Uvodni članak
26. studenog 2012.
0
1

Dobrodošli u školske klupe!
Dugo vremena jedan od najposjećenijih sadržaja našeg magazina, Škola automobilske tehnike došla je u pozne godine te je s vremenom, preminula. Došlo je vrijeme da nešto napravimo prema tom pitanju i stoga je pred vama njezin prvi facelift, ili izdavačkim rječnikom govoreći, drugo i dopunjeno izdanje
> Kliknite ovdje za popis poglavlja
U mjesecima tijekom kojih Hrvatski automobilski Internet magazin AUTONET razmišlja o proslavi četrnaeste godina svog postojanja, napravili smo krupne korake. Pregledavajući i organizirajući sve postojeće tekstove, slike i tablice, odlučili smo osvježiti i ponovno aktivirati jedan od najpopularnijih sadržaja koje je AUTONET ikada imao - Školu automobilske tehnike. Dakako, Školu je trebalo temeljito obnoviti s obzirom da je pisana pred više od deset godina, ali i kako bismo ju prilagodili layoutu aktualnih stranica.
U svijetu automobila se tijekom proteklog desetljeća mnogo toga promijenilo (prvo izdanje Škole automobilske tehnike objavljeno je između travnja 1999. i veljače 2000.), no i nama su postali dostupni materijali, prvenstveno ilustracije, o kojima nekoć nismo mogli niti sanjati.
Dakako, a to moramo napomenuti da ne bi bilo pretjeranih kritika (umjerene su uvijek dobrodošle :-), naša Škola opisuje osnove automobilske tehnike. Svjesni smo da bi svako poglavlje moglo biti i trostruko opširnije, no sva novija tehnička dostignuća lako ćete razumijeti poznavajući osnove, opisane na stranicama ove rubrike.
Drugo izdanje Škole automobilske tehnike započinjemo u prosincu 2012. Poglavlja Škole ćemo objavljivati u nastavcima, ukoliko nam raspored objava ne bude preopterećen testovima, prezentacijama i sl, svakog tjedna. Nakon što završimo s objavom osnova (otprilike 45 nastavaka), nastavit ćemo Školu, povremeno nadopunjavajući ovaj sadržaj novim člancima, odn. detaljnijom razradom pojedinih već opisanih tema.
Bitno je napomenuti sljedeće: kao prvo, Škola pokriva sva temeljna područja automobilske tehnike, no zbog grupiranja poglavlja, raspored objava katkada će izgledati "ubrzan". Npr. o elektronici motora kao naprednijem dijelu priče o pogonskim strojevima, učit ćete prije nego li o osnovama podvozja.
Drugo što želimo napomenuti jest vezano uz terminologiju. Naime, poznato je da je hrvatski jezik, koliko god bogat bio, nažalost oskudan prema pitanju tehničkih izraza. Stoga vas molimo da naše profesore i profesorice ne gađate olovkama i gumicama ako smatrate da opruga nije "spiralna" već "zavojna", ili ako vam se ne dopadne činjenica da nismo odlučili prevesti termin "monocoque". Naše je mišljenje da je bolje tako, nego li napisati "jednoljuska" ili "monokok"...
Jednoga se dana možda i pozabavimo stručnom, automobilskom terminologijom kao takvom, u nekom odvojenom poglavlju Škole ili kakvom zasebnom sadržaju, no uvjereni smo da je taj dan daleko. Uostalom, s obzirom da se (dok ovo pišemo) prema kalendaru Maja bliži smak svijeta, čemu sve to :-)
I tako, Škola automobilske tehnike sada je opet pred vama, u osvježenom, nadopunjenom i unaprijeđenom obliku. Stoga vjerujemo da ćete bit zadovoljni novostima i da vam, barem donekle, neće biti teško ponovno sjesti u školske klupe.
Najvažnije za kraj: mjere naše profesorice iznose 80-60-88, visoka je 169,3 cm, a omiljeno jelo joj je hobotnica s mlincima. Profesorica se, dakako, zove Autolina.
Vaši profesori (i -ice).
---
Copyright: Autori ilustracija su AUTONET te proizvođači automobila i opreme u kojem je slučaju to posebno navedeno. Preuzimanje sadržaja i ilustracija iz ove rubrike nije dozvoljeno, u skladu sa Zakonom o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03). Ukoliko izvor ne navodi Copyright, postavljena je oznaka PD (Public Domain).
