Tijekom svibnja uz 4483 vozila ostvaren najbolji ovogodišnji rezultat

Ovogodišnji svibanj je za 2310 vozila, odnosno 106% bolji od lanjskog, ali i dalje za 4666 vozila odnosno 51% slabije u odnosu na rezultat tijekom istog mjeseca 2019. godine. Stiglo nam je i 35 novih električnih vozila
Po 164 primjerka registrirana tijekom svibnja čine Dacijin model Duster te Škodinu Octaviju najprodavanijim modelima, pokazuju nam podaci agencije Promocija plus. Samo četiri vozila manje ubilježila je Suzukijeva Vitara. Četvrta je pozicija pripala prvom od četiri Volkswagenova modela koja su se smjestila među top 20 modela. Riječ je o modelu T-Roc koji je imao 135 registracija. Slijede dva Renaultova modela u ovom renomiranom društvu – Clio uz 133 primjeraka, dok 12 manje ima Megane. Nadalje je tu Volkswagen T-Cross u 103 vozila, pa Opel Corsa uz 101…
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Top 20 modela (svibanj) | ||
1 | Dacia Duster | 164 |
2 | Škoda Octavia | 164 |
3 | Suzuki Vitara | 160 |
4 | Volkswagen T-Roc | 135 |
5 | Renault Clio | 133 |
6 | Renault Megane | 121 |
7 | Volkswagen T-Cross | 103 |
8 | Opel Corsa | 101 |
9 | Suzuki Swift | 99 |
10 | Kia Stonic | 94 |
11 | Škoda Kamiq | 91 |
12 | Opel Crossland | 88 |
13 | Hyundai Tucson | 87 |
14 | Volkswagen Tiguan | 87 |
15 | Dacia Sandero | 83 |
16 | Kia Rio | 83 |
17 | Volkswagen Polo | 73 |
18 | Škoda Kodiaq | 68 |
19 | Peugeot 3008 | 66 |
20 | Suzuki SX4 | 66 |
Uglavnom, sve to nije utjecalo na konačni raspored pet najtraženijih modela tijekom ove godine. Redom to su Škoda Octavia (977), VW T-Cross (690), Dacia Duster (679), VW T-Roc (642) te Opel Corsa (579). Renault Clio je uz 534 vozila skočio na šestu poziciju, a prati ga Suzuki Vitara uz 501 primjerak.
Volkswagen tradicionalno vodeći
Pogledamo li poredak po markama, tijekom svibnja je za prvih šest marki isti raspored kao i u ukupnom ovogodišnjem poretku. Tako je prvo mjesto pripalo Volkswagenu uz 529 registracija, odnosno 11,80%. Doduše, to je nešto slabiji udio u odnosu na prvih pet mjeseci ove godine kada ova njemačka marka uz 2928 vozila ima 15,28% tržišta. Na drugom je mjestu Škoda koja je uz 458 vozila osvojila 10,22% svibanjskog tržišta. Suzukijevih 363 vozila znači i udio od 8,1%, dok Renault bilježi 21 vozilo manje. Kia je ubilježila 329 registracija, a Dacia njih 248.
Najtraženije marke (svibanj) | |||
1 | Volkswagen | 529 | 11,80% |
2 | Škoda | 458 | 10,22% |
3 | Suzuki | 363 | 8,10% |
4 | Renault | 342 | 7,63% |
5 | Kia | 329 | 7,34% |
6 | Dacia | 248 | 5,53% |
7 | Seat | 246 | 5,49% |
8 | Opel | 237 | 5,29% |
9 | Peugeot | 212 | 4,73% |
10 | Audi | 212 | 4,73% |
11 | Hyundai | 192 | 4,28% |
12 | BMW | 192 | 4,28% |
13 | Toyota | 183 | 4,08% |
14 | Mazda | 146 | 3,26% |
15 | Citroen | 134 | 2,99% |
16 | Mercedes | 129 | 2,88% |
17 | Ford | 69 | 1,54% |
18 | Nissan | 66 | 1,47% |
19 | Fiat | 50 | 1,12% |
20 | Volvo | 47 | 1,05% |
21 | Cupra | 17 | 0,38% |
22 | Mitsubishi | 16 | 0,36% |
23 | Honda | 15 | 0,33% |
24 | Porsche | 14 | 0,31% |
25 | Land Rover | 10 | 0,22% |
26 | Mini | 8 | 0,18% |
27 | Subaru | 7 | 0,16% |
28 | Jaguar | 4 | 0,09% |
29 | Jeep | 3 | 0,07% |
30 | Alfa Romeo | 2 | 0,04% |
31 | Tesla | 1 | 0,02% |
32 | Lexus | 1 | 0,02% |
33 | Ferrari | 1 | 0,02% |
Ukupno | 4483 | 100% |
Na sedmom mjestu tijekom svibnja je Seat uz 246 registracija, a koji s početkom lipnja drži ukupnu desetu poziciju. Opel je imao 237 registracija, a devetu i desetu poziciju uz 212 vozila dijele Peugeot i Audi. Iduće dvije pozicije uz 192 registracije drže Hyundai i BMW. Toyota je na 13. poziciji uz 183 vozila, dok još samo četiri marke imaju troznamenkasti rezultat – Mazda (146), Citroen (134) te Mercedes (129).
