Renault Twingo TCe 90 Dynamique

25. studenog 2014.
Test - Renault Twingo TCe 90 Dynamique
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Saša Lisjak 

Evolucija ili revolucija?

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Twingo TCe 90 Dynamique
OBUJAM
0,9 l
SNAGA
90 KS
BRZINA
158 km/h
NA CESTU
100.895 Kn (13.153 Eur)
tehnički podaci »

Euro NCAP

ukupno
4 zvjezdica
sigurnost putnika
78 %
sigurnost djece
81 %
sigurnost pješaka
68 %
sigurnosni sustavi
56 %
crash test »
Treća generacija jednog od najuspješnijih renaultovih modela donosi drastično drukčiju shemu - motor je sada smješten otraga, pogon je na stražnjim kotačima... No, praktičnost je zadržana. Testirali smo izvedbu sa samog vrha ponude
6271
Vjerojatno nije bilo ispravnijeg načina da se proslavi dvadeseta obljetnica Twinga do predstavljanja nove, treće generacije. Novi je model svjetsku premijeru imao na ovogodišnjem ženevskom salonu, a početkom rujna stigao je i na naše tržište. No, hoće li treća generacija ispuniti očekivanja? I pred drugom je letvica bila postavljena izuzetno visoko - uspjeh izvornog Twinga mogao bi posramiti mnoge gradske mališane, jer, nakon četrnaest godina tržišne prisutnosti ovaj je automobil prodan u više od dva milijuna primjeraka.

I dok je druga generacija Twinga ostavila relativno mlak dojam, najnovija izvedba "puca iz svih oružja". Od agresivnog i dinamičnog dizajna ovog (i dalje) gotovo jednovolumenskog vozila, do nove pogonske koncepcije (posljedica dijeljenja platforme sa Smartom ForFour), treći je Twingo automobil zanimljiv s kojeg ga god aspekta proučavamo.

6271
Na domaćem tržištu, zastupnik Renault Nissan Hrvatska, nudi osam izvedbi najnovije generacije Twinga. Ukupno, radi se o tek dva motora (oba 3-cilindrična, obujma manjeg od 1 litre) snage od 71, odn. 90 KS. Tu su i tri paketa opreme (Authentique, Expression i Dynamique) i... Točka. Tako jednostavno osmišljenu ponudu Twingo je naslijedio još od prve generacije i ona je odlično pogođena za jedan mali, jednostavni gradski automobil - bez mnogo filozofije jer, već je u startu sve jasno. Cijene nove generacije Twinga kreću od 65.900 Kn koliko je potrebno izdvojiti za izvedbu SCe 70 Authentique, do 89.900 Kn koliko (bez navedene dodatne opreme) stoji testirani TCe 90 Dynamique.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

6271
Pored činjenice da svojim izgledaom odskače od ostatka ponude u segmentu gradskih mališana, treći je Twingo (napokon) dobio petora vrata. Prisjetimo se, bila je to jedna od većih zamjerki na račun praktičnosti već u prvoj generaciji jer je relativno dugačka vrata bilo nespretno otvarati na skučenom prostoru parkirališta. Kao gradski automobil, Twingo će nesumnjivo profitirati zahvaljujući stražnjem paru vratiju koja ćemo ponajviše koristiti za odlaganje stvari nakon kupnje. No, nemojmo zaboraviti niti dječje sjedalice, odn. koliko je nespretno "uvaliti" dijete u istu ako automobil ima samo troja vrata.

Dakako, dva stražnja sjedala primit će i odrasle (od koristi je visoka linija krova), no doista tek na kraćim relacijama. Koncepcija s otraga smještenim motorom utjecala je na smanjenje obujma prtljažnika pa novi Twingo tako nudi 188 dm3 obujma prtljažnika što je (ipak) 66 litara manje nego li u prethodnoj generaciji (doduše, nagib naslona je moguće donekle podesiti te dobiti 219 dm3 spram 285 prethodne generacije). Sprijeda, pak, očekivanog prtljažnika nema (zbog sigurnosnih razloga) nego ćemo (poprilično nespretnim postupkom opisanim u galeriji) skidanjem prednjeg poklopca doprijeti tek do posude s tekućinom za pranje prozora.

S ergonomskog gledišta maleni automobili nikad ne mogu ponuditi previše pa tako možemo zaključiti da je Twingov interijer napravljen najbolje što je u zadanim gabaritima bilo izvedivo. Instrumenti su pregledni i sve je lako dostupno, no sjedalni dio prednjih sjedala doista je prekratak što bi moglo biti nezgodno za duljeg boravka u automobilu. Prednja sjedala imaju integrirane naslone za glavu što djeluje zgodno, a pridonosi i sigurnosti kao što je jasno vidljivo iz Euro NCAP-ovog videa.

