Od graha, preko bika do nove Toyote Yaris!

Od graha, preko bika do nove Toyote Yaris!
tekst: Ivan Cvetković foto: Toyota

Četvrta generacija popularnog japanskog modela uz jednolitreni benzinac od 72 KS starta na 106.800 kuna, dok je početni hibrid na 130.900 kn

Da, uvjereni smo kako mislite da ovaj naslov nema baš previše veze s nekim automobilom, no – ima! Naime, poznato je kako neke stvari nemaju smisla, niti ikakvih poveznica, no ima onih koji ne misle tako. Ima ljudi koji poveznice, pa i brojne inspiracije pronalaze na mjestima koja su neočekivana. Tako je bilo i s glavnim dizajnerom vanjskog izgleda nove Toyote Yaris. Dobio je zadatak od glavnog voditelja projekta novog Yarisa da napravi izgled automobila koji će ga podsjećati na crni japanski grah tzv. kuromame.

Naše gore list!

Promatrajući volumen, proporcije i zaokruženo čvrstu formu kuromame, a potom kombinirajući elemente dizajna skulpture bika, koja odaje neiscrpnu snagu u svakom pokretu došao je do dizajna novog Yarisa. Dodatna zanimljivost svega toga je što je ime glavnog dizajnera eksterijera Mario Majdandžić, a vjerujemo kako iz imena možete zaključiti kako je riječ o našem Hrvatu. Bravo za Marija!

-- tekst slijedi nakon oglasa --

No, vratimo se mi na ono što je danas bitno – novi Yaris. Sigurno je mnogo onih koji će reći kako im novi Yaris i nije previše novi, kako je gotovo kao i dosadašnji. Ne, riječ je o potpuno novom automobilu, koji doduše ima neke male dizajnerske poveznice s modelom kojeg šalje u zasluženu mirovinu. Novi je Yaris u potpunosti nov. Korištena je Toyotina nove globalna arhitektura (Toyota New Global Architecture – TNGA), uvodi se modularna platforma GA-B koja će u budućnosti biti temelj za niz novih modela. Platforma GA-B je ključna za poboljšane dinamičke performanse Yarisa, jer mu daje sniženo težište i puno veću krutost karoserije.

Novi je Yaris za pola centimetra kraći od dosadašnjeg, malo je smanjena visina, a istovremeno su povećani međuosovinski razmak i širina. Rezultat toga je svakako upečatljiviji nastup, bez obzira s koje ga strane promatrali. Znači, novi je Yaris dugačak 394 centimetra, a osovinski razmak je povećan za 50 mm, što će osjetiti putnici jer je na raspolaganju povećana prostranost kabine.

Platforma GA-B je omogućila smanjenje ukupne visine za 4 cm, dok je povećanje širine vozila za 5 cm te dodatnih 5,7 cm širine traga kotača pridonijelo ukupnom niskom, širokom i snažnom stavu automobila. Prednji i stražnji prepusti su također smanjeni, prednji za 1 cm (80 cm), a stražnji za 4,8 cm (58 cm). Time se dodatno naglašavaju ukupne kompaktne dimenzije, a dobiven je i najmanji radijus okretanja (4,9 metara) u klasi, što je idealno za kretanje po gradskim ulicama i parkiranje na skučenim mjestima.

Manje je više

Prednji dio vozila krasi velika maska hladnjaka te, uobičajeno, središnje postavljen Toyotin znak. Dinamičan izgled naglašen je povlačenjem prednjeg stupa prema natrag (što ujedno poboljšava vozačevu preglednost prema naprijed) te povećanjem dužine poklopca motora. Novi sklopovi svjetala se odlikuju LED tehnologijom te uključuju pokazivače smjera koji se izmjenjuju s dnevnim svjetlima. Glavna svjetla se pružaju prema prednjim kotačima i tako daju snažan pečat, istovremeno vizualno smanjujući dužinu prednjeg prevjesa. Ovisno o paketu opreme te odabranom motoru, na raspolaganju su kotači od 15, 16 ili 17 inča.

