Citroën Berlingo

Citroën Berlingo
tekst: Goran Topić foto: C Automobil Import

Nacionalna prezentacija

Prvi je Berlingo na tržišta stigao sada već davne 1996, a sada je i kod nas dostupna nova, treća generacija ovog popularnog obiteljskog modela. Proizvođač navodi kako je riječ o automobilu koji će nastaviti stopama svojih prethodnika te obiteljima ponuditi praktično i funkcionalno te pristupačno vozilo. Cijene kreću od 131.900 kn

Berlingo bi slobodno mogli nazvati jednim od utemeljitelja modernog segmenta vozila za slobodno vrijeme ili tzv. kompaktnih višenamjenskih automobila. Kroz prve dvije generacije Berlingo je prodan u preko 1,7 milijuna primjeraka u putničkoj izvedbi, što ga za pojmove ovog segmenta čini referencom i ozbiljnim konkurentom te modelom na koji se mora računati.

Treća generacija nastavlja priču svojih prethodnika, no sada u osjetno modernijem pakiranju s još funkcionalnijom putničkom kabinom, bogatijom opremom, višim stupnjem sigurnosti te ekonomičnijom motorizacijom. Prodaja na hrvatskom tržištu je upravo počela, a kupcima je ponuđeno dvanaest izvedbi različitih motora i paketa opreme čije se cijene kreću od 131.900 pa sve do 198.900 kn. Drugim riječima, za svakoga ponešto.

Moderniji dizajn i naprednija oprema

Novi Berlingo je i dalje vizualno prepoznatljiv unatoč gotovo posve novom pristupu vanjskom dizajnu. Drugim riječima, poznat kutijasti oblik, kao logična posljedica pristupa oblik slijedi funkciju, je i dalje tu, no automobil sada djeluje podjednako robusnije i simpatičnije. Prvenstveno se ističu mnogi ukrasni elementi, modernija maska hladnjaka, nova svjetla i drugi slični detalji koji su uskladili dizajn novog Berlinga s ostatkom citroënovih noviteta.

Putnička kabina je učinila možda i veći iskorak nego li njegova vanjština. Posebno tu mislimo na dizajn kokpita koji djeluje modernije s dodatnom dozom ergonomije i preglednosti kako i odgovara jednom prvenstveno obiteljskom automobilu. Ponuda prostora za putnike u prvom i drugom redu sjedala je odlična, a recimo i kako se stražnjim sjedalima pristupa putem para širokih kliznih vratiju koja su opremljena električnim podizačima stakala.

Novi će Berlingo na našem tržištu biti dostupan s tri paketa opreme. Redom, riječ je o paketima Start, Live i Feel. S time da je Start dostupan samo s početnim dizelskim motorom. Nadalje, kupcima su dostupne i razne mogućnosti personalizacije vanjštine i interijera putem opcijske opreme. Od pojedinih dostupnih sustava treba izdvojiti Head-up zaslon u boji, Connect Nav, bežično punjenje za pametne uređaje, prilagodljivi tempomat s funkcijom zaustavljanja, električnu parkirnu kočnicu, kameru za vožnju unatrag – Top Rear Vision, Grip Control s funkcijom Hill Assist Descent, elektronički nadzor stabilnosti prikolice i sl.

Dvije karoserijske izvedbe i puno prostora

Glavni adut novog Berlinga, kao i njegovih prethodnika, njegova je funkcionalnost, odnosno praktičnost i iskoristivost putničke kabine i prtljažnika. No, prije toga možda treba reći kako je novi Berlingo dostupan u dvije veličine, odnosno kako kupci mogu izabrati između izvedbi M i XL. Prva je duljine od 4,4 m, dok je druga duga 4,75 m. Ovo produljenje je dijelom zasluga većeg međuosovinskog razmaka (+190 mm), a dijelom i duljeg stražnjeg prevjesa (+160 mm).

