Stigao prvi Rimac! Kia vodeća marka, a zahvaljujući policiji Škoda Octavia najtraženiji model

Nažalost, prodaja vozila i dalje je za četvrtinu manja nego li je bila lani, pa smo tijekom lipnja dobili tek 5116 novih osobnih automobila. To je najbolji ovogodišnji mjesečni rezultat
Iza nas je već više od pola godine. Pola godine vrlo neizvjesne situacije na automobilskom tržištu, a koje je već dulje vrijeme ozbiljno uzdrmano koronavirusom, pa problemima u opskrbnim lancima, a sad zadnje i ratnom situacijom u Ukrajini. Posljednji izvještaj agencije za istraživanje tržišta Promocija plus pokazuje kako smo tijekom lipnja dobili 5116 novih osobnih automobila. U odnosu na isti mjesec lani to je slabije za 1820 vozila, odnosno 26,24%. Idemo vidjeti tko je u tome prošao lošije, a tko malo bolje. Nažalost, vrlo su rijetke marke koje bilježe bitnije pozitivne rezultate. Ovo je situacija odgovara tek rijetkima, a slobodno možemo ustvrditi kako bi svi bili sretniji kada bi vozni park bio daleko mlađi i veći.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Najveći količinski rast Kije
Najbolje je proteklog mjeseca prošla Kia uz 616 novih vozila, a prati je Dacia uz 567 registracija. Na trećoj je poziciji Volkswagen uz 509 vozila. I dok prve dvije marke bilježe rast od 39, odnosno 35%, njemački predstavnik je za 42% slabiji u odnosu na isti mjesec lani. Količinski gledano najveći pad, uz manjak od 523 vozila, imao je Opel koji je mjesec završio na 351 automobilu. To je pad od gotovo 60%. Maloprije spomenuti VW bilježi 371 automobil manje, dok Hyundai bilježi 325 vozila manje (pad za 69%). Zanimljivo je da 91 vozilo manje bilježi i Tesla, a što je pad za gotovo 82%, no vjerujemo kako će srpanj donijeti laganu promjenu jer ovogodišnji natječaj za sufinanciranje ekološki prihvatljivijih automobila nedavno je završio.
Vodeće Kia uz plus od 173 vozila ima najveći količinski rast, prati je Dacia uz 145 vozila više. U postotku gledano valja spomenuti Fordov napredak od 152,63% odnosno 87 vozila. Imali su 144 registracije. Fiat je uz 64 vozila više imao porast od gotovo 149 posto, uz ukupno 107 registracija. Okruglo 200% rasla je prodaja Jaguara, s 6 na 18 primjeraka, pa 300% MG-a, doduše sa jednog na 4 primjerka, ali i 444% Cupre s 16 na 87 vozila.
Rimac Nevera, Bugatti Chiron, Ferrari F8, Bentley…
Ukupno su tijekom lipnja registrirani automobili 38 različitih marki vozila. Naravno, najveća novost je prvi registrirani primjerak domaćeg proizvođača, Rimac Automobila. Prvi je to i službeno registrirani primjerak Nevere na svijetu, a nakon kojeg se očekuje bitna ekspanzija, ali i rast profitabilnosti kompletne domaće autoindustrije. Postali smo bogatiji i za po jedan primjerak modela Bentleya, kao i Bugatti Chirona i Ferrarija F8.
Nakon pola godine vrijeme je da malo rezimiramo i gdje smo nakon šest mjeseci. Tijekom ove godine stigli smo do 23.535 registriranih novih osobnih automobila, a što je za 2568 vozila manje u odnosu na isti period lani. To je 9,84% slabiji rezultat. Čak dva proizvođača, Volkswagen i Škoda bilježe četveroznamenkaste manjkove. VW je na 2396 vozila, a što je 1412 vozila odnosno 37,08% manje u odnosu na lanjski period. Škoda je uz 2060 vozila za njih 1032, odnosno 33,38% slabija nego li lani.
