Tifonova mreža brzih punionica za e-vozila

Tifon d.o.o., član MOL Grupe, danas je na benzinskoj postaji Draganić sjever (autocesta A1, nadomak Karlovca) službeno u rad pustio brzu punionicu za električna vozila pod brendom MOL Plugee. Istovremeno su u rad puštene i brze punionice na prodajnim mjestima Draganić jug i Ravna Gora. Riječ je o prvim brzim punionicama za električna vozila na domaćim autocestama, a uz svečano otvorenje prvih triju punionica doznali smo i da je u planu do kraja ove godine otvoriti ih ukupno 11.
Do kraja svibnja Tifon će u rad pustiti i brze punionice na svojim prodajnim mjestima na Dobri (u oba smjera, autocesta A1 između Bosiljeva i Ogulina) te na Jasenicama (također A1, podno Sv. Roka). Ostale četiri brze punionice nalaze se u Zagrebu. Sljedeće godine na lokaciji Ravna Gora bit će otvorena i prva ultra brza punionica (150-350 kW).
NEXT-E
Danas otvorene punionice, kao i one najavljenje, dio su projekta NEXT-E koji se s 18,84 milijuna eura sufinancira kroz programe Europske unije, a u kojem Tifon sudjeluje kao član MOL Grupe. Osim MOL-a u projektu sudjeluju i E.ON, HEP, Petrol, Nissan i BMW.
Projekt će rezultirati otvaranjem čak 252 punionice električnih vozila u zemljama Jugoistočne Europe. Od njih 222 će biti brze punionice (do 50 kW), dok će 30 biti ultra brzih (snage 150-350 kW). Osim Hrvatske, projektom su obuhvaćene i Češka, Slovačka, Mađarska, Rumunjska i Slovenija. Plan je da se ove zemlje pokriju mrežom punionica prosječne “gustoće” od 80 kilometara, što bi trebalo biti dovoljno za duža putovanja i onih električnih automobila koji imaju najmanje kapacitete baterija.
U Hrvatskoj bi u sklopu NEXT-E projekta ukupno trebalo niknuti 58 brzih punionica, od čega će ih 12 biti u sklopu Tifonovih prodajnih mjesta.
Tehničke karakteristike punionica
MOL Plugee brze punionice na Tifonovim prodajnim mjestima podržavaju standarde punjenja Type2 (AC, 22 kW) te CHAdeMO i CCS (DC, 50 kW). Korištenje punionica bit će besplatno do 16. svibnja, nakon čega će se AC punjenje naplaćivati 54,90 kuna, a brzo DC 74,90 kuna po sesiji punjenja, bez obzira koliko ona trajala i koliko energije automobil zahtijevao.
Naplata po punjenju a ne po utrošenom kilovatu, pojasnili su iz Tifona, način je da kompanija naplati uslugu punjenja i time pokrije vlastite operativne troškove. Naime, u Hrvatskoj im zbog regulatornih prepreka nije dozvoljena preprodaja električne energije i, shodno tome, naplata po potrošnji.
Na svakoj od lokacija za sada se nalaze tri priključka, a istodobno se na punjačima mogu puniti dva automobila (po jedan na AC i DC priključku). Do sljedeće godine Tifon i MOL planiraju pokrenuti i vlastitu mobilnu aplikaciju koja će korisnicima omogućiti rezerviranje termina i razne dodatne funkcije viđene kod nekih drugih pružatelja sličnih usluga.
Analiza tržišta
Do 2030. godine u Tifonu očekuju pad udjela vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem na svjetskom tržištu. 50% tržišta do tada će činiti hibridna i potpuno električna vozila ili vozila na neki drugi, alternativi pogon. Već do 2025. godine očekuje se pad cijene električnih vozila na razinu cijene vozila na tradicionalna goriva.
Očekuje se i porast ukupne prevezene kilometraže. Dijeljenje usluga mobilnosti i tehnologije autonomnog upravljanja vozilima snizit će troškove vožnje i povećati mobilnost. Stoga će Tifon u sklopu projekta NEXT-E nastaviti otvarati brze punionice uz klasične benzinske postaje.
Osim otvaranja punionica električnih vozila na postojećim prodajnim mjestima Tifona, iz kompanije su najavili i da će sve njihove nove lokacije u Hrvatskoj od početka biti opremljene brzim punionicama.
Svečano otvorenje
Prvu brzu punionicu za električna vozila na hrvatskim autocestama prvim punjenjem na Draganiću danas je u rad službeno pustio predsjednik Uprave Tifona Siniša Komnenović, koji je tom prilikom izjavio:
“Na četiri prodajna mjesta u Zagrebu Tifon vlasnicima električnih vozila nudi uslugu brzog punjenja, a prvi smo u Hrvatskoj doveli brze punionice za električna vozila i na ključne hrvatske prometne koridore, autoceste A1 i A6. Dio je to naše strategije razvoja kao člana konzorcija uključenog u projekt NEXT-E, ali i naše namjere da korisnicima pružimo vrhunsku kvalitetu prateći svjetske trendove, posebice na polju zaštite okoliša. Od početka ove godine pristižu nam upiti naših korisnika iz cijele Europe o povezivanju obale i kontinenta punionicama za električna vozila, zbog čega smo iznimno ponosni što ćemo im to od danas i omogućiti. Veliki je ovo događaj za hrvatski turizam i gospodarstvo u cjelini, baš kao i veliki korak naprijed u odgovornom i učinkovitom upravljanju energijom i smanjenju emisija CO2, čemu Tifon, kao odgovorna kompanija, i teži.”
Tifonove brze punionice električnih vozila u Hrvatskoj
Lokacija | Adresa | Status |
Zagreb Lučko | BP Tifon, Karlovačka cesta 88, Lučko | Otvoreno |
Zagreb Buzin | BP Tifon, Baneki 18, Buzin | Otvoreno |
Zagreb istok | BP Tifon, Slavonska avenija 110 | Otvoreno |
Zagreb Jankomir | BP Tifon, Ljubljanska avenija 10 | Otvoreno |
Draganić jug | BP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Draganić jug | Otvoreno |
Draganić sjever | BP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Draganić sjever | Otvoreno |
Ravna Gora | BP Tifon, Autocesta A6, Odmorište Ravna Gora | Otvoreno (ultra brza punionica od 2020.) |
Dobra istok | BP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Dobra istok | Otvorenje svibanj 2019. |
Dobra zapad | BP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Dobra zapad | Otvorenje svibanj 2019. |
Jasenice jug | BP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Jasenice jug | Otvorenje svibanj 2019. |
Jasenice sjever | BP Tifon, Autocesta A1, Odmorište Jasenice sjever | Otvorenje svibanj 2019. |