Ford Ranger 2.2 TDCI Double Cab Limited

Ford Ranger 2.2 TDCI Double Cab Limited
tekst: Ivan Cvetković foto: autonet.hr

Radnik u modernom odijelu

S modernim kokpitom i svim blagodatima kabine modernog osobnog automobila Ranger se na prvu može doimati kao još jedan trendovski SUV, no s druge je strane to i dalje onaj pravi radni stroj koji zahtijeva čvrstu ruku i može povući kad ostali odustanu

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina2198 cm3 / 160 KS / 175 km/h
prosječna potrošnja / emisija CO26,4  l/100 km / 184 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom290.000 kn (38.926 Eur) / 329.778 kn (44.265 Eur)

Tržište pick up automobila oduvijek je imalo svoje specifičnosti, no neki  su detalji ovdje neupitni. Premda privlače mnoge poglede, za kupnju takvih vozila odlučuju se samo oni kojima su doista potrebni. Jer, koliko god da su se suvremeni predstavnici ovog segmenta po mnogo čemu približili danas izuzetno popularnim SUV-ovima, kada ih ogolimo do srži i suštine, pick up kamioneti otkrivaju se kao čistokrvni radni strojevi.

U praksi to znači da su im na prvom mjestu teretne i terenske sposobnosti, a na zadnjem komfor i udobnost vožnje. Isto vrijedi i za Ford Ranger, s tim da u njemu, ne zaboravimo i to, tko traži može naći i lijepu dozu zabave…

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Što se vanjskog izgleda tiče, slike ovdje doista govore više od riječi te ova grdosija u javnosti zajamčeno privlači poglede. Kako zbog dimenzija tako i zbog posebnog Black Edition izdanja, kojemu treba zahvaliti tamne tonove gotovo  svega što je na njemu vidljivo izvana, od maske i branika do pragova i naplataka. U unutrašnjosti također prevladavaju tamniji tonovi, ali cjelokupni dojam nije toliko crn zahvaljujući strateški raspoređenim svijetlim umecima.

Dojam u kokpitu je suvremen, ali ne i luksuzan, jer su materijali armature i oplata očito birani kako bi ih se moglo lakše održavati. Mjesta sprijeda ima u izobilju, a ni straga situacija po tom pitanju nije loša, tim više što se vrata u drugom redu otvaraju pod širokim kutem, olakšavajući tako pristup klupi.

Iza kabine se nalazi velika teretna ladica široka 156, a dugačka 155 cm, a najveća dozvoljena masa iznosi 3270 kg. Ispod roloa koji se može i zaključati prima 1233 litre tereta odnosno prtljage, a bez njega dakako prima i mnogo više…

Motor i prijenos

Za pogon je zadužen 2,2-litreni TDCI u izdanju sa 160 KS i 385 Nm koji uz brundav rad naglašava radni karakter vozila, a tu je i ručni mjenjač koji u svakoj situaciji zahtijeva mušku ruku. Omjeri su mu takvi da mu je prvi stupanj vrlo kratak, pa je u normalnoj vožnji bez posebnih opterećenja i izazova često jednostavnije kretati iz druge.

O potrošnji je ovdje teško govoriti u nekim egzaktnim brojkama jer se ona kreće u dosta širokom rasponu koji ovisi i o načinu i brzini vožnje i o brzini i samom teretu koji se pritom nalazi u ladici. Ako primjerice vozi dva putnika bez ili s nešto prtljage, brojke se uglavnom kreću od 7 i pol do 10 litara.

Serijska i dodatna oprema

Paket Limited kojim je opremljen testni auto već je sam po sebi prema vlasniku ali i njegovim putnicima prilično široke ruke jer između ostaloga, primjerice,  donosi dvozonsku klimu i kožna grijana sjedala, hladnjak  u centralnoj konzoli, električno, u 8 smjerova podesivo vozačko sjedalo i tempomat, djeljivi tovarni prostor i poboljšanu zaštitu od prevrtanja,  daljinsko otključavanje u dva stupnja, posebni Limited prednji branik…

No i lista doplata ovdje je prilično duga te su na njoj alu-naplaci Panther Black, uzdužni krovni nosači, bočna stuba, parkirni  senzori i kamera za vožnju unatrag, ICE123 navigacija, Off road paket sa zaštitom motora, prijenosa i spremnika goriva, zaključavanje stražnjeg diferencijala, nosač kuke za vuču… Zbilja štošta, pa je jedino što nedostaje, a čega smo se mogli sjetiti, mogućnost podešavanja volana po dubini, no toga u ovoj klasi ionako baš i nema…

Za upravljačem

Iako se i u gradu unatoč ne baš skromnim mjerama vozi lakše nego što bi se moglo pomisliti, zahvaljujući povišenom položaju i senzorima, njegovo prirodno stanište ipak je ipak su otvorena cesta, posebno ako nije asfaltirana, a zatim i silazak s nje u šumu i na planinu. Za to je dušu dao uključivi pogon na sva četiri kotača s redukcijom, kao i naletni i odlazni kutevi od 28 stupnjeva, mogućnost bočnog naginjanja do 35 stupnjeva i prolaska kroz vodu dubine 800 mm.

