Ford Focus 1.0 EcoBoost Lounge

Ford Focus 1.0 EcoBoost Lounge
tekst: Hrvoje Gattin foto: autonet.hr

Stepenica iznad

Vjerojatno nema boljeg načina za ulazak na neko tržište od osvajanja titule automobila godine. Upravo to, uspjelo je novom Focusu kojeg smo isprobali u kombinaciji modernog trocilindričnog benzinskog motora i bogatog paketa opreme

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina999 cm3 / 125 KS / 200 (196) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO25,1 (6,4) l/100 km / 114 g/km
cijena do registracije166.990 kn (22.475 Eur)

Četiri generacije Focusa tek su djelić priče o automobilima s kojima je Ford ispisao neke od najznačajnijih stranica povijesti kompaktnih modela. Novi Focus, koji nas je u maskiranom obliku zaintrigirao već krajem 2017, bez sumnje je jedan od najnaprednijih automobila u svom segmentu danas i model koji nudi cijeli niz suvremenih detalja opreme (posebno sigurnosne) već od samog početka ponude.

Hrvatski automobil 2019. godine
Kada je početkom ove godine službeno započela prodaja nove generacije Forda Focusa, ovaj se automobil već mogao pohvaliti osvojenim pobjedničkim postoljem 25. izbora za HR AUTO. Ujedno, prema broju osvojenih bodova i razlici ostvarenoj pred konkurentima, ovo je jedan od uvjerljivo najuspješnijih automobila u četvrt stoljeća dugoj povijesti izbora za nacionalni automobil godine. Novi Focus doista nije mogao ostvariti uvjerljiviji ulazak na hrvatsko tržište!

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Kada se novi Focus pojavio na prvim slikama, negdje početkom travnja protekle godine, brzo je bilo jasno da njegov proizvođač kreće u smjeru donekle novog dizajnerskog izričaja agresivnijim, kompleksnijim ali i aerodinamičnijim linijama ovog, Fordu itekako bitnog modela. I, premda će netko možda primijetiti kako u određenim detaljima nalikuje hyundaijevom i30, novi je Focus trenutno doista jedan od najatraktivnijih automobila iz C segmenta.

Dakako, velik dio dojma ovisi i o izvedbi konkretnog automobila pa tako testiranom Focusu 1.0 EcoBoost Lounge itekako dobro pristaju plava metalik boja i upečatljivo dizajnirani lijevani 18-colni naplaci, dok s prednje strane duh najmodernije tehnologije otkriva svjetlost glavnog LED sklopa.

U unutrašnjosti je moderna i privlačna priča vanjštine prilično dobro ponovljena. Ugodan i svrsishodan dizajn interijera okoristio se dobrim izborom materijala čije površine i završna obrada doista zaslužuju pohvale. Jednako tako, na visini je i prostranost (2700 mm međuosovinskog razmaka) te uz 918 mm prostora za koljena otraga, na duljim putovanjima zakinute nebi trebale biti ni odrasle osobe. Recimo i kako prtljažnik zaprima između 375 i 1354 dm3.

Serijska i dodatna oprema

Rijetko se neki automobil nalazi u ponudi uz čak sedam paketa opreme, kao što je to slučaj s novom, četvrtom generacijom fordovog Focusa. U toj bogatoj paleti testirani se Focus 1.0 EcoBoost Lounge smjestio negdje na sredini ponude, premda bi smo već pri letimičnom pogledu na doista dug popis opreme lako mogli pretpostaviti kako se radi o automobilu iz gornjeg dijela cjenika.

Kako god bilo, Focus koji smo testirali nije imao dodatne opreme, a zanimljiviji detalji serijske podrazumijevaju PCA (PreCollision Assist – sustav prepoznavanja prepreka, pješaka i biciklista uz autonomno kočenje), 6 zračnih jastuka, PCB (Post Impact Braking – sustav automatskog kočenja nakon sudara), sustav Active Park Assist, FCW (Forward Collision Warning – sustav upozorenja o mogućnosti sudara sprijeda), ESP, Hill-Holder te sustav Auto Hold.

Nadalje, tu su i ulazak u vozilo te pokretanje motora bez upotrebe ključa, dodatno zatamnjena stražnja stakla, 18-colni naplaci od lake legure, 2-zonski automatski klima uređaj, stražnja kamera sa širokokutnim objektivom, grijana prednja sjedala, prednja svjetla za maglu s funkcijom praćenja zavoja, infotainment sustav Ford Sync 3 s Bluetooth podrškom, navigacijom i 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, LED glavna svjetla te još podosta toga. Zapravo, malo će kome trebati više…

Motor i prijenos

Višestruko nagrađivani 3-cilindrični benzinski turbo smjestio se pod prednjim poklopcem testiranog Forda Focusa 1.0 EcoBoost Lounge. Riječ je o 12V motoru opremljenom cijelim nizom naprednih tehnologija, kao što su promjenjivo upravljanje bregastim vratilima, continentalov turbopunjač s tehnologijom RAAX ili izravno ubrizgavanje goriva. Sve zajedno, “zapakirano” je u pogonski stroj koji u slučaju testiranog automobila razvija 125 KS te 170, odn. uz overboost i do 200 Nm najvećeg okretnog momenta.

