Renault Megane Grandtour Limited Energy dCi 110

Renault Megane Grandtour Limited Energy dCi 110
tekst: Ivan Cvetković foto: autonet.hr

Praktičnost u elegantnom pakiranju

Dosad najuvjerljivija generacija francuskog kompakta odnedavno je dostupna u ‘ograničenoj’ Limited ediciji koja donosi puno opreme, a u kombinaciji s poznatim 1,5-litrenim dizelašem i optimalan spoj performansi i potrošnje goriva

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina1461 cm3 / 110 KS / 187 (189) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO23,7 (4,8) l/100 km / 95 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom151.335 kn kn (20.423 Eur) / 166.930 kn (22.527 Eur)

Stvoriti kompetitivnog predstavnika kompaktnog segmenta jedan je od najzahtjevnijih izazova modernih proizvođača automobila. Ta najvažnija od svih klasa, barem što se europskog tržišta tiče, može imati dalekosežan utjecaj na uspjeh neke marke, pa ne čudi što je svaka nova generacija, bilo Golfa, Focusa ili, u ovom slučaju, Meganea, dočekana s velikim interesom. Oni su rezultat milijunskih investicija, višegodišnjeg razvoja i, nerijetko, milijuna testnih kilometara. Aktualno izdanje spomenutog Renaultova modela na tržištu je već nekoliko godina tijekom kojih se etablirao kao jedan od najzanimljivijih kompakata koje možete kupiti.

Iako među hrvatskim manje popularan od hatchbacka, karavanska inačica Meganea po mnogočemu je zanimljiviji model. U redu, osim dizajnom, koji, iako moderan i zanimljiv, nije trenutno prepoznatljiv poput onog trovolumenske izvedbe. Krenimo odostraga. U tom prilično skladno oblikovanom stražnjem kraju, koji ovu izvedbu određuje kao Grandtour, međutim, krije se prtljažnik od 521 litru, što je korisnih 137 litara više od volumena kojim raspolaže ‘klasični’ Meganea hatchback. Preklapanjem stražnjeg reda sjedala razlika se povećava za 257 litara u korist Grandtoura (1504 naspram 1247 litara u hatchbacku).

Karavan nudi blagu prednost i u pogledu ponude prostora koja je dostupna putnicima straga. Naime, izduženija krovna linija oslobodila je nekoliko dragocjenih centimetara prostora za glave, što će ponajprije cijeniti više osobe. Osim toga, Megane Grandtour nudi standardnu ponudu prostora za noge kao i preostale dvije karoserijske izvedbe (u koje se ubraja i limuzina GrandCoupe), što znači da će straga u relativnoj udobnosti putovati i oni višeg rasta. Praktičnosti svakako pridonosi i nekolicina prostranih pretinaca i odlagališta za sitnice, poput danas neizostavnih mobitela.

Moderno oblikovanim kokpitom, odnosno središnjom konzolom dominira 7-inčni zaslon R-Link 2 infotainment sustava koji je, poput kompatibilnosti sa Android Auto i Apple CarPlay sučeljima te internetska povezivost, Bluetooth i kartografije Europe, dio opcijskog paketa Navigacija. Među zanimljivijim opcijama testiranog Meganea bili su i paket Easy (Renault kartica ‘slobodne ruke’) i City (električno sklopivi i grijani retrovizori te prednji i stražnji parkirni senzori). Vrlo je koristan i uz ovaj Limited model besplatan paket Klima koji donosi automatski dvozonski klima uređaj, senzore za kišu i automatsko uključivanje, odnosno isključivanje svjetala. Ovakav Megane, drugim riječima, sadrži praktički sve potrebno za udobnu vožnju. Osim toga, zahvaljujući velikom rasponu namještanja sjedala i upravljača, Megane vozačima svih ‘formata’ omogućuje jednostavan i brz pronalazak udobnog položaja sjedenja za upravljačem, dok vrlo udobna i relativno podupiruća prednja sjedala ne umaraju ni nakon duljih vožnji.

Motor testiranog Meganea jedna je od njegovih najsvjetlijih točaka. Iza oznake Energy dCi 110 krije se dobro poznati 1,5-litreni turbodizelaš koji je u ovim ili onim izdanjima pokretao generacije Renaultovih, Nissanovih, Dacijinih, pa i Mercedesovih automobila. Aktualno izdanje dugovječnog četverocilindraša u ovom slučaju razvija 110 KS koji se ‘na papiru’ možda ne čine impresivnima, ali u vožnji, zapravo, u većini pogleda nadmašit će očekivanja i svakodnevne potrebe većine vozača. Osim što je ugodno uglađen, posebice pri umjerenim brzinama, najmanji Renaultov dCi motor pruža respektabilne performanse, uz uvjerljiva međuubrzanja kojima pridonosi i promišljeno proračunat šesterobrzinski ručni mjenjač (EDC automatski mjenjač s dvostrukom spojkom je opcija). Sama ručica mjenjača također je ugodno precizna i ne pretjerano dugog hoda te svakako pridonosi cjelokupnog užitku vožnje. Kao i niskoj potrošnji koju je uz malo truda gotovo uvijek moguće držati oko ili ispod granice od pet litara na 100 kilometara.

