Kia Sportage facelift

Kia Sportage facelift
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr, Kia Motors Corporation

Nacionalna prezentacija

Osvježena edicija četvrte generacije korejskog bestsellera donosi kako estetske tako i tehničke novosti. Ljubiteljima ekologije dopast će se blagi hibrid dostupan od sljedeće godine, no tu su i unaprijeđeni infotainment, novi dizelski motor, bogatija oprema...

Kada neki model ruši sve prodajne rekorde, onda je primjereno da se njegovom osvježenju pristupi temeljito kao što je Kia to i učinila s modelom Sportage. Automobil koji drži vodeću poziciju u europskom C-SUV segmentu, koji predstavlja 64 posto proizvodnje svoje marke ili je samo tijekom prošle godine na europskom tržištu prodan u gotovo 132 tisuće primjeraka respektabilan je u svakom pogledu.

Unaprijeđeni Sportage donosi brojna poboljšanja kojima učvršćuje svoj položaj kijinog europskog prodajnog hita. Ovaj model objedinjuje moderniji dizajn vanjštine i unutrašnjosti s novim sigurnosnim i infotainment tehnologijama te učinkovitim motorima koji ispunjavaju najviše emisijske standarde. Novosti su doživjele i izvedbe GT Line.

Novosti u dizajnu vanjštine…

Izgled četvrte generacije Sportagea povjeren je kijinom europskom dizajnerskom studiju u Frankfurtu, a svoj udio dali su i njihovi suradnici iz dizajnerskih središta u korejskom Namyangu i kalifornijskom Irvineu. Sada je nova izvedba Sportagea dobila moderniji izgled, koji donosi različite detalje. Drugačija je i izvedba GT Line, koja je dobila nekoliko jedinstvenih modifikacija u odnosu na standardne izvedbe.

Izmijenjen je prednji branik s novim svjetlima za maglu i novim sjajnim crnim ili kromiranim kućištem koje se proteže do donjeg otvora za zrak. Sportage je sada opremljen redizajniranom maskom motora (crna mat ili sjajna). Nova LED prednja svjetla s četiri jedinice i redizajnirana svjetla za maglu pružaju maksimalnu vidljivost i povećavaju prepoznatljivost vozila s još modernijim izgledom.

Otraga prevladavaju izmijenjena, vodoravno postavljena LED svjetla u obliku slova C. Svjetlo za vožnju unatrag i reflektirajuća traka ugrađeni su u stražnji branik koji je dobio kromiranu ukrasnu letvicu. Konačno, ističu se novi 16, 17 ili 19-colni naplaci od lake legure te opcijske kromirane bočne ukrasne letvice. Opcijski je moguće naručiti metalik ukrasnu ploču za zaštitu podvozja. Konačno, Sportage nudi 5 novih boja karoserije, među kojima se ističu nove nijanse srebrne, sive, metalik plave i bakrene.

Koeficijent otpora zraka (Cd = 0,33) je ostao jednak, kao i dimenzije vozila (4485 x 1855 x 1635 mm) uz međuosovinski razmak od 2670 mm. Izvedba GT Line je zbog oblika branika 10 mm dulja.

… ali i interijera

Dok je izgled interijera osvježene Kie Sportage ostao manje-više netaknut, primjetne su brojne manje promjene. Novi je model tako dobio drukčiji obruč upravljača te izmijenjenu ploču s instrumentima, a unutrašnjost je sada raspoloživa u crnoj i crno-sivoj boji presvlaka.

Izvedbe GT Line standardno su presvučene crno-sivim presvlakama i kožnim sjedalima ili, opcijski, crno-sivim kožnim presvlakama, odn crnim s crvenim umetcima. Promjene su doživjeli i prekidači za upravljanje ventilacijom i klima uređajem koji se nalaze na sredini armaturne ploče s novim obrubima koji, također, djelomično doprinose pročišćenijem izgledu.

Naprednija oprema s naglaskom na infotainment

Informacijsko-zabavni sustav je kod osvježenog Sportagea dodatno poboljšan. Kupci tako mogu birati između 7-inčnog zaslona osjetljivog na dodir ili 8-inčnog zaslona s navigacijskim sustavom. Ovisno o raspoloživosti, svaki audio sustav podržava digitalni radio DAB. Svi navigacijski sustavi standardno uključuju kijine usluge povezivosti (Kia’s Connected Services) koje pruža TomTom sa širokim izborom korisnih informacija.

Povezivost donosi prometne informacije uživo, informacije o radarima i upozorenjima, lokalno pretraživanje i vremensku prognozu (dakako, te se usluge razlikuju ovisno o zakonskim ograničenjima u pojedinim državama). Novost je da kijine usluge povezivosti prikazuju vozaču cijene goriva na obližnjim crpkama i lokacije slobodnih mjesta za parkiranje (u realnom vremenu).

