Novi Renault Captur i dalje želi biti među najtraženijim modelima u svom segmentu!

Novi Renault Captur i dalje želi biti među najtraženijim modelima u svom segmentu!
tekst: Ivan Cvetković

Čak 11 centimetara veća duljina donosi više prostora u putničkoj kabini, a kupci mogu birati između benzinaca od 100 i 130 KS te dizelaša od 95 i 115 KS s početnom cijenom od 113.400 kuna za Life paket opreme

Priča o vrlo uspješnom gradskom SUV modelu započela je prije sedam godina, tijekom 2013. godine, kad je bila riječ o segmentu u začetku, a Renault je napravio izvrstan rezultat s modelom Captur. Model koji je na raspolaganju kupcima na više od 90 tržišta svijeta postigao je u nešto više od šest godina respektabilni rezultat od 1,5 milijuna prodanih primjeraka. Proteklu je 2019. godinu Capture na domaćem, hrvatskom tržištu završio na trećoj poziciji svih SUV modela i to uz 1571 primjerak, što je tek 15 manje u odnosu na drugoplasiranu Daciju Duster, dok je vodeća bila Suzuki Vitara uz 1762 registracije. Izvrsno. No, sada je, odnosno još protekle jeseni kad je imao vrlo skromnu premijeru na salonu automobila u Frankfurtu, red došao na drugu generaciju koja je od ovih dana dostupna i našim domaćim kupcima.

U skladu s time imali smo priliku detaljnije se upoznati s novim Renault Capturom na putu od Zagreba do Motovuna i hotela Roxanich i nazad. Iako ćemo se svi zajedno vjerojatno složiti kako nije riječ o nekakvom novom revolucionarnom modelu, svima nam je jasno da to nije bilo niti potrebno, već dotjerati neke detalje i tako biti spremni za daljnje održavanje na vrhu najtraženijih model u svom segmentu.

Uočljive su prepoznatljive dizajnerske linije koje su primjetne i na nedavno pristigloj petoj generaciji Clija, a s kojim Captur dijeli neka tehnička postignuća.

Novi model djeluje dinamično i moderno, dakako uz neke elemente viđene na posljednjim modelima francuskog proizvođača. Po mnogim detaljima mogli bi ustvrditi i da je riječ o mini izdanju Kadjara.

Evolucija, a ne revolucija primjetna je na mnogim detaljima, te smo i mi uvjereni kako je to recept koji bi im svakako mogao pomoći da i dalje imaju iznimno tražen model, iako je konkurencija iz dana u dan sve brojnija i snažnija.

Poput detalja eksterijera koji pokazuju izravnu vezu s Cliom, isti je recept primijenjen i u putničkoj kabini. Gotovo u svim dimenzijama dogodile su se bitne promjene. Tako je novi Captur duži za čak 11 centimetara te širi i viši za po jedan centimetar (422,7×179,7×157,6 centimetra), a postavljen je na novu platformu koja ima dva centimetra veći osovinski razmak (263,9 cm) i širi trag kotača (156 cm sprijeda te 154,7 cm straga), dok je udaljenost od tla porasla manje od pola centimetra, na 17,4 centimetara.

Razlike su u obujmu prtljažnog prostora između benzinskih i dizelskih modela. Dizelaši startaju s 406 litara što se pomicanjem klizne stražnje povećava na 520 litara. Rezultati su kod benzinskih inačica za 16 litara bolji, dok se preklapanjem naslona stražnje klupe dolazi do 1571 litre.

Ponuda pogonskih strojeva počinje 1,0-litrenim benzincem od 100 KS upregnut 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Iduća stepenica je 1,3-litreni benzinac od 130 KS koji se pored 6-stupanjskog ručnog mjenjača može odabrati i uz 7-stupanjski EDC mjenjač s dvostrukom spojkom. Dizelski 1,5-litreni motor u osnovnoj verziji od 95 KS ide uz 6-stupanjski ručni mjenjač koji je serija i kod izvedbe od 115 KS, a gdje je moguć i 7-stupanjski EDC mjenjač. Sve verzije dolaze opremljene turbopunjačem te start/stop sustavom.

Povećanje ukupne duljine svakako se osjeća u putničkoj kabini, a sada je tu dojam i boljih i kvalitetnijih materijala. Captur sada odaje dojam veće kvalitete, nema toliko onih jeftinijih plastičnih elemenata. Izuzmemo li početni paket opreme, dojam poboljšava i veći središnji zaslon, i to položeni 7-inčni kod Zen razine opreme, a što se kod četvrtog, najbogatijeg paketa opreme serijski povećava do 9-inčnog uspravnog zaslona osjetljivog na dodir.