Koncept ‘manje je više’ nastavlja se i u putničkoj kabini. Unutrašnjost donosi veću kvalitetu izrade te povećanom prostranošću. Promijenjen je položaj sjedenja za upravljačem, a kako bi se povećala bolja preglednost, dakako uz veći užitak u vožnji. Sjedalo je pomaknuto unatrag za 6 cm (zahvaljujući čemu je poboljšan i raspored masa u automobilu). Nadalje, položaj kuka je spušten za 2,1 cm, čime je postignuti dinamičniji položaj za vožnju, ali i osiguralo više prostora za glavu unutar manje ukupne visine automobila. Obruč upravljača je uspravljen za šest stupnjeva prema vertikali. Povećana je mogućnost namještanja obruča upravljača po dubini, pa ga je sada moguće privući za 7,7 cm bliže vozaču.

Maksimalno je povećana preglednost postavljajući ploču s instrumentima niže i pomičući prednji stup, A nosač unatrag. Prednja sjedala su pomaknuta prema van, pa je između vozača i suvozača više prostora, dodatnih 2 cm. Tu su sada smješteni i središnji zračni jastuci, za povećanje sigurnosti. Ugrađuju se kao standardna oprema, a otvaraju se u slučaju bočnog sudara radi sprečavanja međusobnog sudara vozača i suvozača.

Povećan je i dojam kvalitete, pa su obloge armature sada mekane na dodir. Korištene su i mekane obloge vrata, šira je prednja konzolu, a tu je i niže sjenilo ploče s instrumentima kao i sportski obruč upravljača manjeg promjera. Upravljač sada ima nove pomoćne prekidače uz još kvalitetnije materijale.

Ometanje pažnje vozača je svedeno na najmanju mjeru zahvaljujući rasporedu ploče s instrumentima s dva velika pokazivača i TFT višenamjenskom zaslonu između njih, središnjem dodirnom zaslonu smještenom nadohvat ruke koji se odlikuje oštrom slikom velike rezolucije te opciji virtualnog zaslona.

Četvrta generacija hibrida

Novi Yaris koristi zadnju, četvrtu generaciju Toyotine hibridne tehnologije i uvodi nove komponente koje su konstruirane da budu kompaktne, lagane i učinkovite. Time je Yaris dobio svoj prvi motor TNGA. Za konstruktorski tim, fokus je bio ne samo na stvaranju učinkovitijeg sustava, nego i na povećanju užitka u vožnji koji automobil pruža, uz prilagođavanje europskim cestama.

Ukupna učinkovitost povećana je za 20%, što se obično postiže na račun performansi. Međutim, snaga je veća za 16% pa je sada ukupna snaga sustava 116 KS, uz poboljšanje ubrzanja 0-100 km/h za 15%. Tako novi Yaris sada treba 9,72 sekunde do ‘stotke’, a odziv na pritisak papučice gasa je brži.

Korištena je nova, snažnija litij-ionska baterija, a što je doprinijelo i tome da su sposobnosti Yarisa u vožnji isključivo na električni pogon značajno poboljšane. Sada može postići brzinu do 130 km/h, a povećana je i sposobnost vožnje na električni pogon u gradskom prometu. Emisija CO2 je smanjena na 85 g/km, a vrijednost potrošnje goriva prema mješovitom ciklusu WLTP-a je 3,7 l/100 km, što predstavlja umanjenje za 20%.

Inženjerski tim je bio odlučan u rješavanju najčešćeg prigovora koji su Toyoti upućivali vozači Yaris Hybrida. Riječ je o ubrzanju kod pretjecanja pri brzinama na autocesti (ubrzanje 80 do 120 km/h je skraćeno za dvije sekunde, na 8,1 sekundu). Osigurano je bolje ubrzanje pri manjim brzinama, na primjer u vožnji kroz kružni tok, te linearnije, prirodnije ubrzanje u vožnji na otvorenoj, zavojitoj cesti, radi pojačavanja užitka u vožnji.