Zanimljivost svibanjskih rezultata prvih registracija novih automobila krije se i pri kraju ukupnog poretka. Tako vjerujemo da su u Porsche Croatiji zadovoljni s rezultatom nove marke Cupra koja je proteklog mjeseca dobila 17 novih primjeraka, a čime je ove godine stigla na ukupno 58 vozila. Nakon dva primjerka tijekom ožujka, tijekom svibnja dobili smo još jedan primjerak modela iz Maranella, a riječ je o hibridu. Tako je uz tri ovogodišnja primjerka Ferrari daleko uspješniji od protekle godine kad u prva tri mjeseca nije imao niti jednu registraciju.
Suzuki vodeći među hibridima
Upravo kreće ovogodišnji krug poticanja kupnje energetski efikasnijih vozila, a još uvijek se bilježe rezultati prošlogodišnjih potpora. Tako je proteklog mjeseca stiglo 35 novih električnih modela, a ponovno je tu najviše Škodinih primjeraka, njih 11. Stiglo je i 6 primjeraka Volkswagena te 5 Peugeota. Četiri registracije bilježi Renault, a po dvije Opel, Hyundai i Porsche. Začelje drže Fiat, Nissan i Tesla s po jednim vozilom. Ukupno smo ove godine došli na 210 električnih vozila, a što je 1,1% ukupnog tržišta. Premalo!
Uz 723 predstavnika tijekom svibnja, ukupna brojka hibridnih modela ove se godine popela na 2729 vozila. To je 14,2% svih novoregistriranih vozila do početka lipnja. Vodeća hibridna marka je Suzuki koji uz 961 primjerak ove godine ima udio od 80% hibridnih modela u kompletnom svom rezultatu. Više nego duplo manje, točnije 419 primjeraka bilo je dovoljno Toyoti za drugu poziciju. Treći je Hyundai uz 290 vozila, a četvrti Audi uz njih 187. Mazda ih ima 137, a Fiat 126. Svi ostali su na manje od 100 primjeraka, s time da ima 8 marki koje nemaju niti jednog predstavnika u ovoj kategoriji.
I dalje nastavlja padati udio benzinskih i dizelskih modela. Uz 10.354 vozila pogonjenih benzinskim motorom udio je u ukupnom tržištu pao na 54%. Istovremeno je udio dizelskih modela na 27,4%, i to uz 4067 primjeraka. Uz hibridne modele dio ovog ‘kolača’ uzeli su i modeli s ugrađenim plinskim instalacijama. Uz 620 primjeraka njihov je udio porastao na 3,2%. Osim jednog Fiata, ostalih 619 primjeraka odnosi se na vozila Renaulta te u daleko većoj mjeri Dacije.
Pozitivno je svakako da se povećava prodaja novih vozila, iako je to i dalje mnogo slabije u odnosu na godinu prije korona pandemije. Uz mnogo manje problema s navedenim virusom vjerujemo u povratak ekonomije na razini cijele države na razinu 2019., a što bi značilo i povratak prodaje novih vozila. Ipak, vjerujemo kako se to neće (nažalost) desiti prije proljeća iduće godine.