U Tesli zadovoljno trljaju ruke. Stigli Aston Martin DBX, Ferrari F8, Maserati Grecale…

U Tesli zadovoljno trljaju ruke. Stigli Aston Martin DBX, Ferrari F8, Maserati Grecale…
tekst: Ivan Cvetković

Američki proizvođač imao je ukupno 109 registracija, a što je gotovo pedeset posto od svih 220 registracija električnih vozila tijekom rujna

Tijekom rujna nije bilo nekih posebnih iznenađenja kad govorimo o ukupnom broju registriranih novih osobnih automobila. Tako smo, prema podacima agencije Promocija plus, proteklog mjeseca dobili 3397 novih vozila. Doduše, dobra je stvar što je taj rezultat za 624 vozila, odnosno 22,5% bolji od istog mjeseca protekle godine. Ima tome nekoliko razloga, odnosno dobrih rezultata pojedinih marki. Hoće li se to nastaviti i u narednom periodu ili je riječ o ‘jednokratnom bljesku’, teško je predvidjeti.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Gledamo li količinski, svakako su veliki doprinos dali Volkswagen i Škoda. Vodeći VW je imao 444 registracije, a što je za 227 vozila više u odnosu na lanjski period. Nije niti Škoda nešto lošija. Uz 426 vozila sada su bolji za 218 vozila naspram proteklog rujna. Količinski 77 vozila više nego lani uprihodili su u Toyoti, ali i Tesli. Tako je japanska marka ubilježila 63% bolji rezultat, a američka preko 240%.

Tesli pola tržišta

Tesla je tako imala ukupno 109 registracija, i to 76 primjeraka Modela 3 te 33 primjerka Modela Y. Naravno, izravan utjecaj tome svakako su i ovogodišnji poticaji Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Tesla je tako nakon devet mjeseci ove godine stigla na 157 registracija, a što znači da trenutno drži 16,19% tržišta električnih automobila. Bolji od Tesle je samo Renault uz 198 registracija električnih modela. Samo još jedna marka koja bilježi troznamenkasti rezultat – Volkswagen uz 111 primjeraka.

Najtraženiji električni modeli – rujan 2022.
model primjeraka
Tesla Model 3 76
Renault Twingo 50
Tesla Model Y 33
Škoda Enyaq 5
Dacia Spring 5
Volkswagen ID.4 5
Volkswagen ID.5 5
Renault Megane 4
Audi Q4 E-Tron 3
Hyundai Kona EV 3
Volvo XC40 2
Renault Zoe 2
BMW I3 2
Kia EV6 2
Volkswagen ID.3 2
Mercedes EQB 2
BMW iX 2
Peugeot 2008 2
Peugeot 208 2
Mini Cooper 2
Opel Mokka 1
Porsche Taycan 1
Cupra Born 1
Citroen E-C4 1
Audi E-Tron 1
Mazda MX-30 1
Hyundai Ioniq 5 1
Fiat 500E 1
Peugeot Rifter 1
Mercedes EQE 1
Mercedes EQS 1
Ukupno 220

Nakon ovih koji su napravili bolje rezultate u odnosu na proteklu godinu, red je spomenuti i one koji su podbacili. Količinski najveći pad, od 89 vozila bilježi Kia. Doduše, tih 160 registracija je 35,7% slabije nego lani. Nadalje, 84 vozila manje imao je Jeep, a kojem je to pad od 99%, na svega jedan primjerak. I Honda je pala za 52,6%, na 9 jedinica. Istovremeno je Subaru pao sa sedam na dva primjerka, odnosno 71,4%.

Ima mjesta i za dovoljno luksuza

No, da nije sve tako sivo, dokazuje nam činjenica kako smo tijekom rujna dobili po jedan primjerak Ferrarija, Maseratija i Aston Martina. Ovogodišnje dvije registracije Ferrarija čine modeli 296, registriran na zagrebačkom području još tijekom lipnja te upravo pridošli F8 koji je ‘doma’ u Istri. Aston Martinov model DBX mogao bi se najviše susretati na riječkom području. Isto tako, Maserati Grecale, novi talijanski SUV, prvi takav primjerak u Hrvatskoj mogao bi biti najviše viđen na području Bjelovara. Stiglo je i 117 Mercedesa, 113 Audija, 81 BMW, 34 Volva, 29 Porschea, 22 Cupre…

U posljednji kvartal ulazimo uz 35.642 automobila, a što je 1750, odnosno 4,68% slabiji rezultat u odnosu na godinu ranije. Iako bilježi pad od 1104 vozila (21,16%) i dalje je vodeći VW. Škoda je u manjku za 522 vozila (13,2%), dok trećeplasirani Opel ima 29 vozila (0,92%) manje. Količinski veliki pad, od 829 vozila bilježi Suzuki, a što je u odnosu na lanjskih 2124 vozila pad veći od 39%. Nije zanemariv pad niti 655 vozila manje kod Seata, a što je gotovo 47% od lanjskog rezultata. Doduše, treba znati kako taj pad kod mnogih vozila VW grupacije ima veze i sa smanjenjem reizvoza novih vozila izvan Hrvatske.

Toyota korača sigurnim putevima

Porast od 242 vozila, na njih 366 bilježi Cupra. Ova mlada automobilska marka lani je imala tek prvu punu godinu rada na hrvatskom tržištu, pa je ovaj rast i očekivan. Uz porast za 885 vozila, odnosno 57,17% vjerujemo kako su zadovoljni u Toyoti koja je do početka listopada stigla na 2433 vozila, i time drži šestu poziciju na tržištu.

Problema u proizvodnji i dalje imaju mnogi proizvođači. Liste čekanja su velik, a pored nepredvidivosti dostupnosti vozila isto tako teško je znati i ako danas naručite automobil koja će biti njegova cijena kad ga proizvedu. Doduše, proizvođači nisu u problemu odustanete li u nekom trenutku od vozila, jer se traži primjerak više…

1