Jeep Renegade facelift

Jeep Renegade facelift
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr, Fiat Chrysler Automobiles

Nacionalna prezentacija

Četiri godine nakon tržišne premijere, Renegade je obnovljen kako izvana tako i ispod lima. Niže cijene, izmijenjena paleta pogonskih strojeva i bogatija oprema glavne su novosti, a ponuda ovog atraktivnog off-road modela sada kreće od 155.370 kn

Model Renegade svom je proizvođaču doista poseban. Naime, ne samo da je riječ o prvom Jeepu koji se proizvodi izvan Sjedinjenih Država, već i o modelu koji praktički od svog lansiranja postavlja prodajne rekorde na nekoliko europskih tržišta te koji dominira svojim segmentom.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Nedavno osvježeni Jeep Renegade upoznali smo početkom ovog tjedna na prezentaciji koju je za domaće medije u Zagrebu održalo zastupništvo Autocommerce Hrvatska, a ono što će posebno obradovati naše kupce zasigurno je činjenica da je Renegade sada osjetno povoljniji. Naime, u usporedbi s prijašnjim početnim modelom, cijena osvježenog Renegadea kreće od 155.370 kn (izvedba 1.0 Sport s pogonom na prednje kotače i 120 KS), u usporedbi s početnom izvedbom prethodne modelne godine (1.6 Sport s pogonom na prednje kotače i 100 KS) koja je stajala 26.632 kn više!

Novi, štedljiviji pogonski strojevi

Jeep Renegade je u osvježenoj izvedbi opremljen novim 3 i 4-cilindričnim motorima koji svi zadovoljavaju emisijski standard Euro 6d te jamče nižu potrošnju goriva. Novosti predstavljaju i GPF (filter ispušnih čestica za benzinske motore) te SCR katalizatori (AdBlue) kod dizelskih pogona. Ponudu benzinskih motora tako predstavljaju 1-litreni 3-cilindrični stroj snage od 120 KS (190 Nm) te 1,3-litreni motor s 4 cilindra i najvećom snagom od 150 KS (270 Nm). Oba su ova pogonska stroja u potpunosti izrađena od aluminija, a njihova masa kreće od 93 kg.

Zahvaljujući tehnologiji selektivne katalitičke redukcije, dizel motori Jeepa Renegade imaju i do 80 posto niže emisije štetnih dušikovih oksida, a koriste i filter čestica u ispuhu. Multijet obitelj dizelskih motora u ovom kompaktnom Jeepu predstavljaju pogonski strojevi obujma od 1,6 litara (120 KS i 320 Nm) te 2 litre (140 i 170 KS, oba s 350 Nm).

Od trinaest ponuđenih izvedbi osvježenog Jeepa Renegade, četiri su opremljene sustavom pogona na sva četiri kotača, a dvije od njih prijenosom Active Drive Low koji uz najveći omjer od 20:1 jamči vrhunska svojstva na zahtjevnim terenima. Također, izvedba pokretana 1-litrenim benzinskim motorom opremljena je isključivo ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, uz 1,3-litreni pogon isporučuje se TCT mjenjač s dvostrukom spojkom i 6 stupnjeva prijenosa, dok je za 1,6-litreni dizel predviđen ručni ili TCT mjenjač.

Konačno, izvedbe pokretane 2-litrenim motorom Multijet opremljene su ručnim mjenjačem ili ZF-ovim automatikom s 9 stupnjeva prijenosa, dok je potonji prijenos jedini dostupan uz Multijet sa 170 KS.

Off-road osobine dostojne legendarnog imena

Očekivano, obnovljeni je Jeep Renegade dobio i dodatno unaprijeđenu ponudu prijenosnih sustava, s naglaskom na osobine pri vožnji izvan asfalta. U središtu pogona na sva četiri kotača i kod ovog Jeepa nalazi se sustav Selec-Terrain. Tako je (uz način rada pogonsko-prijenosnog sustava koji je moguće birati ovisno o podlozi) moguće odabrati jednu od tri predefinirane konfiguracije:

  • Jeep Active Drive – za vožnju asfaltiranim prometnicama
  • Jeep Active Drive Low – za vožnju posebno zahtjevnim terenima s prijenosnim omjerom do 20:1 (2.0 Multijet AT9)
  • Rock Mode – specifičan za izvedbu Trailhawk, omogućuje maksimalnu trakciju

Standardno, uz pomoć uobičajenog selektora sustava Selec-Terrain moguć je odabir nekoliko predefiniranih načina rada i to: Auto (način rada s isključenom stražnjom osovinom), Snow (za vožnju po snijegu i poledici), Sand (za vožnju po pješčanim podlogama) te Mud (za vožnju kroz blato). Konačno, dostupan je i prekidač 4WD Lock pri kojem je stalno uključen pogon na sva četiri kotača.

