Škoda najviše zahvaljujući Octaviji nastavlja s vodećom pozicijom!

Škoda najviše zahvaljujući Octaviji nastavlja s vodećom pozicijom!
tekst: Ivan Cvetković

Tijekom veljače je registrirano 2910 novih osobnih automobila, a što je za 529 vozila odnosno 15,38% manje u odnosu na isti mjesec lani. U postotku najveći pad ima Fiat uz 77,5% manje vozila, odnosno količinski Volkswagen koji je slabiji za 297 vozila

Prodaja novih osobnih automobila tijekom veljače ostala je gotovo na razini one tijekom siječnja. Dok je prvi mjesec u godini zabilježio 2971 novi osobni automobil tijekom najkraćeg mjeseca u godini stiglo je 2910 novih registracija. Znači, podaci agencije za istraživanje tržišta Promocija plus pokazuju kako je veljača bila slabija za 2%.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Neki rastu, dok neki padaju

Vodeća pozicija, kao i tijekom siječnja, pripala je Škodi uz 368 vozila, a čime je ova češka marka imala 12,65% tržišta proteklog mjeseca. Iza nje je, marka iste grupacije, Volkswagen uz 241 novoregistrirani model, odnosno udio od 8,28%. I dok je Škoda u odnosu na isti mjesec lani slabija za 83 vozila odnosno 18,4%, VW-ov gubitak je nešto veći. Imao je čak 297 manje registriranih vozila, a što je pad od 55,2%. Time je ujedno ova njemačka marka imala najveći količinski pad tijekom proteklog mjeseca.

Treća je pozicija pripala Kiji, a koja je uz 227 vozila bila za 35 vozila, odnosno 18,23% bolja u odnosu na isti mjesec lani. Slijedi Hyundai uz 226 vozila, dok valja izdvojiti Toyotu na petoj poziciji, a koja je uz 220 vozila, odnosno rast od 77 vozila u odnosu na veljaču 2021. godine imala porast od 53,85%.

Najtraženije marke (veljača)
marka primjeraka %
Škoda 368 12,65%
Volkswagen 241 8,28%
Kia 227 7,80%
Hyundai 226 7,77%
Toyota 220 7,56%
Dacia 144 4,95%
Renault 143 4,91%
Opel 138 4,74%
Mazda 138 4,74%
Audi 124 4,26%
Ford 123 4,23%
Jeep 102 3,51%
Mercedes 87 2,99%
Suzuki 83 2,85%
BMW 74 2,54%
Peugeot 69 2,37%
Citroen 67 2,30%
Nissan 63 2,16%
Fiat 53 1,82%
Seat 48 1,65%
Volvo 48 1,65%
Cupra 37 1,27%
Porsche 18 0,62%
Mini 16 0,55%
Mitsubishi 13 0,45%
Land Rover 13 0,45%
Honda 9 0,31%
Jaguar 4 0,14%
Subaru 4 0,14%
Lexus 4 0,14%
Alfa Romeo 3 0,10%
Dongfeng 1 0,03%
DS 1 0,03%
Tesla 1 0,03%
2910 100%

Najveći količinski porast imao je Ford. Dok je prije godinu dana imao tek 20 registracija, sada je to poraslo na njih 123. Znači 103 vozila, odnosno 515% bolji rezultat. Ford je tako uz već spomenutu Toyotu i 56 primjeraka više Mazda vozila, u top tri marke s najvećim količinskim pomakom na bolje. Postotno veliki rast ima i Cupra, mlada marka koja je u ekspanziji. S prošlogodišnjih 7 na ovogodišnjih 37, riječ je o porastu od 428,57%.

Pored već spomenutog Volkswagena kod kojeg se rezultati crvene, veliki pad imao je i Fiat. Uz 53 registracije proteklog mjeseca riječ je o 183 vozila, odnosno 77,54% manje. U postotku značajan pad, od 61,9%, odnosno 78 vozila bilježi Seat. On je proteklog mjeseca imao 48 registracija. Gledajući postotno, pad od 100% bilježe još tri marke. To su Smart, Bentley i Lamborghini. I dok je prvospomenuti Smart lani imao 4 registracije, druge dvije marke imale su po jednu, a ove godine sva tri proizvođača niti jednu.

Octavia nastavlja sigurnim tempom

Idemo sada vidjeti kakva je situacija po modelima. Vodeća je kao i proteklog mjeseca ponovno Škoda Octavia. Stigao je novih 181 primjerak, a što je 36 vozila više u odnosu na isti mjesec lani. Na drugom je mjestu Jeep Compass uz 97 primjeraka, a čime je za 130 vozila bolji u odnosu na prošlogodišnju veljaču. Treći je Renault Clio uz 83 primjerka, a što je za samo jedno vozilo više od Dacie Duster na četvrtoj poziciji.

Tijekom veljače stiglo je i 50 novih električnih modela. Najviše, njih 11 ima logotip Renaulta. Nadalje, tu je po 8 Opela i Audija, zatim pet Škoda i četiri VW-a. Tri nova električna modela bilježi i Porsche, a po dva Hyundai, Dacia, Peugeot  i Mini. Po jedan primjerak imali su Citroen. Dongfeng i Tesla. Ukupno smo ove godine stigli za 159 električnih modela, a što je 2,7% ukupnog tržišta od 5881 vozila. Dizelski su modeli uz 1265 vozila na 21,5% udjela, dok su benzinci na 3011 vozila odnosno 51,2% udjela.

Od električnih modela nešto su brojniji oni koji imaju i ugrađene plinske instalacije. Takvih je 207, i to 169 s logotipom Dacije, odnosno preostalih 38 Renaulta. Gotovo na razini dizelskih modela su hibridi. Oni uz 1239 vozila čine 21,1% udjela na tržištu. Tu su sve vrste hibrida, i iako se prvenstveno odnose na benzinske inačice, ima ih i dizelskih.

Uglavnom, ponovno vidimo kako će i ovogodišnje stanja na domaćem automobilskom tržištu biti dosta nepredvidivo. Iako se o koroni gotovo više ni ne priča, pojavio se novi razloga za zabrinutost – pitanje je kako će ratno stanje u Ukrajini utjecati na kompletnu proizvodnju, ali i prodaju vozila. Dostupnost vozila svakako će značajno utjecati na brojke koje će biti vidljive u statistikama. Nakon dva mjeseca stigli smo na 5881 osobni automobila, a što je za 473 vozila, odnosno 7,44% manje u odnosu na prva dva mjeseca protekle godine.

Podijeli:
1