Jeep Renegade facelift

Jeep Renegade facelift
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr, Fiat Chrysler Automobiles

Nacionalna prezentacija

Četiri godine nakon tržišne premijere, Renegade je obnovljen kako izvana tako i ispod lima. Niže cijene, izmijenjena paleta pogonskih strojeva i bogatija oprema glavne su novosti, a ponuda ovog atraktivnog off-road modela sada kreće od 155.370 kn

Model Renegade svom je proizvođaču doista poseban. Naime, ne samo da je riječ o prvom Jeepu koji se proizvodi izvan Sjedinjenih Država, već i o modelu koji praktički od svog lansiranja postavlja prodajne rekorde na nekoliko europskih tržišta te koji dominira svojim segmentom.

Nedavno osvježeni Jeep Renegade upoznali smo početkom ovog tjedna na prezentaciji koju je za domaće medije u Zagrebu održalo zastupništvo Autocommerce Hrvatska, a ono što će posebno obradovati naše kupce zasigurno je činjenica da je Renegade sada osjetno povoljniji. Naime, u usporedbi s prijašnjim početnim modelom, cijena osvježenog Renegadea kreće od 155.370 kn (izvedba 1.0 Sport s pogonom na prednje kotače i 120 KS), u usporedbi s početnom izvedbom prethodne modelne godine (1.6 Sport s pogonom na prednje kotače i 100 KS) koja je stajala 26.632 kn više!

Novi, štedljiviji pogonski strojevi

Jeep Renegade je u osvježenoj izvedbi opremljen novim 3 i 4-cilindričnim motorima koji svi zadovoljavaju emisijski standard Euro 6d te jamče nižu potrošnju goriva. Novosti predstavljaju i GPF (filter ispušnih čestica za benzinske motore) te SCR katalizatori (AdBlue) kod dizelskih pogona. Ponudu benzinskih motora tako predstavljaju 1-litreni 3-cilindrični stroj snage od 120 KS (190 Nm) te 1,3-litreni motor s 4 cilindra i najvećom snagom od 150 KS (270 Nm). Oba su ova pogonska stroja u potpunosti izrađena od aluminija, a njihova masa kreće od 93 kg.

Zahvaljujući tehnologiji selektivne katalitičke redukcije, dizel motori Jeepa Renegade imaju i do 80 posto niže emisije štetnih dušikovih oksida, a koriste i filter čestica u ispuhu. Multijet obitelj dizelskih motora u ovom kompaktnom Jeepu predstavljaju pogonski strojevi obujma od 1,6 litara (120 KS i 320 Nm) te 2 litre (140 i 170 KS, oba s 350 Nm).

Od trinaest ponuđenih izvedbi osvježenog Jeepa Renegade, četiri su opremljene sustavom pogona na sva četiri kotača, a dvije od njih prijenosom Active Drive Low koji uz najveći omjer od 20:1 jamči vrhunska svojstva na zahtjevnim terenima. Također, izvedba pokretana 1-litrenim benzinskim motorom opremljena je isključivo ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, uz 1,3-litreni pogon isporučuje se TCT mjenjač s dvostrukom spojkom i 6 stupnjeva prijenosa, dok je za 1,6-litreni dizel predviđen ručni ili TCT mjenjač.

Konačno, izvedbe pokretane 2-litrenim motorom Multijet opremljene su ručnim mjenjačem ili ZF-ovim automatikom s 9 stupnjeva prijenosa, dok je potonji prijenos jedini dostupan uz Multijet sa 170 KS.

Off-road osobine dostojne legendarnog imena

Očekivano, obnovljeni je Jeep Renegade dobio i dodatno unaprijeđenu ponudu prijenosnih sustava, s naglaskom na osobine pri vožnji izvan asfalta. U središtu pogona na sva četiri kotača i kod ovog Jeepa nalazi se sustav Selec-Terrain. Tako je (uz način rada pogonsko-prijenosnog sustava koji je moguće birati ovisno o podlozi) moguće odabrati jednu od tri predefinirane konfiguracije:

  • Jeep Active Drive – za vožnju asfaltiranim prometnicama
  • Jeep Active Drive Low – za vožnju posebno zahtjevnim terenima s prijenosnim omjerom do 20:1 (2.0 Multijet AT9)
  • Rock Mode – specifičan za izvedbu Trailhawk, omogućuje maksimalnu trakciju

Standardno, uz pomoć uobičajenog selektora sustava Selec-Terrain moguć je odabir nekoliko predefiniranih načina rada i to: Auto (način rada s isključenom stražnjom osovinom), Snow (za vožnju po snijegu i poledici), Sand (za vožnju po pješčanim podlogama) te Mud (za vožnju kroz blato). Konačno, dostupan je i prekidač 4WD Lock pri kojem je stalno uključen pogon na sva četiri kotača.

