Renault Twingo TCe 100 Gordini GT

21. svibnja 2012.
Test - Renault Twingo TCe 100 Gordini GT
piše: Goran Topić  foto: AUTONET 

Šminka, zabava i više od toga

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Twingo TCe 100 Gordini GT
OBUJAM
1,2 l
SNAGA
102 KS
BRZINA
183 km/h
NA CESTU
101.780 Kn (13.535 Eur)
tehnički podaci »
Od 1992. pa sve do danas Twingo je pojam praktičnog i oku ugodnog gradskog mališana. Ova treća generacija (odnosno temeljitiji facelift druge) je usprkos nikad snažnijoj konkurenciji uspjela ostati primjer drugima. Testirani je pak model s paketom opreme Gordini GT otišao korak dalje
3297
Na prošlogodišnjem frankfurtskom salonu Renault je predstavio, službeno govoreći, treću generaciju Twinga, iako se ustvari radilo tek o nešto obuhvatnijem redizajnu dotadašnje druge generacije.

Uz manje izmjene vanjštine i interijera, odnosno njihove dorade, Twingo se i dalje može podičiti činjenicom kako spada među najpoželjnije male gradske automobile, a podjednako ga krase simpatičan dizajn, ekonomična motorizacija i visok stupanj praktičnosti u vrlo kompaktnom pakiranju.

Na našem je tržištu Twingo dostupan s tri benzinska i jednim dielselskim motorom. Redom se radi o benzicima 1.2 snage od 75 KS, 1.2 TCE snage od 102 KS i 1.6 snage od 133 KS, dok dieselaše zastupa poznati 1.5 dCi snage od 75 KS. Također tu su i četiri paketa opreme Trend, Dynamique, Gordini GT te Renault Sport (koji su dostupni ovisno o motoru).

Cijene Twinga na našem tržištu kreću od 77.300 Kn koliko je potrebno izdvojiti za model 1.2 16V Trend, do 103.300 Kn koliko stoji testirana, ujedno i najskuplja izvedba TCe 100 Gordini GT.

3297
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Novi (osvježeni) Twingo je simpatičan automobil, ne možda koliko prva generacija koja je osvojila srca velikog broja ljubitelja automobila, no i dalje dovoljno da zadrži posebnost koja se vezivala uz prvijenac. Osnovni mini-jednovolumenski oblik je zadržan te i dalje nudi zavidnu ponudu prostora unutar svojih subkompaktnih dimenzija.

Tako sprijeda mjesta ne bi trebalo nedostajati nikome, a straga će ponuda ovisiti o tome u kojoj se poziciji nalaze prednja i stražnja sjedala, dok bi ponuda prostora za glavu trebala biti dostatna većini potencijalnih putnika. Naime, straga se nalaze dva odvojena i prema dužini pomična sjedala.

3297
Dakako, ako se odlučite povećati ponudu prostora stražnjih sjedala, u prtljažniku ćete ostaviti dovoljno prostora tek za par vrećica, mada znatno više prostora nema niti kad su sjedala pomaknuta prema naprijed. No, to je ipak dovoljno za par manjih kofera i još poneku stvarčicu koji nosite na dulje putovanje. Praktičnosti će pripomoći i nekoliko korisnih i lako dostupnih mjesta za manje predmete te par pretinaca.

Vanjštinu izvedbe Gordini GT karakteriziraju (posebna) malteško plava boja, trkaće crte, retrovizori i krovni spojler u bijeloj boji te 15-colni crni naplaci. Sve u svemu, vrlo dinamično i moderno dizajnirano vozilo sa sportskim naglaskom, a isto vrijedi i za unutrašnjost koja se svojim dizajnom i ukrasima također nema čega sramiti. Zamjeriti joj možemo tek poneki plastični detalj bez kojeg se moglo, no s druge strane pojedini dijelovi interijera su presvučeni kožom (dio iznad instrumentne ploče, djelomično su kožom obložena sportska sjedala i sl).

3297
Komentar opreme

Paket opreme Gordini GT je, na žalost mnogih, ostao samo paket opreme bez ikakve posebne sportske dorade tehničkih karakteristika. No i takav vas neće previše razočarati s obzirom da se u njemu nalazi gotovo sve što vam je potrebno. Drugim riječima, ovom je paketu, s obzirom na segment i cjenovni razred kojem Twingo pripada, teško naći bilo kakvu bitnu zamjerku. Od dizajna, komfora i sigurnosti vozaču i putnicima neće ništa nedostajati. Spomenimo kao nedostatak tek izostanak bočnih zračnih zavjesa.

3297
Motor i prijenos

Testirani je automobil pokretao 1,2-litreni TCE turbobenzinski motor snage od 102 KS, odnosno 75 kW te najvećeg okretnog momenta od 155 Nm. Radi se o vrlo živahnom pogonskom stroju koji će u suradnji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i, naravno, pogonom na prednje kotače, svoje najbolje osobine pokazati pri nešto višem broju okretaja. Iako je tada nešto glasniji to vas nikako neće smetati s obzirom kako viši zvuk svakako priliči maloj gradskoj (uvjetno rečeno) "jurilici".

