Tijekom listopada 25% manje novih vozila, stigli prvi Ferrari i Maserati

Tijekom listopada 25% manje novih vozila, stigli prvi Ferrari i Maserati
tekst: Ivan Cvetković

Volkswagen je ponovno bio najtraženija marka uz udio od gotovo 18%, a stiglo nam je i novih 64 električnih modela, 283 hibrida te 132 vozila s tvornički ugrađenim plinskim instalacijama. Udio dizelaša na 35%

Pred nama je još manje od dva mjeseca do kraja kalendarske godine, a tržište automobila i dalje ne pokazuje znakove oporavka. Čak štoviše tijekom listopada ostalo je na istoj razini kao i tijekom rujna, dok je lani listopad bio i dvadeset posto bolji. Znači, 3093 registracije osobnih automobila ove godine naspram 4104 vozila istog mjeseca lani, a što je pad od 24,64%.

Vodeću poziciju ponovno je osvojio Volkswagen uz 551 registraciju, a što je za 23,15% odnosno 166 vozila manje u odnosu na listopad 2019. godine. Drugo mjesto pripalo je Škodi uz 460 registracija, a koja je za tri vozila napravila bolji rezultat u odnosu na isti mjesec lani. Treću poziciju osvojio je Suzuki uz 196 vozila, a što je za 29 vozila, odnosno 12,89% slabije nego lani. Redom dalje idu Dacia uz 193 vozila, Kia uz 159 vozila, Renault uz 153 vozila, pa Hyundai 145, Peugeot 133, Toyota 129, Fiat 110…

Rijetki bilježe bolje rezultate

Trinaest marki tijekom listopada ostvarilo je bolji rezultat u odnosu na isti mjesec lani. U apsolutnim brojkama najviše veselja trebalo bi biti u Seatu koji je imao 37 vozila više (porast od 56,92%), a za samo jedno vozilo manje rast je imala Dacia (porast 22,93%). U postotku najveći rast imao je Jeep koji je porastao 122,22%, odnosno s 9 na 20 vozila. Nešto manji porast, od 114,29%, odnosno sa 7 na 15 primjeraka narastao je Land Rover.

Istovremeno najveći pad u apsolutnim brojkama zabilježio je Fiat, s 294 na 110 vozila (pad 62,59%) a prati ga vodeći Volkswagen koji je sa 717 pao na 551 vozilo (pad 23,15%). U postotku najveći pad bilježi Smart – 94,12%. Naime, lani tijekom listopada imao je 17 registracija, a ove godine tek jednu. Neslavan rezultat bilježi i Ford koji ima pad od 78,98%, odnosno 124 vozila – sa lanjskih 157 na ovogodišnjih tek 33 vozila.

Prvi Ferrari i Maserati

Zanimljivost rezultata tijekom listopada svakako je i u onim vrlo rijetko zastupljenim markama na hrvatskom tržištu. Tako smo proteklog mjeseca dobili prve primjerke japanske Acure, odnosno Hondine luksuzne marke, zatim pri ovogodišnji primjerak Ferrarija, kao i još jednog talijanskog automobilskog bisera – Maseratija.

Kad smo već kod luksuznijih marki, spomenimo i kako su tijekom listopada stigla tri nova primjerka Lexusa, četiri Jaguara, 10 Porschea, 15 Land Rovera, 19 Volva, 70 BMW-a, 84 Mercedesa te 86 Audija.

Najtraženiji model tijekom listopada ponovno je bila Škoda Octavia uz 265 registracija, odnosno s udjelom od 8,57%. Samo su još tri modela ostvarila troznamenkasti rezultat. Drugu poziciju uz 146 primjeraka osvojio je Volkswagen Polo, dok je iza njega VW Golf uz 117 jedinica. Četvrto mjesto pripalo je Daciji Duster uz 103 registracije. Zanimljivo je rezultat Volkswagena koji je među prvih dvadeset modela proteklog mjeseca imao još T-Cross s 94 registracije, T-Roc s 56 registracija te Passata s 48 registracija.

I dok je tijekom rujna pristiglo 110 novih električnih modela, proteklog mjeseca njihova brojka bila je 64 vozila, odnosno 2,07% ukupnog tržišta. Pristigla su nam i 132 vozila opremljena plinskim instalacija, te 283 hibrida. Dizelskih je modela bilo 1067, a benzinskih 1574, a što znači 47,52% više benzinaca u odnosu na dizelaše.