Osvježeni je Sportage serijski opremljen audio sustavom sa šest zvučnika i pojačalom snage od 160 W. Uz to, ljubiteljima dobrog zvuka namijenjen je opcijski audio sustav JBL s osam zvučnika, pojačalom izlazne snage od 320 W te sustavom Clari-Fi za obnovu glazbenih datoteka.

Ostali detalji obogaćene opreme uključuju bežično punjenje mobilnih uređaja u pretincu na središnjoj konzoli, kameru za prikaz iza vozila s dinamičnim vodilicama za lakše parkiranje i automatsko električno otvaranje i zatvaranje vratiju prtljažnika.

U ponudu motora uskoro dolazi i blagi hibrid

Sportage sada nudi širok izbor motora. Između ostalog tu su kijin novi EcoDynamics+ 2,0-litreni blagi hibrid s oznakom R (bit će dostupan na našem tržištu od svibnja 2019.) te novi 1,6-litreni dizelski motor U3. EcoDynamics+ je razvijen s namjenom pružanja veće učinkovitosti motora s unutarnjim izgaranjem koji neprimjetno koristi električnu energiju. Kod Sportagea ovaj hibridni sustav pomoću 48-voltne litij-ionske baterije zadužen je za pokretanje i ubrzavanje.

Novi motor EcoDynamics+ zahvaljujući SCR tehnologiji smanjuje emisije CO2 do 4%. Ovaj je pogonski stroj uparen sa sustavom pogona na sva četiri kotača uz ručni 6-stupanjski ili automatski 8-stupanjski mjenjač. Motor razvija 185 KS te 400 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 kod ručnog mjenjača iznose 138 g/km odn. 149 g/km kod 8-stupanjskog automatskog mjenjača.

Dizelski i benzinski pogonski strojevi

Sportageov 1,7-litreni CRDi dizelski motor prepustio je svoje mjesto novom 1,6-litrenom CRDi motoru U3 koji je najčistiji dizelski motor u povijesti Kije. Novi 1,6-litreni dizel razvija 116 ili 136 KS, uz emisije CO2 od 126 do 138 g/km. Standardno, Sportage snagu na podlogu prenosi putem prednjih kotača i 6-stupanjskog ručnog mjenjača, a snažnija izvedba raspoloživa je i s pogonom na sva 4 kotača te 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DCT). Motor U3 također donosi SCR tehnologiju.

Benzinska ponuda ostaje nepromijenjena uz blaga poboljšanja emisija. U ponudi je atmosferski 1.6 GDi motor snage od 132 KS koji nudi 161 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 iznose 159 – 165 g/km. Motor je opremljen filterom krutih čestica, a zadovoljava standard Euro 6d-TEMP. ISG sustav (Start & Stop) standardan je kod svih motora.

Sigurnost je imperativ

Najnovije tehnologije potpore vozaču koje su na raspolaganju kod osvježenog Sportagea uključuju radarski tempomat s funkcijom Stop & Go, sustav AVM za nadzor oko vozila za lakše manevriranje na parkiralištima te sustav DAW za upozoravanje vozača na gubitak koncentracije. Kupci Sportagea mogu birati između brojnih sustava pomoći.

Isti između ostalog uključuju sustav za sprječavanje naleta (Forward Collision-Avoidance Assist), sustav za održavanje vozila na voznom traku(Lane Keeping Assist), sustav za automatsko aktiviranje dugih / kratkih svjetala (High Beam Assist), upozorenje na ograničenja brzine (Intelligent Speed Limit Warning) te sustav za prepoznavanje vozila u mrtvom kutu (Blind-Spot Collision Warning) koji je sastavni dio opreme za pomoć kod vožnje unatrag (Rear Cross-Traffic Collision Warning).

Sportage dolazi i s pomoćnim sustavom stabilnosti VSM (Vehicle Stability Management) koji u slučaju prepoznavanja gubitka kontakta s podlogom djeluje u kombinaciji sa sustavom stabilnosti ESC i tako poboljšava stabilnost pri kočenju i vožnji u zavoju. Sportage je serijski opremljen sa šest zračnih jastuka.

Dakako, tu je i 7-godišnje jamstvo…

Osvježeni se Sportage za europske kupce proizvodi u tvornici u gradu Žilina u Slovačkoj. Također, svaki primjerak standardno dolazi s najdužim europskim jamstvom koje traje 7 godina, odn. do 150.000 prijeđenih kilometara (prve tri godine bez ograničenja broja prijeđenih kilometara).

Podijeli:
1