Poboljšanje tehnologije

Svaki od četiri glavna sklopa hibridnog sustava pridonosi poboljšanim voznim svojstvima novog Yarisa. To su potpuno novi motor Hybrid Dynamic Force, nova litij-ionska baterija, potpuno novi hibridni mjenjač, te upravljačka jedinica snage. Svi ovi sklopovi su razvijeni uz korištenje filozofije TNGA, zahvaljujući čemu su ostvareni učinkovito oblikovanje i jednostavnost proizvodnje u velikim količinama.

Novi benzinski motor hibridnog sklopa je iz iste obitelji motora TNGA kao i 2-litreni, četverocilindrični motor koji se ugrađuje u modele Corolla i C-HR. Ima dugačak hod, kompresijski omjer 14:1 i brzo izgaranje s boljim nadzorom temperature i tlaka. To pridonosi njegovoj izuzetno visokoj toplinskoj učinkovitosti – 40% – zahvaljujući čemu se iskoristi više energetskog potencijala svake kapi goriva.

Kao i svi drugi Toyotini hibridni motori, koristi Atkinsonov proces, kod kojeg je usisni ventil duže otvoren, čime se odgađa takt kompresije. Tako se poboljšava učinkovitost i smanjuje potrošnja goriva, ali se i smanjuje snaga. Unatoč tome, novi motor ima najveću snagu od 93 KS (68 kW) i najveći okretni moment od 120 Nm pri manjem broju okretaja (3600 okr/min).

Trocilindrična konfiguracija donosi prednosti i u pogledu buke. U radu pri 4000 okr/min, performanse su kao kod četverocilindričnog motora pri 3000 okretaja, pa daje više snage i okretnog momenta, ali uz tiši rad. Mjenjač je automatski e-CVT – električno stalno promjenljivi mjenjač – koji omogućava linearno ubrzanje i tiši rad.

Hibridni sustav u novom Yarisu ima dva elektromotora odnosno generatora (MG) – MG1 i MG2. MG2 je spojen na prednje kotače i može se koristiti kao izvor snage za pogon vozila. Broj okretaja elektromotora kod kojeg se snaga može prenositi na kotače određuje najveću brzinu koju automobil može postići uz električni pogon (EV), zbog čega je MG2 ključan za vozna svojstva na električni pogon ovog automobila. MG1 se koristi za pokretanje benzinskog motora i za generiranje električne energije za punjenje baterije.

Litij-ionska hibridna baterija

Yaris se sada odlikuje litij-ionskom hibridnom baterijom, čiji je napon povećan sa 144 na 177,6 V. Broj članaka je smanjen, sa 120 na 48. Električni tok je značajno poboljšan, za 100% na ulazu u bateriju, odnosno 50% na izlazu. Uz značajno veću gustoću električne energije, baterija je i manja i lakša, za čak 12 kg. Zbog malih dimenzija moguće ju je smjestiti ispod stražnjih sjedala, zajedno s akumulatorom čime se oslobađa prostor u prtljažniku. Tehnologija litij-ionskih baterija stvara bolji električni tok, što je ključno u postizanju snažnih performansi u vožnji na električni pogon po gradu.

Potpuno novi hibridni mjenjač je manji i lakši, pri čemu su elektromotori/generatori postavljeni na različita vratila, umjesto jedan iza drugoga, čime je smanjena širina sklopa za oko 37 mm. MG2 ima novu segmentnu statorsku zavojnicu, zahvaljujući čemu je sklop kompaktniji. Njegova snaga je 59 kW, a okretni moment 141 Nm na prednjim kotačima pri maksimalnih 17.000 okr/min. Ključna prednost je veliko povećanje performansi, pa sada benzinski motor može mirovati, a vozilo se kretati isključivo na električni pogon brzinom do 130 km/h. Ovaj mjenjač ima i novu uljnu pumpu koju pogoni zupčasto kolo, a koja osigurava podmazivanje zupčanika i elektromotora/generatora 2.