Obje izvedbe su standardno opremljene s pet sjedala, a s obje je opcijski dostupan i treći red sjedala, odnosno u obje se može smjestiti najviše sedmero putnika. Zapremina prtljažnika je za 100 litara veća, a ovisit će o izabranoj karoserijskoj verziji te broju sjedala. Izvedba M s pet sjedala nudi obujam od 775 (do poklopca prtljažnika), odnosno 1355 dm3 (do krova), pa sve do najvećih 3000 dm3 do kojih se dolazi preklapanjem naslona stražnje klupe.

Ukoliko se u M izvedbi odlučite na treći red sjedala zapremina će iznositi svega 65 l. Kod veće izvedbe brojke su sljedeće 1050/1900/3500 dm3, dok će se u izvedbi sa sedam sjedala zapremina kretati između 209 i 322 l, ovisno o položaju pomičnih sjedala u trećem redu. Prtljažnik je opremljen pokrivačem prtljage podesivim u dvije razine, a samom prtljažniku se može pristupiti i putem stražnjeg otvorivog stakla.

Od pojedinih detalja što ističu modularnost koja će olakšati svakodnevno korištenje Berlinga treba izdvojiti kako će ovaj model svojim kupcima ponuditi tri neovisna i jednostavno uklonjiva stražnja sjedala, ravnu podnicu do preklopivog sjedala suvozača što će omogućiti utovar predmeta dužine do 2,70, odnosno do 3,05 m u izvedbi XL. Tu su i veći te dostupniji prostori za pohranu manjih predmeta, kao primjerice nova generacija višenamjenskog krova Modutop (koja nudi više svjetlosti) te pretinac za rukavice Top Box (jedinstven zahvaljujući primjeni sustava Airbag in Roof).

Štedljivija motorizacija i nova platforma

Ponuda motora će obuhvaćati jedan benzinski 1,2-litreni 3-cilindrični i tri dizelska 1,5-litrena 4-cilindrična pogonska stroja koja će se prvenstveno odlikovati štedljivošću. Točnije, ponudu otvara benzinski PureTech snage od 81 kW, odnosno 110 KS te najvećeg okretnog momenta od 205 Nm. Dizelsku ponudu čine BlueHDi motori u izvedbama snage od 56, 75 i 96 kW, odnosno 76, 102 i 131 KS te najvećeg okretnog momenta od 230, 250 i 300 Nm.

Sve će izvedbe biti opremljene s pogonom na prednje kotače. Benzinac i dva snažnija dizela (102 i 131 KS) će biti opremljena ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, dok će standardnu opremu kod početnog dizela činiti 5-stupanjska jedinica. Najsnažniji dizelski motor će biti dostupan i s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Bez obzira na koju se izvedbu odlučili, kupci mogu očekivati nisku potrošnju. Naime, tehnički podaci navode da će se potrošnja u mješovitoj vožnji kod benzinca kretati oko 5,7, a kod dizela između 4,2 i 4,5 l/100 km.

Od tehničkih detalja svakako treba izdvojiti činjenici da se ovaj automobil sada temelji na novoj platformi EMP2, a njena je upotreba rezultirala kraćim prevjesima, boljim iskorištenjem prostora unutar vozila, povoljnijom raspodjelom masa te kvalitetnijim voznim osobinama kod kojih treba spomenuti i poslovično udoban ovjes.

Solidna početna cijena

Početna cijena dizelske izvedbe duljine M za novi Berlingo Start BlueHDi 75 iznosi 131.000 kn, dok je za benzinski Berlingo Live PureTech 110 potrebno izdvojiti od 144.900 kn. Prema trenutnom cjeniku ovo je jedina benzinska izvedba u ponudi i to samo s karoserijskom izvedbom M. Svi ostali modeli u ponudi su pokretani dizelskim motorima.

– – –

Za dodatne informacije o modelu Berlingo posjetite stranice Citroëna

1