Stiže novi Ford Ranger koji će dolaziti i s VW-ovim logotipom

Stiže novi Ford Ranger koji će dolaziti i s VW-ovim logotipom

Ponuda pick up vozila sve je tanja, a što uvjetuju i sve strože ekološke norme koje muče ove nešto veće zagađivače

Ford je iznimno veliki proizvođač pick up vozila, a čemu naravno u prilog ide američko tržište koje je poznati ljubitelj ovakvih vozila. Upravo su predstavili novu generaciju modela Ranger, a koji neodoljivo podsjeća na poznati model F-150. Ranger sada djeluje iznimno moćno, a tome u prilog idu u dnevna LED svjetla u obliku slova C. Po prvi put Ford Ranger nudi matrična LED prednja svjetla Za razvoj nove generacije zaslužan je Fordov Centar za razvoj proizvoda u Australiji.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Proizvodnja u Južnoj Africi

Iako je novi model ugledao svjetlo dana, treba imati na umu kako će se na europskim tržištima knjige narudžbi otvoriti kroz godinu dana, a prve isporuke krenut će početkom 2023. godine. To bi trebalo pomoći daljnje jačanje na Starom kontinentu gdje je trenutni Ranger lider u segmentu pick up vozila. Ford je najavio i kako kreće suradnja s Volkswagen grupacijom na polju gospodarskih vozila. Sukladno tome iduća generacija VW Amaroka, koja bi trebala biti predstavljena tijekom 2022. godine bit će bazirana na Rangeru. Oba će modela dolaziti i iz tvornice Silverton iz Južne Afrike.

Mišljenje kupaca bilo je ključno za razvoj novog robusnog izgleda Rangera sljedeće generacije. Ford je proveo puno vremena s vlasnicima diljem svijeta, provodeći više od 5000 intervjua i desetke radionica za kupce kako bi razumjeli kako kupci koriste svoja pick-up vozila, kao i što žele te očekuju u novom Rangeru.

Prema željama kupaca

‘Kupci su nam rekli da Ranger mora izgledati čvrsto i treba ulijevati povjerenje’, rekao je Max Tran, glavni dizajner za Ranger. ‘Bili su vrlo jasni u tome što bi Ranger trebao biti, i po načinu na koji izgleda i kako se osjećaju zbog njega.’

Ispod nove karoserije nalazi se unaprijeđeno podvozje s 5 centimetara dužim međuosovinskim razmakom i 5 cm širim tragom od prethodnog Rangera. Novooblikovana prednja struktura stvara više prostora u motornom prostoru za novi V6 motor i pomaže Rangeru u budućnosti za druge pogonske tehnologije. Također otvara prednji dio kako bi se omogućio veći protok zraka do hladnjaka, što pomaže u održavanju niskih radnih temperatura prilikom vuče ili prijevoza teških tereta.

Pripremljen i snažan V6 motor

Kupci su tražili izbor veće snage i okretnog momenta za vuču teških tereta i ekstremne terenske vožnje, pa je tim dodao Fordov dokazani 3,0-litreni V6 turbodizel i razvio ga za Ranger. To je jedna od tri opcije turbodizelskog motora dostupne pri predstavljanju. Biti će tu i izbor provjerenih turbo i biturbo 2,0-litrenih in-line četverocilindričnih dizelaša. Single-turbo dolazi u dvije različite razine performansi. Biturbo motor je sofisticiranija varijanta performansi za kupce koji žele više snage, ali moraju zadržati učinkovitost goriva.

Inženjeri su pomaknuli prednje kotače za 5 cm prema naprijed za bolji prilazni kut i vanjski dio za bolju artikulaciju van ceste, poboljšavajući terensko iskustvo. Također su pomaknuli amortizere stražnjeg ovjesa izvan tračnica okvira kako bi vozačima i putnicima omogućili bolju vožnju na cesti i izvan nje, bez obzira na to nose li teški teret na posao ili samo vode obitelj na večeru.

Još bolji pogon na sva četiri kotača

Kupci će imati izbor između dva sustava pogona na sva četiri kotača – elektronički sustav promjene prijenosa shift-on-the-fly ili napredni novi stalni sustav pogona na sva četiri kotača s umirujućim načinom set-and-forget, dizajniranim za mogućnost kada i gdje je to kupcima potrebno. Off-road oporavak olakšan je istaknutim dvostrukim kukicama za oporavak u prednjem braniku.

Nadalje, kupci su željeli fleksibilan, moderan kokpit koji će zadovoljiti i poslovne i obiteljske dužnosti. Dakle, Ranger mora služiti kao radni prostor, ali i da osigura ugodu uz pametne značajke s više udobnosti i mogućnosti više nego prije. Tako se koriste materijali koji su ugodniji na dodir, ali i dalje otporni na habanje.

