Peugeot Partner i Citroën Berlingo

Peugeot Partner i Citroën Berlingo
tekst: Ivan Cvetković foto: autonet.hr, C Automobil Import, P Automobil Import

Nacionalna prezentacija

Nakon što je lani u prodaju puštena nova generacija putničkih izvedbi Citroën Berlinga i Peugeot Partnera, sada su na red stigle i verzije namijenjene gospodarstvenicma. S prvim danima ožujka startala je prodaja modela Peugeot Partner Furgon te Citroën Berlingo u Furgon i Business verzijama

Prve dvije generacije poznatih modela Citroën Berlinga i Peugeot Partnera nastale su najprije kao dostavni modeli, a koje su kasnije adaptirali i u putničke varijante. Takvi modeli postali su tražena roba te su počeli igrati vrlo značajnu ulogu u prodaji oba proizvođača. To je i glavni razlog što je nedavno taj pristup promijenjen te je razvoj automobila napravljen na putničkoj verziji, a iz koje su napravljene i dostavne inačice. Dodatna promjena je napravljena kod Peugeota gdje je putničkom modelu dodijeljeno i novo ime – Rifter. Dostavni je i dalje Partner.

Dakle, sada su u prodaju stigle dostavne verzije koje smo imali priliku i provozati na domaćoj novinarskoj prezentaciji u Slobodnoj fašničkoj republici Samoboru. Tek pridoši modeli već su okićeni laskavom titulom International Van of the Year 2019, a koju dodatno dijele s trećim modelom iz kućne radinosti, Opel Combom. Spomenimo da PSA Grupacija iskustvo u proizvodnji ovog segmenta vozila ima još od legendarnog izdanja Spačeka u furgon verziji iz pedesetih godina proteklog stoljeća. U dosadašnje dvije generacije Citroën Berlingo prodan je u preko 1,5 milijuna primjeraka, a u našim krajevima završilo je gotovo 15 tisuća primjeraka. Novi Citroën Berlingo u dostavnom izdanju razlikujemo u Furgon i Business varijantama. Prvi označava model koji ima samo prvi red sjedala te iza njih prostor za prijevoz stvari te Business koji pripada N1 kategoriji vozila, a koji ima dva reda sjedala i odijeljeni prostor za prtljagu.

Citroën Berlingo Furgon dolazi nam u dvije razine duljine u M i XL verzijama, napravljen na EMP2 platformi s međuosovinskim razmakom od 278,5 centimetara odnosno 20 cm više u XL varijanti, te ukupno 440,3 i 475,3 cm duljine. Furgon u prednjem redu može pored vozača imati još jedno sjedala za suvozača ili klupu koja prima suputnika više (Extenso kabina), a iza kojih može biti puna ili ostakljena pregrada prema tovarnom prostoru. Ovisno o verziji, kao i motorizaciji na raspolaganju je utovarni prostor na 54,3 do 58,7 centimatara visine kroz 7,8 centimetara šira bočna klizna vrata (ukupno od 64,1 do 67,5 cm širine te od 107,2 do 127 cm visine) u odnosu na dosadašnji model, ili pak na stražnja dvokrilna vrata od 54,8 do 61 cm visine.

Kraći, M model u standardnoj verziji dolazi sa 650 kilograma nosivosti, dok je dodatna opcija model sa 1000 kg nosivosti. Veći, XL model ima nosivost od 950 kilograma. Manji model ima ukupni obujam tovarnog prostora od 3,3 kubna metra, dok kod XL verzije dodatnih 35 cm duljine znači i povećanje obujma na 3,9 kubna metra. Tovarni prostor je od 181,7 do 216,7 centimetara duljine i 122,9 centimetara širine između unutarnjeg dijela blatobrana, a čime je sposoban primiti dvije europalete.

Kupcima su na raspolaganju dva dizelska motora, odnosno jedan 1,6-litreni BlueHDi koji je raspoloživ u dvije verzije, sa 75 i 100 KS. Krajem godine ovaj će motor otići u povijest, a zamijenit će ga noviji, 1,5-litreni. Slabiji motor ide usključivo uz osnovnu nosivost od 650 kg, i u kraćoj varijanti, dok jači ide i u M i XL duljini.

Da visoka razina sigurnosti nije rezervirana samo za putničke, već i za dostavne verzije jasno pokazuje činjenica da je ugrađeno 20 sustava za pomoć koji će olakšati vožnju. Tu su, između ostalog, sustav Surround Rear Vision, head-up display u boji, električna parkirna kočnica, prilagodljivi regulator brzine s funkcijom STOP, Active Safety Brake i četiri tehnologije za povezivost kao što su Citroën Connect Nav i mogućnost bežičnog punjenja pametnog telefona.