Upravljačka jedinica snage

Upravljačka jedinica snage podnosi jakost struje 100 A, mijenjajući 177 V iz baterije na 580 V te koristeći tranzistorsko upravljanje u inverteru za transformaciju iz istosmjerne u izmjeničnu struju. Na učinkovitost tranzistora utječe upravljanje toplinom unutar sklopa. Naime, kada su vertikalno postavljeni moguće ih je hladiti s obje strane, pa je moguće preciznije upravljanje toplinom, a time i visoka frekvencija struje – do 10.000 puta u sekundi. Tako je značajno povećana učinkovitost sustava i prijenos električne energije u elektromotor. Transformator u upravljačkoj jedinici snage pretvara 177 V iz hibridne baterije u 12 V za napajanje pomoćnih agregata u automobilu.

Power Split Device, uređaj za raspodjelu snage je u srcu hibridnog sustava i upravlja uzajamnim djelovanjem sklopova. On omogućava da automobil djeluje kao paralelni hibrid pri čemu MG2 sam pogoni automobil, ili uz sudjelovanje hibridnog benzinskog motora.

Novi Yaris je dostupan i s 1,5-litarskim benzinskim motorom i ručnim mjenjačem sa šest brzina ili stalno promjenljivim mjenjačem (W-CVT) s dugim hodom – W (Wide range) – u prvoj brzini. To je u osnovi isti novi trocilindrični motor koji je dio hibridnog sustava. U usporedbi s motorima malog obujma s prednabijanjem njegovih konkurenata, nudi malu emisiju štetnih plinova i malu potrošnju goriva. Dostupan je i 1-litarski, trocilindrični benzinski motor, sličan onom koji se ugrađivao u Yaris prethodne generacije, kao ulazni model u paleti novog Yarisa.

Kao što smo već spomenuli, prva primjena platforme GA-B Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture) donosi ključne prednosti u voznim svojstvima, stabilnosti i udobnosti u vožnji. Povećana je za čak 37% krutost karoserije. Dobiveno je niže težište i poboljšan raspored masa, a što pridonosi boljem upravljanju i stabilnosti.

Povećana torzijska krutost

GA-B platforma novog Yarisa – uključujući podvozje i pogonski sklop – ima 37% veću torzijsku krutost, čime doseže najbolju razinu u svom segmentu. To je postignuto kroz niz ojačanja karoserije, čvršću armaturnu ploču i veću primjenu točkastog zavarivanja i lijepljenja u konstrukciji samog automobila.

Konstrukcija ovjesa je ključna za dinamičke karakteristike automobila. Jedna od najvažnijih primjena filozofije TNGA je osiguravanje da svaki novi model uživa pogodnosti optimalnih postavki. Yaris ima potpuno novi raspored, s MacPhersonovim nogama sprijeda koje su postavljene pod drugačijim kutom pa u svom djelovanju izazivaju manje trenja. Vrh amortizera ovdje služi kao uporište krajnika upravljača, dok je promjena kuta ovjesa omogućila bolji raspored amortizera i opruga čime su smanjene vibracije.

Stražnja torzijska opruga je 80% kruća, a krutost u odnosu na valjanje je povećana za više od 80% čime je smanjeno valjanje u zavoju i općenito poboljšana okretnost automobila. Povećanje krutosti ovjesa je omogućilo korištenje mekših opruga. Uz poboljšanu ravnotežu podvozja naprijed/natrag, postignuta je veća udobnost u vožnji.

Arhitektura platforme i gornji dio karoserije su konstruirani tako da se smanji buka u kabini. Inženjeri su prepoznali mjesta na kojima buka najviše prodire – armaturna ploča i podnice – te podesili svoju konstrukciju tako da izoliraju vanjsku buku.

Bogata oprema

U Toyoti očekuju da će 60% prodaje činiti modeli više razine opreme. To uključuje Mid+ ‘težište’ ponude – Elegant, koja ima klasičan izgled, i Style koju krasi mladenačkiji i dinamičniji profil. U cijeloj paleti, standardna oprema uključuje Toyota Safety Sense, stražnju kameru i elektroničku parkirnu kočnicu. Opcije uključuju upozorenje za promet iza vozila s automatskim kočenje koje olakšava izlazak i parkirnog mjesta, monitor mrtvog kuta i inteligentne sonare za otkrivanje prepreka.

