Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Bi-Tone

16. lipnja 2016.
Test - Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Bi-Tone
piše: Goran Topić  foto: Saša Lisjak 

Atraktivno odijelo i bogata oprema

Toyotin popularni gradski automobil trenutno je u svojoj trećoj generaciji koja je na tržišta stigla još 2011. U drugoj polovini 2014. predstavljen je i njegov mid-life facelift, no čini se kako Yaris još uvijek ne gubi na svojoj svježini čemu pomaže i ograničena serija Bi-Tone
8228
Spomenuto osvježenje iz 2014. donijelo je novosti u dizajnu ovog mališana, a to se prvenstveno odnosi na novu masku hladnjaka te još neke manje detalje. Upravo je taj facelift zaslužan što trenutna generacija Yarisa i nakon pet godina prisutnosti na tržištu još uvijek djeluje novo i svježe. Ako je netko i pomislio kako tome ipak nije tako tu je nova izvedba Bi-Tone koja će ga u to svakako uvjeriti. Naime, atraktivna dvobojna karoserija pokazala se tijekom testa kao pravi mamac za poglede prolaznika, od kojih su mnogi sigurno i pomislili kako je možda riječ o novom Yarisu, a ne tek o osvježenoj verziji "starog" modela.

Inače, Yaris je na našem tržištu u ponudi tvrtke Toyota Croatia dostupan u dvije karoserijske izvedbe, s trojim i petorim vratima, kao i s dva benzinska i jednim dizelskim motorom te u hibridnoj verziji 1.5 VVT-i HSD snage od 74 kW, odnosno 101 KS. Što se konvencionalno pokretanih izvedbi tiče recimo kako su benzinci zastupljeni s motorima 1.0 VVT-i snage od 51 kW, odnosno 69 KS te 1.33 Dual VVT-i snage od 73 kW, odnosno 99 KS, dok se ljubiteljima dizelskih motora nudi 1.4 D-4D snage od 66 kW, odnosno 90 KS. Nadalje, u ponudi je čak pet paketa opreme: Luna, Sol, Sol+, Bi-Tone i Sport+. S izvedbom s trojim vratima dostupna su samo prva dva paketa, dok su s motorom 1.0 VVT-i dostupna prva tri paketa opreme.

U teoriji...


8228
Yaris Bi-Tone je dostupan u tri kombinacije boje, odnosno testiranoj metalik crvenoj te metalik brončanoj i biserno bijeloj, a krov i krovni nosači, retrovizori i sl. su uvijek u crnoj boji. Dojam upotpunjuju serijski alu-naplaci, dodatno zatamnjena stražnja stakla, krovni spojler, kromirani ukrasi i sl. Mišljenja smo kako upravo ova crveno-crna kombinacija djeluje najatraktivnije i predstavlja pravi izbor za one željne malog gradskog automobila s upečatljivim izgledom, bez obzira odlučite li se za benzinsku, dizelsku ili hibridnu izvedbu. Uostalom, testirani Yaris bi lako mogao zasjesti i na sami vrh svog segmenta kada je riječ o dizajnu.

No, recimo koju i o interijeru ovog automobila koji nudi dovoljno prostora za smještaj petero putnika, iako će se četvero osijećati daleko komotnije na duljim putovanjima. Kvaliteta upotrijebljenih materijala i izrade je na visokoj razini za ovaj segment, a uređenje kokpita je ergonomično te je za navikavanje potrebno vrlo malo vremena. Pojedini dijelovi opreme svakako će pripomoći vozaču u lakšem i sigurnijem upravljanju vozilom pa i na tom području testirani Yaris zavrjeđuje visoku ocjenu.

Komentar opreme


8228
Bi-Tone je i relativno bogat paket opreme koji između ostalog uključuje spomenute 16-colne naplatke, krovni spojler, dodatno zatamnjena stražnja stakla, ali i stražnja LED svjetla, kožom obloženi upravljač i ručicu mjenjača, električno pokretana stakla, središnji naslon za ruke, crnu unutrašnju oblogu krova, ručni klima uređaj, upravljanje audio sustavom i telefonom s upravljača, razne ukrase interijera i sl.