Povuci-potegni, nećemo se mnogo iznenaditi zaključi li netko da se ovdje prvenstveno radi o motorizaciji namijenjenoj gradskoj vožnji, premda 150 KS i 200 Nm zvuče doista solidno. Ipak, u praksi je teško sakriti tek 999 cm3 obujma pa će testirani 1.0 EcoBoost svoje najbolje strane ipak pokazati upravo u gradskoj vožnji. Za tu je namjenu, naime, testirani Focus dovoljno dinamičan, a potrošnja goriva niti nije pretjerano nadišla tvorničke vrijednosti.

Točnije, Ford je bio dosta realan predvidjevši 6,2 litre na 100 km u gradskoj vožnji, što je tijekom našeg testa zamijenio podatak o i dalje razumnih, 7,5 litara. Na otvorenoj se cesti tvornička vrijednost od 4,5 pretvorila u 5,8 l/100 km, a vrijedno je napomenuti da ovaj maleni benzinac ima emisiju CO2 od skromnih 114 g/km.

Ipak, za vožnju otvorenom cestom gdje se međuubrzanja događaju pri višim brzinama odabrali bi smo dizelski ili snažniji benzinski model kojih, srećom, u ponudi novog Focusa ima. Konačno, spomenimo i jedan kuriozitet. Naime, Ford se primjetno potrudio oko tuninga zvuka koji dopire iz ispušne cijevi, što u svijetu malih 3-cilindraša doista predstavlja novost. Sound tuning za 999 cm3? Hmmm…

Za upravljačem

Intuitivno i ergonomski vrlo dobro organizirano vozačko okruženje dugogodišnji je pratitelj fordovih modela i prema tom nas pitanju niti najnoviji Focus nije razočarao. Bilo da je riječ o udobnim, grijanim sjedalima, ili ugodnom obruču upravljača koji vrlo dobro sjeda u ruke, sve je doista na svome mjestu.

Kao prvenstveno gradski automobil, Focus 1.0 EcoBoost se i ne treba hvaliti nekim posebnim voznim svojstvima pa mu tako nećemo zamjeriti donekle izraženije naginjanje karoserije ili električni servoojačivač upravljača koji bi mogao pružiti nešto više preciznosti. Sve ostalo je na razini zadatka, stabilno, bez ikakvih iznenađenja čak i na lošijem kolniku te maksimalno sigurno.

Ućinkovite kočnice te cijeli niz elektroničkih sustava potpore vozaču čine ovaj automobil toliko sigurnim da u nekim trenucima imate osjećaj kako bi najpametnije bilo naprosto mu prepusiti upravljanje i, vožnju do odredišta uopće. Dakako, uvijek postoji i nešto što bi moglo biti bolje, posebno u današnjem svijetu tehnikom vrlo opterećenih vozila. Tako je u slučaju testiranog Focusa Lounge sustav autonomnog kočenja (AEB) doista jedan od, najblaže rečeno, preosjetljivih detalja koji su zaslužili malo pedantniju kalibraciju. Naime, česta i bespotrebno gruba kočenja nisu primjerena jednom ovako atraktivnom, novom i modernom automobilu.

I na kraju…

C segment je možda i najuzbudljiviji teren na kojem se neprekidno mijenjaju odnosi snaga među najvećim svjetskim proizvođačima automobila. Upravo stoga, znamo da novi Ford Focus neće dugo biti usamljen, jer je konkurenciji jasno bacio rukavicu u lice. Testirana izvedba, Focus 1.0 EcoBoost Lounge automobil je koji nudi itekako dobar omjer cijene i ponude, uz vrlo bogatu opremu, najmodernije sigurnosne sustave i mali tehnički dragulj u obliku učinkovitog trocilindričnog motora.

Ford Focus na hrvatskom tržištu
U ponudi domaćeg zastupnika, tvrtke Grand Dalewest, novi se Ford Focus nalazi u izvedbama s pet vratiju te kao karavan. Hatchback se nudi uz čak sedam paketa opreme: Mood, Groove, Groove Plus, Lounge B&O, Lounge B&O Tech, ST-Line B&O te ST-Line B&O Plus. Ponuda motora je također solidna te donosi benzinske pogonske strojeve EcoBoost obujma od 1,0 i 1,5 litara te diesele EcoBlue obujma od 1,5 i 2,0 l.

EcoBoost 1.0 dostupan je u izvedbama snage od 100 i 125 KS, a 1.5 raspolaže sa 150 KS. Motori EcoBlue razvijaju 95, odn. 120 KS (1.5) te 150 KS (2.0). Konačno, u ponudi su ručni 6-stupanjski te automatski mjenjači s 8 stupnjeva prijenosa.

Cijene novog Forda Focusa u 5v izvedbi na hrvatskom tržištu kreću od 126.990 kn koliko je potrebno izdvojiti za izvedbu 1.0 EcoBoost Mood, a završavaju na iznosu od 250.990 koliko stoji izvedba 2.0 EcoBlue Lounge B&O Tech s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

– – –

Još zanimljivosti o Fordu Focusu pročitajte u rubrici Premijere

Podijeli:
1