Stanje tržišta nakon šest mjeseci
MARKA | I | II | III | IV | V | VI | VI 2022 | 2022 | 2022 | |
% | Units | % | ||||||||
1 | Volkswagen | 347 | 241 | 330 | 506 | 463 | 509 | 9,95% | 2396 | 10,18% |
2 | Kia | 224 | 227 | 387 | 513 | 308 | 616 | 12,04% | 2275 | 9,67% |
3 | Škoda | 365 | 368 | 335 | 234 | 286 | 472 | 9,23% | 2060 | 8,75% |
4 | Dacia | 207 | 144 | 240 | 352 | 390 | 567 | 11,08% | 1900 | 8,07% |
5 | Opel | 123 | 138 | 332 | 387 | 439 | 351 | 6,86% | 1770 | 7,52% |
6 | Toyota | 158 | 220 | 264 | 303 | 285 | 326 | 6,37% | 1556 | 6,61% |
7 | Hyundai | 206 | 226 | 203 | 292 | 203 | 143 | 2,80% | 1273 | 5,41% |
8 | Renault | 146 | 143 | 177 | 230 | 226 | 311 | 6,08% | 1233 | 5,24% |
9 | Audi | 112 | 124 | 135 | 221 | 165 | 178 | 3,48% | 935 | 3,97% |
10 | Ford | 125 | 123 | 243 | 129 | 71 | 144 | 2,81% | 835 | 3,55% |
11 | Suzuki | 94 | 83 | 127 | 178 | 117 | 193 | 3,77% | 792 | 3,37% |
12 | Peugeot | 90 | 69 | 122 | 135 | 132 | 214 | 4,18% | 762 | 3,24% |
13 | Mazda | 96 | 138 | 187 | 152 | 85 | 92 | 1,80% | 750 | 3,19% |
14 | Mercedes | 113 | 87 | 157 | 98 | 79 | 103 | 2,01% | 637 | 2,71% |
15 | BMW | 97 | 74 | 95 | 110 | 129 | 95 | 1,86% | 600 | 2,55% |
16 | Seat | 63 | 48 | 69 | 74 | 104 | 230 | 4,50% | 588 | 2,50% |
17 | Citroen | 56 | 67 | 87 | 77 | 115 | 107 | 2,09% | 509 | 2,16% |
18 | Fiat | 40 | 53 | 45 | 102 | 158 | 107 | 2,09% | 505 | 2,15% |
19 | Nissan | 53 | 63 | 78 | 79 | 119 | 105 | 2,05% | 497 | 2,11% |
20 | Jeep | 94 | 102 | 73 | 87 | 75 | 15 | 0,29% | 446 | 1,90% |
21 | Cupra | 17 | 37 | 29 | 57 | 70 | 87 | 1,70% | 297 | 1,26% |
22 | Volvo | 51 | 48 | 62 | 48 | 43 | 23 | 0,45% | 275 | 1,17% |
23 | Porsche | 37 | 18 | 19 | 15 | 18 | 23 | 0,45% | 130 | 0,55% |
24 | Land Rover | 8 | 13 | 12 | 7 | 32 | 22 | 0,43% | 94 | 0,40% |
25 | Honda | 5 | 9 | 21 | 9 | 11 | 11 | 0,22% | 66 | 0,28% |
26 | Mini | 12 | 16 | 11 | 10 | 5 | 8 | 0,16% | 62 | 0,26% |
27 | Mitsubishi | 10 | 13 | 13 | 15 | 9 | 2 | 0,04% | 62 | 0,26% |
28 | Jaguar | 5 | 4 | 2 | 11 | 14 | 18 | 0,35% | 54 | 0,23% |
29 | Tesla | 1 | 1 | 13 | 3 | 1 | 20 | 0,39% | 39 | 0,17% |
30 | DS | 1 | 1 | 0 | 6 | 17 | 9 | 0,18% | 34 | 0,14% |
31 | Lexus | 1 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 0,10% | 20 | 0,08% |
32 | Lancia | 0 | 0 | 0 | 19 | 0 | 0 | 0,00% | 19 | 0,08% |
33 | Alfa Romeo | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 0,02% | 14 | 0,06% |
34 | MG | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 4 | 0,08% | 12 | 0,05% |
35 | Subaru | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0,02% | 12 | 0,05% |
36 | Smart | 4 | 0 | 4 | 2 | 1 | 0 | 0,00% | 11 | 0,05% |
37 | Bentley | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 0,02% | 5 | 0,02% |
38 | Dongfeng | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0,00% | 4 | 0,02% |
39 | Bugatti | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0,02% | 1 | 0,00% |
40 | Ferrari | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0,02% | 1 | 0,00% |