Gledajući na razini prvih deset mjeseci ove godine, udio benzinaca je na 56%, dizelaša na 35%, dok su hibridi uz 1959 vozila na 6,2%. Modeli opremljeni plinskim instalacijama broje ove godine 524 jedinice, odnosno imaju udio od 1,7%, dok su na 1,1% stigli električni modeli uz 331 registraciju do početka studenog. Oni će u narednom periodu imati najveće poraste, a trebali bi ih pratiti hibridi te modeli opremljeni plinskim instalacijama.

Pada udio dizelaša, raste električnih modela

Najveći udio dizelskih modela u ukupnoj prodaji pojedine marke ove godine ima tek pridošli primjerak Maseratija. Jedini prodani Maserati ove godine upravo je s dizelskim pogonskim strojem. Nakon njega slijedi Jaguar koji ima čak 85,5% svih prodanih dizelaša, 9,1% električnih te 5,5% benzinskih modela. Vrlo visok postotak dizelaša imaju BMW i Mercedes sa 78,2, odnosno 78,1%. I dok BMW ima i 2,1% udjela hibridnih odnosno 0,5% električnih modela, Mercedes električnih primjeraka nije imao, a hibridi su na 4,6% udjela. I Land Rover je na visokih 66,3% udjela dizelskih modela, 21,8% hibrida, dok je na 63,3% udjela dizelaša i Peugeot. Istovremeno ova francuska marka nije imala niti jednu registraciju hibrida, ali uz 4 EV modela ostvarila je udio od tek 0,3% električnih izvedbi. Među najtraženijim markama jedino još Škoda prodaje više od polovice dizelaša – 51,7%, odnosno 2229 primjeraka. Imali su i čak 108 električnih modela, za udio od 2,5% te 10 hibrida za 0,2% udjela.

Upravo u Škodi mogu biti ponosni na vodeću poziciju električnih modela. Iako se više ne nalazi u ponudi, svih 108 električnih Škodinih primjeraka odnosi se na model CITIGOe iV. Model je to koji je izniman uspjeh postigao zahvaljujući privlačnoj cijeni. Nakon Škode, najviše električnih primjeraka bilježi Hyundai uz 82 registracije, a njih čak 77 odnosi se na Konu Electric. Treći je Volkswagen koji je u 10 mjeseci imao 32 registracije električnih modela, a njih 27 odnosi se na ID.3, model od kojeg se mnogo očekuje u narednom periodu. Četiri vozila manje, njih 28 bilježi Tesla, od čega se njih 20 odnosi na Model 3. Na četvrtom mjestu  je Renault uz 20 vozila, a svi pripadaju jednom modelu – Zoe. Jedino još Porsche ima dvoznamenkasti rezultat, i to najmanji mogući. Po osam primjeraka imaju Mazda i Mini, jedan manje bilježi Nissan, dok je pristiglo i 6 električnih Smart modela. Jaguar bilježi pet električnih primjeraka, po četiri imaju Peugeot, Audi i BMW, a tri bilježi Opel. Kia i Rario imaju po jedan električni model.

Najviše zadovoljstva ima Kia

Suzuki uz 809 primjeraka ima udio od 52,4% hibridnih modela u ukupnoj prodaji. Veći udio od njega ima tek Lexus, 94,1%, ali uz tek 16 prodanih hibrida. Suzukija prati još jedna japanska marka – Toyota – koja uz 670 primjeraka ima udio hibrida od 51,1%. Vrlo visoki postotak udjela hibrida ima i Porsche sa 46,7%, i spomenuli smo već 8,2% udjela električnih primjeraka dok se ostatak odnosi na benzince, bez ijednog dizelaša.

Na godišnjoj razini nema nikakvih bitnijih promjena. Ove smo godine pristigli na tek 31.350 registracija, a što je 43,45% slabije u odnosu na prošlogodišnjih 55.441 registraciju. Tek su rijetke marke koje bilježe bolje rezultate ove godine. Redom po zastupljenosti na tržištu to su Kia (ukupno peta), koja je uz 1644 vozila ostvarila 219 registracija više, odnosno rast od 15,37%. Dvadeset pozicija dalje je Porsche koji je porastao s 96 na 122 vozila, odnosno 27,08%. S 22 na 28 primjeraka rast je imala Tesla, a lani niti jedan primjerak nisu imali Acura, Aston Martin i Lamborghini, koji su ove godine upisali po jedno vozilo. Na istoj su razini kao i lani Bentley s 3 vozila te Ferrari s jednim modelom.

Lani su posljednja dva mjeseca zajedno brojala 7497 vozila, pa s obzirom na ovogodišnje trendove ne smatramo da će biti izvan okvira od 5600 do 6000 vozila do početka 2021. godine.

Podijeli:
1