Četiri paketa opreme sada su još bogatija

U ponudi domaćeg zastupnika Jeep Renegade se nudi uz pakete opreme Sport, Longitude, Limited te Trailhawk (riječ je o posebnoj izvedbi s hodom ovjesa od 205 mm i najmanjom udaljenošću od podloge od 210 mm). Izmijenjena i bogatija oprema vidljiva je već izvana s obzirom na novu paletu naplataka od lake legure koji se nude u dimenzijama od 16, 17, 18 i 19 cola. Tu je i 11 boja karoserije te dostupnost nekoliko uređenja interijera.

Infotainment sustav, osim u početnoj izvedbi, sada se odlikuje zaslonom većih dimenzija pa tako ova “priča” započinje sustavom Uconnect i 5-inčnim ekranom, a slijede 7 te 8,4-inčni zasloni. Sve izvedbe opremljene su Bluetooth sustavom za telefoniranje te streaming glazbe, drugonavedeni sustav donosi i Apple CarPlay te Android Auto, a najbogatiji infotainment se serijski isporučuje s navigacijom.

Nadalje, ovisno o izvedbi sada su dostupni i kamera za vožnju unatrag te sustav pomoći pri parkiranju Park Assist, dok sigurnosnu opremu upotpunjavaju sustav za upozorenje o napuštanju voznog traka (LDW Plus), sustav prepoznavanja prometnih znaova te upozorenje na moguć frontalni sudar s automatskim kočenjem u nuždi (Forward Collision Warning Plus).

Konačno, osvježeni Jeep Renegade lako ćemo prepoznati prema (ovisno o izvedbi) novi prednjim svjetlima izvedenim u LED tehnologiji. Ovakva glavna svjetla jamče 50 posto unaprijeđenu vidljivost u odnosu na halogena te 20 posto višu razinu svjetla u odnosu na xenon tehnologiju.

Bogatija oprema uz povoljnije cijene – kombinacija koja jamči uspjeh

Pored činjenice da su cijene sada povoljnije nego li u izvedbama prošle modelne godine, Jeep Renegade je dobio i bogatiju opremu:

  • Renegade 1.6 Multijet (120 KS, FWD) Limited modelne godine 2018: 209.235 kn
  • Renegade 1.6 Multijet (120 KS, FWD) Limited modelne godine 2019: 191.230 kn
  • razlika u cijeni: 18.005 kn

No, to nije sve jer je izvedba Limited u osvježenoj ediciji Jeepa Renegadea bogatija opremom pa tako uz navedenu, nižu cijenu doonosi i detalje opreme koji ranije nisu bili dijelom opreme ovog automobila:

  • 8,4-inčni zaslon infotainment sustava
  • glavna svjetla u LED tehnologiji

Ovdje je bitno napomenuti kako je zbog prelaska na novi emisijski standard (WLTP) deklarirana razina CO2 u ispuhu porasla za 12 g/km, sa 115 na 127 g/km što ekološku komponentu u ukupnoj cijeni vozila čini višom.

I na kraju…

Renegade je još jedan, lako prepoznatljiv pripadnik legendarne obitelji Jeep. No, pored talijanskog dizajna specifičan je i prema činjenici kako je to prvi model Jeepa koji se ne proizvodi u SAD. Naime, vozila za npr. naše tržište, pristižu iz tvornice SATA u talijanskom mjestu Melfi (gdje je do sada proizvodeno više od 740.000 primjeraka), Guangzhou u južnoj Kini mjesto je gdje se nalazi tvornica grupacije FCA GAC, a proizvodnja je povjerena i trećem pogonu, u brazilskoj državi Pernambuco.

Konačno, grupacija Fiat Chrysler Automobiles je najavila kako će na tržišta 2020. stići plug-in hibridna (PHEV) izvedba Jeepa Renegadea koja će se proizvoditi u tvornici SATA (Società Automobilistica Tecnologie Avanzate) Melfi, otvorenoj 1994.

Podijeli:
1