Opel Grandland X Ultimate

Opel Grandland X Ultimate
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr, Adam Opel AG

Međunarodna prezentacija

Kao pravi šlag na torti, vrhunska je izvedba opelovog Grandlanda nadopunila paletu ovog atraktivnog modela. Sa 177 KS, 8-stupanjskim automatikom i bogatom opremom, novi je SUV spreman za zahtjevne kupce

Nekih pet i pol mjeseci nakon što smo u Europskom gradu znanosti Darmstadtu upoznali Grandland, treći SUV u narastajućoj opelovoj obitelji X, sada je došao red za najekskluzivniju izvedbu ovog automobila. Tako smo u okruženju jednog od najatraktivnijih europskih ljetovališta, baskijskog San Sebastiána proteklog tjedna imali prilike upoznati i isprobati Grandland X Ultimate, vrhunsku izvedbu ovog SUV-a.

Koliko je Opelu novi model bitan možda i najbolje pokazuje činjenica da je samo za njega organizirana cijela međunarodna prezentacija što doista predstavlja iznimku u načinu predstavljanja novih automobila. A, primjer uspješnosti možda će biti i podatak o više od 70.000 narudžbi za Grandland X, koliko je Opel do sada zaprimio, premda je kampanja krenula tek u siječnju. No, niti to nije sve jer uskoro slijede značajne izmjene u paleti motora i mjenjača, no, o tome nešto više u okviru nakon ovog izvještaja.

Vrhunska oprema

Govorimo li o itekako bogatom paketu opreme Ultimate, bitno je neke stvari pojasniti. Naime, Opel je možda i pomalo nespretno cijelu prezentaciju ove izvedbe Grandlanda X nazvao “Ultimate”, premda je već i ranije postojao paket opreme tog naziva. Također, najsnažniji je Grandland X dostupan i uz paket opreme Innovation. Kako god bilo, nova se izvedba nudi u jednoj kombinaciji 177 KS snažnog dizelskog 2-litrenog motora i 8-stupanjskog automatskog mjenjača (narudžbe su već otvorene i na našem tržištu).

  • uz paket opreme Innovation, najsnažniji Grandland X stoji 229.240 kn
  • uz paket opreme Ultimate cijena ovog automobila iznosi 265.909 kn

Od značajnijih detalja serijske opreme paketa Ultimate svakako treba izdvojiti sustav IntelliGrip zahvaljujući kojem jednostavnim okretom prekidača smještenog na središnjoj konzoli vozač može prilagoditi nadzor nad motorom i automatskim mjenjačem, raspodjelom okretnog momenta između pogonskih kotača te ESP sustavom, osiguravajući optimalnu trakciju. Grandland X je, naime, dostupan isključivo u izvedbi s pogonom na prednje kotače.

Tu su i AFL (Adaptive Forward Lighting) prilagodljiva prednja svjetla, u Full-LED izvedbi koja su u standardnoj opremi s paketom Ultimate. Bitno je spomenuti i opcijsku opremu na čijem popisu možda i najzanimljiviji detalj predstavlja stakleni panoramski krovni prozor, a tu su i izvrsna opelova AGR sjedala. U ponudi su i sustav kamera za pregled oko vozila u 360° te Advanced Park Assist za pomoć pri parkiranju. Izvedbu Ultimate najlakše će biti prepoznati prema 19-colnim kotačima i dvobojnom krovu.

Vozač i putnici u Grandlandu X Ultimate mogu uživati u vrhunskim mogućnostima povezivanja zahvaljujući najnovijoj generaciji infotainment sustava IntelliLink koji podržava platforme Android Auto i Apple CarPlay, a ugrađen je i sustav za povezivanje i usluge OnStar koji obuhvaća Wi-Fi hotspot i dodatne usluge kao što su rezervacija hotelskih soba i traženje parkirnog mjesta. Tu je i bežični punjač za mobilne uređaje, a oni koji žele uživati u vrhunskom iskustvu zvuka mogu odabrati premium audio-sustav Denon s osam zvučnika i subwooferom.

Novi motor, novi mjenjač

Najznačajniji argument nove izvedbe opelovog Grandlanda X svakako je njegov pogonsko-prijenosni sklop. Naime, pod prednjim se poklopcem ovog SUV-a sada krije 2-litreni Common Rail najveće snage od 130 kW (177 KS) pri 3750 o/min te najvećeg okretnog momenta od 400 Nm pri 2000 o/min. U kombinaciji s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem, Grandland X tako može ubrzati od 0 do 100 km/h za 9,1 s, dok će se kazaljka brzinomjera zaustaviti na 214 km/h.

