Studeni donio pad prodaje novih automobila od 24%

Studeni donio pad prodaje novih automobila od 24%
tekst: Ivan Cvetković

Tek deset brendova, od njih 40, ostvarilo je proteklog mjeseca bolji rezultat u odnosu na isti mjesec lani. Vodeći je i dalje Volkswagen

Rezultati prodaje novih osobnih automobila i tijekom studenog su podbacili u odnosu na isti mjesec lani. I dok bi mnogi pomislili kako promjene u trošarinskim razredima koje nas očekuju s prvim danima iduće godine, a koje su najavljivale poskupljenja vozila, bi podigle prodaju, koronakriza je ipak jača. Tako je i proteklog mjeseca došlo do pada prodaje novih osobnih automobila od 23,57%, odnosno s prošlogodišnjih 3475 na ovogodišnjih 2656 vozila. Sve to utječe i na usporeno pomlađivanje kompletnog voznog parka u Hrvatskoj, a koje je među najstarijim u Europskoj uniji.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Čak prvih osam marki na ukupnom ovogodišnjem poretku bilježi slabiji rezultat nego lani. To su redom Volkswagen, Škoda, Renault, Dacia, Kia, Suzuki, Hyundai i Peugeot. Tek devetoplasirani Opel bilježi porast prodaje u odnosu na studeni 2019. godine. Porast je sa 125, za 73 vozila, na ukupno 198 primjeraka. Tome je najviše doprinijela Corsa sa 103 registracije, ali Crossland X s 40 primjeraka.

Napredak su tijekom studenog ostvarili i Seat (s 83 na 134 vozila), Fiat (sa 60 na 68 vozila), Nissan (sa 69 na 88), Jeep (s 4 na čak 106 primjeraka), Mitsubishi (s 18 na 65 vozila), Land Rover (s 8 na 10), Jaguar (s 1 na tri) te Bentley i MG koji lani nisu imali niti jednu registraciju, a sada po jednu. Zanimljivo je kako je Jeep uz 106 registracija time ostvario 31% ukupne ovogodišnje prodaje od ukupno 342 vozila do početka prosinca. Time je Jeep uspio popraviti i ukupnu ovogodišnju ‘krvnu sliku’, koja je pored Kijinog rezultata isto tako u zelenom, te je bolja u odnosu na prvih 11 mjeseci 2019. godine.

Pogled na najtraženije modele tijekom studenog ponovno pokazuje veliku potražnju za Škodinom Octavijom koja je uz 173 primjerka imala i udio od 6,51%. Drugo mjesto drži Volkswagen Polo uz 108 primjeraka, dok je treća Opel Corsa uz 103 vozila. Ujedno, to su i jedina tri modela koja su ostvarila troznamenkasti prodajni rezultat. Dalje slijede Dacia Duster uz 89 primjeraka, Seat Leon uz 85 primjeraka, Jeep Compass ima 67, Fiat 500 njih 66, VW Golf 64, Suzuki Vitara 60, a svega jedan primjerak manje bilježi Dacia Sandero. To je prvih deset modela tijekom studenog. Vrijedi spomenuti kako je na jedanaestoj poziciji Mitsubishi Space Star, model koji inače broji mjesečne registracije na prste jedne ili eventualno dvije ruke.

Nastavio je padati udio dizelskih modela. S 35% na kraju listopada, na 34,8% na kraju studenog. U brojkama znači da ove godine imamo 18.910 registriranih benzinskih modela (udio od 55,6%), 11.833 dizelaša, 382 električna modela (udio 1,1%), 637 vozila s plinskim instalacijama (udio 1,9%) te 2244 hibrida (udio 6,6%). Tijekom proteklog mjeseca registrirano je 51 vozilo koje pokreću elektromotori, a od čega je njih 27 Škoda, 7 Volkswagena, 4 Renaulta, po dva Peugeota, Mazdi, Hondi i Porsche te po jedan Hyundai, BMW, Nissan, Tesla i MG.

Na zagrebačko registracijsko područje odnosi se čak 42,38% svih ovogodišnjih novopridošlih novih vozila – ukupno 14.412 vozila. Slijedi Šibensko-kninska županija uz 3008 vozila, pa Splitsko-dalmatinska s 2364 te Primorsko-goranska sa svega jednim vozilom manje.

Pored 34.006 osobnih vozila ove godine u Hrvatskoj je registrirano i 6593 lakih gospodarskih vozila, a što je 1892 vozila, odnosno 22,3% manje u odnosu na isti period lani. Ovdje se vodi borba za vodeću poziciju između Volkswagen i Renaulta, a gdje je trenutno mala prednost za francusku marku – 1071 vozilo, naspram 1052 VW-a. Proteklog  je mjeseca pak najbolji bio Opel uz 180 registracija, što mu osigurava ukupnu godišnju treću poziciju (914 vozila), a izvrstan rezultat uz 175 vozila bilježi i Ford koji je ukupno šesti ove godine (614 vozila).

Vjerujemo kako prosinac neće donijeti nikakve bitnije promjene, i to bez obzira na to što se zna kako od 1. siječnja 2021. idu nove trošarine, a još se nagađa hoće li biti pogodnije ili ne u odnosu na trenutno aktualne.

Podijeli:
1