Renault Mégane Grand Coupé 1.5 Energy dCi Intens

Elegantniji pogled na bestseller
Sjajni novi Mégane sada nam se predstavio i u produženoj izvedbi koja, pored ljepšeg izgleda nudi i više prostora u svom interijeru. Testirali smo model s najbogatijim paketom opreme i gradu prilagođenim dizelskim motorom
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1461 cm3 / 110 KS / 190 (185) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 3,7 (6,5) l/100 km / 95 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 158.500 kn (21.408 Eur) / 175.842 kn (23.750 Eur) |
Živimo u vrijeme platformi pa nam sve više izgleda kako današnje automobile zapravo treba gledati kroz prizmu istih, odnosno, koliko je koji od njih uspješno iskoristio arhitekturu koja je nerijetko univerzalna kroz gotovo cijelu paletu modela ili je (u slučaju nekih proizvođača) podijeljena između više marki. U toj priči, renaultov CMF (Common Module Family) ne predstavlja poseban izuzetak, a nama nekako izgleda da se novi Mégane na toj platformi snalazi izvrsno.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Aktualna, četvrta generacija Renaulta Mégane na naše je tržište uvedena početkom veljače 2016, u rujnu iste godine stigao je i Grandtour (karavanska izvedba), a sada smo imali prilike isprobati i treću karoserijsku izvedbu koju u Renaultu smatraju kupe-limuzinom. Što god tko mislio, no ovo nije samo estetski najuspjeliji Mégane, već i jedna od privlačnijih limuzina u C segmentu.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Moderan i atraktivan izgled nove generacije Méganea u limuzinskoj je izvedbi pruža jedan posve drukčiji dojam. Doduše, u Renaultu bi rekli da je ovo kupe-limuzina, no što god to značilo, činjenicom ostaje da je produžena (sada trovolumenska) karoserija doista elegantna. Je li ovo možda i najprivlačnija limuzina u C segmentu? Relativno visok stražnji dio stvara klinast profil karoserije koji se izvrsno uklapa u aktualne trendove. Da, Renault je još jednom doista pogodio omjere, dimenzije i linije!
U interijeru, očekivano, razlika u odnosu na kombilimuzinu ili karavan, nema. Prednjom armaturom dominira veliki 221-milimetarski zaslon Infotainment sustava R-Link 2 koji, već uobičajeno, obuhvaća cijelo mnoštvo funkcija podešavanja, od audio sustava, preko klimatizacije do postavki rada različitih sustava vozila. Dakako, tu je i sustav Multi Sense koji nam omogućava da biramo stil vožnje, od komforne do sportske (uvjetno rečeno) uz mogućnost kreiranja vlastitog profila. Lijepo.
Ergonomija je, kako smo to već i navikli kod Renaulta, primjerna, a položaj sjedenja čak i nije trendovski visok. Ipak, prednja sjedala (koja inače pružaju solidnu bočnu potporu tijelu) imaju previše mekan naslon što bi moglo predstavljati problem za leđa vozača i suvozača na duljim putovanjima.
Uz međuosovinski razmak povećan za 42 milimetra u odnosu na Mégane kombilimuzinu, Grand Coupé doista i nudi više mjesta za koljena osobama na stražnjim sjedalima pa bi se na račun toga otraga lako smjestili i oni višeg rasta. No, tu postoji jedan mali problem. Naime, ako ste viši od nekih 185 cm, zbog niske (“kupeovske”) linije krova mjesta za glavu na stražnjim sjedalima nećete naći. Tako je povećana prostranost ove karoserijske izvedbe ipak tek djelomično upotrebljiva.
No, ono čime se Grand Coupé doista može glasno hvaliti jest prtljažnik koji zaprima 503 dm3 što predstavlja velikih 119 litara više od zapremnine koju nudi Mégane hatchback. Uz to, otvor prtljažnika nije pretjerano uzak pa unošenje većih predmeta ne bi trebalo predstavljati problem. Spomenimo i kako je preklapanjem naslona stražnjih sjedala prtjažnik Méganea Grand Coupé moguće povećati do obujma od 987 dm3.
Serijska i dodatna oprema
Uz najviši od tri ponuđena paketa, testirani je Mégane Grand Coupé doista bogato opremljen. Dakako, kao što od Renaulta i očekujemo, ovaj je automboil već u početnoj izvedbi dobro opremljen sigurnosnim sustavima koji uključuju prednje i prednj bočne zračne jastuke te zračne zavjese, sustav elektroničke stabilnosti vozila ESP (uz TCS, ABS, Hill-holder za pomoć pri kretanju na uzbrdici), sustav za nadzor pritiska u pneumaticima, prednja svjetla za maglu te dva ISOFIX priključka na stražnjim sjedalima.
Za komfor vozača i putnika te lijep izgled u paketu opreme Intens brinu se senzor za kišu i svjetlo, automatski 2-zonski klima uređaj, sustav Multi Sense za podešavanje postavki vozila, Infotainment sustav R-Link 2 sa 7-inčnim zaslonom osjeltjivim na dodir (Bluetooth, USB, AUX), lijevani 16-colni naplaci, LED dnevna svjetla, stražnji sustav za pomoć pri parkiranju, kartica za ulazak u vozilo i pokretanje motora bez ključa (automatsko zaključavanje vratiju po izlasku iz vozila) itd.
