TSI motora i jedan 2.0 TSI čine paletu benzinskih pogona. Kompaktni 4-cilindrični motor razvija snagu od 125 KS i okretni moment od 200 Nm u osnovnoj verziji. Njegova potrošnja iznosi 6 l/100 km što odgovara vrijednosti od 137 g CO2. U snažnijoj verziji 1.4 TSI ima 150 KS i okretni moment od 250 Nm, a opremljen je i ACT sustavom (Active Cylinder Technology) koji isključuje drugi i treći cilindar u slučaju niskog opterećenja i broja okretaja. Kod vrhunskog benzinskog motora 2.0 TSI novi postupak izgaranja osigurava visoku učinkovitost, a spomenimo i da njegova snaga iznosi 180 KS uz okretni moment od 320 Nm.
OSVJEŽENA ŠKODA OCTAVIA
Već je i vrapcima na grani jasno da je Škoda s novom generacijom Superba započela, kako to volimo reći, novu eru, a osvježena Octavia samo je potvrda tome. Octavia je, moramo to naglasiti i u sada već odlazećem modelu bila automobil kojemu prema pitanju dizajna ništa nije manjkalo. No, vizualne promjene koje je Škoda odlučila napraviti s osvježenom generacijom učinile su je znatno dinamičnijom i atraktivnijom.
Izgled u skladu s novim trendom, prostranost zajamčena
Octaviju tako odlikuje moderan i upečatljiv dizajn no istovremeno i prepoznatljiv u odnosu na stari model. Tu prevladavaju oštre linije, dvostruka prednja svjetla i dinamičan izgled, uz podosta detalja viđenih na ostalim modelima game, prvenstveno Superbu. Recimo i kako će dvostruka prednja svjetla opcijski biti dostupna u LED tehnologiji, a promjene su zahvatile i masku motora, prednje i stražnje branike, svjetla za maglu te stražnja svjetla, a tu je i nekoliko novih lijevanih naplataka veličine između 16 i 18 cola. Sve u svemu, lijepo usklađeno s ostatkom game, a i najbitnije je da je Octavia ostala prepoznatljiva.
Vanjske dimenzije modela također su se promijenile. Limuzina je produžena za 11 mm na 4670 mm, karavan za 8 mm na 4667 mm, širina vozila ostala je nepromijenjena dok visina kod limuzine iznosi 1461 mm, a kod karavana 1465 mm. Stražnji je trag, ovisno o motoru, širi za 20 odnosno 30 mm od traga prethodnika, dok je međuosovinski razmak s 2686 mm i dalje jedan od većih u klasi. S ovim promjenama, možda ljudskom oku nevidljivima na prvi pogled, Škoda je ponudila još više prostora u unutrašnjosti (čak 73 mm na području koljena straga, širina u području laktova iznosi 1454 mm sprijeda i 1449 mm straga).
Prtljažnik koji je i do sada bio veliki adut Octavije i dalje će privlačiti kupce svojim obujmom od 590 litara (raste do 1580 dm3 spuštanjem stražnje klupe), a u karavanskoj izvedbi on je još 20 dm3 veći. Spuštanjem naslona stražnje klupe kod karavana se otvara prostora za smještaj čak 1740 litara, a zanimljiv je i podatak da ukoliko preklopite naslon prednjeg suvozačkog sjedala u Octaviju možete smjestiti predmete dužine od 2,92 metra. Vrijednosti su to koje rijetko postižu čak i automobili viših klasa.
Infotainment visoke klase
Sigurnost i zabava u jednom. Tako bismo mogli nazvati novu ponudu infotainment sustava u osvježenoj Octaviji. Na raspolaganju su četiri modula hardvera: sustavi Swing (serija) i Bolero te navigacijski infotainment sustavi Amundsen i Columbus. Sva četiri sustava nude intuitivno rukovanje te oduševljavaju brzim načinom rada i inteligentnim funkcijama. Serijski sustav Swing nudi ekran od 6,5 inča, otvor za SD kartice te AUX i USB, a opcijski su dostupna dodatna rješenja na području povezivosti uključujući platformu SmartLink+ koji u automobil donosi Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink te prvi puta i SmartGate.
Sustav Bolero (serijski na paketu opreme Laurin & Klement) raspolaže 8,0-inčnim dodirnim zaslonom visoke rezolucije i elegantnog dizajna. Naime, ukoliko korisnik približi prst, aktivirat će se način rukovanja koji omogućuje upravljanje prelaskom prstima, scrollanje i unos znakova. Osim toga, sustav Bolero može čitati SMS poruke, a omogućuje i njihovo pisanje na zaslonu. Sustav k tomu integrira Bluetooth vezu, osam zvučnika i SmartLink+.
Sustav Amundsen temelji se na sustavu Bolero. Povrh toga nudi integrirani Wi-Fi hotspot koji putnicima omogućuje pretraživanje Interneta, streaming i dopisivanje s čak osam mobilnih uređaja dok je na samom vrhu ponude sustav Columbus (isporučuje se od linije opreme Ambition). Njegov impozantni 9,2-inčni zaslon nudi rezoluciju od 1280×640 px, flash memoriju od 64 GB i opcijski LTE modul koji putnicima omogućuje brzi online pristup (download s maksimalno 150 Mbit u sekundi).
Bogata serijska i dodatna oprema, povoljne cijene
Osvježena Octavia dolazi s pet paketa opreme: Simply, Active, Ambition, Style i Laurin & Klement.
Standardna oprema Simply je već poprilično bogata i uključuje daljinsko zaključavanje, LED dnevna svjetla i stražnja svijetla, ESC, ABS, MSR, ASR, EDS i HBA, sedam zračnih jastuka, Start & Stop, klima uređaj, putno računalo, el. podizače prednjih stakala, servoupravljač podesiv prema visini i dubini, svjetlo upozorenja na pritisak u gumama, sjedalo vozača podesivo prema visini, ISOFIX, radiouređaj Swing” sa 6,5-inčnim zaslonom sa četiri zvučnika, Bluetooth, čelične naplatke od 16 cola…
Osvježena Octavia dostupna je s devet motora, a cijene kreću od 129.381 kuna koliko je potrebno izdvojiti za limuzinsku izvedbu pogonjenu 1.2 TSI motorom i paketom opreme Active, dok je Combi verzija skuplja za nešto manje od 6 tisuća Kuna i njena cijena iznosi 135.321 kn.
Dizelska ponuda kreće od 146.105 kuna koliko je potrebno izdvojiti za 1.6 TDI Active dok je najskuplja Octavia Combi 2.0 TDI (184 KS) 4×4 DSG koja stoji 275.240 kn. I svakako trebamo izdvojiti Octaviju Simply 1.6 TDI (115 KS) koja stoji 147.792 kn i koja će sasvim sigurno zadovoljiti veliku većinu potencijalnih vlasnika osvježenog modela.
– – –