Renault Scénic

Nacionalna prezentacija
Dvadeset godina nakon što je predstavio Scénic, prvi kompaktni jednovolumen na svijetu, koji je ponio titulu Europskog automobila godine 1997. i u međuvremenu je prodan u više od pet milijuna primjeraka, Renault četvrtom generacijom ovog modela završava obnovu ponude u tom segmentu
Predstavljen u kratkoj izvedbi na ženevskom salonu automobila u ožujku 2016, a dva mjeseca kasnije i u produljenoj izvedbi (Grand), Scénic četvrte generacije sada stiže i na hrvatsko tržište. S ovim smo se snažnim adutom Renaulta u obiteljskoj klasi upoznali tijekom prezentacije održane za domaće medije, početkom tjedna u Zadru.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Novi Scénic krase sve odlike kojima prethodne generacije duguju svoj uspjeh: prilagodljivost, prostranost, praktičnost i udobnost na duljim putovanjima. No, aktualna se generacija svojim izgledom uklopila i u novi dizajnerski smjer Renaulta, a sam je automobil napravljen s idejom crossovera u svojoj estetici.
U ponudi domaćeg zastupnika, tvrtke Renault Nissan Hrvatska nalazi se 18 izvedbi modela Scénic (pet s benzinskim motorima) te 16 izvedbi modela Grand Scénic (četiri s benz. motorima). Izvedba Grand nudi sedam sjedala, a jednu posebnost predstavlja i činjenica da sve izvedbe novog Scénica dolaze s 20-colnim kotačima što, bez sumnje, predstavlja jedinstven slučaj, barem u C segmentu. Ponuda je podiljena na pakete opreme Life, Zen, Intens i Bose te posebnu ediciju pripremljenu za samo tržišno lansiranje ovog automobila – Edition One.
Cijene Renaulta Scénic četvrte generacije kreću od 134.900 kn, a modela Grand Scénic od 157.900 kn. Potrebno je naglasiti i da do kraja tekuće godine Renault nudi poseban popust pri kupnji modela Scénic, a tu je i posebna promotivna izvedba Edition One s vrlo bogatim paketom opreme. Renault Scénic i Grand Scénic dolaze sa standardnim renaultovim 2-godišnjim jamstvom koje je uz cijenu od 5.700 kn moguće produžiti na 5 godina / 100.000 km.
Izgled koji osvaja
Novu, četvrtu generaciju Renaulta Scénic odlikuje karakterističan jednovolumenski oblik karoserije koja je 20 mm šira od one Scénica 3, razmak od podloge je povećan (+40 mm), a tu su i dulji međuosovinski razmak te širi trag kotača. Pritom je stražnji prevjes skraćen za 16 mm, čime je silueta automobila postala još dinamičnija. Dimenzije novog Scénica tako iznose 4406 x 1866 (s retrovizorima: 2128) x 1653 mm, a izvedbe Grand Scénic 4634 x 1866 (2128) x 1655 (s krovnim nosačima) mm.
Izgled ovog automobila naglašavaju neki istaknuti detalji: naglašeno nagnuto vjetrobransko staklo koje osigurava veću bočnu preglednost, panoramski stakleni krov (opcijski), prepoznatljiv svjetlosni potpis prednjih svjetala u obliku slova C (kao i na ostalim novijim modelima iz renaultove ponude), stražnja svjetla s 3D efektom izvedena u tehnologiji Edge Light – LED (na kratkoj izvedbi stražnja su svjetla postavljena vodoravno, a na duljoj izvedbi okomito) te dvobojna karoserija.
Funkcionalna i bogato opremljena unutrašnjost
Novi se Scénic odlikuje obujmom prtljažnika od 506 dm3 što je najveći obujam u klasi koji uvelike nadmašuje prosječan obujam kod konkurenata (469 dm3). Izvedba Grand sa sedam sjedala raspolaže s 533 dm3 obujma prtljažnika, što ga stavlja na drugo mjesto u klasi. Novi Scénic najbolji je u klasi i u pogledu prostora za odlaganje. Osim središnjom konzolom obujma od 13 litara opremljen je i hlađenom i osvijetljenom ladicom Easy Life koja nudi trostruko više prostora za odlaganje od konkurenata. Otvara se elektroničkim senzorom i automatski se zaključava kada se vozilo zaustavi.
Druga domišljata rješenja za odlaganje, uključujući četiri pretinca za odlaganje u podu, ukupan obujam za odlaganje povećavaju na 63 litre, dvostruko više od konkurenata, što novi Scénic smješta na sam vrh klase. Stražnja sjedala s funkcijom One Touch Folding, preuzetom iz Espacea, jednostavno se i lako preklapaju i čine ravnu podnicu. Scénic je tako jedini automobil u svojoj klasi u kojem se ta funkcija može aktivirati s dva mjesta: iz prtljažnika ili putem sustava R-Link 2.
Novi Scénic i Grand Scénic izdvajaju se opremom kao što su:
- Prilagodljivi regulator brzine koji se automatski prilagođava brzinu automobila kako bi održao odabranu udaljenost od vozila ispred sebe. Aktivan je pri brzinama između 50 i 160 km/h
- Upozorenje na nenamjernu promjenu vozne trake (LDW)
- Head up zaslon u boji
- Sustav za parkiranje slobodnih ruku. Nakon što vozaču mjerenjem slobodnog prostora senzorima pomogne pronaći parkirno mjesto, sustav preuzima potpun nadzor nad upravljačem prilikom parkiranja. Sustav djeluje pri brzinama do 30 km/h
- Tehnologija Multi Sense koja omogućava odabir među pet različitih postavki vožnje: Neutral, Sport, Comfort, Perso i Eco
- R-Link 2 s okomito postavljenim 8,7-inčnim (22,1-cm) zaslonom koji je među najvećima u klasi. Od siječnja 2017. R-Link 2 će se moći povezati s pametnim telefonom s pomoću tehnologije Apple CarPlay i Android Auto
- Audio sustav Bose Surround Sound
20-colni kotači na svim izvedbama
Kao što smo već naveli, 20-colni naplaci serijski su, neovisno o razini opreme. U Renaultu navode da, osim što vozilu daju jedinstven profil, veliki naplaci vizualno spuštaju liniju krova i tako ističu dinamičan izgled novog Scénica. Dosad neviđen omjer veličine kotača i visine bočne linije do prozora novom Scénicu daje dinamičan, uravnotežen stav.
