Tifonova mreža brzih punionica za e-vozila

Tifonova mreža brzih punionica za e-vozila
tekst: Sandro Vrbanus foto: autonet.hr

Tifon d.o.o., član MOL Grupe, danas je na benzinskoj postaji Draganić sjever (autocesta A1, nadomak Karlovca) službeno u rad pustio brzu punionicu za električna vozila pod brendom MOL Plugee. Istovremeno su u rad puštene i brze punionice na prodajnim mjestima Draganić jug i Ravna Gora. Riječ je o prvim brzim punionicama za električna vozila na domaćim autocestama, a uz svečano otvorenje prvih triju punionica doznali smo i da je u planu do kraja ove godine otvoriti ih ukupno 11.

Do kraja svibnja Tifon će u rad pustiti i brze punionice na svojim prodajnim mjestima na Dobri (u oba smjera, autocesta A1 između Bosiljeva i Ogulina) te na Jasenicama (također A1, podno Sv. Roka). Ostale četiri brze punionice nalaze se u Zagrebu. Sljedeće godine na lokaciji Ravna Gora bit će otvorena i prva ultra brza punionica (150-350 kW).

NEXT-E

Danas otvorene punionice, kao i one najavljenje, dio su projekta NEXT-E koji se s 18,84 milijuna eura sufinancira kroz programe Europske unije, a u kojem Tifon sudjeluje kao član MOL Grupe. Osim MOL-a u projektu sudjeluju i E.ON, HEP, Petrol, Nissan i BMW.

Projekt će rezultirati otvaranjem čak 252 punionice električnih vozila u zemljama Jugoistočne Europe. Od njih 222 će biti brze punionice (do 50 kW), dok će 30 biti ultra brzih (snage 150-350 kW). Osim Hrvatske, projektom su obuhvaćene i Češka, Slovačka, Mađarska, Rumunjska i Slovenija. Plan je da se ove zemlje pokriju mrežom punionica prosječne “gustoće” od 80 kilometara, što bi trebalo biti dovoljno za duža putovanja i onih električnih automobila koji imaju najmanje kapacitete baterija.

U Hrvatskoj bi u sklopu NEXT-E projekta ukupno trebalo niknuti 58 brzih punionica, od čega će ih 12 biti u sklopu Tifonovih prodajnih mjesta.

Tehničke karakteristike punionica

MOL Plugee brze punionice na Tifonovim prodajnim mjestima podržavaju standarde punjenja Type2 (AC, 22 kW) te CHAdeMO i CCS (DC, 50 kW). Korištenje punionica bit će besplatno do 16. svibnja, nakon čega će se AC punjenje naplaćivati 54,90 kuna, a brzo DC 74,90 kuna po sesiji punjenja, bez obzira koliko ona trajala i koliko energije automobil zahtijevao.

Naplata po punjenju a ne po utrošenom kilovatu, pojasnili su iz Tifona, način je da kompanija naplati uslugu punjenja i time pokrije vlastite operativne troškove. Naime, u Hrvatskoj im zbog regulatornih prepreka nije dozvoljena preprodaja električne energije i, shodno tome, naplata po potrošnji.

Na svakoj od lokacija za sada se nalaze tri priključka, a istodobno se na punjačima mogu puniti dva automobila (po jedan na AC i DC priključku). Do sljedeće godine Tifon i MOL planiraju pokrenuti i vlastitu mobilnu aplikaciju koja će korisnicima omogućiti rezerviranje termina i razne dodatne funkcije viđene kod nekih drugih pružatelja sličnih usluga.

Analiza tržišta

Do 2030. godine u Tifonu očekuju pad udjela vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem na svjetskom tržištu. 50% tržišta do tada će činiti hibridna i potpuno električna vozila ili vozila na neki drugi, alternativi pogon. Već do 2025. godine očekuje se pad cijene električnih vozila na razinu cijene vozila na tradicionalna goriva.

Očekuje se i porast ukupne prevezene kilometraže. Dijeljenje usluga mobilnosti i tehnologije autonomnog upravljanja vozilima snizit će troškove vožnje i povećati mobilnost. Stoga će Tifon u sklopu projekta NEXT-E nastaviti otvarati brze punionice uz klasične benzinske postaje.

Osim otvaranja punionica električnih vozila na postojećim prodajnim mjestima Tifona, iz kompanije su najavili i da će sve njihove nove lokacije u Hrvatskoj od početka biti opremljene brzim punionicama.

Svečano otvorenje

Prvu brzu punionicu za električna vozila na hrvatskim autocestama prvim punjenjem na Draganiću danas je u rad službeno pustio predsjednik Uprave Tifona Siniša Komnenović, koji je tom prilikom izjavio:

“Na četiri prodajna mjesta u Zagrebu Tifon vlasnicima električnih vozila nudi uslugu brzog punjenja, a prvi smo u Hrvatskoj doveli brze punionice za električna vozila i na ključne hrvatske prometne koridore, autoceste A1 i A6. Dio je to naše strategije razvoja kao člana konzorcija uključenog u projekt NEXT-E, ali i naše namjere da korisnicima pružimo vrhunsku kvalitetu prateći svjetske trendove, posebice na polju zaštite okoliša. Od početka ove godine pristižu nam upiti naših korisnika iz cijele Europe o povezivanju obale i kontinenta punionicama za električna vozila, zbog čega smo iznimno ponosni što ćemo im to od danas i omogućiti. Veliki je ovo događaj za hrvatski turizam i gospodarstvo u cjelini, baš kao i veliki korak naprijed u odgovornom i učinkovitom upravljanju energijom i smanjenju emisija CO2, čemu Tifon, kao odgovorna kompanija, i teži.”

Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Tifonove brze punionice električnih vozila u Hrvatskoj

LokacijaAdresaStatus
Zagreb LučkoBP Tifon, Karlovačka cesta 88, LučkoOtvoreno
Zagreb BuzinBP Tifon, Baneki 18, BuzinOtvoreno
Zagreb istokBP Tifon, Slavonska avenija 110Otvoreno
Zagreb JankomirBP Tifon, Ljubljanska avenija 10Otvoreno
Draganić jugBP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Draganić jugOtvoreno
Draganić sjeverBP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Draganić sjeverOtvoreno
Ravna GoraBP Tifon, Autocesta A6, Odmorište Ravna GoraOtvoreno (ultra brza punionica od 2020.)
Dobra istokBP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Dobra istokOtvorenje svibanj 2019.
Dobra zapadBP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Dobra zapadOtvorenje svibanj 2019.
Jasenice jugBP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Jasenice jugOtvorenje svibanj 2019.
Jasenice sjeverBP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Jasenice sjeverOtvorenje svibanj 2019.

Podijeli:
1