Mjenjač je poprilično precizan i relativno kratkog hoda te predstavlja svojevrsno iznenađenje i unaprjeđenje s obzirom na ostatak "obične" renaultove ponude.

Tijekom testa prosječna nam se potrošnje kretala oko 7,3 l/100 km, no u gradu se ista penjala i preko 8,0 l/100 km. Dakako, razlog tome je želja da sa svakog semafora krenemo prvi te se na sljedećem prvi i zaustavimo. Racionalnijom vožnjom potrošnja može biti znatno manja s obzirom kako je ovo mali i ustvari vrlo štedljiv motor, no gdje je tu onda zabava?

3297
Za upravljačem

Za upravljačem Twinga Gordini GT vozač će se osjećati vrlo udobno i ugodno već pri prvom susretu. Sjedala su odlična, dovoljno mekana i dovoljno tvrda (pogotovo s boka) da ih s lakoćom prihvate svi. Mi bi voljeli da se sjedi nešto niže, no što je tu je. Prednja armatura je pregledna i ergonomična, a nedostatak smo uspjeli pronaći jedino u prekidaču tempomata/limitatora koji se nalazi ispred lijevog koljena i kojem za vrijeme vožnje i nije najlakše pristupiti, barem isprva dok se ne naviknete na takav položaj. Preglednost je dobra kako i priliči malom automobilu s relativno velikim staklenim površinama.

3297
Testirani je Twingo okretan, agilan i vrlo dinamičan, a time i vrlo zabavan gradski model. Prilikom brže vožnje može se osjetiti manje naginjanje karoserije, a razlog prvenstveno leži u njegovoj visini. Naime, u Twingu mjesta za glavu ima više no dovoljno i otraga, te smo stoga mišljenja kako je vizualni dojam prostranosti mogao biti i nešto manji, spuštanjem linije krova, a pri tome bi profitirali vanjski izgled te stabilnost vozila. Pri bržoj vožnji, posebice na mokrim kolnicima za stabilnost će se pobrinuti ESP sustav koji tek jedva primjetno ispravlja vozačevu pogrešku.

I na kraju...

Testirani je Twingo vrlo simpatično te nadasve zabavno vozilo koje je svojim karakteristikama nadmašilo naša prvotna očekivanja. Najveći minus predstavlja gradska potrošnja, no za nju smo sami krivi jer je takav automobil teško voziti, a da se u njemu ne pokušate što je više moguće zabaviti. Za ovu ćete simpatičnu "džepnu" jurilicu trebati izdvojiti 94.300 Kn, odnosno za model opremljen poput našeg testnog primjerka 101.780 Kn.
GALERIJA: Renault Twingo TCe 100 Gordini GT
Testirani je automobil pokretao 1,2-litreni TCE turbobenzinski motor snage od 102 KS, odnosno 75 kW te najvećeg okretnog momenta od 155 Nm
Unutrašnjost se svojim dizajnom i ukrasima nema čega sramiti. Zamjeriti joj možemo tek poneki plastični detalj bez kojeg se moglo, no...
Pokazivač broja okretaja definitivno je postavljen na vidljivo mjesto. Doduše, na svom se slabašnom nosaču malo trese na neravnoj cesti
Mjenjač je poprilično precizan i relativno kratkog hoda te predstavlja svojevrsno iznenađenje i unaprjeđenje s obzirom na ostatak
Twingo Gordini GT je opremljen s dosta detalja. Posebno uređenje ručice mjenjača, alu-papučice i pločica s nazivom ove edicije upotpunjavaju dojam
Prekidač tempomata/limitatora nalazi se ispred lijevog koljena i za vrijeme vožnje mu doista nije jednostavno pristupiti
Prednji su prozori električno pomični, jednako kao i vanjski retrovizori. Kvaliteta zvuka ugrađenog audio-uređaja nije nas pretjerano oduševila
Paket opreme Gordini GT je, na žalost mnogih, ostao samo paket opreme bez ikakve posebne sportske dorade tehničkih karakteristika. No i takav vas neće previše razočarati s obzirom da se u njemu nalazi gotovo sve što vam je potrebno
Otraga će ponuda ovisiti o tome u kojoj se poziciji nalaze prednja i stražnja sjedala. Naime, straga se nalaze dva odvojena i prema dužini pomična sjedala
Ovisno o položaju stražnjih sjedala, obujam prtljažnika iznosi 165 - 285 / 959 dm3
Za rezervni kotač potrebno je doplatiti, no tek simboličnih 300 Kn
Uz cijenu od 94.300 Kn, izvedba Gordini GT najskuplja je verzija obnovljenog Twinga
Lijevani 15-colni naplaci s gumama dimenzija 185/55 R 15 serijski su dio paketa opreme Gordini GT
Razlike u osnovi na standardni Twingo izvedba Gordini GT donosi u svojoj opremi. Mehanika je jednaka

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing