Opel: RDE legislativa i SCR tehnologija

Ofenziva smanjenja potrošnje i štetnih emisija
Kao odgovor na aktualna zbivanja u automobilskoj industriji i činjenicu da su dizelski motori stavljeni pod povećalo javnosti, Opel već od sljedeće godine planira objavljivati brojke o stvarnoj potrošnji goriva. Također, užurbano se radi i na unaprijeđenom tretiranju ispušnih plinova

Proizvođač iz Rüsselsheima poduzima još jedan korak da bi zadovoljio buduće smjernice vezane uz emisije štetnih plinova, ugljičnog dioksida i dušikovih oksida. Naime, od drugog kvartala 2016. godine, uz službene tvorničke podatke o potrošnji goriva i emisiji CO2 Opel će objavljivati i vrijednosti potrošnje goriva dobivene u ciklusu testiranja poznatom kao WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – Svjetski usklađen testni postupak za laka vozila).
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Uz to, inženjeri zaduženi za dizelske motore odnedavno su počeli raditi na inicijativi poboljšanja emisija NOx (dušikovih oksida) kod motora sa SCR tehnologijom (Selective Catalytic Reduction – selektivna katalitička redukcija). Ti su napori usmjereni praćenju takozvane legislative RDE (Real Driving Emissions – stvarne emisije tijekom vožnje) koja će stupiti na snagu 2017. Opelov je cilj ponuditi transparentnost tijelima koja provode testiranja. Ujedno, ovo je značajan korak k upoznavanju budućih kupaca opelovih automobila sa stvarnim vrijednostima potrošnje goriva, kakve mogu očekivati u uvjetima svakodnevne vožnje.
Prekretnica u stavu spram dizelskih motora
“Događaji i diskusije iz proteklih tjedana i mjeseci pokazali su da je automobilska industrija u iznimnom fokusu i sada je vrijeme da se djeluje na temelju naučenoga”, rekao je glavni izvršni direktor Opel grupe dr. Karl-Thomas Neumann. “Jasno je da je rasprava o dizelskim motorima prekretnica. Svijet više nije kakav je bio. To ne možemo ignorirati – na automobilskoj je industriji da promijeni percepciju nove stvarnosti”.
Potrošnja goriva i emisije CO2

Od drugog kvartala 2016. uz službene podatke o potrošnji goriva i emisijama CO2 opelovih modela objavljivat će se i brojke o potrošnji goriva dobivene tijekom testnog ciklusa WLTP, i to počevši od nove Astre. Taj je postupak općeprihvaćen u branši i razvijen s ciljem da točnije prikaže stvarno iskustvo korisnika.
Prema planovima EU-a, Novi europski vozni krug (New European Driving Cycle, NEDC) zamijenit će od početka 2017. moderniji standardni svjetski usklađen testni postupak za laka vozila, WLTP. I taj se postupak provodi u laboratorijskim uvjetima i temelji se na strogim testnim procedurama koje su bliže stvarnim vrijednostima potrošnje goriva i emisije CO2 u cestovnom prometu. Taj novi testni ciklus važan je radi održavanja standardiziranih i usporedivih rezultata koji se mogu ponoviti.
SCR tehnologija

Opel trenutno pokreće akciju i u vezi s emisijama NOx. Proizvođač automobila iz Rüsselsheima počeo je raditi na rješenjima za poboljšanje učinkovitosti sustava za tretiranje ispušnih plinova kod dizelskih motora usklađenih sa standardom Euro 6 s tehnologijom SCR kako bi se napredovalo u smjeru budućih RDE (Real Driving Emissions) smjernica. RDE je standard za stvarne emisije tijekom vožnje koji dopunjuje trenutne metode testiranja i mjeri emisije automobila izravno na cesti.

“Naše su analize u proteklih nekoliko mjeseci pokazale da nemamo uređaje koji bi nam rekli jesu li naša vozila u testnom ciklusu. No vjerujemo da možemo dodatno poboljšati učinkovitost redukcije oksida iz dušičnih emisija naših dizelskih motora usklađenih sa standardom Euro 6 i s tehnologijom SCR pa ih nastojimo unaprijediti prema budućim RDE specifikacijama”, naglasio je dr. Neumann. “Ubuduće ćemo koristiti SCR kao standardni sustav za Euro 6 dizelske motore u nastojanju da razvijemo naprednije tehnologije i istražimo veću učinkovitost”.
Rad na ovom poboljšanju sustava selektivne katalitičke redukcije prema standardu emisija ispušnih plinova Euro 6 već je započeo, a implementacija novih rješenja u proizvodnji se očekuje od ljeta 2016. Ta će aktivnost obuhvaćati i akciju provjere zadovoljstva korisnika na terenu, koja će uključivati 43.000 automobila koji već voze europskim cestama (Zafira Tourer, Insignia i Cascada). Ta će vozila dobiti novu kalibraciju kad ona postane dostupna.
Transparentnost kao imperativ
I glavni izvršni direktor Opela dr. Karl-Thomas Neumann poziva na povećanje transparentnosti između proizvođača automobila i europskih nadzornih tijela. “U SAD-u tvrtke nadzornim tijelima otkrivaju svoju čitavu filozofiju kalibracije. Volio bih da se ta praksa uvede i u Europi”. U tom kontekstu Opel želi predložiti i da svi proizvođači automobila aktivni u Europi sudjeluju u ovom verbalnom dogovoru oko veće transparentnosti.
– – –
Pogledajte i ove teme: Opelova nova generacija motora i mjenjača, Opelova paleta LPG vozila