Opel Mokka sada u prodaji uz benzinski, dizelski i elektromotor

Opel Mokka sada u prodaji uz benzinski, dizelski i elektromotor
tekst: Ivan Cvetković

Početni benzinski motor od 100 KS kreće od 134.881 kn, najpovoljniji dizelaš košta 155.773 kn, dok Mokka-e starta na 246.478 kn. Birati se može između pet razina opreme

Opel je još prije devet godina na tržište uveo model Mokka X. Pripadnik B-SUV segmenta pokazao se kao puni pogodak. Jedan je od najtraženijih modela ovog proizvođača, a sjajan uspjeh potvrđuje i činjenica da je prodan u više od milijun primjeraka. U međuvremenu je Opel u ovom segmentu prikazao još jedan model – Crossland. Iako je tu bila riječ o dosta sličnim modelima, svaki od njih se pokazao dosta uspješnim, a uvođenjem nove generacije Mokke to bi se trebalo nastaviti.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Modificirano i ime

Nedavno smo pisali kako je Opel osvježio Crosslanda, a sada je u domaće prodajne salone stigla i nova Mokka. Promjena je vidljiva već i u samom imenu. Naime, izgubilo se slovo X, i ostala je samo Mokka. Upravo je ovo model koji bi trebao započeti veliku prekretnicu u budućnosti Opela.

S novom generacijom Mokke imali smo se priliku i sami upoznati na domaćoj prezentaciji za specijalizirane novinare. Nova Mokka namijenjena je mlađim, urbanijim i modernijim kupcima koji drže do stila. Bez obzira odabire li se model pokretan benzinskim ili dizelskim motorima, odnosno sve popularnijim elektromotorom. Nove dizajnerske smjernice Opela vidljive su na brojnim dijelovima vozila. Sprijeda dominira novi, odvažan dizajn koji krasi Vizor. Riječ je o dijelu maske između prednjih svjetala, a koji je izveden u visokosjajnoj crnoj boji.

Bez obzira iz kojeg kuta promatrali Mokku, ona je nova u svim pogledima. Dinamičnost prednjeg dijela se putem bočnih linija prenosi i na stražnji dio vozila. Kao i sprijeda, i ovdje je jasno istaknut redizajnirani logotip proizvođača, a ispod kojeg je preko pola stražnjih vrata postavljen natpis modela. I taj je natpis redizajniran. U slučaju da je riječ o električnoj izvedbi, u desnom je dijelu dodana i oznaka ‘e’. Da Opel ozbiljno pristupa elektrifikaciji, govori i činjenica kako će do kraja godine imati 6 elektrificiranih osobnih modela te kompletnu paletu lakih gospodarskih vozila – Combo, Vivaro i Movano.

Sve veći utjecaj B-SUV segmenta

No, vratimo se mi urbanom lifestyle crossoveru. U Opelu smatraju kako njihov uspjeh u B-SUV segmentu nije upitan. Prvo, riječ je o segmentu koji čini više od 18% trenutne prodaje osobnih vozila u Europi, vjeruje se u daljnji rast popularnost, a pored toga Opel sada ima dva vrlo zanimljiva predstavnika. Vjeruje se kako bi Mokka mogla privući jednu novu grupu kupaca, od kojih mnogi do sada nisu razmišljali kupnji nekog od Opelovih modela.

Iako sam se s novom Mokkom već imao priliku upoznati krajem protekle godine, u Zagrebu, sada sam je imalo priliku i isprobati. Već na prvi pogled automobil mi se učinio vrlo zanimljivim. Razigran, moderan, a opet uz tradicionalne elemente koji će mu pomoći da brzo ne ostari. Kao i kod Corse, nema bitnijih razlika u vizualnom predstavljanju modela s klasičnim motorima, odnosno onim s elektromotorom.

