Opel Insignia Grand Sport

Međunarodna prezentacija
Lakša, modernija, bolje opremljena i s unaprijeđenim voznim osobinama, "šminkerica" Insignia uvjerila nas je u sve svoje prednosti. Novi opelov adut iz D segmenta na hrvatskom tržištu očekujemo tijekom lipnja, uz početnu cijenu od 183.900 kn
Opel ima dugu i uspješnu tradiciju kada je riječ o reprezentativnim limuzinama. Tako su ’60-ih i ’70-ih godina prošlog stoljeća dominantni bili Kapitän, Admiral i Diplomat koji su u svoje vrijeme postavljali nove standarde prema pitanju udobnosti i tehničkih rješenja. A, u Rüsselsheimu napominju kako je druga generacija Insignije zadržala DNK upravo tih legendarnih prethodnika.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Nova nas je Insignia oduševila već na ovogodišnjem salonu u Ženevi, no vidjeti automobil u pokretu, nešto je posve drugo. Srećom, proteklog smo tjedna u okviru međunarodne prezentacije održane u Frankfurtu i okolici, imali prilike detaljno se upoznati s Insigniom Grand Sport i svim njezinim adutima za uspješan nastup na itekako zahtjevnim tržištima.
Uz izvještaj s međunarodne prezentacije Opel Insignije Grand Sport objavljujemo i ekskluzivni intervju s Andreasom Zipserom, glavnim inženjerom zaduženim za razvoj ovog modela, koji smo napravili na ovogodišnjem salonu u Ženevi.
Elegantna izvana, prostrana iznutra
Druga generacija opelove reprezentativne limuzine, sada pomalo podužeg naziva Insignia Grand Sport, temelji se na posve novoj arhitekturi Epsilon 2 zahvaljujući kojoj je ovaj automobil znatno napredovao u odnosu na prethodnika. No, ono što prvo upada u oči je novi i elegantniji dizajn koji svoje temelje ima u onome opelovog koncepta Monza prikazanog na frankfurtskom salonu 2013.
Uz elegantnu i dinamičnu siluetu, nastalu pod budnim okom dizajnera Marka Adamsa, Insignia Grand Sport krije 92 mm dulji međuosovinski razmak od 2829 mm (ukupna dužina vozila iznosi 4897 mm), smanjene prevjese te trag kotača koji je proširen za 11 mm. Također, dinamičnom izgledu pripomaže i 29 mm niža linija krova koja pruža gotovo kupeovsku siluetu. Insignia Grand Sport se može pohvaliti i vrhunskom aerodinamičnošću, uz koeficijent otpora zraka od niskih 0,26.
Povećane dimenzije pozitivno su se odrazile na prostranost interijera pa se tako Insignia Grand Sport može pohvaliti s 25 mm više prostora za koljena putnika na stražnjim sjedalima, 25 mm više u visini ramena te +8 mm prostora za glavu, unatoč nižoj silueti vozila. Konačno, tu je i raskošno dimenzionirani prtljažnik koji zaprima 490 dm3 u standardnom rasporedu te čak 1450 dm3 uz preklopljene naslone stražnjih sjedala. Pri tome je bitno napomenuti kako praktičnosti pripomaže i činjenica da je ova limuzina opremljena vratima prtljažnika (Liftback) te da je naslon stražnjih sjedala podijeljen u omjeru 40:20:40.
Oprema bez premca
Bilo da je riječ o već hvaljenim opelovim sjedalima ili naprednom Infotainmentu, nova Insignia nudi sve što bi smo mogli poželjeti u automobilu ove kategorije te još jednom podvrđuje kako je trend ugradnje “opreme iz viših segmenata” itekako prisutan. Nevezanim redom, spomenimo tek neke od zanimljivijih detalja: vjetrobransko staklo, obruč upravljača i prednja te stražnja sjedala mogu imati grijanje, dok nova izvedba ergonomskih AGR sjedala nudi podešavanje u 18 smjerova (ovisno o odabranoj opremi), sustav masaže, grijanje te ventilaciju.
Informacijsko-multimedijsku podršku pružit će nekoliko sustava, a u vrhu ponude nalaze se IntelliLink R 4.0 i navi 900 koji su kompatibilni s platformama Apple CarPlay i Android Auto. To korisnicima omogućava neprekidnu povezanost, a tu su i već uobičajene značajke Infotainmenta poput Bluetooth podrške za telefoniranje i streaming glazbe, navigacija te visoka razina personalizacije raznih sustava samog vozila. IntelliLink R 4.0 nudi dodirni zaslon dijagonale od 17,8 cm, a sustav Navi 900 od 20,3 cm.
Za najbolji zvuk audio uređaja, uz Insignia Grand Sport će biti moguće naručiti i ozvučenje koje potpisuje američki Bose. Riječ je o audio sustavu koji uključuje 9-cm srednjetonski zvučnik na sredini prednje armature, 2,5-cm tweetere u krovnim A nosačima, 16,5-cm niskotonske zvučnika u prednjim vratima, 13-cm širokopojasne zvučnike u stražnjim vratima te 13-centimetarski woofer smješten u 9,6-litrenom kučištu ispod podnice prtljažnika. Sve navedeno pokreće boseovo digitalno 7-kanalno pojačalo s aktivnim managementom zvuka.