Novi Yaris je jedini model u segmentu B koji nudi opciju 10-inčnog virtualnog zaslona u boji. On projicira ključne podatke na podnožje vjetrobrana, u vidnom polju vozača, u skladu s konceptom ‘ruke na upravljaču, pogled na cesti’. Prikazani podaci uključuju brzinu vozila, sigurnosna upozorenja (povezana sa sustavom Toyota Safety Sense), upute navigacije i informacije multimedije. Vozač može odabrati koje informacije želi vidjeti putem izbornika postavki na višenamjenskom zaslonu.

Primjeri funkcionalnosti vrhunske kvalitete koje je moguće naručiti za novi Yaris uključuju vrhunski audio sustav JBL s osam zvučnika, grijani obruč upravljača i plava ambijentalna rasvjeta kabine u prostorima za noge, oblogama vrata i središnjoj konzoli. Na raspolaganju je i paket s kompletom LED svjetala, uključujući svjetla za maglu.

Jednostavno povezivanje

Sve izvedbe novog Yarisa omogućavaju jednostavnu, bežičnu integraciju pametnog telefona putem aplikacije Apple CarPlay i Android Auto, što omogućava korisniku jednostavan pristup omiljenoj aplikaciji uz korištenje 8-inčnog središnjeg zaslona multimedije za upravljanje.

Korisnim internetskim uslugama je moguće pristupiti uz Toyotinu aplikaciju MyT. Funkcionalnosti uključuju praktične i korisne informacije o Toyoti, funkciju ‘pronađi moj automobil’ i navođenje ‘do vrata’, koje pruža upute korak po korak ako ne možete parkirati na svom odredištu. ‘Pošalji u automobil’ omogućava vozaču planiranje putovanja i kada nije uz svoje vozilo te slanje tog plana u navigacijski sustav u vozilu.

Ova aplikacija isto tako bilježi podatke o vožnji, pa je naknadno moguće očitavati podatke kao što su kilometraža, brzina i ubrzanje. MyT može isto tako slati podsjetnike za redovno održavanje automobila. Za novi Yaris je na raspolaganju i bežični punjač pametnog telefona. Dimenzija 15 s 8 cm, dovoljno je velik da je na njega moguće postaviti zadnju generaciju mobilnih uređaja.

Toyota Yaris ima impresivno nasljeđe u pogledu sigurnosti; primjerice model druge generacije je bio prvi model u svojoj klasi koji je ostvario pet zvjezdica na ispitivanju sigurnosti Euro NCAP, koje je najcjenjenije u europskoj automobilskoj industriji. Prednosti naprednijih tehnologija izbjegavanja sudara i pomoći vozaču nakon toga su stavljene na raspolaganje uvođenjem Toyota Safety Sense u cjelokupnu ponudu kao standardne opreme 2017. godine – još jedan prvijenac u segmentu.

Novi Yaris podiže sigurnost malog automobila na najviše razine, te je opremljen da bude najsigurniji model u svojem segmentu. Njegova najveća snaga je značajno povećana krutost karoserije, što je izravna pogodnost nove GA-B platforme te veliki iskorak u sustavima koji čine sklop Toyota Safety Sense. Novi Yaris, zahvaljujući modulu za prikupljanje podataka, uživa pogodnost sustava eCall koji automatski poziva hitne službe na lokaciju vozila u slučaju jakog sudara.

Toyota Safety Sense

Iako malih dimenzija, novi Yaris uživa u svim prednostima najnovijih naprednih sustava pomoći vozaču (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS). Kao potvrđeni predvodnik u svojoj klasi u pogledu aktivne sigurnosti, Yaris sada kreće i dalje. Ponoseći se ne samo zadnjom generacijom brojnih funkcija, nego usvajajući i cijeli niz funkcija koje se po prvi put pojavljuju u Toyoti.

