Dacia Duster TechRoad 1,3 Tce 150 FAP – Može i do 200 km/h, no kome to treba

Dacia Duster TechRoad 1,3 Tce 150 FAP – Može i do 200 km/h, no kome to treba
tekst: Ivan Cvetković foto: autonet.hr

Specijalna TechRoad serija uz nekoliko detalja privlači, a to prati i bogata serijska oprema kojom Duster postaje vrlo poželjna opcija pogotovo u slučaju ako imate potrebu izlazaka u prirodu ili pak penjanje preko rubnjaka

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina1332 cm3 / 150 KS / 200 (197) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO26,1 (6,9) l/100 km / 139 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom142.400 kn (19.243 Eur) / 147.800 kn (19.973 Eur)

Kad pričamo o Daciji svima je prva pomisao na povezanost s Renaultovim modelima, a što je nešto što ovom rumunjskom proizvođaču pod ‘francuskom kapom’ svakako donosi značajnu prednost. Nekad gotovo posrnuli proizvođač vrlo jeftinih modela spasio se kad je Renault tijekom 1999. godine ušao u vlasničku strukturu. Danas, dvadeset godina kasnije Dacia grabi značajnim koracima prema naprijed, a dokaz tome vidimo i u iznimnim rezultatima koje postiže i na vrlo zahtjevnom njemačkom tržištu automobila.

Nama je u ruke došao jedan od svakako najpopularnijih Dacia modela, SUV modela Duster. Kad govorimo o njegovoj uspješnosti na domaćem tržištu dovoljno je spomenuti kako je tijekom prvih devet mjeseci ove godine Dacia peti najzastupljeniji brand, dok je Duster šesti najtraženiji model u Hrvata! Prva generacija Dustera prikazana je prije deset godina, a model koji se trenutačno nalazi u Dacia prodajnim salonima pripada drugoj generaciji koja je nastupila 2017. godine.

Početni Duster za manje od 100 tisuća kuna

Kad govorimo o Dusteru, svakako u prvi dojam pada izniman omjer uloženog i dobivenog. Model koji nudi ‘pošteni komad auta’ za povoljne novce. Naime, Duster je moguće kupiti za manje od 100 tisuća kuna. Mi smo se ovaj puta orijentirali na benzinsku inačicu koja rabi 1,3 litreni turbom opremljeni motor od 150 KS te posebnu TechRoad razinu opreme.

Spomenimo prvo pogonski stroj. Riječ je modernom agregatu nastalom kao plod suradnje Mercedesa i Renaulta, pa ga susrećemo u vrlo širokom spektru modela. Ne može biti nimalo loše kad je u razvoju nečega sudjelovao Mercedes, a to se ugrađuje u Dacia modele. Kad se nešto razvija za povoljnije modele, a ugrađuje u skuplje, onda ima više prostora za rasprave. U Renault grupaciji navedeni se motor nudi u nekoliko izdanja, a kod Dacie Duster verzija od 150 KS dolazi isključivo uz posebnu TechRoad inačicu. Motor za koji bi neki ustvrdili i kako nije potreban ovakvom automobilu, dolazi u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te pogonom na prednje kotače.

Živahan i razigran 1,3-litreni turbom opremljen benzinac

Ova kombinacija, bez obzira na to što raspolaže vrlo zavidnom maksimalnom snagom, i ima mogućnost postizanja većih brzina bez ikakvih problema, ipak ne tjera na jači pritisak papučice gasa. Najugodnija je vožnja na nižim i srednjim okretajima. Kad okretaji porastu, osim povećanja buke dolazi i do značajnog rasta krivulje koja pokazuje potrošnju goriva. Deklarirana prosječna potrošnja od 6,1 litre na 100 kilometara nije teško uhvatljiva uzmemo li u obzir da smo bez imalo pažnje imali potrošnju tek nešto manju od sedam litara. Pored toga što Duster nije pripadnih visokog društva pa razina zvučne izolacije nije impresivna, povećanju buke u prilog ide i nešto robusniji, ali daleko povoljniji ovjes.

