Volkswagen je i dalje najtraženija marka. Raste udio električnih modela!

Tijekom rujna pad prodaje bio je 13%, a na godišnjoj razini pad je čak 45%. U pozitivnom su tek Kia, Porsche, Jaguar, Tesla, Aston Martin i Lamborghini
Najsvježiji podaci agencije za istraživanje tržišta Promocija plus pokazuju kako je tijekom rujna ostvaren mali pad prodaje u odnosu na isti mjesec lani. Tako je proteklog mjeseca u Hrvatskoj registrirano 3090 novih osobnih automobila, a što je tek 462 vozila, odnosno 13% manje u odnosu na isti mjesec lani.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Dobar mjesec za Hyundai
Vodeća marka ponovno je Volkswagen koji je uz 576 vozila napravio tek 25 vozila manje, odnosno 4,16% slabiji rezultat u odnosu na isti mjesec protekle godine. Druga je pozicija, gotovo već tradicionalno, pripala Škodi koji je uz 434 automobila bila za 72 vozila, odnosno 19,89% bolja u odnosu na lanjski rujan. Treća rujanska pozicija s 217 vozila pripala je Hyundaiju, a koji je time a 34 vozila, odnosno 18,58% bolji u odnosu na rujan protekle godine.
Renaultu je pripala četvrta pozicija, u ujedno i posljednja koja ima rezultat bolji od 200 vozila, i to s tri primjerka više. Ipak, to je 191 vozilo manje, odnosno 48,48% manje u odnosu na isti mjesec lani. Troznamenkasti mjesečni rezultat napravili su još redom, Opel (181), Dacia (166), Kia (150), Peugeot (140), Toyota (132) i Suzuki (126). Među njima valja istaknuti Kiju koja je sa 150 vozila za 56 vozila, odnosno 59,58% bila bolja u odnosu na prošlogodišnji rujan.
Bolji od Kije, gledajući po postotku, u odnosu na isti mjesec protekle godine bile su još bolje tri marke, ali s malom količinom vozila. Tako rast od čak 200% ima Porsche, s 4 na 12 vozila. Čak 175 posto bolji rezultat ima Jaguar, kojem je prodaja porasla s 4 na 11 primjeraka, dok je duplo veću prodaju imao Subaru. Umjesto jednog, registrirao je dva primjerka.
Četiri VW-a među prvih 20 modela
Audi je ponovno bila najtraženija premium marka koja je uz 84 vozila napravila za 6 vozila slabiji rezultat, a što je pad od 6,67%. Druga pozicija pripala je Mercedesu sa 66 vozila, što je 16 vozila, odnosno 19,51% slabije u odnosu na isti mjesec lani. Treći je BMW koji je uz 60 automobila imao za 29 vozila, odnosno 32,58% slabiji rezultat.
Vjerujemo kao je ‘teško’ pogoditi koji je model bio najtraženiji. Naravno, opet je vodeća pozicija pripala Škodi Octaviji, koja je time već osmi puta ove godine mjeseci titulu najtraženijeg modela tijekom jednog mjeseca. Proteklog je mjeseca registrirano 257 primjeraka Octavije, što je izvrstan rezultat znamo li kako je protekle godine tijekom rujna bilo 190 registracija. Znači, riječ je o rastu od 35,26%.
Nakon Škode slijede tri primjerka vodećeg Volkswagena – Polo, T-Cross i Golf. Nakon Octavije, ovo su još jedina tri modela koja su ostvarila troznamenkasti rezultat, i to sa 164, 115 odnosno 103 vozila. Među prvih dvadeset modela još su dva VW-a – na 11. poziciji T-Roc uz 62 vozila, te na 15. poziciji Tiguan uz 53 vozila. Zanimljivost rujna je i u tome što se među prvih dvadeset najtraženijih modela našao i jedan električni automobil – Hyundai Kona Electric. Ovaj korejski model imao je 45 registracija.