41 | Lamborghini | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0,00% | 1 | 0,00% |
42 | Lotus | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00% | 1 | 0,00% |
43 | Rimac | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0,02% | 1 | 0,00% |
44 | Samogradnja | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0,00% | 1 | 0,00% |
45 | Ostali | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,00% | 0 | 0,00% |
UKUPNO | 2971 | 2910 | 3882 | 4470 | 4186 | 5116 | 100% | 23535 | 100% |
Prodaja se prepolovila Suzukiju koji je s 1610 spao na 792 vozila. Gotovo se prepolovila prodaja i Subarua, s 23 na 12 vozila, ali i Seatu – s 1173 na 588 vozila. Tri marke koje počinju slovom S… Uz 762 registracije pad od 583 vozila, odnosno 43,35% bilježi i Peugeot. Gotovo 73% slabija je prodaja Tesle koja je s 144 spala na 39 vozila.
Dobar zamah za Cupru
Količinski najveći rast ima Kia koja je s 1551 došla na 2275 automobila, a što je rast od 724 vozila odnosno 46,68%. Za 531 vozilo bolji rezultat bilježi Ford koji je ove godine na 835 vozila, a što je porast od 174,67%. Toyota je uz 1556 vozila bolja za 522 vozila odnosno 50,48%. Jeep je uz 446 vozila za njih 266 odnosno 147,78% bolji nego li lani, a više od 301% rasla je prodaja Cupri. Ova mlada španjolska marka skočila je s 74 na 297 primjerka. 150% bolju prodaju bilježi Bentley, ali na manjoj količini vozila. Lani su imali 2, a ove godine 5 registracija. Ipak, najveći rast, i to čak 1100% bilježi MG – s jednog na 11 vozila.
Najtraženiji električni modeli
MODEL | PRIMJERAKA |
Renault Twingo | 66 |
Dacia Spring | 63 |
Audi Q4 E-Tron | 51 |
Opel Mokka | 41 |
Škoda Enyaq | 30 |
Volkswagen ID.3 | 24 |
Tesla Model 3 | 24 |
Volkswagen ID.4 | 22 |
Tesla Model Y | 15 |
Peugeot 208 | 14 |
Porsche Taycan | 13 |
Smart Fortwo | 10 |
Peugeot 2008 | 8 |
Mini Cooper | 7 |
Audi E-Tron | 7 |
BMW iX | 6 |
Hyundai Ioniq 5 | 6 |
Renault Zoe | 5 |
BMW I4 | 5 |
Volvo XC40 | 4 |
Dongfeng Seres 3 | 4 |
BMW I3 | 4 |
Mercedes EQA | 3 |
Hyundai Kona EV | 3 |
Volkswagen Up | 3 |
Mercedes EQS | 2 |
Fiat 500E | 2 |
BMW IX3 | 2 |
Renault Megane | 2 |
MG ZS | 2 |
MG Marvel R | 2 |
Volkswagen ID.5 | 2 |
Mercedes EQC | 2 |
Jaguar I-Pace | 1 |
Lexus UX | 1 |
Kia EV6 | 1 |
Opel Corsa | 1 |
Citroen E-C4 | 1 |
Smart Forfour | 1 |
Mercedes EQB | 1 |
Rimac Nevera | 1 |
MG MG5 | 1 |
Ukupno | 463 |
Benzinski modeli ove godine čine 53,2% svih registriranih vozila, odnosno 12.530 automobila. Uz 5014 vozila hibridni modeli drže 21,3% udjela, a 18,6% uz 4389 vozila odnosi se na nekad iznimno popularne dizelaše. Plinski su modeli kod Renaulta i Dacije zamjena za brojne dizelaše, a ove dvije marke bilježe 1139 registracija, uz udio od 4,8%. Na sramežljivih dva posto smo električnih automobila, uz 463 primjerka. Vjerujemo da bi to do kraja godine moglo ipak i malo porast. Rast udjela uzrokovan je manjkom i nedostupnošću benzinaca, hibrida i dizelaša, a nažalost ne popularizacijom vozila koji koriste isključivo električnu energiju kao ‘pogonsko gorivo’.