Zahvaljujući činjenici da navedeni motor raspolaže zavidnom količinom okretnog momenta još na nižim okretajima, odnosno 250 Nm već pri 1700 okretaja u minuti, dobivena je iznimna živahnost. Slobodno možemo ustvrditi kako se zahvaljujući ovakvim rezultatima navedena kombinacija bez ikakvog problema može stati uz rame brojnim dizelskim modelima. Slobodno možemo zaključiti kako konjica od 150 grla nije tu da bi se koristila svakodnevno, ali je dobro znati da je na raspolaganju kada ipak postane potreba za njima.

Sprijeda diskovi, straga bubanj kočnice

Bez obzira na sasvim solidnu snagu vozila testni Duster nije namijenjen jurnjavama jasno pokazuje još jedan detalj koji je vidljiv pri bočnom pogledu na vozilu. Iza kotača, koji zbog još dosta prostora do blatobrana ne ostavljaju dojam da su 17-inčni, smještene su disk kočnice promjera 280 mm na prednjoj osovini te 9-inčne bubanj kočnice straga. Solidnih su performansi tijekom normalnog korištenja, a za brzu vožnju ipak bi od koristi bili veći diskovi sprijeda, ali i diskovi straga. Iste kočnice dolaze kod trenutno svih motora u ponudi kod Dustera.

TechRoad izdanje raspoloživo je za sve Sandera, Logana MCV, Lodgya, Dokkera te Dustera, a čini top verziju koja je i stepenicu iznad vrlo dobro prihvaćenih Stepway izdanja, a koje od maloprije nabrojenih modela nije moguće samo na Dusteru. TechRoad verzije prikazane su početkom godine na salonu automobila u Ženevi, a već prvi prodajni rezultati govore kako su u Daciji ponovno napravili dobar potez.

Najbogatija razina opreme

Posebno izdanje TechRoad bazirano je na najbogatijem Prestige paketu opreme, a izvana je prepoznatljivo po 17-colnim aluminijskim naplatcima sa središnjim crvenim dijelom na kojem je srebrni Dacia logo. Dodatan crveni detalj su crte na kućištima retrovizora, dok su vrlo decentne crveno sive crte izvedene s naljepnicama na stražnjim vratima. Dodatni znak raspoznavanja je i natpis TechRoad smješten na stražnjem dijelu prednjih blatobrana, tik do početka prednjih vrata odnosno povrh bočnih žmigavaca.

Crveni detalji krase i putničku kabinu. Na sjedalima i oblogama prednjih vrata susrećemo crvene prošive, dok su na ručkama prednjih vrata, kao i na otvorima ventilacija i obrubu oko ručice mjenjača crveni umetci. U skladu s naljepnicama na stražnjim bočnim vratima, s crvenim i sivim crtama, su i TechRoad presvlake sjedala koje djeluju mladenački, razigrano. Vozaču je na raspolaganju i naslon za ruku, a sve plastike djeluju vrlo čvrsto. Onako kako se očekuje od sirovijeg SUV modela. A dobrom dojmu u prilog ide i kožom presvučen obruč multifunkcijskog upravljača.

U vrhu središnjeg grebena su tri otvora ventilacije kojima se lagano može usmjeriti strujanje zraka, a podno kojih je, na dodir osjetljiv, 7-inčni zaslon multimedijskog sustava Media Nav Evolution s USB konektorom. Sustav je opremljen navigacijom uz Adriatik kartografiju koja uključuje i Hrvatsku. Na korištenje Media Nav Evolution već smo dobrano navikli, pa nam je i snalaženje jednostavno i intuitivno kao i u samim početcima. Dobro je što se možete Bluetoothom spojiti na mobilni telefon s kojeg je moguće reproducirati muziku ili pak isti koristiti za telefoniranje bez korištenja ruku. Dobra opcija za vas, kao vozača, ali ne i najsretnija za onog tko je s druge strane line jer izgleda da mikrofon i nije baš zadnji krik mode. Uostalom, niti se to ne očekuje u ovoj klasi vozila. Automatski klima uređaj je vrlo solidno obavljao svoju zadaći, iako moramo priznati da u vrijeme našeg testa temperature su bile iznimno ugodne pa i nije bilo previše potrebe za njegovo korištenje.