Krajem kolovoza, odnosno početkom rujna oni koji su se prijavili na natječaj za subvencioniranu kupnju električnih ili pak plug-in hibridnih vozila počeli su dobivati potvrde u slučaju da su njihove prijave prihvaćene. Stoga i ne čudi što je tijekom rujna došlo do značajnijeg povećanja udjela električnih modela. Sa 157 na kraju kolovoza, sada na početku listopada broj novih električnih modela povećao se za 110 primjeraka, odnosno za čak 70%.
Porast električnih modela
Tijekom rujna najviše je bilo električnih Hyundaija, njih 46. Sedam vozila manje ubilježila je Škoda, a tu je i novih 5 primjeraka Tesla modela. Tu su još po četiri električna Volkswagena i Mazde, te po tri Nissana i Porschea. Stigla su i dva nova električna Renaulta, te po jedan Peugeot, Opel, Audi i BMW. Škoda je uz 87 primjeraka i vodeća marka električnih modela tijekom ove godine, dok devet vozila manje bilježi Hyundai. Na trećoj godišnjoj poziciji je Tesla uz 26 vozila, a dvoznamenkasti rezultat imaju još samo Renault uz 17 vozila te Porsche uz 10 električnih automobila. Ukupno s 267 primjeraka električni automobili su ove godine na udjelu od 0,9%.
Tijekom rujna pristigla su još 62 primjerka s tvorničkim instalacijama plina, i svi oni odnose se na Dacia modele. Tako su ove godine stigli na ukupno 388 primjeraka, dok su tu još po jedan primjerak Volkswagena, Renaulta, Hyundaija i Opela. Stigla je i novih 202 hibrida, od čega je tu 84 Suzukija, 59 Toyoti, 19 Audija, po pet Renaulta, Mercedesa i Hondi, četiri Hyundaija… Uz 9920 vozila udio dizelaša ove je godine na 35,1%, dok benzinskih 16.002 vozila čine 56,6% svih registracija.
Škoda Octavia je uz 1850 primjeraka odnosno udio od 6,55% najtraženiji model tijekom ove godine, a što je pad ukupnog broja registracija za točno 900 vozila u odnosu na 2019. godinu, no povećan je udio sa 5,36 na 6,55%. Druga pozicija pripada Renault Cliju, a koji je uz 1100 vozila ujedno posljednji model s četveroznamenkastim rezultatom. Clio ima udio od 3,89%.
Bentley na istoj razini
Do kraja rujna ove godine smo stigli na 28.257 vozila, a što je 23.080 vozila, odnosno 44,96% slabije u odnosu na prvih devet mjeseci 2019. godine. Čak dvadeset marki ima pad od 50 ili više posto. To su Suzuki, Peugeot, Opel, Citroen, Fiat, Mazda, Ford, Mitsubishi, Land Rover, Alfa Romeo, Smart te Rario. Među vodećih pet marki ove godine je vrlo šaroliko. Vodeći Volkswagen ima pad od 33,13%. Škoda koja je na drugom mjestu ima pad od 19,63%, dok trećeplasirani Renault bilježi pad od 48,65%. Četvrtoplasirana Dacia ima pad od 43,86% dok peta Kia ima rast od 15,65%.
Na godišnjoj razini tek je šest marki koje su u plusu. To su Kia koja ima rast od 201 vozila i 15,65%, Porsche uz 32 vozila i 40% rasta, Jaguar uz 7 vozila više i rast od 15,91%, Tesla uz 8 vozila i rast od 44,44% te Aston Martin i Lamborghini s po jednim primjerkom ove godine, dok lani nisu imali niti jedan. Na istoj razini je Bentley koji je i ove godine, kao i prošle imao po tri registracije.
Posljednja tri mjeseca zasigurno će donijeti dodatno povećanje udjela električnih vozila, no to je nešto što neće pomoći oporavku hrvatskog tržišta automobila. Kako će se prodaja kretati uvelike ovisi i o epidemiološkoj situaciji, jer značajnije pogoršanje svakako bi moglo utjecati na smanjenje prodaje novih osobnih automobila.