Mazda CX-3 G120 AT Revolution

Gradski mališan s dodatnim argumentima
Simpatični mazdin SUV, automobil je za grad jednako koliko i putovanja. Ugodan u vožnji, štedljiv i vrhunski opremljen, testirani CX-3 je još jednom pokazao kako ovaj proizvođač u svojoj ponudi ima jednu od najatraktivnijih paleta modela
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1998 cm3 / 120 KS / 187 (183) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 5,8 (6,8) l/100 km / 136 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 189.180 kn (25.542 Eur) / 198.876 kn (26.851 Eur) |
Pored činjenice da je jedna od marki s najbogatijom ponudom modela, koji pri tome pokrivaju i doista sve potencijalne ukuse, Mazda se može pohvaliti automobilima u kojima će jednako uživati obiteljski vozači kao i ljubitelji sportske dinamičnosti. Karakter mazdinih automobila postojan je već godinama i to je upravo ono što nas veseli pri svakom novom testu nekog modela iz Hiroshime.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Najmanji SUV, ili ako baš hoćete crossover u mazdinoj ponudi upravo je CX-3 koji je nastao na osnovi Mazde 2 te predstavlja svojevrsnu alternativu malim gradskim kompaktima. Privlačan, poput uostalom i svih ostalih mazdinih automobila, dobar za upravljačem i bogato opremljen, ovaj mini-SUV je dostupan u izvedbi s pogonom na prednje ili na sva četiri kotača. A, drugi CX-3 koji se našao na našem testu, pokreće slabiji od dva ponuđena benzinca, pogon je izveden na prednje kotače, mjenjač je automatski, paket opreme gotovo najviši… Pomalo neobična kombinacija.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Mazdin dizajnerski jezik Kodo (duša pokreta) odgovoran je za izgled svih automobila trenutne ponude ovog proizvođača. Bez sumnje atraktivan, ovaj dizajn nudi dobro pogođenu kombinaciju modernog izgleda i luksuza čime je zajamčen dojam više klase. Ipak, uvijek nam ostaje činjenica da japanski automobili dosta brzo “stare” (mazdini tu ne predstavljaju iznimku), daleko prije nego li europski, pa će njihov dizajn nakon par godina izgubiti ponešto na atraktivnosti..
Ipak, CX-3 je i dalje, dvije i pol godine nakon prvog predstavljanja, itekako svjež i atraktivan s mnoštvom detalja vanjštine koji potpisuju dinamičan izgled. Uostalom, ovaj je automobil osvojio i prestižno dizajnersko priznanje Red Dot. Nadalje, neobično niska linija stražnjih prozora donekle je uzrokom nešto slabije preglednosti iz automobila, no ovog mališana s off-roaderskim ambicijama nesumnjivo čini vizualno atraktivnijim.
U interijeru će se svi koji iole poznaju mazdine automobile brzo snaći. Naime i unutrašnjost najmanjeg SUV modela ove marke odiše već uobičajeno dobrom ergonomijom, tu su i izvrsna sjedala s dovoljno bočne potpore i visokom udobnošću, a relativno malen obruč upravljača izvrsno leži u ruci i pruža nesmetan pogled na glavne instrumente.
Dakako, s obzirom da je nastala na osnovi Mazde 2, od CX-3 nitko ne bi trebao očekivati posebno mnogo mjesta na stražnjim sjedalima i tome je doista tako. Ipak, za dječju sjedalicu ili odrasle na kraćim relacijama, mjesta će biti dovoljno. Prtljažnik zaprima 350 dm3 i to je, zaključit ćemo, sasvim dovoljno za jedan automobil ovakvih dimenzija.
Serijska i dodatna oprema
Od pet ponuđenih paketa opreme, Mazda CX-3 s motorom G120 dostupna je uz njih četiri. Drugim riječima, s paketom Revolution ovaj je automobil doista vrhunski opremljen, a od serijskih detalja izdvojit ćemo lijevane 18-colne alu-naplatke, prednja LED svjetla, kameru za pomoć pri vožnji unatrag, otvaranje vozila bez ključa, Head-up zaslon, automatski klima uređaj, grijana prednja sjedala, napredni Infotainment s vrlo funkcionalnim HMI Commanderom, ESP, 6 zračnih jastuka itd.
Od dodataka, testirani je automobil bio opremljen crvenom bojom Soul, gumenom “kadicom” u prtljažniku, podnim tepisima te SD karticom za navigaciju. Ukupno, navedena oprema podiže cijenu ove Mazde za oko 9.700 kn.