Testni je model s popisa dodatne opreme imao još rezervni kotač, ali i karticu ‘slobodne ruke’ koja omogućava jednostavno ulaženje i izlaženje iz vozila, kao i pokretanje motora, bez potrebe da se kartica vadi iz džepa. Posljednja dodatna stavka s popisa dodatne opreme je metalik boja, a što se sve zajedno dovelo do konačne cijene od 147.800 kuna, čime je i dalje riječ o vrlo dobrom omjeru uloženog i dobivenog.

Dacia Duster na hrvatskom tržištu
Dacia je za Dustera pripremila dosta dobru ponudu. Birati se može između tri osnovna paketa opreme: Essential, Comfort i Prestige, te posebnog TechRoad. Nadalje, moguće je birati između dva 1,5-litrena dCi motora i to od 95 i 115 KS. Slabiji dolazi samo uz osnovni Essential paket opreme, dok je snažniji dostupan i u 4×4 izdanju. Želite li benzinsku inačicu, na raspolaganju je prvo jednolitreni turbak od 100 KS, koji je moguće sa sve tri osnovne razine opreme. Zatim je tu 1,3-litreni Tce od 130 KS, a koji je pored verzije s pogonom na prednje kotače dostupan i u 4×4 verziji. Oba pogona moguća su u sva tri osnovna paketa opreme. Za TechRoad moguće je kombinirati Tce od 130 KS s prednjim pogonom ili snažniji Tce od 150 KS s prednjim ili 4×4 pogonom, te snažniji dCi od 115 KS, također s prednjim ili 4×4 pogonom. Snažniji dizelaš uz 4×4 pogon jedina je opcija kod LKV verzije namijenjene gospodarstvenicima. Početni Duster stoji 99.900 kuna.

 

KAROSERIJA
oblikSUV (2 volumena) s četvorim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija4-cilindrični redni benzin (Tce), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi, promjenjivo upravljanje ispušnim ventilima, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo, multipoint ubrizgavanje goriva, sustav Start & Stop, Euro 6Dtemp
obujam1332 cm3
provrt i hod klipa72,2 x 81,34 mm
najveća snaga110 kW (150 KS) pri 5250 o/min
najveći okretni moment250 Nm od 1700 o/min
specifična snaga97,1 kW/l (112,6 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjačPogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
PODVOZJE
prednji ovjesMcPhersonove opružne noge
stražnji ovjesElastična osovina s programiranim deformiranjem i spiralnim oprugama
upravljačS nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač, 3,3 okretaja
KOČNICE
prednjeVentilirani disk promjera 280 mm
stražnjeBubanj kočnice,  9 inča
opremaABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaciNaplatci od lake legure dimenzija 17-inča
pneumaticiDimenzija 215/60 R17 (na testiranom vozilu: Bridgestone Turanza T005)
opremaRezervni kotač standardnih dimenzija
DIMENZIJE
dužina x širina x visina4341 x 1804 (s retrovizorima: 2052) x 1693 mm
međuosovinski razmak2674 mm
trag kotača1563 / 1570 mm
najmanja udaljenost od podloge210 mm
prevjesi842 / 826 mm
krug okretanja10,14 m
obujam prtljažnika445/1478 dm3
obujam spremnika za gorivo50 l
MASE
prazno vozilo1234 kg
najveća dozvoljena1762 kg
dozvoljeno opterećenje528 kg
dozvoljena masa prikolice650 kg bez kočnice / 1500 kg s kočnicom
specifično opterećenje11,22 kg/kW (8,23 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina200 km/h (tvornički podatak), 197 km/h (test)
ubrzanje 0 – 100 km/h10,4 s (tvornički podatak), – s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu7,4 l/100 km (tvornički podatak), 7,7 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti5,3 l/100 km (tvornički podatak), 5,9 l/100 km (test)
u mješovitoj vožnji6,1 l/100 km (tvornički podatak), 6,9 l/100 km (test)
prosječna emisija CO2139 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije142.400 kn (19.243 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 147.800 kn (19.973 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente3 godine
pomoć na cestiDacia pomoć 24h
dodatnoProduljeno jamstvo: 5 godina
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
Renault Nissan Hrvatska Radnička cesta 47, 10000 Zagreb

 

Podijeli:
1