Također, testirani je automobi imao i solidan popis dodataka zahvaljujući kojima je njegova konačna cijena narasla za 17.342 kn. To uključuje Pure Vision (Full LED) prednja svjetla s automatskim aktiviranjem dugih svjetala, sustav za prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje o nenamjernoj promjeni vozne trake, električnu parkirnu kočnicu, ambijentalno osvjeltjenje na vratima, rezervni kotač, paket Look (17-colni alu-naplaci Exception, dodatno zatamnjena stražnja stakla) te Infotainment sustav R-Link 2 s 8,7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, povezivošću na Internet i navigacijskim kartama Europe.
Motor i prijenos
Vjerojatno nema sumnje da je 1.5 dCi jedan od najdugovječnijih, ali i najuspješnijih dizelskih motora manjeg obujma. U izvedbi koju smo ovom prilikom testirali, taj Common Rail obujma od 1461 cm3 razvija 110 KS pri 4000 o/min te 260 Nm pri 1750 o/min. To je, dakako, dovoljno za grad i umjerenu obiteljsku vožnju izvan njega te ovako odabrana motorizacija u svakome slučaju na prvo mjesto stavlja štedljivost, a ne performanse.
S druge strane, oni koji odaberu ovaj dizelski motor u 1364 kg teškom Méganeu Grand Coupe 1.5 Energy dCi Intens (to je tek 23 kg više od jednako motoriziranog Méganea hatchbacka s istim paketom opreme) mogu očekivati nisku potrošnju koja je tijekom našeg testa dosegla 6,2 l/100 km na otvorenoj cesti te 7,1 u gradskoj vožnji. Tek napomene radi, recimo kako Renault predviđa potrošnju od 3,4 i 4,2 l/100 km, no te su vrijednosti ionako nedostižne u stvarnim uvjetima.
Uz štedljivost, kupcima će posebno zanimljiv biti i podatak o niskih 95 g CO2 po prijeđenom kilometru što se posebno povoljno odražava i na cijenu ovog automobila. A, za kraj ovog odlomka spomenimo još i kako smo s testiranim Méganeom Grand Coupé ostvarili najveću brzinu od 185 km/h, dok nam je za ubrzanje od 0 do 100 km/h trebalo podosta dugih 11,9 sekundi. Dakako, dijelom je tome tako i zbog mjenjača iz čije se učinkovitosti vidi kako je prvenstveno podređen ostvarivanju niskih rezultata potrošnje.
Za upravljačem
Kao što znamo već i iz ranijeg testa novog Méganea, jedna od ključnih promjena na ovjesu ovog automobila (u odnosu na prethodnu generaciju) je činjenica da je na prednjoj osovini, pomoćni okvir podvozja povezan s karoserijom bez korištenja gumenih umetaka. Time je značajno unaprijeđena preciznost prednje osovine, ali i općenito, ponašanje automobila u zavojima.
S druge pak strane, Mégane Grand Coupé ima nešto dulji međuosovinski razumak i drukčije postavljeno težište pa su shodno tome i njegove dinamičke osobine drukčije. U konkretnom slučaju, relativno mekan ovjes stražnje osovine zaslužan je za nešto izraženija naginjanja u zavojima što rezultira i manjom stabilnosti u odnosu na hatchback. Je li to nekome bitno ili ne, ostavljamo ukusima kupaca, no činjenicom jest da su dinamička svojstva Grand Coupéa i kombilimuzine podosta različita.
Spomenimo još i kako je automobil serijski opremljen ESP sustavom elektroničke stabilnosti koji doista nije pretjerano restriktivan te se i pri bržoj vožnji neće uplitati u odluke vozača, dakako, do trenutka kada stil vožnje postane rizičan. Tada će učinkoviti sigurnosni sustavi brzo i bez posebnog narušavanja ritma vožnje vratiti automobil na željenu putanju.
I na kraju…
Renaultov je Mégane već odavno osvojio značajan status među automobilima iz C segmenta i, u pravilu, predstavlja bitan model za svakoga tko traži automobil ove kategorije. A, proširujući paletu Méganea, Renault je nakon kombilimuzine i karavana predstavio i limuzinsku izvedbu koja je, složit će se mnogi, uvjerljivo najljepši Mégane ikada.
Ukoliko vam preformanse nisu na prvom mjestu, no štedljivost jest, a ne želite se odreći komfora kakav pruža najviši paket opreme Intens, prostrani Mégane Grand Coupé Energy dCi 110 bi mogao predstavljati doista optimalno rješenje, kako za grad tako i putovanja.
Renault Mégane Grand Coupé na hrvatskom tržištu |
Dvije benzinskim te šest dizelskim motorima pokretanih izvedbi limuzinskog Méganea u ponudi su na našem tržištu. Točnije, paleta ovog automobila u katalogu zastupništva Renault Nissan Hrvatska, podrazumijeva benzinski motor SCe 115 sa 114 KS te dizelski Energy dCi 90 s 90, Energy dCi 110 sa 110 ili Energy dCi 130 sa 131 KS. Automatski mjenjač s dvije spojke dostupan je isključivo uz motor Energy dCi 110. Također, Mégane limuzina je dostupan uz tri paketa opreme: Life, Zen i Intens.
Cijene najnovije renaultove limuzine na hrvatskom tržištu kreću od 129.900 kn koliko stoji početni model SCe 115 Life, početni dizelski Energy dCi 90 Life stoji 134.900 kn, a za najskuplju izvedbu Energy dCi 130 Intens treba izdvojiti 168.900 kn. Napomenimo i kako je Mégane Grand Coupé u vrijeme pisanja ovog testa dostupan uz popust od 3.000 kn. |