Audi Q3 2.0 TDI quattro Design

Na putu da postane klasik
S paletom oznake Q, odnedavno obogaćenom i novim te ujedno i najmanjim pripadnikom, njemačka se marka ističe kao jedan od proizvođača s najširom paletom SUV vozila u ponudi. A, sve hvaljene osobine neraskidivo vezane uz Audi donosi i ovom prilikom testirani Q3
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1968 cm3 / 150 KS / 204 (197) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 4,9 (6,8) l/100 km / 129 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 260.103 kn (34.384 Eur) / 277.771 kn (36.719 Eur) |
Vjerojatno će se malo tko prisjetiti kako korjeni priče o audijevom kompaktnom SUV modelu počinju još 2007, čak četiri godine prije prvog predstavljanja modela Q3. Naime, pred točno deset godina pogled u budućnost SUV segmenta ingolstadtske marke otvorio nam je koncept Cross Coupé quattro na salonu u Šangaju. Bio je to zanimljiv kompakt sa, za to vrijeme itekako velikim 20-colnim kotačima, platnenim sklopivim središnjim dijelom krova i 2-litrenim TDI motorom. Dakako, priču je zaokružio quattro pogon na sva četiri kotača.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Godine 2011. po prvi smo se puta susreli s Audijem Q3 (predstavljen je također na salonu u Šangaju), modelom koji svoju mehaničku osnovu dijeli s drugim članovima koncerna VW temeljenim na platformi PQ35. Konačno, u lipnju 2012. i mi smo dobili priliku sjesti za upravljač prvog Audija Q3, a u međuvremenu je ovaj model prošao kroz čak dva blaga osvježenja, 2014. i 2015.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Što to Audi nudi svojim kupcima? Prije svega dizajn kojim su malo odstupili od svoje filozofije njegovanja pripadnosti obitelji. Iako se na prvi pogled vidi da je to Audi s karakterističnim detaljima, dizajneri su donedavno najmanji Q ipak malo odvojili od njegove veće braće. Poglavito se to odnosi na svjetla, ali ne na njihov izgled već isključivo na LED tehnologiju koja je najbolja u ponudi i ovog malog igrača trenutno čini prepoznatljivim.
Q3 je prvi od Q modela dobio LED diode nove tehnologije i takvog oblika koji ga razlikuje od veće Q braće. Uz to, pogled na bok karoserije otkriva i pomalo kupeovsku liniju čime se dobilo na dinamici, ali i izbjeglo donekle kutijast dojam kakav inače njeguju SUV-ovi. Još kada tome dodate nekoliko detalja iz dodatne opreme dobili ste automobil čiji izgled nedvojbeno ostavlja bez daha.
Oduševljava nas i unutrašnjost testiranog modela. Svaki je detalj doveden do savršenstva, arhitektura je već poznata, elegantna i luksuzna, ergonomija vrhunska, baš kao i opremljenost. Jednostavno rečeno, pruža tipičan audijev ugođaj koji godi i duši i tijelu. Bogata, ali istodobno sjajno uklopljena oprema samo pojačava dojam premium segmenta u unutrašnjosti, koja je trenutačno jedna od poželjnijih. Vozač se također ne može ni na što požaliti. Sjedala s izvrsnim bočnim osloncem poželjet će mu dobrodošlicu, ali ni ostali putnici neće patiti od manjka komfora.
Sportski trokraki obruč upravljača obložen kožom s komandama sustava Audi Sound i svih ostalih info sustava, ojačan je odličnim Servotronicom, dok je osvijetljena instrumentna ploča podijeljena u tri dijela (dva okrugla analogna i jedan LCD ekran). Središnjom konzolom pak dominiraju audio i klima uređaj, dok se na vrhu nalazi ručno sklopivi zaslon s prikazom svih sekundarnih funkcija poput radija, Bluetootha… U stvari, svi elementi kabine napravljeni su da bi putnici istinski uživali u svakoj sekundi i kako bi tražili izgovor da bi u njemu proveli barem minutu više.
Serijska i dodatna oprema
Punog imena Design quattro Edition, paket opreme testiranog Audija Q3 doista je bio solidan. Od serijske opreme svakako treba izdvojiti automatski 2-zonski klima uređaj, paket Style (uključuje Audi Bluetooth Interface, stražnju pomoć pri parkiranju, automatsko aktiviranje svjetala i brisača, tempomat te višenamjenski sportski obruč upravljača), 6 zračnih jastuka, ESP, Hill-Holder, podešavanje prednjih sjedala prema visini s električno podesivom lumbalnom potporom, putno računalo, dnevna LED svjetla, električnu parkirnu kočnicu s funkcijom Hold, 2 Isofix priključka otraga, lijevane naplatke, prednja svjetla Xenon Plus…
Uz navedeno, testirani je Q3 2.0 TDI quattro Design imao i ponešto elemenata s uvijek bogate audijeve police dodatne opreme. Tu su Audi parking system plus, paket dodatnog osvjetljenja, putno računalo sa zaslonom u boji, rezervni kotač smanjenih dimenzija itd. Dodatna oprema podigla je cijenu testiranog automobila za nešto manje od 18.000 kn.
