Renault Megane R.S. TCe 280

Renault Megane R.S. TCe 280
tekst: Ivan Cvetković foto: autonet.hr

Još uvijek sportska ikona?

Renaultovi R.S. modeli oduvijek su bili beskompromisni vozački automobili koji su se ponajprije isticali užitkom za upravljačem. No poput Clija R.S. prije njega, novi Megane R.S. stvoren je kako bi se svidio širem krugu kupaca. Znači li to da je izgubio istinski sportski duh?

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina1798 cm3 / 280 KS / 255 km/h
prosječna potrošnja / emisija CO27,2 (8,9) l/100 km / 163 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom244.100 kn (32.941 Eur) / 315.750 kn (42.611 Eur)

 

Godinu za godinom, gotovo sve dosadašnje generacije Meganea R.S. bile su mjerilo užitka vožnje među kompaktnim sportskim jurilicama, nudeći velikoj većini konkurenata nedostižne gušte za upravljačem. Ta fokusiranost na dinamičnost vožnje, međutim, s vremenom je donekle ‘razvodnjena’ kako bi se najsportskiji Megane, a prije nje i R.S. verzija Clija, približili širem, mlađem krugu kupaca. R.S. modelima specifična vozačka oštrina, drugim riječima, djelomično je otupljena kako bi ih se, osim otvorenim cestama, više prilagodilo svakodnevnoj vožnji. Puristi su se, dakako, pobunili, no Renaultovi su stručnjaci, a ponajprije marketinški odjel, očito odlučili da će tu spomenutu karakterističnu dinamičnost žrtvovati u korist rasta prodajnih brojki.

Što to sve točno znači? Je li novi Megane R.S. još uvijek zabavan? Je li izgubio onaj istinski sportski duh koji je sve prijašnje R.S. modele izdvajao od konkurencije? Na ta i brojna druga pitanja, nažalost, nije moguće odgovoriti s jednostavnim ‘da’ ili ‘ne’…

Za početak, osvrnimo se na ona pitanja na koja je lako pronaći jasne odgovore. Poput, primjerice, izgleda li novi Megane R.S. poput pravog pripadnika odjela Renault Sport? Ukratko: da. Posebice u izdaleka prepoznatljivoj narančastoj R.S. boji koja, usput vrijedi spomenuti, stoji 12.300 kuna. Osim nje, dinamičnoj pojavi pridonose i opcijski 19-inčni Diamond naplatci za 7500 kuna. Iza njih crvene kočione čeljusti otkrivaju da je testirani Megane R.S. opremljen Cup paketom za 13.000 kuna koji, pored spomenutih čeljusti, sadrži Cup ovjes i samoblokirajući diferencijal, dok su bi-metal kočnice također opcijske (8400 kuna). Druge, prvotno manje primjetne, ali vrlo zanimljive stavke dodatne opreme uključuju, među ostalim, R.S. presvlake sjedala u kombinaciji kože i alkantare (11.500 kuna), 8,7-inčni R-Link infotainment s Bose audio sustavom (6900 kuna), R.S. Monitor (1900 kuna) i R.S. upravljač presvučen alkantarom (2300 kuna). Nema nimalo sumnje, naime, da R.S. izgleda i djeluje poput beskompromisnog vozačkog stroja. No, kakav je u vožnji?

Prije nego što odgovorima na to pitanje, vrijedi navesti što ga pokreće. Megane R.S. pod prednjim poklopcem krije novi 1,8-litreni turbomotor koji u standardnoj verziji razvija 280 KS (Trophy razvija 300 KS) i 390 Nm okretnog momenta koje na prednje kotače u ovom slučaju prenosi šeststupanjsim ručnim mjenjačem (EDC je opcija) i spomenutim samoblokirajućim diferencijalom. Podaci na papiru govore da ubrzanje s mjesta do 100 km/h traje samo 5,8 sekundi, no u stvarnosti te performanse djeluju još impresivnije. Najnoviji R.S. nesumnjivo je izrazito brz automobil. Uvjerljivo vuče već od nešto iznad 2000 o/min te ne popušta do oko 6000 o/min. Ručica mjenjača je brza i precizna, no teško je oteti se dojmu da bi EDC mjenjačem s dvostrukom spojkom opremljena izvedba bila još uvjerljivija i brža.

Opcijski Cup ovjes i 19-inčni naplatci testiranog primjerka donekle kvare udobnost vožnje na lošijim cestama, no na savršeno glatkima donose neke benefite koje standardni model nema, poput veće preciznosti i više razine prianjanja. No čak i na neravnim prometnicama, Cup ovjes nije nepodnošljivo krut. Sve verzije novog Meganea R.S., s druge strane, dobivaju i 4Control upravljanje svim kotačima koje osjetno pridonosi agilnošću i načinom na koji ovaj sportski Renault svladava zavoje. Štoviše, 4Control je toliko djelotvoran da je prvotno potreban određeni kratak period prilagodbe na njegove munjevite ulaske u zavoje. Isto vrijedi i za spomenuti opcijski samoblokirajući diferencijal koji jasno i odlučno ‘grize’ pri svakom unosu desnim stopalom, što znači da tijekom brže, dinamične vožnje uvijek morate jednako jasno i odlučno držati upravljač. Svime što radi, drugim riječima, novi Megane R.S. vozaču ulijeva veliko povjerenje i ostavlja dojam da je uvijek korak ispred njega te da su mu granice daleko iznad onoga što biste se usudili pokušali na cesti. Na svojevrstan način, ovaj je R.S. naprosto prebrz za cestu, što znači da ćete morati na stazu ako poželite pokušati približiti se njegovim limitima.