Nova generacija svjetala IntelliLux LED Matrix
Opel Insignia druge generacije može biti premljena i naprednim opelovim LED svjetlima koja sada imaju 32 segmenta (dvostruko više nego li ranije). Ova se svjetla odlikuju posebno snažnim snopom dosega od čak 400 metara, a novost je i način osvjetljavanja zavoja pri kojem intenzitet svjetla unutrašnjih segmenata matrice raste u skladu s kutem upravljača.
“Znamo prema primjeru Astre koliko kupci cijene prednosti prednjih svjetala IntelliLux LED Matrix”, rekao je Ingolf Schneider, voditelj inženjerske grupe za vanjsko osvjetljenje. “S posve novom Insignijom predstavljamo još napredniju drugu generaciju ove inovativne tehnologije s nekoliko dodatnih funkcija koje unaprjeđuju noćnu vidljivost”. Prisjetimo se, ova je tehnologija doista izvrsno prihvaćena pa je tako npr. na njemačkom tržištu svaka treća Astra opremljena IntelliLux svjetlima, dok njihov udio na norveškom tržištu iznosi čak 84 posto!
Epsilon 2 – manje kilograma, više vozačkog užitka
Uz prosječnu uštedu od 175 kg (200 kg u slučaju karavana Sports Tourer), nova arhitektura Opel Insignije donosi 9% veću torzijsku krutost te 13% (59 kg) manju masu karoserije. Nadalje, tu je i 30 mm niži položaj sjedenja za vozača te u konačnici i za 1 kg/KS bolji omjer mase i snage. Uz unaprijeđeno podvozje Flexride, ovo jamči veću agilnost, ali i znatno unaprijeđeni osjećaj za upravljačem.
Nadalje, Insignia Grand Sport može biti opremljena i unaprijeđenim opelovim pogonom na sva četiri kotača koji ima aktivnu dvostruku spojku Twinster na stražnjoj osovini. Riječ je o sustavu aktivne raspodjele okretnog momenta između stražnjih kotača (Torque vectoring) zahvaljujući kojem sportske izvedbe Insignie pružaju maksimalnu sigurnost na svim podlogama, ali i dosta zabave sportski nastrojenim vozačima.
Nadalje, tu su i CDC sustav stalnog nadziranja podesivih amortizera, električni servoojačivač upravljača povećane preciznosti, uvijek korisni adaptivni tempomat te ESE (Engine Sound Enhancement) koji naglašava zvuk motora kroz audio-sustav.
Pogonski strojevi i mjenjači
S najavom stupanja na snagu u rujnu ove godine, novi sustav mjerenja stvarne potrošnje i emisija WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure ) već je primijenjen na Insigniju Grand Sport. Motori velike zapremine sada se odlikuju između 3 i 10% manjom potrošnjom goriva, u odnosu na prethodnu generaciju Insignije, mjerenu prema WLTP-u.
Tu su visokoučinkoviti benzinski turbo-motori: od 1.5 sa 140 KS do 2.0 s 260 KS i okretnim momentom od 400 Nm (potrošnja goriva za Grand Sport: gradska vožnja 11,2 – 7,3 l/100 km, otvorena cesta 7,0 – 4,7 l/100 km, kombinirano 8,6 – 5,7 l/100 km, 197 – 129 g/km CO2). Dizelski motori su u rasponu od 1,6-litrenog sa 110 KS do 2-litrenog sa 170 KS (potrošnja goriva za Grand Sport: gradska vožnja 6,7 – 4,6 l/100 km, otvorena cesta 4,3 – 3,6 l/100 km, kombinirano 5,2 – 4,0 l/100 km, 136 – 105 g/km CO2).
Konačno, za prijenos su zaduženi dorađeni 6-stupanjski ručni te 8-stupanjski automatski mjenjač koji se odlikuje većom učinkovitošću i bržim izmjenama stupnjeva prijenosa te mogućnošću ručne izmjene stupnjeva uz pomoć poluga smještenih uz obruč upravljača.
Insignia Grand Sport u boji vaših očiju…
Opelov program Exclusive s Insignijom Grand Sport donosi posve nov doživljaj personalizacije. Predstavljen na nedavnom Međunarodnom salonu automobila u Ženevi, Opel Exclusive nudi mogućnost odabira praktički neograničene palete boja karoserije. Naime, kupci koji žele još više individualizacije moći će stvoriti vlastitu boju bez obzira radi li se o nijansi vaše omiljene svilene kravate ili boji očiju voljene osobe. Opelovi stručnjaci pronaći će točno odgovarajuću boju na temelju donesenog uzroka tako da će svi moći imati automobil u točno onoj boji koju žele.
Osim izbora boja, Opel Exclusive će ponuditi i četiri nova i ekskluzivna modela lijevanih naplataka koji pomažu kupcima da stvore samo svoj automobil. Naplaci, koji se kreću u rasponu od 18 do 20 cola svojim dizajnom donose posve novu razinu estetike. U bliskoj budućnosti, Opel će ponuditi i ekskluzivne kožne detalje i presvlake te ukrasne dizajnerske elemente pa će kupci moći dodatno prilagoditi automobil svom ukusu.
– – –
Za kraj, spomenimo još jednom kako Insignia Grand Sport (čija je proizvodnja započela 21. ožujka) na hrvatsko tržište stiže tijekom lipnja, uz početnu cijenu od 183.900 kn koliko će stajati izvedba 1.6 CDTI (110 KS) Essentia.