Paket Toyota Safety Sense za novi Yaris nudi više funkcija nego ijedan trenutni Toyotin model ili bilo koji njegov konkurent u segmentu B. On uključuje sustav predsudarne zaštite s otkrivanjem vozila, otkrivanjem pješaka (danju/noću), otkrivanjem biciklista (danju), pomoć u križanju (otkrivanje vozila i pješaka), pomoć u zakretanju upravljača u nuždi. Tu je i inteligentni prilagodljivi tempomat (puni raspon brzine za Yaris Hybrid), kao i sustav čitanje prometnih znakova, automatska duga svjetla te upozorenje za nenamjerno prestrojavanje sa zakretanjem upravljača i pomoć u zadržavanju u prometnom traku.

Pomoć u izbjegavanju sudara je unaprijeđena uz poboljšano djelovanje, kao i povećanje broja funkcija. Prije svega, brzina pri kojoj je moguće održavanje razmaka od vozila u sklopu sustava predsudarne zaštite (Pre-Collision System – PCS) je povećana na 180 km/h. PCS isto tako sada ima mogućnost otkrivanja pješaka na putanji vozila, u vožnji danju ili noću, pri brzinama do 80 km/h, te biciklista u vožnji danju.

Yaris je sada prva Toyota opremljena sustavom pomoći u skretanju na križanju. On pomaže u izbjegavanju uobičajene opasnosti od sudara s nekim vozilom ili naleta na pješaka prilikom skretanja na križanju. Ako sustav otkrije pješaka koji prelazi cestu u koju vozilo skreće, ili ako postoji opasnost da vozilo uđe u putanju nadolazećeg vozila, oglasit će se zvučno upozorenje i, ako vozač ne reagira, automatski će se uključiti kočnice. Ova funkcija djeluje pri brzinama između 10 i 25 km/h.

Unapređenje sustava Toyota Safety Sense uključuje prilagodljivi tempomat na Yarisu Hybridu, koji djeluje pri brzinama od 0 do 180 km/h. Zaustavit će automobil ako se vozilo ispred zaustavi. Ako zaustavljanje traje kraće od tri sekunde, sustav ponovno pokreće automobil, ako zaustavljanje traje duže, automobil je moguće pokrenuti laganim pritiskom na papučicu gasa ili pritiskom na prekidač ACC. Pored povećanja sigurnosti, ovime se omogućava opuštenija vožnja u gustom prometu s čestim zaustavljanjima. ACC uvijek radi sa sustavom čitanja prometnih znakova u vozilu, radi prenošenja vozaču podatka o ograničenju brzine, kada se to ograničenje promijeni.

Zakretanje upravljača u nuždi

Zakretanje upravljača u nuždi je još jedan Toyotin novitet. Ova funkcija pomaže vozaču kada postoji opasnost od naleta na pješaka ili prepreku na putanji kretanja i kada je potrebno manevrom izbjeći udarac. Sustav pruža dodatni zakretni moment na obruč u upravljača radi povećanja stabilnosti vozila i sprečavanja izlaska automobila iz prometnog traka.

Radi sprečavanja čestih udaraca prilikom manevara pri maloj brzini, kao opcija je dostupno upozorenje za promet iza vozila uključujući automatsko kočenje koje djeluje kada sustav otkrije nadolazeća vozila prilikom izlaska unatrag iz parkirnog mjesta ili kada postoji mogućnost udarca o vozilo u mirovanju prilikom parkiranja. Ova opcija uključuje i monitor mrtvog kuta koji će upozoriti vozača o moguće neuočenom vozilu s jedne ili druge strane.

Tu je i inteligentni sonar prepreka koji može pomoći vozačima u izbjegavanja manjih udaraca i ogrebotina koje se lako dogode prilikom parkiranja, a skupi su za popravak. Ako ultrazvučni senzori u stražnjem dijelu automobila otkriju neki predmet i utvrde da postoji mogućnost sudara s njim, uključuje se automatsko kočenje radi sprečavanja tog sudara.

