Citroën C3 1.6 BlueHDi Shine

Nema greške… Citroën!
Nova generacija citroënovog gradskog subkompakta upravo je stigla na naše tržište. Njegov je prethodnik, pri tome, ostavio solidan dojam među kupcima koji su htjeli dopadljivo i cijenom pristupačno vozilo karakterističnog francuskog šarma
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1560 cm3 / 75 KS / 171 (166) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 3,2 (5,0) l/100 km / 83 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 115.900 Kn (15.371 Eur) / 135.882 Kn (18.021 Eur) |
C3 bi smo slobodno mogli nazvati možda i najvažnijim citroënovim modelom i to iz vrlo jednostavnog razloga. Naime, od 2002. ovaj je automobil prodan u preko 3,5 milijuna primjerka pa vodstvo Grupe PSA od noviteta također ima velika očekivanja.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Ponukani uspjehom modela Cactus, Francuzi su svojim dizajnerima ostavili dosta slobode s naputkom da osmisle legitimnog nasljednika prethodne generacije, koji će istodobno preuzeti posljednje citroënove obiteljske linije i značajke te krenuti u smjeru slobodnijeg i mladenačkog dizajna. Isti je već sada, a tome će u skoroj budućnosti biti još više tako, glavna odlika Citroëna kao marke.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
U osnovi, novi C3 svojim izgledom želi biti i jest mlađi i manji brat modela C4 Cactus. To nas ne treba uopće čuditi kada znamo kako je Cactus od svog dolaska popularniji i od standardnog modela C4 pa je sasvim logično da u Citroënu, koji je ionako već ranije potvrdio svoju namjeru da u budućnosti nudi slobodnije i posebnije dizajnirane automobile i s novim C3 krenu upravo u tom smjeru. C3 dakako nije automobil kojeg bi mogli svrstati u crossovere, no on se stvarno “trudi” te bi se manje pažljivo oko promatrača lako mogao zavarati, barem nakratko. Tu su obloge branika, pragova i lukova blatobrana, Airbump zaštita vratiju, vizualno povišene linije i sl.
Atraktivnosti testiranog automobila svakako doprinosi i dvobojna karoserije s bijelim krovom i retrovizorima te kućištima svjetala za maglu, a svakako treba izdvojiti i vrlo uočljive 17-colne naplatke koji zaokružuju atraktivno pakiranje kod kojeg zasigurno nikad neće biti zabune kako se radi o jednom Citroënu.
Interijer je, dakako, također uređen prema najnovijim obiteljskim smjernicama marke Citroën, a to znači i kako je nešto konvencionalniji nego što bi vanjština dala naslutiti i to smatramo pohvalnim detaljem. Naime, vozaču interijer ničim neće odvraćati pažnju od same vožnje, no ako želite nešto razigranije mogućnosti personalizacije to će vam i omogućiti. U svakom slučaju, sve je vrlo pregledno uređeno, lako dostupno, ergonomski i intuitivno raspoređeno. Broj fizičkih prekidača je osjetno smanjen, na središnjoj konzoli ih je ostalo svega par, dok je većinu komandi on-board sustava preuzeo središnji zaslon te višenamjenski obruč upravljača iza kojeg se nalaze i komande tempomata te limitatora brzine.
Plastike ima podosta, primjerice unutrašnje obloge vratiju i sl, no ona djeluje dovoljno kvalitetno za prolaznu ocjenu, a isto vrijedi i za cjelokupnu izradu unutrašnjosti. Sjedala, kao i automobil, su spremnija da se iskažu na području udobnosti i komfora, nego kada je riječ o potpori tijelu u zavojima. Uz par ukrasa, dovoljno je i mjesta za ostavu manjih predmeta, a općenito, novi C3 će svojim putnicima ponuditi zadovoljavajuću ponudu prostora sprijeda i otraga, gdje će se na kraćim relacijama komotno prevesti i troje putnika. Recimo i kako zapremina prtljažnika iznosi 300, odnosno 922 dm3 s preklopljenim naslonom stražnjih sjedala.
Serijska i dodatna oprema
Činjenica kako je testirani automobil bio opremljen najvišim paketom opreme Shine, već dovoljno govori da je riječ o izvedbi iz vrha ponude. Stoga je, sukladno očekivanjima i bez dodatne opreme, riječ o više no solidno opremljenom automobilu kako kada je riječ o sigurnosti (ABS, EBD, BAS, ESP, AFIL, šest zračnih jastuka i sl.) tako i kada govorimo o komforu (tempomat, limitator brzine, električno pomični prozori sprijeda i otraga, električno pomični i grijani retrovizori, automatska klima…) te o infotainmentu (Citroën Connect audio sa 7-inčnim zaslonom u boji osjetljivim na dodir, 6 zvučnika, Mirror Screen…).
Testirani je automobil bio opremljen Cobalt plavom bojom karoserije i bijelim krovom, a za to je kombinaciju potrebno izdvojiti 3.000 kn. Pored toga, vrijedi spomenuti i drugu bogatu dodatnu opremu koja je uključivala 17-colne alu naplatke (4.500 kn), rezervni kotač dimenzija 125/85 R17 (700 kn), dodatno zatamnjena stakla (1.000 kn), kameru za vožnju unatrag (2.200 kn), sustav Connected Cam (2.000 kn), otključavanje i zaključavanje te pokretanje vozila bez ključa (2.000 kn) te navigacijski sustav na 7-inčnom središnjem zaslonu (4.000 kn) (sve cijene bez davanja).