Digitalne tehnologije

Tu je i digitalizacija, pa je srce Rangerovog povezivog iskustva veliki 10,1-inčni ili 12-inčni zaslon osjetljiv na dodir u središnjem dijelu. Nadopunjuje potpuno digitalnu ploču s instrumentima i opremljen je najnovijim Fordovim SYNC 4 sustavom, koji je spreman za kupce sa svojim glasovnim komunikacijskim, zabavnim i informacijskim sustavima. Osim toga, tu je i tvornički ugrađen FordPass Connect modem. On omogućuje povezivanje u pokretu kada je povezan s aplikacijom FordPass. Time se poboljšava iskustvo vlasništva sa značajkama kao što su daljinsko pokretanje, status vozila i funkcije daljinskog zaključavanja i otključavanja putem mobilnog uređaja.

Mnoge od tradicionalnih kontrola načina vožnje premještene su s instrumentne ploče i središnje konzole na SYNC zaslon. Jednim pritiskom na tipku vozači mogu prijeći na Rangerov namjenski zaslon za sve off-road načine vožnje gdje mogu pratiti pogonsku liniju, kut upravljanja, kutove nagiba vozila i druge kontrole.

Zaslon je također povezan s kamerom koja nudi pregled 360 stupnjeva kako bi parkiranje bilo lakše u skučenim gradskim prostorima ili kao pomoć pri savladavanju posebno teških terena. Osim toga, kupci mogu kontrolirati Rangerov novi sustav vanjske zonske rasvjete putem zaslona osjetljivog na dodir ili aplikacije FordPass, što znači da ne moraju raditi ili kampirati u mraku. Ranger tehnologija također će biti prilagođena budućnosti za prihvaćanje Ford Power-Up bežičnih ažuriranja softvera zahvaljujući ugrađenom FordPass Connect modemu.

Dizajnerski tim pripremio je i pametno skladište te korisne značajke. Ne postoje samo mjesta za pohranu vašeg telefona ili bežično punjenje već postoji i veliki spremnik na središnjoj konzoli za odlaganje stvari. Osim toga, džepovi na vratima dizajnirani su da nose više, široka ploča s instrumentima skriva gornji pretinac za rukavice, a ispod i iza stražnjih sjedala nalaze se pretinci za odlaganje stvari.

Praktični detalji za razne potrebe

‘Kada smo se susreli s našim klijentima i promatrali kako se penju do prtljažnika, vidjeli smo veliku priliku za poboljšanje,’ rekao je Anthony Hall, voditelj inženjeringa Ranger vozila. ‘Bilo je ljudi koji su gazili gumu, a zatim prelazili preko bočne strane kamiona ili se dizali na otvorena vrata prtljažnika.’ To je bila inspiracija za stvaranje integrirane bočne stepenice iza stražnjih guma, kako bi se stvorio snažan, stabilniji način za pristup sanduku. Osim toga, Ranger tim je radio kako bi osigurao da širi teret može stati i ostati siguran u prtljažniku.

Novost je i čvrsta podlogu od plastike koja pomaže u zaštiti od ogrebotina i koljena vlasnika od klečanja na čeličnoj podlozi vozila. Dodatne točke za vezivanje tereta – na jakim tračnicama od čeličnih cijevi – pružaju prikladne točke za pričvršćivanje tereta. Izdržljive, fleksibilne kape za prtljažnik oko bočnih strana sanduka i preko vrata prtljažnika skrivaju strukturalne pričvrsne točke za nadstrešnice i drugu dodatnu opremu.

Isto tako Ranger donosi i novi sustav upravljanja teretom dizajniran s pregradama za držanje predmeta različitih veličina – poput drva ili kutija za alat. Omogućeno je i stvaranje manjih pretinac za pohranjivanje predmeta, koji bi inače morali ići u kabinu. To se postiže koristeći sustav ultra-jakih klinova s ​​oprugom koji se spajaju na tračnice pričvršćene vijcima sa svake strane sanduka za teret. Vrata prtljažnika mogu poslužiti i kao mobilni radni stol s integriranim ravnalom i steznim džepovima za mjerenje, hvatanje i rezanje građevinskih materijala.

Zonsko osvjetljenje – kojim se upravlja putem SYNC zaslona u kabini ili putem FordPass aplikacije – osigurava osvjetljenje od 360 stupnjeva oko vozila kako bi kupcima pružili bolju vidljivost oko vozila. Rasvjeta teretnog sanduka nalazi se ispod lijeve i desne tračnice i pruža dovoljno svjetla za dovršavanje poslova pri slabom osvjetljenju ili pronalaženje stvari u teretnom sanduku noću.

Kupci će na raspolaganju biti velika mogućnost personalizacije. Tu je niz od preko 150 potpuno tvornički podržanih radnih, urbanih i avanturističkih dodataka. Ovi dodaci uključuju one koji su razvijeni u suradnji s globalnom off-road ikonom, ARB 4×4 Accessories.

 

Podijeli:
1