Na sreću, testirani Megane Limited opremljen je ‘samo’ 16-inčnim aluminijskim naplatcima i gumama razumno visokog profila, što znači da u kombinaciji s načelno dosta meko namještenim ovjesom vrlo dobro svladava i najgore neravnine hrvatskih prometnica. Podatnost ovjesa pritom ne znači da su narušene vozne osobine. One su, naime, više nego solidne, dopuštajući i dinamičnu vožnju kakvu inače ne biste smatrali karakterističnom za jedan obiteljski karavan. Upravljač je lagan i solidno precizan, a kočnice lako dozirajuće i po potrebi vrlo snažne. Osim što je uvjerljiv i u gradskoj vožnji, Megane Grandtour, očekivano, najbolji dojam ostavlja na otvorenoj cesti, odnosno tijekom duljih vožnji i putovanja. Tada će vas ponajprije impresionirati već spomenutom tišinom u vožnji, kao i ovjesom koji vješto upija i najlošije prometnice.

Naposljetku, Megane Grandtour nudi dobar odnos uloženog i dobivenog, kao što smo i navikli od Renaultovih automobila. Uz popust od 4000 kuna, testirani primjerak stoji 166.930 kuna, no ovo dizelsko izdanje francuskog karavana može se dobiti od 151.335 kuna. Koju god verziju odabrali, Grandtour verzija Megane nudi privlačan spoj prostranosti, udobnosti i svakodnevne praktičnosti.

Renault Megane Grandtour na hrvatskom tržištu
Karavansko izdanje Meganea vrlo je popularan model na domaćem tržištu, a to potvrđuje i bogata ponuda. Naime, Renault Nissan Hrvatska je pripremio čak pet razna opreme – Life, Business, Limited, Intens te Bose. Početni, Life model koji starta sa 123.900 kuna sadrži već sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici, tempomat i limitator, LED dnevna svjetla, 16-colne čelične naplatke, radio uređaj s bluetoothom, USB-om i AUX-om… Riječ je o modelu koji pokreće osnovni benzinac, TCe sa 100 KS. U slučaju da je to preslabo, tu je i verzija sa 140 KS.

Ljubitelji dizelskih inačica mogu birati između osnovne izvedbe sa 95 KS, nešto snažnijeg sa 115 KS, koji je ustvari nešto poboljšana izvedba testnog modela, a kasnije stiže i najsnažnije izdanje od 150 KS koje će biti dostupno isključivo uz EDC mjenjač te najbogatiji BOse paket opreme za što će biti potrebno izdvojiti 205.900 kuna.

 

KAROSERIJA
oblikKaravan (2 volumena) s četvorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zrakaCd = 0,69
MOTOR
konstrukcija4-cilindrični redni diesel (dCi), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi, promjenjivo upravljanje ispušnim ventilima, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail s Piezo-brizgaljkama, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, sustav Start & Stop, filter ispušnih čestica (DPF), Euro 6b
obujam1461 cm3
provrt i hod klipa76,0 x 80,5 mm
najveća snaga81 kW (110 KS) pri 4000 o/min
najveći okretni moment260 Nm od 1750 o/min
specifična snaga55,4 kW/l (75,2 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjačPogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
PODVOZJE
prednji ovjesPseudo-McPhersonove opružne noge, stabilizator promjera 26 mm
stražnji ovjesPseudo-McPhersonove opružne noge, stabilizator promjera 26 mm
upravljačS nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač, 2,9 okretaja
KOČNICE
prednjeVentilirani disk promjera 269 mm
stražnjePuni disk promjera 260 mm
opremaABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder, sustav autonomnog kočenja pri malim brzinama s funkcijom prepoznavanja pješaka
KOTAČI
naplaciNaplatci od lake legure dimenzija 16-inča
pneumaticiDimenzija 205/55 R16
DIMENZIJE
dužina x širina x visina4626 x 1814 (s retrovizorima: 2058) x 1457 mm
međuosovinski razmak2712 mm
trag kotača1591 / 1586 mm
prevjesi919 / 995 mm
krug okretanja11,4 m
obujam prtljažnika521/1504 dm3
obujam spremnika za gorivo47 l
MASE
prazno vozilo1325 kg
najveća dozvoljena1914 kg
dozvoljeno opterećenje589 kg
dozvoljena masa prikolice700 kg bez kočnice / 1400 kg s kočnicom
specifično opterećenje16,3 kg/kW (12,0 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina187 km/h (tvornički podatak), 189 km/h (test)
ubrzanje 0 – 100 km/h11,6 s (tvornički podatak), 11,9 s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu4,2 l/100 km (tvornički podatak), 5,4 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti3,4 l/100 km (tvornički podatak), 4,2 l/100 km (test)
u mješovitoj vožnji3,7 l/100 km (tvornički podatak), 4,8 l/100 km (test)
prosječna emisija CO295 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije151.335 kn (20.423 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 166.930 kn (22.527 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km
na boju3 godine
protiv prohrđavanja12 godina
pomoć na cestiRenault Pomoć 24h
dodatnoProduženo jamstvo
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
Renault Nissan Hrvatska Radnička cesta 47, 10000 Zagreb

 

Podijeli:
1