Testirani je model bio opremljen i dodatnom opremom u vrijednosti od 14.500 kn, a koja je uključivala stražnje parkirne senzore, stražnju krom letvicu i bočne letvice, tepihe i infotainment sustav Touch 2 with GO s navigacijom i kartografijom, ali vrijedi reći kako je već u serijskoj opremi dostupan infotainment sustav sa 7-inčnim zaslonom.

Za dodatnu će se sigurnost pobrinuti serijski ABS, EBD, BA,TRC, ESP, sedam zračnih jastuka uključujući zračne zavjese sprijeda i otraga te zračni jastuk za koljena vozača, kamera za vožnju unatrag, a tu su i tempomat, limitator brzine i sl.

U praksi...


8228
Testirani je automobil pokretao 1,33-litreni Dual VVT-i benzinski motor koji razvija snagu od 73 kW, odnosno 99 KS pri 6000 o/min te najveći okretni moment od 125 Nm pri 4000 o/min. Također, vrijedi reći kako je motor uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem solidno podešenih prijenosnih omjera te preciznim hodom ručice pa je njihova kombinacija idealan izbor za automobil ove veličine i namjene.

Naime, ovaj je gradski mališan zahvaljujući svojim subkompaktnim dimenzijama i masi od 1046 kg uz spomenute performanse motora dovoljno agilan i upravljiv da zajamči zabavu u gradskoj vožnji, posebno pri višim okretajima (iznad 3000 o/min) kada pokazuje svoje pravo lice. Istovremeno, primjerena je ostala razina potrošnje koja se tijekom našeg testa kretala oko 7 l/100 km. To je odličan real-life rezultat ako u obzir uzmemo kako smo većinu kilometara odradili u gradu i na autocesti. S druge pak strane, odlučimo li žrtvovati zabavu, potrošnja može biti i donekle manja, a u tome će vam pored "lakše noge na gasu" pripomoći i elastičnost motora koji svoje funkcije zadovoljavajuće obavlja i pri nižim okretajima.

8228
Nadalje, Yaris je i vro udobno vozilo s kojim je lako upravljati i na kojeg se nije teško naviknuti. Neravnine i oštećenja kolnika rješava odlično, sjedala su udobna i prostora ima dovoljno pa je razina komfora tijekom putovanje na zavidnoj razini za jedan mali automobil. Tome svakako pomaže i kvalitetna izolacija od buke koja također zavrjeđuje visoku ocjenu. Uz već spomenuti visoki stupanj ergonomije svakako vrijedi pohvaliti i solidnu preglednost, a upravljanju u skučenim prostorima pripomoći će i serijska kamera za vožnju unatrag te opcijski parkirni senzori. Što se brže vožnje tiče recimo kako Yaris zavoje svladava samouvjereno bez većih naginjanja karoserije, upravljač je precizan i komunikativan, a učinkovitost kočnica na razini zadatka.

I na kraju...


Atraktivan, kvalitetan i bogato opremljeni Yaris 1.33 Dual VVT-i Bi-Tone je automobil koji cilja na sam vrh svog segmenta pa otud i nešto viša, ali prema našem mišljenju itekako opravdana cijena. Naime, bez dodatne opreme za ovaj je model potrebno izdvojiti 107.900 kn, dok puna cijena testiranog automobila iznosi 122.400 kn, odnosno 16.212 Eura. Inače za one koji su zainteresirani za Yaris vrijedi reći kako njegova cijena kreće već od 80.990 pa je dakako moguće pronaći i osjetno pristupačniju izvedbu.
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn +- Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač ++
Performanse ++ Potrošnja goriva ++ Cijena +-
GALERIJA: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Bi-Tone

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing