Renault na krilima električnog Twinga uvjerljivo vodeća marka

Francuska marka imala je 318 registracija, a time je bila uspješnija od korejske Kije koja je uz 248 registracija osvojila drugu poziciju ispred Škode s 218 vozila
Na početku prosinca stigli su podaci o registracijama novih osobnih automobila tijekom studenog. Podaci agencije Promocija plus govore kako smo proteklog mjeseca dobili 2560 novih osobnih automobila. To je za 96 vozila, odnosno 3,62% manje u odnosu na isti mjesec lani.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Vodeća pozicija tijekom studenog pripala je Renaultu uz 318 vozila, a što se, kao i mjesec ranije, ponajviše može zahvaliti pristizanju električnih izvedbi Twinga. Naime, tijekom proteklog mjeseca Renault je ubilježio čak 152 novih električnih vozila, a što se odnosi na šest primjeraka modela Zoe te 146 Twinga ZE.
1183 električna modela ove godine
Čitava ova godina izvrsna je za Kiju, a čiji se sjajni rezultati samo nastavljaju. Tako je ovaj korejski proizvođač stigao do 248 registracija, a što je bilo dovoljno za drugu poziciju tijekom studenog. Treće je mjesto pripalo Škodi uz 218 registracija, a jedino je još Dacija imala troznamenkasti rezultat koji počinje sa znamenkom dva – 207.
Kad smo već spomenuli električne modele koji su Renaultu uspjeli pomoć u osvajanju vodeće pozicije, red je da vidimo općenito stanje s električnim modelima. Tijekom proteklog mjeseca dobili smo 239 novih električnih modela, pa je tako Renaultu pripalo 63,6% tržišta. Tome možemo pridodati i 22 primjerka, odnosno 9,2% koliko je bio udio Dacije Spring. Treći model po registracijama proteklog je mjeseca bio Škodin Enyaq uz 16 primjeraka.
Slijede dva Volkswagenova modela, i to 13 primjeraka modela ID.4 te 9 primjeraka modela ID.3. Nakon već spomenutog modela Renault Zoe, slijedi 5 primjeraka modela Audi Q4 E-Tron te po tri primjerka modela Tesla Model Y te Peugeot 208. Po dva primjerka upisali su Kia Niro EV, Hyundai Ioniq 5, Mazda MX-30, VW e-Up, Mercedes EQA te Mini Cooper. Stigli su nam i po jedan Citroen E-C4, Audi E-Tron, Porsche Taycan te MG ZS.
Top 20 modela (studeni) | ||
model | primjeraka | % |
Renault Twingo | 153 | 5,98% |
Dacia Duster | 113 | 4,41% |
Škoda Octavia | 111 | 4,34% |
Hyundai Tucson | 88 | 3,44% |
Dacia Sandero | 72 | 2,81% |
Peugeot 2008 | 64 | 2,50% |
Renault Clio | 63 | 2,46% |
Kia XCeed | 59 | 2,30% |
Kia Ceed | 55 | 2,15% |
Fiat Panda | 54 | 2,11% |
Volkswagen T-Roc | 49 | 1,91% |
Kia Sportage | 47 | 1,84% |
Renault Megane | 44 | 1,72% |
Kia Stonic | 43 | 1,68% |
Mazda CX-30 | 43 | 1,68% |
Kia Rio | 41 | 1,60% |
Opel Corsa | 40 | 1,56% |
Hyundai I30 | 39 | 1,52% |
Peugeot 208 | 38 | 1,48% |
Škoda Kamiq | 38 | 1,48% |
Ostali | 1306 | 51,02% |
UKUPNO | 2560 | 100% |
Ukupno smo ove godine stigli na 1183 električnih automobila, odnosno 2,8% ukupnog tržišta od 42.805 novih osobnih vozila. Kao i proteklog mjeseca, na godišnjoj razini vodeći je Renault uz okruglo četiri stotine primjeraka, odnosno 33,8% svih pristiglih električnih modela. Na drugoj je poziciji Tesla koja je ove godine stigla na 193 primjerka, odnosno 16,3% udjela. Treći je Volkswagen uz 161 vozilo, a slijedi ga Škoda uz 108 primjeraka. Valja spomenuti i Hyundai koji je peti uz 82 primjerka. Ukupno su ove godine registrirani električni modeli 22 različite marke vozila.
Prvo mjesto za Opel Corsu
Već spomenuti Renault Twingo proteklog je mjeseca bio i vodeći model uz ukupno 153 registracije. Znači, 146 električnih i 7 s konvencionalnim motorom. Druga je pozicija pripala Daciji Duster uz 113 primjeraka, a jedino je još Škoda Octavia uz 111 primjeraka ostvarila troznamenkasti rezultat.
Opel Corsa je uz 40 primjeraka proteklog mjeseca i dalje vodeći model na godišnjoj razini uz ukupno 1836 registracija. To je 111 primjerak više od drugopozicionirane Škode, pa teško da će češki model u posljednjem mjesecu uspjeti napravit toliko bolji rezultat da bi preoteo vodeću poziciju Corsi. Treća je pozicija sigurna za Daciju Duster.
Najtraženije marke (studeni) | ||
marka | primjeraka | % |
Renault | 318 | 12,42% |
Kia | 248 | 9,69% |
Škoda | 218 | 8,52% |
Dacia | 207 | 8,09% |
Hyundai | 192 | 7,50% |
Volkswagen | 162 | 6,33% |
Toyota | 147 | 5,74% |
Peugeot | 127 | 4,96% |
Opel | 101 | 3,95% |
Mazda | 89 | 3,48% |
BMW | 86 | 3,36% |
Citroen | 79 | 3,09% |
Fiat | 78 | 3,05% |
Suzuki | 74 | 2,89% |
Mercedes | 74 | 2,89% |
Ford | 66 | 2,58% |
Audi | 65 | 2,54% |
Seat | 49 | 1,91% |
Nissan | 41 | 1,60% |
Volvo | 38 | 1,48% |
Honda | 15 | 0,59% |
Cupra | 15 | 0,59% |
Land Rover | 12 | 0,47% |
Jaguar | 12 | 0,47% |
Jeep | 11 | 0,43% |
Porsche | 11 | 0,43% |
Mitsubishi | 7 | 0,27% |
Mini | 5 | 0,20% |
Subaru | 4 | 0,16% |
Tesla | 3 | 0,12% |
Alfa Romeo | 3 | 0,12% |
Lexus | 1 | 0,04% |
MG | 1 | 0,04% |
Lamborghini | 1 | 0,04% |
Ukupno | 2560 | 100% |
Problemi s poluvodičima zahvatili su sve proizvođače, neke više, neke manje, a bojimo se kako će se ti problemi preslikati i na dobar dio iduće godine. Ovu godinu završit ćemo na nešto više od 45 tisuća primjeraka, a teško je dati bilo kakva predviđanja što nas očekuje iduće godine.