I Koenigsegg prolazi kroz crash testove

I Koenigsegg prolazi kroz crash testove

Kada proizvodite ultra skupe hiperautomobile u pravilu niste u mogućnosti provoditi klasične crash testove poput većine ostalih proizvođača. Primjerice, ako mainstream proizvođač mora za svaki model provesti 16 crash testova automobila vrijednosti 25.000 eura, on će nakon 16 razbijenih automobila imati trošak od oko 400.000 eura plus dakako sama cijena izvođenja testova.

U slučaju Koenigsegga 16 razbijenih automobila bi značilo cijelu godišnju proizvodnju i trošak oko 30 milijuna eura. Također, radnici kažu i da im je teško gledati razbijanje ovakvih automobila.

Stoga u Koenigseggu moraju postupati na drugačiji način. Vlasnik i šef ovog švedskog proizvođača, Christian von Koenigsegg, objašnjava da je jeftinije popraviti i stalno razbijati isti automobil. Dakako, i taj način ima svoje nedostatke, no zato je vozilo tako konstruirano da tijekom crash testova proizvođaču štedi vrijeme, novac i ostale resurse.

Prije nego što uistinu oštete automobil, koenigseggovi stručnjaci provode više raznih simulacija raznih načina sudara u kojima testiraju konstrukciju od ugljičnih vlakana. Potom tek slijede testovi na vozilu koje prolazi kroz torturu kako bi se kupcima koji su za ove automobile platili milijune, pored vrhunskih performansi, osigurala i visoka razina pasivne sigurnosti.

Podijeli:
1