Surround Rear Vision rabi bočnu (ugrađena u donji dio bočnog osvrtnog zrcala na suvozačevoj strani) i stražnju (u gornjem dijelu limenih dvokrilnih vrata) kameru koje omogućavaju bočni pogled na suvozačevoj strani kojim se izbjegava mrtvi kut te stražnji pogled za što lakše upravljanje u skladištima, dijelovima gradilišta koji su puni prepreka ili pak u gradskom okruženju. Pogled se prikazuje na zaslonu koji se nalazi na mjestu unutarnjeg osvrtnog zrcala.

Nema puno tehničkih razlika kod modela Peugeot Partner Furgon. Jedna od najbitnijih svakako je korištenje i-Cockpita, koji je do sada ugrađen u više od 5 milijuna vozila, a Partner Furgon je prvi model iz lakog gospodarskog segmenta koji ga koristi. Podsjetimo, karakterizira ga kompaktan upravljač te visoko postavljena instrumentna ploča smještena u vidnom polju vozača, a koja omogućuje čitanje bitnih informacija bez mnogo skretanja pogleda s ceste. Ne zaboravimo na 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir smješten na sredini armaturne ploče i usmjeren prema vozaču, s izravnim i stalnim pristupom glavnim funkcijama za udobnost kao što su radio, navigacija, postavke vozila…

Spomenimo da je za sigurno slaganje tereta u serijskoj izvedbi dostupno šest prstenova za pričvršćivanje, a još ih je četiri moguće dodati na pola visine u opciji. Tovarni prostor ostaje iskoristiv u svim okolnostima: dostupna je utičnica od 12 V te dodatno osvjetljenje od 6 LED svjetala za jačinu od 237 lm.

Partner Furgon može biti opremljen prilagodljivom Multi-Flex klupom za dva suvozača u prednjem redu. Preklapanjem naslona bočnog suvozačkog sjedala dobiva se dodatnih 400 litara obujma te se utovarna duljina povećava do 3 metra u standardnoj izvedbi te čak 335 cm u dugoj izvedbi. Naslon središnjeg sjedala je moguće preklopiti pa se vozaču otvara mogućnost prostora za pisanje na čvrstom preklopljenom naslonu sjedala. Dodatna zanimljivost je prostor za odlaganje ispod središnjeg sjedala, a koji se može zaključati lokotom.

Pretinci mogu dosezati obujam do 113 litara, a raspoređeni su po putničkoj kabini. Tu je pretinac za rukavice, podloga za prtljažnik, stropna polica kao i gornji pretinac za rukavice. Smješten nasuprot suvozaču, u prostoru u kojem se obično nalazi zračni jastuk, ovdje tipa ‘bag in roof’,  nalazi se prostor koji može primiti 15-inčno računalo ili pak može biti hlađen. Otvor za kabel također omogućuje njegovo punjenje, izravno u pretincu.

Citroën Berlingo Business sa 100 % odbitka PDV-a
Usporedno s Furgon izdanjem Citroën je ponudu obogatio i novim modelom Berlingo Business. Riječ je o modelu u vrlo traženom N1 segmentu koji nudi mogućnost dva reda sjedala, znači prostor za pet putnika te odijeljeni tovarni prostor, a sve to uz činjenicu da gospodarstvenici na ovakva vozila imaju mogućnost 100 % odbitka PDV-a.

Prostora za putnike ima kao i na putničkom Berlingu, s klasičnim sjedalima u prednjem redu te tri odvojena sjedala u drugom redu. Iza stražnjih sjedala je pregradna stijena i rešetka koje odvajaju prostor namijenjen prijevozu tereta. Time ovakvo vozilo postaje iskoristivo u poslovne, ali i privatne svrhe. U ponudi je isključivo s XL duljinom, a kupcima se na odabir nude dvije razine opremljenosti – Live i Feel.

Serijski dolazi sa dosta dobrom opremom koja uključuje 6 zračnih jastuka, ABS + REF + AFU, cofee break alert, prepoznavanje prometnih znakova za ograničenje brzine, sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, Active Safety Break, regulator/limitator brzine, pomoć pri kretanju na kosini, lijeva i desna bočna klizna vrata sa staklom, ručni klima uređaj, autoradio RD6 sa 6 zvučnika + bluetooth…

Kupci mogu birati između jednog, 1,2-litrenog PureTech benzinca sa 110 KS te novog 1,5-litrenog BlueHDi dizelaša u izvedbama sa 100 i 130 KS. Slabiji dizelaš dolazi uz 5-stupanjski ručni mjenjač, stupanj prijenosa više imaju benzinski model te snažniji dizelaš, dok potonji ima mogućnost korištenja i novog EAT8 automatskog mjenjača sa 8-stupnjeva prijenosa. Ovisno o motoru i opremi, moguća je korisna nosivost do 855 kilograma uz obujam prostora za teret od 1900 litara.

 

Podijeli:
1