Zbog lisnatih opruga straga na kratkim je poprečnim neravninama podložan poskakivanjima, ali kada mu se stražnja osovina optereti (nosivost mu je veća od tone), stvari sjedaju na svoje mjesto. Traži li netko komfor i u takvim uvjetima,  smještajem u kabini neće biti razočaran, jer je ona dobro izolirana pa će većina buke iz motornog prostora ostati vani , a isto vrijedi i za huk vjetra i kotrljanje guma, koje postaje glasnije tek na višim brzinama na autocesti.

I na kraju…

S modernim kokpitom i svim blagodatima kabine modernog osobnog automobila, uključujući središnji dodirni zaslon i odličan audio sustav te detalje poput hladnjaka u središnjoj konzoli, Ranger se na prvu može doimati kao još jedan trendovski SUV. I doista mu nikad niti nije bio bliži, dakako ako govorimo samo o komforu, no s druge je strane to i dalje onaj pravi radni stroj koji može povući kad mnogi drugi odavno odustanu.

Ford Ranger na hrvatskom tržištu
Na našim se cestama Ranger može sresti u nekoliko karoserijskih podoblika,  pa cjenik uključuje Single Cab, RAP Cab i Doble Cab izdanja, kao i pakete opreme od ulaznog XL-a, preko XLT-a i Limiteda (poput testnog primjerka) do najvišeg WIldTraka. Paketi se pritom slažu jedan poviše drugoga, što znači da, primjerice, XLT ima sve što i XL, plus dodatnu opremu, a tu su dakako i brojne mogućnosti za opcijska doplaćivanja.  Svi modeli opremljeni su pogonom na sva četiri kotača, i sve ppokreću dizelski motori, od osnovnog 2.2 TDCi u verzijama sa 130 i 160 KS, do najjačeg 3.2 TDCi sa 200 KS. U ponudi su ručni i automatski mjenjači sa 6 stupnjeva prijenosa. Cijene počinju na 187.000 kuna, s uključenim PDV-om i PPMV-om.

 

KAROSERIJA
oblikpick up (3 volumena) sa četverim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zrakaCd = 0,40
MOTOR
konstrukcija4-cilindrični redni turbodizelski, smješten sprijeda uzdužno, 4 ventila po cilindru, turbopunjač promjenjive geometrije, hladnjak stlačenog zraka, sustav Start & Stop, omjer kompresije 15.7
obujam2198 cm3
provrt i hod klipa86 x 94,6 mm
najveća snaga118 kW (160 KS) pri 3700 o/min
najveći okretni moment385 Nm od 1500 do 2500 o/min
specifična snaga53,68 kW/l (72,79 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjačPogon na sve kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
PODVOZJE
prednji ovjesMcPhersonove opružne noge
stražnji ovjeslisnate opruge
upravljačS nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednjeVentilirani disk
stražnjeBubanj
opremaABS, BAS, ESP, TCS, 4×4 control electronic shift
KOTAČI
naplaciNaplatci od lake legure dimenzija 17-inča
pneumaticiDimenzija 265/65 R17 (na testiranom vozilu: Continental CrossContact 265/65 R 17)
DIMENZIJE
dužina x širina x visina527,4 x 185 x 170,3 mm
međuosovinski razmak322 mm
trag kotača1560 / 1560 mm
prevjesi908 / 1149 mm
dubina gaza800 mm
teretni prostor 155×156 cm / 1233 l
obujam spremnika za gorivo80 l
MASE
prazno vozilo2209 kg
specifično opterećenje18,72 kg/kW (13,80 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina175 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 – 100 km/h11,8 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu8,2 l/100 km (tvornički podatak), 9,9 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti6,4 l/100 km (tvornički podatak), 6,8 l/100 km (test)
u mješovitoj vožnji7,0 l/100 km (tvornički podatak), 8,3 l/100 km (test)
prosječna emisija co2184 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije290.000 kn (38.926 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 329.778 kn (44.265 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km
na boju2 godine
protiv prohrđavanja12 godina
pomoć na cestiFord Asistencija 24/7
dodatnoProduženo jamstvo
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
Grand Dalewest, Ljubljanska avenija 4, 10000 Zagreb

Podijeli:
1