Škoda najviše zahvaljujući Octaviji nastavlja s vodećom pozicijom!

Tijekom veljače je registrirano 2910 novih osobnih automobila, a što je za 529 vozila odnosno 15,38% manje u odnosu na isti mjesec lani. U postotku najveći pad ima Fiat uz 77,5% manje vozila, odnosno količinski Volkswagen koji je slabiji za 297 vozila
Prodaja novih osobnih automobila tijekom veljače ostala je gotovo na razini one tijekom siječnja. Dok je prvi mjesec u godini zabilježio 2971 novi osobni automobil tijekom najkraćeg mjeseca u godini stiglo je 2910 novih registracija. Znači, podaci agencije za istraživanje tržišta Promocija plus pokazuju kako je veljača bila slabija za 2%.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Neki rastu, dok neki padaju
Vodeća pozicija, kao i tijekom siječnja, pripala je Škodi uz 368 vozila, a čime je ova češka marka imala 12,65% tržišta proteklog mjeseca. Iza nje je, marka iste grupacije, Volkswagen uz 241 novoregistrirani model, odnosno udio od 8,28%. I dok je Škoda u odnosu na isti mjesec lani slabija za 83 vozila odnosno 18,4%, VW-ov gubitak je nešto veći. Imao je čak 297 manje registriranih vozila, a što je pad od 55,2%. Time je ujedno ova njemačka marka imala najveći količinski pad tijekom proteklog mjeseca.
Treća je pozicija pripala Kiji, a koja je uz 227 vozila bila za 35 vozila, odnosno 18,23% bolja u odnosu na isti mjesec lani. Slijedi Hyundai uz 226 vozila, dok valja izdvojiti Toyotu na petoj poziciji, a koja je uz 220 vozila, odnosno rast od 77 vozila u odnosu na veljaču 2021. godine imala porast od 53,85%.
Najtraženije marke (veljača) | ||
marka | primjeraka | % |
Škoda | 368 | 12,65% |
Volkswagen | 241 | 8,28% |
Kia | 227 | 7,80% |
Hyundai | 226 | 7,77% |
Toyota | 220 | 7,56% |
Dacia | 144 | 4,95% |
Renault | 143 | 4,91% |
Opel | 138 | 4,74% |
Mazda | 138 | 4,74% |
Audi | 124 | 4,26% |
Ford | 123 | 4,23% |
Jeep | 102 | 3,51% |
Mercedes | 87 | 2,99% |
Suzuki | 83 | 2,85% |
BMW | 74 | 2,54% |
Peugeot | 69 | 2,37% |
Citroen | 67 | 2,30% |
Nissan | 63 | 2,16% |
Fiat | 53 | 1,82% |
Seat | 48 | 1,65% |
Volvo | 48 | 1,65% |
Cupra | 37 | 1,27% |
Porsche | 18 | 0,62% |
Mini | 16 | 0,55% |
Mitsubishi | 13 | 0,45% |
Land Rover | 13 | 0,45% |
Honda | 9 | 0,31% |
Jaguar | 4 | 0,14% |
Subaru | 4 | 0,14% |
Lexus | 4 | 0,14% |
Alfa Romeo | 3 | 0,10% |
Dongfeng | 1 | 0,03% |
DS | 1 | 0,03% |
Tesla | 1 | 0,03% |
2910 | 100% |
Najveći količinski porast imao je Ford. Dok je prije godinu dana imao tek 20 registracija, sada je to poraslo na njih 123. Znači 103 vozila, odnosno 515% bolji rezultat. Ford je tako uz već spomenutu Toyotu i 56 primjeraka više Mazda vozila, u top tri marke s najvećim količinskim pomakom na bolje. Postotno veliki rast ima i Cupra, mlada marka koja je u ekspanziji. S prošlogodišnjih 7 na ovogodišnjih 37, riječ je o porastu od 428,57%.
Pored već spomenutog Volkswagena kod kojeg se rezultati crvene, veliki pad imao je i Fiat. Uz 53 registracije proteklog mjeseca riječ je o 183 vozila, odnosno 77,54% manje. U postotku značajan pad, od 61,9%, odnosno 78 vozila bilježi Seat. On je proteklog mjeseca imao 48 registracija. Gledajući postotno, pad od 100% bilježe još tri marke. To su Smart, Bentley i Lamborghini. I dok je prvospomenuti Smart lani imao 4 registracije, druge dvije marke imale su po jednu, a ove godine sva tri proizvođača niti jednu.
Octavia nastavlja sigurnim tempom
Idemo sada vidjeti kakva je situacija po modelima. Vodeća je kao i proteklog mjeseca ponovno Škoda Octavia. Stigao je novih 181 primjerak, a što je 36 vozila više u odnosu na isti mjesec lani. Na drugom je mjestu Jeep Compass uz 97 primjeraka, a čime je za 130 vozila bolji u odnosu na prošlogodišnju veljaču. Treći je Renault Clio uz 83 primjerka, a što je za samo jedno vozilo više od Dacie Duster na četvrtoj poziciji.
Tijekom veljače stiglo je i 50 novih električnih modela. Najviše, njih 11 ima logotip Renaulta. Nadalje, tu je po 8 Opela i Audija, zatim pet Škoda i četiri VW-a. Tri nova električna modela bilježi i Porsche, a po dva Hyundai, Dacia, Peugeot i Mini. Po jedan primjerak imali su Citroen. Dongfeng i Tesla. Ukupno smo ove godine stigli za 159 električnih modela, a što je 2,7% ukupnog tržišta od 5881 vozila. Dizelski su modeli uz 1265 vozila na 21,5% udjela, dok su benzinci na 3011 vozila odnosno 51,2% udjela.
Od električnih modela nešto su brojniji oni koji imaju i ugrađene plinske instalacije. Takvih je 207, i to 169 s logotipom Dacije, odnosno preostalih 38 Renaulta. Gotovo na razini dizelskih modela su hibridi. Oni uz 1239 vozila čine 21,1% udjela na tržištu. Tu su sve vrste hibrida, i iako se prvenstveno odnose na benzinske inačice, ima ih i dizelskih.
Uglavnom, ponovno vidimo kako će i ovogodišnje stanja na domaćem automobilskom tržištu biti dosta nepredvidivo. Iako se o koroni gotovo više ni ne priča, pojavio se novi razloga za zabrinutost – pitanje je kako će ratno stanje u Ukrajini utjecati na kompletnu proizvodnju, ali i prodaju vozila. Dostupnost vozila svakako će značajno utjecati na brojke koje će biti vidljive u statistikama. Nakon dva mjeseca stigli smo na 5881 osobni automobila, a što je za 473 vozila, odnosno 7,44% manje u odnosu na prva dva mjeseca protekle godine.