Ukupno uzevši, Twingo III je atraktivan automobilčić koji se svojim izgledom ističe u ponudi gradskih mališana. Vrlo kratki prevjesi otvorili su maksimum prostora u unutrašnjosti, za zadane vanjske dimenzije (3595 x 1646 x 1554 mm). Recimo i to kako je novi Twingo 92 mm kraći, 39 mm uži te 84 mm viši od prethodnika.

6271
Komentar opreme

Uz najviši od tri ponuđena paketa opreme testirani je Renault Twingo TCe 90 Dynamique doista solidno opremljen gradski automobil. Od zanimljivijih detalja testiranog automobila izdvojit ćemo serijski ESP, četiri zračna jastuka i automatski 1-zonski klima uređaj koji je dio dodatne opreme. Kako je to sve uobičajenije, CD playera nema, a pored radija, za glazbu je zadužen USB konektor ili Bluetooth stream (serijska oprema). Uz doplatu od 5.990 Kn moguće je dobiti paket Techno koji donosi kameru za pomoć pri parkiranju, multimedijski sustav R-Link, TomTom navigaciju i još poneki detalj koji vam, ipak, u malom gradskom automobilu realno ne treba.

Konačno, mislimo da treba spomenuti zašto je novi Twingo osvojio 4 zvjezdica na testu sigurnosti. Kao prvo, malim automobilima doista nije lako ostvariti maksimalni rezultat. Također, iz Euro NCAP-ovih je rezultata vidljivo da automobil na svim područjima pruža vrlo solidnu razinu sigurnosti te da je gubitak jedne zvjezdice posljedica tek nekoliko manjih segmenata u kojima je Twingo izgubio vrijedne bodove.

6271
Motor i prijenos

Ovoga puta poglavlje o motoru i prijenosu nećemo započeti rečenicom "Pod prednjim je poklopcem smješten...", premda se radi o malom gradskom automobilu. Posljedica je to činjenice da platformu, kao uostalom i nekih 70 posto dijelova, Twingo III dijeli s novom generacijom Smarta ForFour (oba se automobila proizvode u slovenskoj tvornici Revoz). Tako je motor novog Twinga smješten ispod podnice prtljažnika, a pogon je izveden na stražnje kotače (dimenzije prednjih i stražnjih kotača su različite).

Kao snažniji od dva motora u ponudi, 898 cm3 velik 3-cilindrični turbo-benzinac testiranog automobila razvija 90 KS pri 5250 o/min te 135 Nm pri 2500 o/min. Ovome trebamo pridodati i podatak o 982 kg mase praznog vozila. Sve navedeno jamči vrlo solidnu dinamiku, uz najveću brzinu od 158 km/h(proizvođač: 165) te ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,1 s (10,8 s). Subjektivno, a takav dojam za upravljačem doista i jest najbitniji (osim ako ne posjedujete hiperautomobil :-)), osjećaj ubrzanja i brzine je na visini i vožnja malenim Twingom brzo postaje zabavna.

6271
Opremljen atraktivnim naplacima s detaljima u izgledu koji zazivaju dinamičnost, Twingo TCe 90 nas poziva na zabavnu vožnju koja kao i kod svih automobila pokretanih motorima vrlo malog obujma rezultira nešto višom potrošnjom goriva. Tako smo u gradskoj vožnji izmjerili 7,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti 6,1. To je, rekli bi smo "miljama daleko" od tvorničkog podatka koji jamči 4,9, odnosno 3,9 l/100 km, no ovaj je motor tu ionako zbog podatka o 99 g/km CO2 koji je zanimljiv ponajprije poreznicima. Obujam spremnika za gorivo iznosi 35 l što je dovoljno za 467 km gradske vožnje. Dakle, prosječni će vozač ovaj spremnik morati napuniti najviše dva puta mjesečno, a uz navedeni obujam to doista ne predstavlja pretjerano opterećenje za kućni budžet.

Za upravljačem

Kako bi smo ostali on the safe side proizvođač je ovaj automobil opremio doista "revnim" ESP/TCS sustavom koji reagira i na najmanje proklizavanje kotača tako da su neke naše želje vezane uz stražnji pogon ostale upravo to - želje. Spomenuti ESP nije moguće isključiti, čak niti pri malim brzinama. Za takav nam vid zabave preostaje tek da pričekamo neku dinamičniju izvedbu novog Twinga. Nikad se ne zna...

6271
Uz prednje ventilirane diskove i bubnjeve otraga, Twingo TCE 90 će se brzo zaustaviti. Podupravljanje je svedeno doista na minimum, što je značajno s obzirom na kratak međuosovinski razmak, dok zahvaljujući spomenutim elektroničkim sustavima prekoupravljanja nema. Progresivni električni servoojačivač upravljača nudi sasvim dovoljno preciznosti za jedan gradski automobil, a tome dodajmo i činjenicu da je zahvaljujući otraga smještenom motoru okretnost doista velika.