Izjava o odricanju od odgovornosti: Škola automobilske tehnike je informativni neobavezujući sadržaj Internet magazina AUTONET (www.autonet.hr). AUTONET ne preuzima odgovornost za točnost informacija iznesenih u okvirima ove rubrike i bilo kakvu primjenu istih u praksi.
>Kliknite ovdje za popis poglavlja

U svijetu automobila se tijekom proteklog desetljeća mnogo toga promijenilo (prvo izdanje Škole automobilske tehnike objavljeno je između travnja 1999. i veljače 2000.), no i nama su postali dostupni materijali, prvenstveno ilustracije, o kojima nekoć nismo mogli niti sanjati.
Dakako, a to moramo napomenuti da ne bi bilo pretjeranih kritika (umjerene su uvijek dobrodošle :-), naša Škola opisuje osnove automobilske tehnike. Svjesni smo da bi svako poglavlje moglo biti i trostruko opširnije, no sva novija tehnička dostignuća lako ćete razumijeti poznavajući osnove, opisane na stranicama ove rubrike.
Drugo izdanje Škole automobilske tehnike započinjemo u prosincu 2012. Poglavlja Škole ćemo objavljivati u nastavcima, ukoliko nam raspored objava ne bude preopterećen testovima, prezentacijama i sl, svakog tjedna. Nakon što završimo s objavom osnova (otprilike 45 nastavaka), nastavit ćemo Školu, povremeno nadopunjavajući ovaj sadržaj novim člancima, odn. detaljnijom razradom pojedinih već opisanih tema.
Bitno je napomenuti sljedeće: kao prvo, Škola pokriva sva temeljna područja automobilske tehnike, no zbog grupiranja poglavlja, raspored objava katkada će izgledati "ubrzan". Npr. o elektronici motora kao naprednijem dijelu priče o pogonskim strojevima, učit ćete prije nego li o osnovama podvozja.
Drugo što želimo napomenuti jest vezano uz terminologiju. Naime, poznato je da je hrvatski jezik, koliko god bogat bio, nažalost oskudan prema pitanju tehničkih izraza. Stoga vas molimo da naše profesore i profesorice ne gađate olovkama i gumicama ako smatrate da opruga nije "spiralna" već "zavojna", ili ako vam se ne dopadne činjenica da nismo odlučili prevesti termin "monocoque". Naše je mišljenje da je bolje tako, nego li napisati "jednoljuska" ili "monokok"...
Jednoga se dana možda i pozabavimo stručnom, automobilskom terminologijom kao takvom, u nekom odvojenom poglavlju Škole ili kakvom zasebnom sadržaju, no uvjereni smo da je taj dan daleko. Uostalom, s obzirom da se (dok ovo pišemo) prema kalendaru Maja bliži smak svijeta, čemu sve to :-)
I tako, Škola automobilske tehnike sada je opet pred vama, u osvježenom, nadopunjenom i unaprijeđenom obliku. Stoga vjerujemo da ćete bit zadovoljni novostima i da vam, barem donekle, neće biti teško ponovno sjesti u školske klupe.
Najvažnije za kraj: mjere naše profesorice iznose 80-60-88, visoka je 169,3 cm, a omiljeno jelo joj je hobotnica s mlincima. Profesorica se, dakako, zove Autolina.
Vaši profesori (i -ice).
---
Copyright: Autori ilustracija su AUTONET te proizvođači automobila i opreme u kojem je slučaju to posebno navedeno. Preuzimanje sadržaja i ilustracija iz ove rubrike nije dozvoljeno, u skladu sa Zakonom o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03). Ukoliko izvor ne navodi Copyright, postavljena je oznaka PD (Public Domain).
Izjava o odricanju od odgovornosti: Škola automobilske tehnike je informativni neobavezujući sadržaj Internet magazina AUTONET (www.autonet.hr). AUTONET ne preuzima odgovornost za točnost informacija iznesenih u okvirima ove rubrike i bilo kakvu primjenu istih u praksi.
>Kliknite ovdje za popis poglavlja
- Ponuda koja se ne propušta: Peugeot 208 i 308 u veljači
- Novi Peugeot 3008 s vrhunskom ponudom u siječnju
- Novi Citroën C3 s posebnom ponudom financiranja u siječnju
- Auto Krešo pokrenuo rasprodaju kaciga AGV i rukavica Garibaldi
- Osvježeni Peugeot 2008 u rujnu je u ponudi s 0% kamate i 4 godine produženog jamstva