Također, za personalizaciju naplataka novog Scénica dostupni su umetci koji donose individualni dizajn, a početna će se ponuda postupno proširivati. Potrebno je naglasiti da tek početni paket opreme dolazi s čeličnim naplacima Vortex s ukrasnim poklopcima, a svi ostali s aluminijskim te da su u ponudi tri dizajna: Silverstone, Exception i Quartz koji odgovaraju paketima opreme Zen, Intens i Bose, dok izvedba Edition One ima naplatke Quartz.
Pneumatici kod svih izvedbi Scénica četvrte generacije imaju dimenzije 195/55 R 20, a u Renaultu naglašavaju da se (kako bi se izbjegle negativne strane pneumatika izrazito niskog poprečnog presjeka) na novi Scénic ugrađuju pneumatici čija je visina viša od većine 17 ili 18-colnih.
Kako bi se izbjegli mogući problemi sa zamjenom pneumatika ovih dimenzija u vulkanizerskim radionicama, Renault je osigurao i zamjenu u ovlaštenim servisima. U navedenoj dimenziji, Renault trenutno nudi pneumatike marki Continental, Goodyear i Michelin. Svi navedeni pneumatici koriste tehnologiju niskog otpora kotrljanju, te prema EU sustavu označavanja imaju ocjenu A.
Automobil nije homologiran za druge dimenzije pneumatika i/ili naplataka.
Pet zvjezdica za novi Scénic na Euro NCAP testu
Novi je Renault Scénic dobio najveću ocjenu na Euro NCAP-ovim ispitivanjima za pasivnu sigurnost u kojima se ocjenjuju strukturni elementi i oprema koja štiti putnike kada je sudar neizbježan. Automobil je osvojio 90% mogućih bodova u testu zaštite odraslih putnika, 82% u testu zaštite djece, 67% pri testu zaštite u slučaju naleta na pješaka te 59% za pomoćne sustave.
U konstrukciji platforme novog Scénica, odnosno uzdužnim, poprečnim i okomitim elementima, korišten je ojačani čelik kako bi se zaštitili putnici. Taj čelik iznimno visoke vlačne čvrstoće može podnijeti opterećenje do 120 kg/mm2. Čelik upotrijebljen u konstrukciji programiranih zona za apsorpciju energije izvan putničke kabine učinkovitije upija energiju dok unutrašnjost ostaje netaknuta. Novi Scénic je opremljen dvjema zračnim zavjesama za prednji i stražnji red sjedala, s dva zračna jastuka sprijeda i dva prilagodljiva prednja zračna jastuka posljednje generacije koji upotrebljavaju senzore za prilagođavanje otvaranja jastuka građi putnika.
Ponuda motora i mjenjača
Na izboru kupcima nalaze se četiri dizelska motora, povezana sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 6, odnosno 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC te dva benzinska motora sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Konkretnije, ponuda motora podrazumijeva sljedeće pogonske strojeve:
Energy TCe 115 i TCe 130 su benzinski motori obujma od 1198 cm3 koji razvijaju 116 KS / 190 Nm, odnosno 132 KS / 205 Nm. Upareni su s ručnim 6-stupanjskim mjenjačima, a potrošnja goriva u mješovitoj vožnji iznosi 5,8 l/100 km (Grand Scénic: 6,1 l/100 km).
Energy dCi obujma od 1461 cm3 dolazi u razinama snage od 95 KS / 240 Nm i 110 KS / 260 Nm. Snažnija izvedba može biti uparena sa 7-stupanjskim EDC mjenjačem, a uz oba je motora standardno dostupan 6-stupanjski ručni. Potrošnja goriva u mješovitoj vožnji za oba motora iznosi 3,9 l/100 km (Scénic), odnosno 4,0 l/100 km (Grand Scénic dCi 110). Izvedba s EDC mjenjačem ima potrošnju od 4,0 l/100 km u obje karoserije.
Energy dCi obujma od 1600 cm3 nudi se u izvedbama snage od 131 KS / 320 Nm te 160 KS / 360 Nm. Oba navedena pogonska stroja nude se uz mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa, slabiji s ručnim, a snažniji s EDC-om. Potrošnja goriva u mješovitoj vožnji iznosi 4,5 / 4,6 l/100 km (dCi 130: Scénic / Grand Scénic), odnosno 4,5 / 4,7 l/100 km za motor komercijalne oznake dCi 160.
I na kraju…
Novi Scénic i Grand Scénic proizvode se u renaultovoj tvornici u Douaiju u Francuskoj, uz Talisman i Espace. Kada je 2015. predstavljen novi Espace, tvornica je unaprijeđena daimlerovim stručnim savjetima kojima su poboljšani određeni dijelovi proizvodnog procesa. Proizvodnja Espacea i novog Scénica na istoj proizvodnoj liniji omogućuje dijeljenje inovacija kao što je automatsko preklapanje sjedala. Tvornica u Douaiju napravila je i novu svjetlosnu komoru u lakirnici za bolje usklađivanje boja.
– – –
Posjetite službene stranice Renaulta