Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 Shine EAT8 – Dobar izbor po dobroj cijeni

Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 Shine EAT8 – Dobar izbor po dobroj cijeni
tekst: Ivan Cvetković

Ni u slabijem C5 Aircross izdanju ne samo da ne razočarava, nego se otkriva kao vrlo zanimljiva i široj publici pristupačnija opcija. I inače je bo jeftiniji od snažnijeg Blue HDI izdanja u jednako bogatoj opremi, no sada ide i korak dalje

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1499 cm3 / 121 KS / 189 km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,3 l/100 km / 140 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom / akcija 255.103 kn (34.013 Eur) / 273.540 kn (36.472 Eur) /251.336 kn (33.511 Eur)

Citroën C5 Aircross u ponudi francuske marke ima ne samo jednu, već nekoliko različitih uloga. SUV, i to gotovo podjednako komforan i praktičan, ali ujedno i luksuzna limuzina odnosno perjanica ponude, samo su neke od njih. Već smo ga imali prilike isprobati u najsnažnijoj,  dizelskoj varijanti sa 181 KS, a sada je na red došla nešto prigušenija, ali jednako bogato opremljena Shine izvedba sa dizelskom 131 konjskom snagom.

Avangarda izvana, avangarda unutra

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Budući da smo C5 Aircross dosad imali prilike upoznati nekoliko puta, o osnovama ćemo sada samo u najkraćim crtama. Tipičan dvovolumenski karoserijski oblik SUV-a i u ovom je slučaju, kao i kod većine suvremenih Citroëna, obogaćen avangardnim dizajnom podvučenim neobičnim svjetlosnim sklopovima i Airbumpsima.

Sasvim u suglasju s tim je i unutrašnjost, a s obzirom na činjenicu da je ovdje slijedi i spomenuta najbogatija oprema, formu prati i odgovarajući komfor. Između ostaloga, s kožom na Advanced Comfort sjedalima i svim ostalim benefitima jedne top izvedbe.

Među ostalim, tu su Highway Driver Assist, adaptivni regulator i  limitator brzine s funkcijom Stop & Go, sustav nadzora mrtvih kutova, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, kamera za vožnju unatrag, Full LED prednja svjetla, navigacija, dvozonska klima i još mnogo toga…

Sitnice koje nepotrebno ljute

Uključujući i prostranost, dakako velik izvana, velik unutra, C5 Aircross po tom pitanju ne oskudijeva niti sprijeda niti straga. Prtljažnik smo mu također pohvalili i prošli put: u startu broji 580 litara i da se povećati do 1630 litara. Praktičan je i pristupačan, uz to i elektrificiran, a za pohvalu je svakako i njegova nosivost od 570 kilograma.

Sitnice koje znaju zasmetati svode se na neka rješenja koja su nažalost, kako sada stvari stoje, budućnost. Naravno, riječ je o  eliminaciji klasičnih fizičkih tipki u najvećoj mogućoj mjeri, što za posljedicu ima gomilanje istih u menijima dodirnog zaslona. Neke od njih pritom je posebno teško pronaći, posebno u vožnji, što može biti i frustrirajuće i opasno. Primjerice, mi smo se jedne noći u Gorskom Kotaru dobro oznojili dok nismo pronašli opciju za prigušenje osvjetljenja instrument ploče i središnjeg zaslona. Ništa strašno, ali ljuti bez realne potrebe.

Iznenađenje umjesto očekivanog razočaranja

Kad iz najsnažnije opcije kakvu smo imali prilike isprobati ranije sjednete u model sa manjim motorom te minusom od skoro 50 konja i 100 Nm, logično je pripremiti se na svojevrsno razočarenje. Ono je, međutim, izostalo te je uslijedilo ugodno iznenađenje. S jednakom mjenjačkom opcijom 8-stupanjskog automatika, performanse su mu sasvim zadovoljavajuće: najveća brzina iznosi 189 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,6 sekundi. Oštrica mu u odnosu na jači testirani model dakle jest otupljena, ali većini vozača ovakvog modela to ne bi trebalo igrati značajniju ulogu.

Od tih je brojki, međutim, ovdje svakako važnije spomenuti specifičnu  konstrukciju podvozja C5 Aircrossa. Kao uvod u priču svakako treba ponoviti da se ovaj model nudi isključivo s prednjim pogonom, ali za one koje od svog SUV-a ipak žele malo terenskog iskustva tu je opcijski Grip Control koji optimizira vozne karakterike ovisno o podlozi odnosno uvjetima vožnje.

Progresivni hidraulični gračnici

No što se samog osjećaja u vožnji tiče, kako za osobu za volnom tako i za putnike, razliku ovdje čine progresivni hidraulični gračnici. Zahvaljujući njima ovaj Citroën nema zračni ovjes kako bi se to moglo očekivati, ali je i dalje vrlo udoban, a za sve ostale potrebe tu je dokazana kombinacija MacPhersona i polukrute osovine.

Na kraju, i u slabijem C5 Aircross izdanju ne samo da ne razočarava, nego se otkriva kao vrlo zanimljiva i široj publici pristupačnija opcija. I inače je, dakako, bio jeftiniji od snažnijeg Blue HDI izdanja u jednako bogatoj opremi, no sada ide i korak dalje budući da je Citroën za njega oglasio 22.000 kuna vrijednu ponudu. A slične akcije vrijede i za ostale izvedbe i modele…

Citroën C5 Aircross na hrvatskom tržištu
Cjenik C5 Aircrossa na našem tržištu sastoji se od dva benzinska PureTecha i jednog BlueHDI motora. Benzince tako zastupaju motori sa 131 i 181 KS, a dizelaši su spali na jedno slovo, sa 131 konjskom snagom, dakle ono koje predstavljamo upravo u ovom testu. Drugi, Blue HDI sa 177 KS, ispao je iz cjenika jer je Citroën u međuvremenu predstavio i hibridno izdanje s ukupno 225 konjskih snaga.

Tablica

KAROSERIJA
oblik SUV (2 volumena) sa peterim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija dizelski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, common rail izravno ubrizgavanje goriva, turbopunjač promjenjive geometrije, Euro 6d
obujam 1499 cm3
najveća snaga 96 kW (131 KS) pri 3750 o/min
najveći okretni moment 300 Nm pri 1750 o/min
specifična snaga 64,04 kW/l (87,39 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač sa osam stupnjeva prijenosa
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator, progresivni hidraulični graničnici
stražnji ovjes Polukruta osovina
upravljač Zupčasta letva s električnim servom
KOČNICE
prednje Ventilirani diskovi
stražnje Puni diskovi
oprema ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Naplaci od lagane legure 19″, Art, crni
pneumatici Dimenzija 205/55 R19
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 450 x 196,9 x 168,9 cm
međuosovinski razmak 273 cm
trag kotača 1630 / 1608 mm
krug okretanja 10,7 m
obujam prtljažnika 580 / 720 / 1630 l
obujam spremnika za gorivo 53 l + 17 l AdBlue
MASE
prazno vozilo 1430 kg
specifično opterećenje 14,89 kg/kW (10,91 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 189 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 – 100 km/h 10,6 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
Mješovita vožnja WLTP 5,3 l/100 km (tvornički podatak)
CO2 kombinirani uvjeti WLTP 140 g/km (tvornički podatak)
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 273.540 kn (bez dodatne opreme 255.103 kn)
akcijska cijena 251.336 kn (akcijska cijena s dodatnom opremom)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 5 godina
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Peugeot Assistance 24h 0800 24 24 77
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
C Automobil Import, Kovinska 5, 10000 Zagreb

 

 

Podijeli:
1