Opel se vraća u igru uz najbolji rezultat u posljednjih 20 mjeseci

Opel se vraća u igru uz najbolji rezultat u posljednjih 20 mjeseci
tekst: Ivan Cvetković

Rezultati prodaje novih automobila u travnju

Tijekom travnja vodeća je marka ponovno bio Volkswagen uz 589 registracija, svega 35 manje ima Škoda, dok je trećeplasirani Opel imao 390 registracija

Travanj nam je donio malo živosti, odnosno neke pomake na tržištu novih osobnih automobila. Podaci agencije Promocija plus tako pokazuju kako je proteklog mjeseca napravljen identičan rezultat kao i mjesec ranije, odnosno 4.165 vozila. Znamo li kako je protekle godine travanj bio iznimno loš za prodaju osobnih automobila, ne čudi što je tijekom prošlog mjeseca, uz maloprije naveden rezultat, ostvaren rast od 284,23%. Iako bi mnogi pomislili kako je to izvrstan rezultat, valja imati na umu kako je tijekom 2019. godine taj isti mjesec donio 8.633 registracija. Znači, protekli je mjesec bio ua čak 51,76% slabiji od travnja prije dvije godine!

-- tekst slijedi nakon oglasa --

U jednom mjesecu više nego u prva tri zajedno

Idemo sada malo detaljni provjeriti što su pojedine marke ostvarile. U poretku marki, u samom vrhu nema nikakvih iznenađenja.

Uobičajeni poredak znači da je Volkswagen i dalje vodeći, i to u slučaju proteklog mjeseca, uz 589 registracija. Drugo mjesto pripalo je ponovno Škodi uz 554 vozila, a iznenađenje je ipak na trećoj poziciji. Tu je iskočio Opel. Uz 390 registracija tijekom proteklog mjeseca, znači da su u jednom mjesecu ostvarili više nego li u prva tri mjeseca ove godine, kad su bile 383 registracije. Isto tako ovo je najbolji rezultat za Opel od srpnja 2019. godine kad je imao 706 registracija.

Dalje slijede Renault, Suzuki, Peugeot te Kia i Dacija, jedine marke koje su imale rezultat bolji od 200 vozila. Nakon strelovitog početka godine, sada su ožujak i travanj donijeli bitno manje rezultate za Fiat. Znači, tijekom prva dva mjeseca talijanska marka imala je 246 odnosno 236 registracija, i onda posljednja dva mjeseca 43, pa 42 registracije.

Dok Audi i Mercedes uz 143, odnosno 109 registracije bilježe troznamenkaste rezultate, BMW je imao 70 vozila. U uzlaznoj je putanji pak Nissan uz 110 registracija, a rezultati za prva tri mjeseca su bili dvoznamenkasti. Sve 31 marke registrirane tijekom travnja ove godine imale su rezultate bilje nego li prošlogodišnjeg travnja. Time se ne mogu pohvaliti Tesla i Alfa Romeo, koje ovog travnja nisu imali niti jednu registraciju. Tesla je prošle godine u travnju imala dvije, a Alfa Romeo jednu registraciju.

Izvrstan rezultat za Corsu

Malo je promjena bilo u poretku najtraženijih modela. Ovdje inače caruje Škoda Octavia, koja ipak ima i poneki mjesec kad ne briljira. Sad vidimo kako je upravo uz 309 registracija nove Corse Opel stigao i do najboljeg rezultata nakon 20 mjeseci. Drugo je mjesto pripalo Octaviji uz 227 registracija. Slijede dva VW-a – T-Cross i T-Roc uz 171 odnosno 136 primjeraka. Dobar rezultat bilježe i Citroen C3 uz najmanji troznamenkasti broj registracija, te Nissan Qashqai, Renault Captur i Škoda Scala uz 71, 67 odnosno 56 primjeraka. To su modelu koji se ne susreću često među dvadeset najtraženijih.

Lagani porast električnih modela

Travanj nam je donio još 34 u potpunosti električna modela. Tako smo ove godine stigli na ukupno 175 EV primjeraka, dok ih je lani u isto vrijeme bilo 141. Tri su marke gotovo izjednačene u samom vrhu električnih modela.

Nakon četiri mjeseca vodeći je Renault uz 34 primjerka. Jedan manje ima Škoda te još jedan manje Tesla. Na četvrtom je mjestu VW uz 22 primjerka, a dodatnih deset manje ima Smart. Deset vozila bilježi Peugeot, a četiri manje Mazda. Nadalje, tu su po četiri Nissana i Minija, pa zatim jedan manje Porsche odnosno po dvije Kije, Opela, Audija i Mercedesa. Jedno vozilo imaju Fiat i Citroen.

Električna vozila čine 1,2% ukupnog tržišta. Uz 458 primjeraka (51 Renault i 406 Dacia) plinskim instalacijama imaju udio od 3,1%. Ove je godine stiglo i 2006 hibrida (udio od 13,7%) te 4067 dizelaša, a čime imaju udio od tek 27,7%. Ostatak od 7987 vozila, odnosno 54,3% odnosi se na benzinske inačice.

Ukupni dojam

Ukupno smo ove godine stigli na 14.684 vozila, a što je za 3571 vozila odnosno 32,13% porast u odnosu na prva četiri mjeseca protekle godine. Od ukupno 36 različitih marki modela vozila koja su ove godine registrirana u Hrvatskoj, njih tek šest bilježi slabiju prodaju. Za 25%, odnosno s 24 na 18 vozila pao je Jaguar. Lani 9,  ove godine dva manje ima Subaru. Alfa Romeo i Lexus uz dva, odnosno jedno vozilo manje imaju identičan pad od 20%. Mini ima pad od 10,53%, a Volvo je slabiji za 10,1%.

Ukupno smo ove godine, odnosu na prva četiri mjeseca 2019. godine slabiji za 6.088 vozila, odnosno 29,31%. Kako bi mnogi iz ‘kovid stožera’ voljeli govoriti ‘iduća dva mjeseca su ključna’. Da, upravo bi ta dva mjeseca trebala pokazati hoće li biti bolje turističke sezone, a što bi značilo i bolje prodaje vozila.

Podijeli:
1