Sve u svemu, nabrojana opcijska oprema sa spomenutom bojom stoji 19.400 kn, što je oko 17% početne cijene ovog automobila, a to se poprilično osjeti u ovom segmentu gdje kupci prvenstveno traže cijenom pristupačnija rješenja.
Motor i prijenos
Testirani je automobil pokretao 1,6-litreni turbodizelski 4-cilindrični pogonski stroj BlueHDi snage od 55 kW, odnosno 75 KS pri 3500 o/min te najvećeg okretnog momenta od 233 Nm pri 1750 o/min. Motor je bio uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem solidno odabranih prijenosnih omjera i zadovoljavajuće precizne ručice mjenjača koji je spomenutu snagu i moment, dakako, na podlogu prenosio putem prednjih kotača.
Iako se spomenuta snaga i moment ne čine posebno reprezentativnima u današnje vrijeme, na umu valja imati kako testirani automobil teži svega 1090 kg pa mu za normalnu vožnju, uobičajena uključivanja u promet, pretjecanja i sl. više nije ni potrebno. Također, riječ je o dobrom izboru za one koji žele štedljiviji automobil. Naime, nama se tijekom testa potrošnja kretala između 5,5 i 6,0 l/100 km, a većinu smo vremena proveli na gradskim prometnicama. Na otvorenoj cesti potrošnja može lako doći ispod 5,0 l/100 km.
Inače, sam motor je relativno tih i uglađenog rada pa bi uz sve do sada spomenuto lako mogao biti najpopularniji izbor kod ovog modela, na našem dizelima sklonom tržištu.
Za upravljačem
Novi je Citroën C3 tipičan moderni gradski automobil, a upravo je takav i osjećaj za upravljačem. Naime, sukladno standardima klase vozač će se lako i brzo smjestit te pronaći svoj optimalan položaj. Kokpit je pregledan i svi su prekidači lako dostupni te na pravim mjestima pa je vrijeme navikavanja vrlo kratko. Preglednost je dobra na sve strane, a kod testiranog su nam vozila pri manevriranju pomogli i stražnji parkirni senzori te kamera za vožnju unatrag. Sukladno svojim dimenzijama, C3 je okretno i lako upravljivo vozilo pa ni u skučenijim prometnim situacijama ne bi trebali imati većih problema.
Ovjes je nešto mekše podešen s naglaskom na udobnosti, kako i priliči Francuzima, pa pri se pri bržoj vožnji može osjetiti znatnije naginjanje karoserije i želja “mekanog” stražnjeg kraja da odluta sa željene putanje. S druge strane, ukoliko vozite ovaj automobil sukladno njegovoj gradsko-obiteljskoj namjeni problema neće biti. Dapače, upravljač je dovoljno komunikativan, kočnice su na razni zadatka. Dakle, sve je upravo onako kako se i očekuje od dizelskog (i to slabijeg u ponudi) francuskog gradskog subkompakta.
Uz spomenuti mekši ovjes osjećaju komfora i ugode u vozilu doprinosi i solidna izolacija te zadovoljavajuća razina vibracija, a vozaču će u vožnji pripomoći i sustavi poput ABS-a, EBD-a, BAS-a, ESP-a, Hill Holdera i AFIL-a (upozorenje na nenamjerno prelaženje napuštanje vozne trake).
I na kraju…
Na kraju se svakako trebamo dotaknuti i cijene testiranog automobila. S obzirom kako je riječ o modelu s najvišim paketom opreme, dizelskim motorom te dodatnom opremom u vrijednosti od gotovo 20.000 kn i ne čudi da je za vozilo poput testiranog potrebno izdvojiti 18.021 Eura, odnosno 135.882 kn. Vjerujemo kako je većini kupaca automobila u dotičnom segmentu to preveliki iznos. S druge strane bez dodatne opreme cijena ovog automobila iznosi 115.900 kn, odnosno 15.371 Eur.
Dakle, ako vam se sviđa citroënova filozofija dizajna, inače ste naklonjeni francuskim vozilima i njihovim karakteristikama te ste u potrazi za štedljivim gradskim automobilom, cjenovni raspon je dovoljno širok da se unutar njega pronađe verzija koja će vam svojom cijenom najbolje odgovarati.
Citroën C3 na hrvatskom tržištu |
Citroën C3, u ponudi zastupništva C Automobil Import, na hrvatskom je tržištu dostupan u ukupno devet izvedbi. One su podijeljene na pakete opreme Live, Feel i Shine, a pokreću ih benzinski motori PureTech snage od 50 i 60 kW (68 i 82 KS) te dizelski BlueHDi snage od 55 i 73 kW (75 i 99 KS). Sve izvedbe opremljene su ručnim mjenjačem s 5 stupnjeva prijenosa.
Cijene novog Citroëna C3 kreću se između 82.900 kn koliko stoji izvedba PureTech (68 KS) Live i 125.900 kn koliko je potrebno izdvojiti za model BlueHDi (99 KS) Shine. Automobil se nudi uz 5-godišnje jamstvo uz ograničenje od 80.000 prijeđenih km, a dodatnu personalizaciju vozila kupci će moći ostvariti kombinirajući različite boje, ukrase, naplatke i druge dijelove dodatne opreme. Prodaja novog Citroëna C3, treće generacije, na hrvatskom je tržištu započela 12. prosinca. |