Luskuzni modeli su traženi
Nakon Renault Twinga i Dacie Spring, kao iznimno povoljnih vozila, treći najtraženiji električni automobil je Audi Q4 e-tron, model koji pripada luksuznom segmentu. Znamo kako su električni automobili u startu mnogo skuplji od onih s ICE motorima, a mnogima su još uvijek i znak prestiža pa ne čudi što se traže luksuzniji primjerci. Registracije po četiri modela bilježe Volkswagen, BMW i Mercedes, a koji imaju po 51, 17 odnosno 8 registracija. Tri različita modela (Twingo, Zoe i Megane) bilježi Renault koji je uz 73 registracije ujedno i vodeća EV marka. U Hrvatskoj. Tome valja pribrojati i 63 primjerka Dacie Spring. Tri modela bilježi i novopridošli MG (ZS, Marvel R i MG5), a od kojih se dosta očekuje. Kod Teslie je i dalje vodeći Model 3 uz 24 registracije, a sve veću popularnost ima i Model Yuz 15 primjeraka.
Najtraženiji modeli (lipanj) | ||
marka | primjeraka | % |
Škoda Octavia | 266 | 5,20% |
Dacia Duster | 251 | 4,91% |
Dacia Sandero | 243 | 4,75% |
Kia Stonic | 238 | 4,65% |
Opel Crossland | 223 | 4,36% |
Renault Captur | 222 | 4,34% |
Volkswagen T-Cross | 142 | 2,78% |
Toyota Yaris | 135 | 2,64% |
Suzuki SX4 | 126 | 2,46% |
Kia Rio | 107 | 2,09% |
Volkswagen Taigo | 107 | 2,09% |
Kia Ceed | 102 | 1,99% |
Seat Arona | 101 | 1,97% |
Peugeot 208 | 94 | 1,84% |
Cupra Formentor | 86 | 1,68% |
Kia XCeed | 86 | 1,68% |
Kia Sportage | 77 | 1,51% |
Peugeot 3008 | 70 | 1,37% |
Volkswagen Tiguan | 69 | 1,35% |
Fiat 500 | 67 | 1,31% |
Ostali | 2304 | 45,04% |
UKUPNO | 5116 | 100%1 |
Početak isporuka Škodinih modela Octavia za potrebe Ministarstva unutarnjih poslova vratio je ovaj češki model na vrh prodaje. Proteklog su mjeseca zabilježili 266 registracija, a što je ispred Dacijinog modela Duster uz 251 primjerak. Odmah iza njega je još jedan rumunjski model – Sandero, i to uz osam primjeraka manje. Tijekom prvih šest mjeseci Dacijin model Duster je vodeći uz 892 registracije. Prati ga Škoda Octavia uz 806 primjeraka, a treći je Sandero uz 749 vozila. Kia Stonic je četvrta uz 701 primjerak, a slijedi četiri crossovera – Opel Crossland (568), Volkswagen T-Roc (548), Kia Xceed (516), te Opel Mokka (498).
Teško je predvidjeti što će se desiti idućih nekoliko tjedana, a kamoli do kraja godine. Ipak, izvjesno je kako će se voditi velika borba za naslov najtraženije marke. Sada je razlika između vodećeg Volkswagena i Kije na 121 vozilu, no to bi se vrlo brzo moglo promijeniti jer korejski proizvođač nema tolikih problema s dobavom vozila. Nekim povoljnijim brendovima planove bi dodatno mogao pomrsiti MG koji isto tako ima osiguranu zavidnu količinu automobila. U svakom slučaju, neizvjesnosti neće nedostajati.