Atraktivnost je svakako u detaljima personalizacije i uređenja, a jako dobro djeluju dvobojne kombinacije koje su mi bile na raspolaganju. I dok je Mokka-e bila u najbogatijem paketu opreme, prednji dio imao je krom detalje, dok je kod GS Line benzinaca dominirala crna boja, pa se tako i Opelov logotip ‘izgubio’ u crnoj boji Vizira. Ta opcija djeluje vrlo privlačno jer se, preko poklopca motora, dobila povezanost s krovom, odnosno stražnjim dijelom vozila.

Dominantan i moderan dizajn

Pri ulasku u putničku kabinu modela koje sam isprobao, a riječ je o modelu Mokka-e, vrlo dojmljivo djeluje Pure panel. Riječ je o 12-inčnom zaslonu umjesto instrumentne ploče, te 10-inčnom središnjem ekranu, a koji su povezani i omeđeni crnim elementima visokog sjaja. Upravo to djeluje kao poveznica s Vizirom na prednjem dijelu vozila. Koliko god tu bilo digitalizacije, ipak je one bitne funkcije, poput klima-uređaja ostavljena mogućnost upravljanja putem klasičnih tipki i prekidača. Kod modela Mokka-e, kao i benzinca s automatskim mjenjačem izostala je i klasična ručica mjenjača. Tu su tek nalazi prekidač za odabir moda vožnje.

U vožnji nova Mokka-e djeluje vrlo ugodno i očekivano. Sve bitne funkcije su na dohvat ruke, a s grafika na ekranima moderna i lako čitljiva. Ima i dovoljno pretinaca, kako za odlaganje sitnica, tako i za boce vode ili nekog pića. U podnožju središnjeg grebena je i otvoreni prostor s mogućnošću bežičnog punjenja pametnih telefona. Položaj za upravljačem je jako dobar, a iako putnička kabina djeluje niža od prethodne, ima još vrlo zadovoljavajući prostor iznad glave. Uz moj položaj sjedenja, a bez obzira na to što sam visok 186 cm, ne sjedim predaleko, no kod izlaska iz vozila malo mi je zasmetao B-nosač. Ne bi bilo loše kad bi bio pomaknut više straga.

Kupci na odabir imaju dvije izvedbe 1,2-litrenog turbobenzinskog motora. Slabiji razvija 74 kW, odnosno 100 KS, a dolazi upregnut 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Isti je mjenjač opcija i kod snažnije izvedbe od 96 kW, odnosno 130 KS. On je moguć i uz 8-stupanjski automatski mjenjač. Kod nas su još uvijek dosta traženi dizelski modeli, a tu je jedina opcija 1,5-litreni motor od 110 KS. Kao i početni benzinac, i on dolazi isključivo uz 6-stupanjski ručni mjenjač.

Pet razina opreme

Pored osnovnog Mokka paketa opreme, a koji ide uz početni benzinac, tu su još i Edition, Elegance, GS Line te Ultimate razine opreme. Mokka-e ima četiri moguće razine opreme, e-Edition, e-Elegance, e-GS Line i e-Ultimate. Već početni model dolazi uz dosta dobru razinu opreme. Tempomat, senzor i pokazivač za pomoć pri držanju trake, kočenje radi izbjegavanja sudara pri malim brzinama te osnovni sustav za otkrivanje pješaka sprijeda početak su liste serijske opreme. Nadalje, svaki je model opremljen LED prednjim i stražnjim svjetlima, krovnim spojlerom, kožom presvučenim sportskim servo upravljačem, klima-uređajem te 7-inčnim zaslonim multimedije. Tu je i adaptivni tempomat, raspoznavanje prometnih znakova te 16-colni čelični naplatci.

Druga razina opreme je naiva Edition te povrh početnog modela donosi još i 16-colne aluminijske naplatke te kod modela s automatskim mjenjačem i kontrole na upravljaču. Zatim je Elegance razina koja donosi i Sight & Light paket (senzori za kišu, automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela te automatska klimatizacija), paket Kamera za unatrag (panoramska stražnja kamera (pokriva 180 stupnjeva i uključuje stražnju kameru), pomoć pri parkiranju straga, električno podesivi vanjski retrovizori), prednja svjetla za maglu, presvlake sjedala u kombinaciji tkanine i kože. Tu je i konzola s naslonom za ruku između prednjih sjedala, opremljenija multimedija sa zrcaljenjem telefonskih funkcija te više zvučnika. Ne zaboravimo za sklopivi ključ te 17-inčne dvobojne alu naplatke.