No, je li zabavan? Da! Nema dvojbe. Kao što nema sumnje da su ga stručnjaci Renault Sporta zaista donekle otupili i smirili, čineći ga dostupnijim i prilagođenijim širem krugu kupaca, odnosno sigurnijim i u rukama manje iskusnih vozača. Je li to nužno loše? Načelno nije, ali ako ste imali priliku isprobati prijašnje generacije R.S. verzija Clija i Meganea, primijetit ćete da su nova izdanja oba modela, pa i ovog testiranog, nekako manje fokusirana i opuštenija nego prije, više mainstream nego zaista posebni vozački strojevi iz prošlosti.

Novi Megane R.S. u standardnom izdanju sa 280 KS možete dobiti za 248.700 kuna, a primjerak poput testiranog, koji je nakrcan svom onom spomenutom te brojnom drugom opremom, stoji 315.751 kunu. Puno za jedan Megane, ali ne nužno i previše za Renault s oznakom R.S. Makar i ovakav, sposoban i izrazito brz, ali manje oštar nego prije.

Renault Megane R.S. na hrvatskom tržištu
Renault Sport već dulje vrijeme priprema sportski nadopunjene modele koji osiguravaju jako dobar omjer sportskog duha u vozilu namijenjenom svakodnevnoj upotrebi. Trenutno na našem tržištu Renault Nissan Hrvatska iz programa Renault Sporta nudi isključivo Megane, a kod kojeg je moguć i izbor. Birati se može između osnovnog R.S. izdanja sa 280 KS koji starta sa 248.700 kuna u slučaju opcije s ručnim mjenjačem, odnosno 263.700 kuna ako je riječ o primjerku kod kojeg je za prijenos momenta zadužen automatski EDC mjenjač s dvostrukom spojkom.

Trophy izdanje je 20 KS snažnije, a posjeduje i Cup sportsko podvozje, crvena kočiona kliješta i blokadu diferencijala koji su kod početnog modela dio dodatne opreme. Unutrašnjost krasi i R.S. upravljač presvučen Alcantarom, opremljen je R.S. monitorom, postavljen je na 19-, a ne 18-colne naplatke, dok zvučna kulisa dopire iz R.S. ispušnog sustava. Početni Trophy starta sa 281.400 kn, dok je za EDC mjenjač potrebna nadoplata od 15 tisuća kuna.

 

KAROSERIJA
oblikHatchback (3 volumena) s petvorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zrakaCd = 0,78
MOTOR
konstrukcija4-cilindrični redni benzin (TCe), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi, promjenjivo upravljanje ispušnim ventilima, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo, izravno ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, sustav Start & Stop
obujam1798 cm3
provrt i hod klipa79,7 x 90,1 mm
najveća snaga205 kW (280 KS) pri 6000 o/min
najveći okretni moment390 Nm od 2400 do 4800 o/min
specifična snaga114,0 kW/l (155,7 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjačPogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
PODVOZJE
prednji ovjesMcPhersonove opružne noge
stražnji ovjesMultilink osovina
upravljačS nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednjeVentilirani disk promjera 355 mm
stražnjePuni disk promjera 290 mm
opremaABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaciNaplatci od lake legure dimenzija 19-inča
pneumaticiDimenzija 245/35 R19 (na testiranom vozilu: Continental ContiWinterContact dimenzija 245/35 R 19)
DIMENZIJE
dužina x širina x visina4364 x 1875 x 1428 mm
međuosovinski razmak2669 mm
trag kotača1615 / 1596 mm
prevjesi916 / 786 mm
krug okretanja10,3 m
obujam prtljažnika384 dm3
obujam spremnika za gorivo50 l
MASE
prazno vozilo1407 kg
specifično opterećenje6,8 kg/kW (5,0 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina255 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 – 100 km/h5,8 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu9,1 l/100 km (tvornički podatak), 9,9 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti6,1 l/100 km (tvornički podatak), 6,8 l/100 km (test)
u mješovitoj vožnji7,2 l/100 km (tvornički podatak), 8,9 l/100 km (test)
prosječna emisija CO2163 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije244.100 kn (32.941 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 315.750 kn (42.611 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km
na boju3 godine
protiv prohrđavanja12 godina
pomoć na cestiRenault Pomoć 24h
dodatnoProduženo jamstvo
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
Renault Nissan Hrvatska Radnička cesta 47, 10000 Zagreb

 

Podijeli:
1