Koliko je Yaris važan za Toyotu, jasno pokazuje podatak kako je u 20 godina postojanja postao najvažniji njihov model u Europi i to neprestano povećavajući ukupni broj prodanih vozila i tržišni udio. Protekle godine zabilježena je prodaja od oko 224.000 vozila, te dostigao 7,6% tržišta u B segmentu, čime je bio najprodavaniji Toyotin model u Europi, čineći više od 22% prodaje novih automobila. Hrvatskim se prometnicama kreće preko 17.000 Yarisa iz prethodne 3 generacije.

Proizvodnja u Francuskoj

Novi Yaris se proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing France u Onnaingu, u blizini Valenciennesa, gdje je uloženo 300 milijuna eura u omogućavanje proizvodnje vozila TNGA. 1,5-litarski motor Hybrid Dynamic Force i hibridni mjenjač proizvode se u tvornici Toyota Motor Manufacturing Poland.

Sada, na početku prodaje, predviđeno je čak sedam razina opreme: Luna, Stella, Sol, Sport, Elegant, Style i Premiere. Cijene kreću od 106.800 kuna za jednolitreni benzinac od 72 KS, u Luna razini opreme, dok idući Stella stoji 110.000 kn. Želite li snažniji motor, 1,5-litreni od 125 KS, on u početnom Stella paketu stoji 117.000 kn. Luna paket kod hibrida stoji 149.600 kn, a na što se odobrava Toyotin Eko poticaj od 18.700 kn, pa njegova cijena iznosi 130.900 kn. Predviđanja su da će iduće godine prodati 600 primjeraka, a pola prodaje bi trebali biti hibridi.

Spomenimo i kako Toyota osigurava 5 godina jamstva, bez ograničenja kilometara, kao i 10 godina jamstva na hibridnu bateriju. Želite li nabaviti jedan primjerak za sebe, računajte i na vrlo dobre opcije financiranja. Za hibridni model tako ima opcija da se odmah plati pola vrijednosti vozila, a druga polovica nakon 24 mjeseca. U međuvremenu se te dvije godine plaća samo rata od 188,17 kn.

Riječ je o financiranju putem financijskog leasinga na period od 24 mjeseca uz godišnju fiksnu kamatnu stopu od 3,45%, a vezanu za HRK. Tu je i trošak obrade koji iznosi 1309 kn, dok je mjesečna leasing rata 188,17 kn. Nakon 24 mjeseca otkupna vrijednost vozila iznosi 65.400 kn, pa dolazimo do EKS od 4,53%. Znači, leasing rata je mjesečna, s PDV-om, izražava se i plaća u kunama na datum dospijeća. Ukupan iznos koji korisnik leasinga mora platiti iznosi 136.725,08 kn.

model oprema snaga cijena
benzinci
1,0 VVT-i Luna 72 KS (53 kW) 106.800 kn
1,0 VVT-i Stella 72 KS (53 kW) 110.000 kn
1,0 VVT-i Sol 72 KS (53 kW) 116.200 kn
1,5 VVT-iE Stella 125 KS (92 kW) 117.100 kn
1,5 VVT-iE Sol 125 KS (92 kW) 123.300 kn
1,5 VVT-iE Sport 125 KS (92 kW) 131.200 kn
1,5 VVT-iE Elegant 125 KS (92 kW) 139.400 kn
1,5 VVT-iE Style 125 KS (92 kW) 144.400 kn
1,5 VVT-iE Premiere 125 KS (92 kW) 150.800 kn
hibridi
1,5 VVT-i hibrid Luna 116 KS (85 kW) 130.900 kn
1,5 VVT-i hibrid Stella 116 KS (85 kW) 142.100 kn
1,5 VVT-i hibrid Sol 116 KS (85 kW) 146.000 kn
1,5 VVT-i hibrid Sport 116 KS (85 kW) 151.000 kn
1,5 VVT-i hibrid Elegant 116 KS (85 kW) 159.200 kn
1,5 VVT-i hibrid Style 116 KS (85 kW) 164.400 kn
1,5 VVT-i hibrid Premiere 116 KS (85 kW) 165.700 kn

Podijeli:
1