Povoljne nadoplate

GS Line donosi dvobojnu kombinaciju, s crnim krovom i dodatno zatamnjenim stražnjim staklima. Unutrašnjost donosi crvene detalje, umetke na instrumentnoj ploči, sportske aluminijske papučice te 17-colne crne alu naplatke. Najizdašniji Ultimate paket donosi senzor za prevenciju sudara, napredni sustav za prepoznavanje pješaka i biciklista, limitator te senzor i pokazivač za pomoć pri držanju trake, kao i električno sklopive bočne retrovizore. Dojam tijekom vožnje noći upotpunjuju IntelliLux LED Matrix aktivna svjetla, Alcantarom presvučena sjedala, grijanje upravljača te 10-inčni središnji zaslon i ulaz u vozilo, odnosno pokretanje bez ključa. Vanjski dio krase 18-colni dvobojni alu naplatci.

Metalik boja s nadoplaćuje 3040 kn, a na tri bogatija paketa oprema moguća je nadoplata za dvobojnu karoseriju, ali u bijeloj kombinaciji, što stoji 2736 kn. Na istim razinama opreme, uz neke boje, moguće je da krov i A-nosač budu u crvenoj izvedbi. Za crni poklopac motora nadoplata je 1368 kn.

Već od druge razine opreme moguće su korisne nadoplate, koje se inače susreću kod veće klase vozila. Tako se za 1900 kn kod automatskog mjenjača, odnosno 2280 kn kod ručnog mjenjača dobiva grijanje prednjih sjedala. Grijanje upravljača stoji 1216 kn, a bežični punjač pametnog telefona 1140 kn.

Kod modela Mokka-e automatski klima-uređaj je dio serijske opreme, a donosi i senzori za kišu, automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela, AC putni punjač od 7,4 kW, 16-colne alu naplatke… Pokreće ga elektromotor koji smo već upoznali u Corsi-e. Riječ je sinkronom motoru od 100 kW/163 KS, a koji se napaja iz 50 kWh baterije. Punjenje baterije moguće je do 100 kW na DC punjačima, a već osnovni model ima i toplinsku pumpu koja osigurava manji pad dometa tijekom zimskog vremena. Prema WLTP-u, doseg modela Mokka-e je 324 km s jednim punjenjem baterije.

Cjenik

model snaga oprema cijena
1,2 Turbo 74 kW (100 KS) Mokka 134.881 kn
1,2 Turbo 74 kW (100 KS) Edition 137.161 kn
1,2 Turbo 74 kW (100 KS) Elegance 157.793 kn
1,2 Turbo 96 kW (130 KS) Edition 146.381 kn
1,2 Turbo 96 kW (130 KS) Elegance 163.253 kn
1,2 Turbo 96 kW (130 KS) GS Line 170.093 kn
1,2 Turbo 96 kW (130 KS) Ultimate 198.973 kn
1,2 Turbo 8-stupanjski automatik 96 kW (130 KS) Elegance 176.673 kn
1,2 Turbo 8-stupanjski automatik 96 kW (130 KS) GS Line 183.513 kn
1,2 Turbo 8-stupanjski automatik 96 kW (130 KS) Ultimate 215.681 kn
1,5 Dizel 85 kW (110 KS) Edition 155.773 kn
1,5 Dizel 85 kW (110 KS) Elegance 174.013 kn
Mokka-e 100 kW (136 KS) e-Edition 246.748 kn
Mokka-e 100 kW (136 KS) e-Elegance 255.598 kn
Mokka-e 100 kW (136 KS) e-GS Line 260.766 kn
Mokka-e 100 kW (136 KS) e-Ultimate 282.958 kn

 

 

Podijeli:
1