Sam ovjes novog Twinga odolijeva većini prepreka koje pred njega postavljamo. Dakako, visoka karoserija (kao i kod velike većine automobila ovog segmenta) zbog potencijalno izraženijeg naginjanja traži i nešto tvrđe podvozje koje, pak, s druge strane postaje donekle neudobno na gradskim rupama i neravninama. Ipak, Twingo se dosta dobro nosi s poprečnim neravninama na kolniku što doista predstavlja uspjeh uzmemo li u obzir kratak međuosovinski razmak.

I na kraju...

Dva mjeseca nakon predstavljanja na hrvatskom tržištu, novi je Twingo došao i u naše ruke. Zaključiti možemo da je snažnija i najopremljenija izvedba TCe 90 Dynamique gradski automobilčić koji nudi mnogo prema pitanju komfora, ali i praktičnosti pa i voznih osobina. Novi će Twingo, stoga, zasigurno uspješno nastaviti priču započetu pred dvadeset godina. A, u nekim bi segmentima treća generacija mogla i nadići hvaljeno prvo izdanje ovog uspješnog mališana.
GALERIJA: Renault Twingo TCe 90 Dynamique
Otraga smješteni 0,9-litreni 12V razvija 90 KS i 135 Nm što malenom Twingu daje sasvim pristojne performanse. Ipak, kao i kod svih
Interijer je ergonomski oblikovan najbolje što je bilo moguće u tako malom automobilu. Detalji u boji ovise o razini serijske i dodatne opreme
U Twingu III nema okretomjera što je malo neobično, posebno za automobil koji svojim izgledom koketira sa sportskim. Možda će tek dodatni R-Link pružiti tu funkciju...
Automatski klima uređaj detalj je s popisa dodataka u okviru paketa Udobnost. Grafika i funkcije serijskog audio-sustava pomalo su zastarjeli. R-Link je dostupan isključivo uz doplatu
Nosač mob. telefona serijski je dio opreme i dolazi s USB priključkom. No, tako postavljen, telefon pokriva prekidače audio uređaja. Mogao je biti smješten negdje drugdje!. Također, USB (barem na Androidu) nema drugih funkcija do punjenja baterije
Prekidač ECO smanjit će odziv na gas i (možda) prištedjeti koji decilitar goriva. No, Twingo je baš zabavan bez toga... Mjenjač nije pretjerano precizan, a oštri rub aluminijske
Središnji plastični pretinac kao i torbica-pretinac ispred suvozača mogu se izvaditi. Suvozačka torbica opremljena je i remenom za nošenje na ramenu. Simpatično, no ne i odveć potrebno
Sustav upozorenja o napuštanju vozne trake kao i ESP te Hill-Holder dobrodošli su sigurnosni sustavi potpore vozaču. Stražnji parkirni senzori dio su s popisa dodataka. Start & Stop je, dakako, moguće isključiti
Prednji prozori imaju elektropodizače, no niti jedan nije automatski (sekvencijalni). Stražnji se prozori otvaraju bočno
Uz najviši od tri ponuđena paketa opreme testirani je Renault Twingo TCe 90 Dynamique doista solidno opremljen. Izdvojit ćemo serijski ESP, četiri zračna jastuka i klima uređaj
Sjedalni dio prednjih sjedala doista je prekratak što bi moglo biti nezgodno za duljeg boravka u automobilu. Naslon sjedala suvozača je preklopiv što omogućava prijevoz predmeta do 2,2 m duljine
Kotačić za podešavanje nagiba sjedala vozača smješten je na izuzetno nezgodnom i nedostupnom mjestu. Zanimljivo, nagib suvozačevog sjedala podešava se polugom, smještenom desno
Od malenog Twinga nitko ne očekuje raskoš na stražnjoj klupi. Na ova će se dva sjedala odrasli smjestiti samo u nuždi, no stražnji je par vratiju
Koncepcija s otraga smještenim motorom utjecala je na smanjenje obujma prtljažnika pa novi Twingo tako nudi 188 / 980 dm3 obujma
Okretni nosač omogućava pričvršćivanje nasona stražnjih sjedala u dva položaja. Time se obujam prtljažnika povećava na 219 dm3
Kako nadoliti tekućinu za pranje prozora? Prvo, skinite lijevi i desni poklopac ukrasne maske. Potom otključajte bravu pa povucite dvije poluge (crveni kvadrat). Na kraju skinite poklopac (koji vam srećom neće pasti na cestu jer se drži na dvije trake). Komplicirano i pomalo besmisleno!
16-colni alu-naplaci Juvaquatre dio su s popisa dodatne opreme i dolaze u paketu Sport
Nije posebna tajna da je izvorni R5 Turbo poslužio kao dizajnerska inspiracija za novi Twingo. Uostalom, to je i vidljivo u izgledu mnogih detalja njegove karoserije

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing