Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4 Ambition

Prvi pokušaj, pun pogodak
Premda ime Škoda donedavno nije bilo prisutno u svijetu velikih SUV automobila, matična Grupacija na tom području ima itekako mnogo iskustva. Stoga nas niti ne čudi da je Kodiaq lako položio sve ispite koje smo pred njega postavili. Testirali smo izvedbu iz sredine ponude
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1968 cm3 / 150 KS / 195 (190) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 5,4 (7,3) l/100 km / 144 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 278.000 kn (37.541 Eur) / 298.901 kn (40.363 Eur) |
Kada iza vas stoji velika i moćna organizacija, kao što je Grupa Volkswagen, uspjeh gotovo i ne može izostati. A, upravo bi tako mogao izgledati životni put Škode Kodiaq, prvog velikog SUV automobila koji je predstavljen pod imenom češkog proizvođača.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
I dok je većina pogleda ovih tjedana uprta u nešto manji i još noviji škodin SUV, model Karoq (koji zamjenjuje Yeti), prisjetimo se kako je Kodiaq svoju premijeru imao početkom rujna 2016. u Berlinu, dok je prvi veliki salon na kojem je taj automobil nastupio bio onaj u Parizu.
Dakako, Kodiaq se temelji na modularnoj platformi MQB, grupe Volkswagen pa i nema posebno smisla raspravljati o tome na osnovi kojeg je automobila napravljen. Činjenicom jest da ga odlikuju dizajnerski elementi novijih škodinih modela te da u svom interijeru donosi pregršt korporativnih, ili već viđenih detalja. No, funkcionalnost i što niži troškovi na prvom su mjestu.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Činjenicom jest da se svi noviji automobli Grupe VW odlikuju uglatim linijama ili oštrim bridovima. Također, istina je da skeptici koji takvom oblikovanju poriču funkcionalnost gube argument u podacima o aerodinamičkoj učinkovitosti (Kodiaq ima Cd od 0,34) ali i tišini unutar vozila pri višim brzinama. Konačno, ostaje nam tek pitanje ukusa koji je, ionako vrlo osobna stvar.
Zapravo, uglate linije Kodiaqa na dobar način stvaraju dojam robusnosti i snage što je za jedan veliki SUV nerijetko i neophodno, no istina jest da ovaj automobil ne izgleda jednako dobro iz svih kuteva gledanja. Tu je i “lažna”, vrlo robusna maska hladnjaka (zrak za hlađenje zapravo ulazi kroz donji otvor), dok stražnjim dijelom dominiraju svjetla prema kojima će i manje upućeni brzo prepoznati Škodu. Sve u svemu, ovo je još jedan dizajn koji će dijametralno podijeliti mišljenja.
U interijeru je situacija manje radikalna i tu prepoznajemo mnoštvo korporativnih detalja koji sežu i daleko šire od granica škodinih modela. Položaj sjedenja, preglednost instrumenata, ali i ona izvan vozila su doista dobri, a ništa lošija nije niti ergonomija u smislu dostupnosti svega što je vozaču neophodno. Nešto drukčija je, pak, situacija s glavnim instrmnetima (jednakima kao na Octaviji FL) čije su brojke dosta sitne i koji su, u osnovi, nedovoljno pregledni.
S udobnošću kao temeljnim zahtjevom ovog obiteljskog automobila, Škoda je osmislila sjedala koja nisu pretjerano mekana, no možemo zaključiti da im ipak nedostaje ponešto bočne potpore tijelu. Dakako, na stražnjim sjedalima podesivog nagiba mjesta ima u izobilju i tu se Škoda, kao i kod drugih svojih modela, doista iskazala. No, jedan mali prigovor uputili bi smo rukohvatima i oblogama vratiju koji su napravljeni od tvrde plastike ne odveć luksuznog dojma.
