I dalje ništa od oporavka prodaje. Ožujak slabiji od lanjskog

I dalje ništa od oporavka prodaje. Ožujak slabiji od lanjskog
tekst: Ivan Cvetković

Najtraženiji model proteklog mjeseca bio je Hyundai Tucson uz 125 registracija, i to svega četiri primjerka ispred Opel Mokke, odnosno 12 od Kijinog modela XCeed

Već su protekla tri mjeseca, a i dalje prodajni rezultati novih automobila nalaze se u crvenom. Negativni rezultati u odnosu na proteklu godinu postali su uobičajena slika. Kako ti i inače biva, ima marki koje bilježe slabije rezultate, ali i onih koje bilježe ozbiljnije pozitivne pomake u odnosu na godinu ranije. Tako se mjesečni rezultati crvene kod vodeće Škode i drugoplasiranog Volkswagena, ali i kod Suzukija, pa recimo Seata i Hyundaija.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Mnogi muku muče s isporukama

Uglavnom, proteklog smo mjeseca, prema podacima agencije Promocija plus imali 3882 registracije novih osobnih automobila. To je za 283 vozila, odnosno 6,79% slabije u odnosu na isti mjesec protekle godine. Ono što je bitno znati, problem s negativnim rezultatima nije uzrokovano manjom potražnjom za vozilima, već manjim mogućnošću isporuke samih proizvođača. Problemi u nabavi određenih komponenti vozila uzrokuje globalne probleme.

Najtraženije marke (ožujak)
marka primjeraka %
Kia 387 9,97%
Škoda 335 8,63%
Opel 332 8,55%
Volkswagen 330 8,50%
Toyota 264 6,80%
Ford 243 6,26%
Dacia 240 6,18%
Hyundai 203 5,23%
Mazda 187 4,82%
Renault 177 4,56%
Mercedes 157 4,04%
Audi 135 3,48%
Suzuki 127 3,27%
Peugeot 122 3,14%
BMW 95 2,45%
Citroen 87 2,24%
Nissan 78 2,01%
Jeep 73 1,88%
Seat 69 1,78%
Volvo 62 1,60%
Fiat 45 1,16%
Cupra 29 0,75%
Honda 21 0,54%
Porsche 19 0,49%
Mitsubishi 13 0,33%
Tesla 13 0,33%
Land Rover 12 0,31%
Mini 11 0,28%
Lexus 4 0,10%
Smart 4 0,10%
Alfa Romeo 3 0,08%
Jaguar 2 0,05%
Subaru 1 0,03%
Dongfeng 1 0,03%
Bentley 1 0,03%
3882 100%

Vodeća marka proteklog mjeseca bila je Kia uz 387 registracija. Time je iza sebe ostavila Škodu, Opel i Volkswagen čije su razlike bile u nekoliko primjeraka. Naime, češki je proizvođač imao 335 registracija, Opel tek dvije manje, dok je VW bio na njih 330. Dok je Kia u odnosu na proteklu godinu napravila značajan rast, od 126 vozila, odnosno 48,28%, Škoda i Volkswagen ubilježili su pad od ukupno 543 vozila. Tako je Škoda bila slabija za 42,74%, a VW za 47,03%. Značajan pad, s 303 na 127 vozila, odnosno 58,09% imao je Suzuki. Seat je sa 188 automobila pao na njih 69, odnosno 63,6%.

Nije sve tako sivo

Bilo je i pozitivnih primjera. Pored već spomenute Kije, bolje rezultate tijekom ožujka, odnosu na godinu ranije imala je i Toyota koja je uz 264 registracije ostvarila porast od 114 vozila, odnosno 76%. Opel je imao rast sa 165 na 332 vozila, odnosno preko 101%. Rekorder, gledano u postotku svakako je Ford. S tek 53 vozila lani, sada je stigao na njih 243. To je porast od 190 vozila, odnosno 358,49%. Ukupno su tijekom proteklog mjeseca ubilježene registracije 35 različitih marki vozila.

Idemo sada malo vidjeti koji su to bili najtraženiji modeli. Tek su četiri modela ostvarili troznamenkasti rezultat, a prva pozicija pripala je Hyundaijevom modelu Tucson. Ovaj SUV imao je 125 registracija, a što je čak 13 vozila više nego tijekom siječnja i veljače zajedno. Drugo mjesto pripalo je Opelovom modelu Mokka uz 121 primjerak. I ona je time bila uspješnija u odnosu na prva dva mjeseca ove godine zajedno, i to za četiri vozila. Treće mjesto uz 113 vozila osvojila je Kia XCeed, dok je četvrti Dacijin model Sandero uz 107 primjeraka. Sandero je inače ove godine četvrti najtraženiji modela, dok je bratski Duster na drugoj poziciji. Duster je proteklog mjeseca uz 94 registracije bio peti najtraženiji model. Ukupno vodeća Škoda Octavia imala je 80 registracija i time je bila na jedanaestoj poziciji.

Dizelašima manje od petina tržišta

U ukupnom zbiru nakon tri mjeseca, vodeća je Škoda uz 1068 registracija, odnos s udjelom od 10,94%. Škoda kaska 340 vozila, odnosno 24,15% u odnosu na isto razdoblje lani. Na drugoj je poziciji Volkswagen uz 918 registracija, odnosno njih 892 ili 49,28% manje u odnosu na godinu ranije. Treća je Kia uz 838 registracija, a što je 286 vozila ili 51,81% bolje nego lani. Iako u vozilima nešto manje, njih 251, u postotku je četvrtoplasirana Toyota napravila rast od 64,19%. Zanimljivo je kako je Dacija uspjela napraviti identičan rezultat uz 591 vozila ove, ali i protekle godine. Negativni rekorder uz pad od 73,71% je Fiat, odnosno u vozilima je to njih 387 manje. Lani su imali 525, a ove godine 138 vozila. Treba znati kako je glavnina onih iz protekle godine na kraju napustila Hrvatsku…

Udio dizelaša je u konstantnom padu. Uz 1920 vozila, dizelski primjerci imaju udio od 19,7%. To je manje i od hibrida koji uz 2231 vozilo imaju udio od 22,9%. Benzinski su modeli na 51,1%, a 250 električnih vozila znači udio od 2,6%. Nešto su bolji benzinski modeli opremljeni i plinskim instalacijama. Takvih je bilo 375 vozila, a što znači udio od 3,8%. Zanimljivost je što je riječ o 57 Renaulta i 318 Dacia modela.

Nema više povoljnih rent-a-car ponuda

Tradicionalno, najviše je vozila registrirano na području zagrebačke regije. Uz 4392 vozila ovoj regiji pripada 44,99% tržišta. Ove je godine na drugoj poziciji Primorsko-goranska županija uz 784 vozila, dok je treće mjesto pripalo Splitsko-dalmatinskoj županiji uz 702 vozila. Slijedi Istarska, pa Bjelovarsko-bilogorska, odnosno Osječko-baranjska pa Zadarska županija…

Već su počeli pristizati automobili koji pune rent-a-car tvrtke, no iako su najave za turističku sezonu dosta dobro, postaje jasno kako će biti problem s automobilima. Mnoge rent-a-car tvrtke neće uspjeti pribavit dovoljnu količinu vozila, barem onih novih, pa postoji mogućnost da će na nekim stranim tržištima potražiti i rabljene primjerke. Najveći je problem što generalno nedostaje automobila na mnogim tržištima, a što ujedno znači i kontinuirani porast cijena.

Podijeli:
1