Nova i ujedno najsnažnija izvedba Opela Grandland X, prema tvorničkim podacima (NEDC standard) troši 5,3 l/100 km u gradskoj vožnji, između 4,6 i 4,5 l/100 km na otvorenoj cesti te između 4,9 i 4,8 l/100 km u mješovitoj vožnji. Prosječna emisija CO2 za ovaj se automobil kreće između 128 i 126 g/km. Niže vrijednosti odnose se na izvedbu opremljenu pneumaticima niskog otpora kotrljanju. Spomenimo i kako je pogonski sustav opremljen filterom ispušnih čestica te SCR katalizatorom što podrazumijeva ubrizgavanje tekućine AdBlue.

Ultimativna motorizacija i opremljenost svakako trebaju biti popraćeni i lagodnom vožnjom, a tu nema boljeg rješenja od automatskog mjenjača. Opel je za Grandland X Ultimate odabrao novi 8-stupanjski prijenos koji jamči glatke promjene stupnjeva, dinamičnost ali i rad na niskom i time štedljivom broju okretaja na otvorenoj cesti. Ovaj mjenjač nudi i mogućnost ručne izmjene stupnjeva putem ručice. Konačno, spomenimo i kako je 177 KS snažna izvedba Grandlanda X u stanju povući prikolicu mase do 2000 kg.

Privlačan i moderan dizajn

Kao i svi noviji opelovi modeli i Grandland X se može pohvaliti atraktivnim dizajnom koji djeluje istovremeno moderno, no ne i pretjerano napadno. Ovaj elegantni SUV možda će najbolje opisati potpredsjednik dizajna u Opelu, Mark Adams: “Naši su ciljevi kod Grandlanda bili stvaranje robusnog a opet dinamičnog dizajna s optimalnom interakcijom skladnih, skulpturalnih površina i vrlo oštrih linija, kao i dobre ravnoteže između stila i funkcionalnosti. Pažljivo obrađenim površinama i teksturama ciljali smo na elegantan luksuzni osjećaj te smo posvuda dosljedno koristili materijale visoke kvalitete”.

Istina jest, ovaj automobil dimenzija od 4477 x 1906 x 1609 mm djeluje vrlo skladno, dok u njegovoj unutrašnjosti zatječemo uređenje kakvo će se naći tek u najbogatijim automobilima iz ovog, C segmenta.

“Unutrašnjost Grandlanda X donosi privlačan spoj stila i funkcionalnosti”, nastavlja Adams. “Pristup je lak, čak i višim putnicima, a dobra preglednost s povišenih sjedala tipična je za SUV”. Uz navedeno, tu su i jednostavan raspored elemenata informacijsko-multimedijskog sustava, minimalna količina prekidača i dodirni zaslon u boji maksimalne dijagonale od 20,3 cm.

I na kraju…

Iz grada kakav je San Sebastián nije lako vratiti se. No, naš je boravak tamo bio ugodno “začinjen” dugim vožnjama Grandlanda X Ultimate kroz prekrasnu prirodu sjeverne Španjolske. Stoga, bilo da uživamo uz more ili žurimo na cilj autocestom, Grandland X Ultimate nudi upravo to što govori i njegovo ime – ultimativni užitak, u okvirima svoje klase.

Novi motori, izmjene u ponudi mjenjača

Uz predstavljanje Ultimate izvedbe modela Grandland X, u Opelu su nas upoznali i s planovima, točnije planiranim promjenama, vezanim uz ovaj model. Naime, već tijekom proljeća će 1,6-litreni dizelski motor snage od 120 KS biti zamijenjen 1,5-litrenim u izvedbama snage od 100 i 130 KS. Automatski 6-stupanjski mjenjač zamijeniti će ovom prilikom predstavljeni 8-stupanjski, a u drugoj polovini godine u ponudi će se naći 1,6-litreni turbo-benzinski motor snage od 180 KS u kombinaciji s novim automatskim mjenjačem.

Time će ponuda Grandlanda X postati ekološki prihvatljivija, ali i snažnija te bogatija. Ovakvo je proširenje ponude posebno bitno za Opel, s obzirom da su do sada dva od tri kupca birala snažniju motorizaciju i bogatiju opremljenost. Konačno, kao i u okviru međunarodne prezentacije održane početkom prošlog listopada, još je jednom najavljen Grandland X PHEV koji će imati pogon na sva četiri kotača, no bilo kakvi tehnički detalji za sada nisu otkriveni.

Pogledajte test Opela Grandland X 1.6 DTH Innovation te izvještaj s međunarodne prezentacije ovog automobila

1