Konačno, testirani je automobil (dodatno) bio opremljen i s dva sjedala u trećem redu čije je rasklapanje doista jednostavno, a koja kada nisu u funkciji osiguravaju potpuno ravnu podnicu prtljažnika. Govorimo li o istome, spomenimo kako zapremnina s podignutim trećim redom sjedala iznosi 270 dm3, bez njega 560 dm3, dok Kodiaq maksimalno može prihvatiti velikih 2005 dm3 prtljage ili što god njime odlučite prevesti.
Serijska i dodatna oprema
Testirani je Kodiaq bio opremljen drugim od tri ponuđena paketa opreme i, osim možda nekih detalja luksuza, tu doista ne bi trebalo biti prigovora. Za početak, spomenimo kako solidan popis serijske opreme obuhvaća sigurnosne detalje kao što su 6 zračnih jastuka, ESP, sustav nadzora nad pritiskom u pneumaticima, Lane Assistant (sustav za nadzor vozne trake), sustav za prepoznavanje umora vozača, 2 ISOFIX priključka u 2. redu sjedala, prednja svjetla za maglu te sustav Front Assist koji putem radara nadzire prostor ispred vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara i automatski koči vozilo.
Nadalje, tu su i lijevani 17-colni naplaci Ratikon, senzor za svjetla i brisače, 3-zonski automatski klima uređaj, pokretanje motora bez ključa, LED dnevna svjetla, putno računalo, stražnji parkirni senzori, Infotainment sustav Bolero s 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir te SD, AUX i USB priključcima i Bluetooth podrškom, višenamjenski obruč upravljača, tempomat, uzdužni krovni nosači, zaštita ruba vratiju te unutrašnji elektrokromatski retrovizor.
Testirani je automobil imao i solidan popis dodatne opreme koji podrazumijeva: 2 sklopiva sjedala u 3. redu, DCC (dinamičku kontrolu šasije), dodatno zatamnjena stražnja stakla, grijanje prednjih sjedala, lijevane 18-colne naplatke Elbrus, LED glavna svjetla s AFS-om (osvjetljavanje zavoja), prednje park. senzore, srebrne krovne nosače te električno otvaranje poklopca prtljažnika. Ukupno, uz navedenu dodatnu opremu konačna cijena testiranog Kodiaqa porasla je za 20.901 kn.
Motor i prijenos
Kada neki proizvođač pogodi “zlatnu sredinu” s određenim pogonskim strojem, taj motor susrećemo u velikom broju modela. Upravo je to slučaj i s dvolitrenim TDI motorom koji možemo naći pod prednjim poklopcem doista velikog broja automobila Grupacije VW. U ovom prilikom testiranoj izvedbi, ovaj je Common Rail razvijao solidnih 110 kW (150 KS) između 3500 i 4000 o/min kao i 340 Nm između 1750 i 3000 o/min.
U svakom slučaju, a i pored činjenice da masa ovog vozila iznosi doista neskromnih 1831 kg (uzmimo npr. u obzir da je nedavno testirani Stelvio bio više od 225 kg lakši), subjektivan osjećaj performansi je dobar. Također, podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h za koje je potrebna 10,1 sekunda nikoga neće ostaviti razočaranim, dok je najveća brzina testiranog Kodiaqa dosegla 190 km/h. No, tu treba biti i oprezan jer osjećaj brzine, zahvaljujući velikoj masi vozila ali i dobroj izolaciji putničkog prostora, doista izostaje.
Govorimo li o potrošnji, a pored solidnih performansi, ovaj se TDI može pohvaliti i činjenicom da nam je u gradskoj vožnji trebalo itekako razumnih 8,2 l/100 km, uz prosjek testa od 7,3 litre. Konačno, vrijeme je da spomenemo i mjenjač, u ovom automobilu ručni 6-stupanjski, koji ostavlja dojam soldino proračunatih priejnosnih omjera zahvaljujući kojima je automobil vrlo vozljiv, bez prečeste potrebe za promjenama stupnjeva. Također, s ručnim je mjenjačem Kodiaq 4×4 i osjetno jeftiniji od izvedbe sa 7-stupanjskim DSG-om (oko 31.000 kn) što također treba uzeti u obzir pri donošenju odluke o kupnji.