Četiri paketa opreme sada su još bogatija

U ponudi domaćeg zastupnika Jeep Renegade se nudi uz pakete opreme Sport, Longitude, Limited te Trailhawk (riječ je o posebnoj izvedbi s hodom ovjesa od 205 mm i najmanjom udaljenošću od podloge od 210 mm). Izmijenjena i bogatija oprema vidljiva je već izvana s obzirom na novu paletu naplataka od lake legure koji se nude u dimenzijama od 16, 17, 18 i 19 cola. Tu je i 11 boja karoserije te dostupnost nekoliko uređenja interijera.

Infotainment sustav, osim u početnoj izvedbi, sada se odlikuje zaslonom većih dimenzija pa tako ova “priča” započinje sustavom Uconnect i 5-inčnim ekranom, a slijede 7 te 8,4-inčni zasloni. Sve izvedbe opremljene su Bluetooth sustavom za telefoniranje te streaming glazbe, drugonavedeni sustav donosi i Apple CarPlay te Android Auto, a najbogatiji infotainment se serijski isporučuje s navigacijom.

Nadalje, ovisno o izvedbi sada su dostupni i kamera za vožnju unatrag te sustav pomoći pri parkiranju Park Assist, dok sigurnosnu opremu upotpunjavaju sustav za upozorenje o napuštanju voznog traka (LDW Plus), sustav prepoznavanja prometnih znaova te upozorenje na moguć frontalni sudar s automatskim kočenjem u nuždi (Forward Collision Warning Plus).

Konačno, osvježeni Jeep Renegade lako ćemo prepoznati prema (ovisno o izvedbi) novi prednjim svjetlima izvedenim u LED tehnologiji. Ovakva glavna svjetla jamče 50 posto unaprijeđenu vidljivost u odnosu na halogena te 20 posto višu razinu svjetla u odnosu na xenon tehnologiju.

Bogatija oprema uz povoljnije cijene – kombinacija koja jamči uspjeh

Pored činjenice da su cijene sada povoljnije nego li u izvedbama prošle modelne godine, Jeep Renegade je dobio i bogatiju opremu:

  • Renegade 1.6 Multijet (120 KS, FWD) Limited modelne godine 2018: 209.235 kn
  • Renegade 1.6 Multijet (120 KS, FWD) Limited modelne godine 2019: 191.230 kn
  • razlika u cijeni: 18.005 kn

No, to nije sve jer je izvedba Limited u osvježenoj ediciji Jeepa Renegadea bogatija opremom pa tako uz navedenu, nižu cijenu doonosi i detalje opreme koji ranije nisu bili dijelom opreme ovog automobila:

  • 8,4-inčni zaslon infotainment sustava
  • glavna svjetla u LED tehnologiji

Ovdje je bitno napomenuti kako je zbog prelaska na novi emisijski standard (WLTP) deklarirana razina CO2 u ispuhu porasla za 12 g/km, sa 115 na 127 g/km što ekološku komponentu u ukupnoj cijeni vozila čini višom.

I na kraju…

Renegade je još jedan, lako prepoznatljiv pripadnik legendarne obitelji Jeep. No, pored talijanskog dizajna specifičan je i prema činjenici kako je to prvi model Jeepa koji se ne proizvodi u SAD. Naime, vozila za npr. naše tržište, pristižu iz tvornice SATA u talijanskom mjestu Melfi (gdje je do sada proizvodeno više od 740.000 primjeraka), Guangzhou u južnoj Kini mjesto je gdje se nalazi tvornica grupacije FCA GAC, a proizvodnja je povjerena i trećem pogonu, u brazilskoj državi Pernambuco.

Konačno, grupacija Fiat Chrysler Automobiles je najavila kako će na tržišta 2020. stići plug-in hibridna (PHEV) izvedba Jeepa Renegadea koja će se proizvoditi u tvornici SATA (Società Automobilistica Tecnologie Avanzate) Melfi, otvorenoj 1994.

1