Motor i prijenos
Pod poklopcem motora smjestio se najtraženiji pogonski stroj u ponudi, 2,0-litreni TDI sa 150 KS koji se i više nego pristojno nosi s karoserijom teškom povećih 1706 kg. Uz okretni moment od 340 Nm, dostupan od 1750 o/min, nije stvoren za neka posebna ubrzanja i previsoke brzinske prosjeke, no svoju će zadaću odraditi besprijekorno.
No, najveća prednost ovog pogonskog stroja je štedljivost. Na otvorenoj cesti prosjek potrošnje manji je od šest litara, a u gradu se penje do 8,1 l/100 km. U priči o pogonsko-prijenosnoj grupi vrijedno je spomenuti i ručni 6-stupanjski mjenjač koji se, tipično za Audi, odlikuje ne pretjerano dugim i dosta preciznim hodovima ručice koja je, uzgred budi rečeno, ergonomski vrlo dobro smještena.
Dakako, kao svojevrsni “šlag na torti” tu je i audijev sustav pogona na sva četiri kotača koji, doduše, neće od ovom prilikom testiranog Q3 učiniti nekog posebnog sportaša, no zato će nam osigurati brojne bezbrižne kilometre za lošeg vremena. Snijeg ili bljuzga ovom integralnom pogonu doista ne predstavljaju nikakav problem pa tako oznaka quattro jamči aktivnu sigurnost najviše razine, posebno dobrodošlu u obiteljskom automobilu poput ovog.
Za upravljačem
Vozne osobine također zaslužuju palac gore, ali s tom konstatacijom vam vjerojatno i nismo otkrili tko zna što. U gradskoj vožnji zahvaljujući 17 colnim kotačima s gumama dimenzija 235/55 prilikom prelazaka preko neravnina i rupa udobnost je donekle manja, no vožnja je kao u kompaktu. Uopće nemate osjećaj da se sjedi posebno visoko, a kod parkiranja nemate niti osjećaj da ste u automobilu dugom 4,4 metra.
Na otvorenoj cesti izravan upravljač i čvrsto podvozje, upareno s odličnim turbodizelašem, jamac su zabave. Kako to i očekujemo od SUV vozila, pri bržoj su vožnji primjetna nešto izraženija naginjanja karoserije, dok prilikom bržih ulazaka u zavoj osjećamo manje podupravljanje. No otpuštanje gasa, ali i ESP stvari vraćaju u normalu. I na kraju autocesta, gdje je s ovim modelom uistinu užitak “loviti” kilometre. Visoke brzinske prosjeke dostiže lako, baš kao i krajnu brzinu, ali dugo zadržavanje na njoj nije poželjno. Ipak se radi o 150 KS.
I na kraju…
Audi je razumno odmjerenom cijenom model Q3 približio i onima koji su do sada o njemu mogli samo sanjati. Zapravo, ovaj kompaktni premium SUV iz Ingolstadta je automobil koji će ispuniti sve zahtjeve, od savršene ergonomije, bogate opreme, dobrih performansi i najviše razine sigurnosti pa čak i dobrih voznih sposobnosti. Je li Q3, u izvedbi 2.0 TDI quattro Design prava mjera za obitelj? Ako ste poklonik SUV vozila, odgovor je zasigurno potvrdan.
Audi Q3 na hrvatskom tržištu |
Ponuda audijevog modela Q3, u katalogu zastupništva Porsche Croatia, donosi tri temeljna paketa opreme: Start Style, Sport Style i Design Style. Konkretnije, riječ je o devet izvedbi od kojih su tri pokretane benzinskim motorima 1.4 TFSI (140 KS) i 2.0 TFSI (220 KS) te šest koje pod prednjim poklopcem donose pogon 2.0 TDI u izvedbama snage od 150 i 184 KS.
Također, tu su i 6-stupanjski ručni te 7-stupanjski automatski (S tronic) mjenjači te pogon na prednje kotače ili quattro. Cijene Audija Q3 na hrvatskom tržištu kreću od 240.722 kn koliko je potrebno izdvojiti za izvedbu 2.0 TDI Start Style. |
– – –
Pogledajte i test prve edicije: Audi Q3 2.0 TDI Comfort