Za upravljačem
Uz prostranost i udobnost kao glavne odlike obiteljskog SUV-a, zaputili smo se na otvorenu cestu kako bi smo provjerili što Kodiaq nudi prema pitanju voznih osobina. Konkretnije, možemo zaključiti da unatoč izraženoj udobnosti na dobrim podlogama, ovjes ovog automobila ipak donekle “gubi bitku” s lošim cestama koje su u stanju i osjetnije narušiti udobnost vožnje.
Pogon na sva četiri kotača je, u skladu s uobičajenom praksom SUV automobila, opremljen automatskom raspodjelom momenta i vozaču nije ostavljena mogućnost podešavanja istoga. Jedino što nam je na raspolaganju je nekoliko predefiniranih postavki pogonskog sklopa (i mogućnost inividualne prilagodbe) od kojih su nam se, očekivano, najviše dopali ekološki način rada (zbog nešto niže potrošnje) te onaj sportski pod kojim smo i odradili navedena mjerenja performansi i potrošnje.
Tako nam pogon na sva četiri kotača ostaje na usluzi za manje zahtjevne terene, no što je za obiteljski automobil posebno bitno, svoju će možda i najveću korist pokazati na snijegom pokrivenim cestama. Neobično je tek da je testirabni Kodiaq, unatoč 4×4 pogonu, pokazao dosta izraženu tendenciju podupravljanja u oštrim i ne odveć brzim zavojima.
Prema pitanju sigurnosti, ovaj je automobil opremljen sasvim zadovoljavajuće učinkovitim kočnicama, a tu je i serijski ESP koji budno pazi da ne pretjeramo na lošijim podlogama. Kodiaq Ambition je serijski opremljen i sustavom upozorenja za nalet na vozilo ispred koji je doista “budan” u svakom trenutku pa katkada upozorava vozača i u situacijama koje možda i nisu kritične.
I na kraju…
Prostranost, učinkovit ali ne i rastrošan motor te solidna opremljenost glavne su odlike prvog velikog škodinog SUV automobila koji smo imali prilike testirati. Kodiaq 2.0 TDI 4×4 Ambition je tako položio sve testove koje smo pred njega postavili. A, kao posljednji ispit ostaje nam pitanje cijene koja u svakom slučaju nije skromna, no koja je u već poslovičnoj škodinoj maniri itekako konkurentna.
Škoda Kodiaq na hrvatskom tržištu |
Ponuda izvedbi Škode Kodiaq, u paleti modela zastupništva Porsche Croatia, uobičajeno je bogata za ovu češku marku. Ponuda je podijeljena na pakete opreme Active, Ambition i Style, a dostupne su izvedbe s pet ili sedam sjedala. Ukupno je na našem tržištu dostupno čak 16 izvedbi Škode Kodiaq.
Ponudu pogonskih strojeva Škode Kodiaq predstavljaju benzinski motori 1.4 TSI u izvedbama snage od 125 i 150 KS te 2-litreni TSI koji razvija 180 KS. Nadalje, tu su i dvije izvedbe 2-litrenog dizelskog TDI motora sa snagom od 150 ili 190 KS. Mjenjači u ponudi su ručni sa 6 ili DSG sa 6, odnosno 7 stupnjeva prijenosa, a od snažnijeg TSI nadalje, sve motorizacije su dostupne i s pogonom na sva četiri kotača. Cijene Škode Kodiaq na hrvatskom tržištu kreću od 176.477 kn koliko stoji izvedba 1.4 TSI (125 KS) Active, početni dizelski model 2.0 TDI (150 KS) DSG7 Active stoji 236.184 kn, dok je za najskuplji Kodiaq 2.0 TSI (190 KS) DSG7 4×4 Style potrebno izdvojiti 323.551 kn. |
– – –
Pogledajte i izvještaj s hrvatske prezentacije Škode Kodiaq i Octavie facelift, održane u travnju ove godine