Motor i prijenos
Mazdina ponuda pogonskih strojeva nešto je skromnija nego li smo to možda navikli od drugih proizvođača, no ipak, sasvim dovoljna. Dva benzinska motora koja pokreću CX-3 zapravo su jedan 2-litreni atmosferski stroj s izravnim ubrizgavanjem, u dvije razine snage. Je li to baš idealna logika, drugo je pitanje jer nam 1998 cm3 izgleda malo pretjeranim za jedan mali automobil. Uostalom, pod prednjim poklopcem početnog CX-3 očekivali bi smo 1,5-litreni benzinac iz “Dvojke”, no on ima tek 90 KS…
Uz podosta zapremnine, u ovom prilikom testiranoj izvedbi snage od 120 KS spomenuti 2-litreni 16V odlikuje se solidnim najvećim okretnim momentom (204 Nm), no u kombinaciji s doista dobrim automatskim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa, međuubrzanja su ipak nešto skromnija od naših očekivanja.
Ukupno uzevši, ovo je nesumnjivo tehnički sjajan pogonski stroj, no jedan koji svoje mjesto možda i ne bi trebao tražiti u automobilu ove klase. Spomenuti mjenjač, pak, pruža solidno brze izmjene stupnjeva posebno u ručnom načinu rada, a tu su i uvijek dobrodošle poluge za izmjenu sještene uz upravljač.
Za upravljačem
Kako smo već spomenuli, sve Mazde pružaju lako prepoznatljiv feeling za upravljačem i CX-3 tu doista ne predstavlja iznimku. Ovaj pozitivni osjećaj brzo bi smo prepoznali i zavezanih očiju pa nas je u pogledu osjećaja u vožnji i maleni CX-3 oduševio. Precizan upravljač, precizno podvozje i vrlo dobre kočnice odlika su i ovog modela iz Hiroshime pa je jasno da japanska marka nikada ništa ne prepušta slučaju.
Ukupno uzevši, osjećaj za upravljačem je jednak onome u nekom klasičnom kompaktu uz donekle izraženije naginjanje karoserije. No, od vozila čija je podnica ipak odignuta od podloge za 155 mm to i očekujemo. Takva kombinacija udobnog i istovremeno dosta stabilnog podvozja ulijeva povjerenje pa nas ne čudi da će se pojedini vlasnici za CX-3 odlučiti i u svojstvu automobila za putovanja. Uostalom, mnogi su mališani današnjice bez obzira na svoje dimenzije, daleko nadišli isključivo gradsku namjenu.
I na kraju…
Maleni SUV automobili već su neko vrijeme imperativ gledamo li paletu modela bilo kojeg ozbiljnijeg proizvođača. Atraktivnog izgleda, istaknutih voznih svojstava i dobre opremljenosti, testirana nas Mazda CX-3 G120 AT Revolution niti prema čemu nije razočarala. Jedino što bi smo, možda, korigirali jest cijena. Točnije, posebnih razloga za kupnju ovakvog automobila s automatskim mjenjačem i ne vidimo pa ako uzmemo da je izvedba bez njega čak 12 tisuća Kuna jeftinija, možda postoji i odgovor na tako neskroman iznos.
Izdvojeno: |
Evo i jedne neobičnosti vezane uz cijenu testiranog automobila. Naime, ovaj je model (uključujući i crvenu boju Soul) s novim načinom obračuna trošarina od 1. siječnja 2017. postao povoljniji za čak 5.609 Kuna! Dakako, razlog tome leži u činjenici da je novi način obračuna trošarina zapravo više naklonjen benzinskim motorima, ali i stoga što automatski mjenjač u ovom CX-3 ima za 1 g/km nižu emisiju CO2 od ručnog.
Mazda CX-3 na hrvatskom tržištu |
Uobičajeno bogata ponuda domaćeg zastupnika, Mazde Motor Croatie i u slučaju modela CX-3 obuhvaća velik broj izvedbi. Točnije, njih čak sedamnaest! Riječ je o modelima opremljenim s pet paketa opreme (Emotion, Challenge, Attraction, Revolution i Revolution Top) te pokretanih s dva benzinska i jednim dizelskim motorom.
Konkretnije, radi se o jednom 2-litrenom atmosferskom benzincu u izvedbama snage od 120 te 150 KS, dok 1,5-litreni dizel razvija najveću snagu od 105 KS. Uz snažniji benzinski te uz dizelski motor dostupne su i izvedbe s pogonom na sva četiri kotača, dok je automatski mjenjač moguće odabrati uz bilo koji motor. Cijene Mazde CX-3 na našem tržištu kreću od 132.670 kn koliko stoji izvedba G120 Emotion, a zaustavljaju se na 243.884 kn koliko je potrebno izdvojiti za CX-3 CD105 AT AWD Revolution Top. |