Već početni, Life paket opreme ima mnogo sigurnosnih pomagala, poput ABS-a, ESP-a, ASR-a, sustava za održavanje vozila u voznom traku, automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka, upozoritelj na sigurnosni razmak, sustav za prepoznavanje prometnih znakova… zatim su tu i tempomat i limitator, potpuna LED prednja svjetla, start/stop sustav, ISOFIX sustav pričvršćivanja dječjih sjedalica, vozačevo sjedalo podesivo po visini, 16-colni čelični naplatci s ukrasnim poklopcima, no ipak nedostaju dvije bitne stavke – klima te audio uređaj. Želite li i ove dvije stavke, tu je Cool paket koji uz nadoplatu od 6500 kuna donosi ručni klima-uređaj te radio s funkcijama MP3, Bluetooth, AUX, USB i DAB.

Sve to nam daje zaključiti kako u Renaultu ustvari niti ne računaju na prodaju ovog početnog paketa opreme, koji bi uz nadoplatu za Cool paket stajao 119.900 kn, dok se za narednih 6000 kuna dobiva Zen paket opreme koji pored svega iz Life paketa opreme donosi 17-inčne kotače, ručni klima-uređaj, središnju konzolu s naslonom za ruke, LED osvjetljenje u kabini, presvlake u kombinaciji crna/tamnosiva, upravljač presvučen imitacijom kože te 7-inčni multimedijski sustav sa zaslonom na dodir s funkcijama MP3, Bluetooth, AUX, USB, WIFI, DAB i funkcijom povezivosti s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay.

Intens paket, kao i Zen uključuje 17-colne kotače, ali ovdje u alu izdanju, što je i slučaj kod Edition One paketa. Na ova dva paketa opcija su 18-colni alu naplatci. Kupci mogu birati i između serijske plave Marine nemetalik boje, dvije sive i jedne crne metalik boje uz nadoplatu od 3800 kuna, zatim šest posebnih metalik boje koje iziskuju nadoplatu od 4700 kn ili pak dvobojnih kombinacija koje stoje od 3800 do 5450 kuna.

Dojam u vožnji je mnogo bolji. Dorađen ovjes doprinosi boljem upijanju neravnina, dok povećenje dimenzija, uz malo veći trag kotača doprinose stabilnijem prianjanju uz podlogu. Dodamo li tome više prostora u putničkoj kabini, veći prtljažnik te dojam veće kvalitete završne obrade, uvjereni smo kako Renault ima dobrog aduta u održavanju vrlo visoke razine na prodajnoj ljestvici gradskih SUV modela.

Do kraja veljače tu je i dodatna pogodnost za sve kupce. Tu su četiri zimske gume na svim verzijama, mogućnost financiranja u tri jednake godišnje rate, bez kamata, produljeno jamstvo gratis, te 4000 kuna povoljnija cijena Intens i Edition One paketa opreme.

Peronalizacija Intens i Edition One modela
Za dva najbogatija paketa opreme Renault je pripremio i mogućnosti dodatne personalizacije. Za 2100 kuna tu je paket Look unutrašnjost – narančasta, a koji donosi presvlake u kombinaciji crna/tamnosiva s narančastim implantantima, naslon za ruke na vratima, srednji dio armaturne ploče te obrube zračnika na armaturnoj ploči u crnoj boji. A za dodatnih 900 kn tu je i dodatna personalizacija unutrašnjosti koja uključuje obrube zračnika, obrub mjenjača u boji te tepihe sprijeda i straga s narančastim detaljima. Look unutrašnjost moguć je i u svijetlosivoj boji, a personalizacija unutrašnjosti u crvenoj, plavoj i tirkiznoj boji.

Vanjski izgled moguć je u tri kombinacije (narančasta, siva i bijela), a uključuje prednju letvicu i letvicu na stražnjem odbojniku + dio bočnih letvica, a što stoji 1200 kuna.

modelopremasnagacijena do reg.
izvedbe s benzinskim motorima
TCe 100Life74 kW/100 KS113.400 kn
TCe 100Zen74 kW/100 KS125.900 kn
TCe 100Intens74 kW/100 KS139.900 kn
TCe 130Intens96 kW/130 KS160.900 kn
TCe 130 EDCEdition One96 kW/130 KS189.400 kn
izvedbe s dizel motorima
Blue dCi 95Zen70 kW/95 KS139.900 kn
Blue dCi 95Intens70 kW/95 KS153.900 kn
Blue dCi 115Edition One85 kW/115 KS178.900 kn
Blue dCi 115 EDCEdition One85 kW/115 KS191.400 kn

Podijeli:
1